damianEr Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Witam wszystkich. Pomyślałem że może warto by utworzyć temat , w którym osoby zainteresowane mogły by wrzucić sobie zdjęcie np. uszkodzonego amortyzatora , lub jego podzespołów celem oceny uszkodzenia przez innych bardziej znających się użytkowników. A więc zaczynamy Mam pytanie do tych bardziej znających się na rzeczy - na zdjęciu widoczny manitou z przetarciem - warte jest coś to czy raczej już złom ? Ponoć trzyma ciśnienie........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Takie przetarcie jest nienaprawialne, to starcie powłoki z widelca. Najprawdopodobniej przyczyną był błotnisty maraton. Po rozebraniu i wyczyszczeniu widelca tak jak być powinno można go swobodnie użytkować jednak jego cena drastycznie spadnie. Ciśnienie i olej będzie trzymał, bo całość magicznych komponentów znajduje się wewnątrz górnych goleni, wiec takie przetarcie wpływa tylko na jakość pracy i ewentualną częstość serwisowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Jak bardzo może spaść kultura pracy widelca ? Zakładając że nowy widelec pracuje 10/10 ? Załóżmy że ten Manitou ma wszystko sprawne ,i jest po serwisie ? O ile punktów spadnie jego praca ze względu na przetarcie ? Jeżeli chodzi o cenę to 370 złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Niewiele, prawdopodobnie będzie to nawet nieodczuwalne albo nie bardzo odczuwalne, pod warunkiem że to jest gładkie i nie ma tam uderzeń ani wgłębień. 370zł ... hmm a ile żywota ma za sobą ten wideł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Zakładając że uszkodzona jest powłoka która miała utwardzić lagi to w jakim tempie to się będzie dalej wycierać/pogłębiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Ciężko jednoznacznie cokolwiek powiedzieć. nie sadze by to było jakieś zawrotne tempo, kilka ładnych tysięcy można na tym jeszcze przejechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 jest jeszcze kwestia co spowodowało takie wytarcie. Często na aukcjach można przeczytać: "widelec ma niewielkie przetarcia, ale to normalne w tych modelach..." Normalne jest tylko przetarcie na stalowych goleniach które producent wspaniałomyślnie zamiast poddać procesowi niklowania, poddał anodyzacji. Anodowanie to proces dedykowany raczej dla aluminium, bo na stali (ze względu na strukturę i jej odporność) nie będzie się toto długo trzymało. Normalne jest odbarwienie się anody np na starych Bomberach, bo czas, światło słoneczne i ciągłe tarcie robią swoje.Jeśli widelec ma takie agresywne wytarcie na goleni, to świadczy tylko i wyłącznie o właścicielu. Jeden błotnisty maraton tego nie zniszczy. To znaczy zniszczy, ale do tego dochodzi jeszcze taki czynnik jak brak dbałości o sprzęt, a dokładniej o uszczelki wcześniej. Proces wygląda tak - coś się dostało pod uszczelki(myślę że głębiej niż pod kurzowe), taki majster od siedmiu boleści psiknie czasem jakimś preparatem typu Brunox, zaliczy maraton a po maratonie będzie płakał że błoto załatwiło mu za raz golenie... Sprzęt wymaga po prostu częstego zaglądania do niego. Nie twierdzę, że po każdym maratonie potrzebny jest serwis, ale co jakiś czas warto do środka zerknąć - tak prewencyjnie. Nie musimy od razu zmieniać olej - wystarczy wyczyścić gąbeczki smarujące, sprawdzając czy przez kurzówki nie dostał się syf, nasmarować, złożyć i cieszyć się jazdą. Dla mnie wideł z przetarciem to absolutna dyskwalifikacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Witam wszystkich. Pomyślałem że może warto by utworzyć temat , w którym osoby zainteresowane mogły by wrzucić sobie zdjęcie np. uszkodzonego amortyzatora , lub jego podzespołów celem oceny uszkodzenia przez innych bardziej znających się użytkowników. A więc zaczynamy Mam pytanie do tych bardziej znających się na rzeczy - na zdjęciu widoczny manitou z przetarciem - warte jest coś to czy raczej już złom ? Ponoć trzyma ciśnienie........ Bardzo mocne to przetarcie, manitacze są raczej trwałe, przyczyną może być źle osadzona prowadnica . Ciśnienie nie ma nic wspólnego z przetarciem, trzymał by je nawet gdyby nie było prawej goleni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Pasowało by dokładniejsze zdjęcie owego miejsca. Jak by stargował trochę cenę to by się opłacało nawet na części, chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Niewiele, prawdopodobnie będzie to nawet nieodczuwalne albo nie bardzo odczuwalne, pod warunkiem że to jest gładkie i nie ma tam uderzeń ani wgłębień. 370zł ... hmm a ile żywota ma za sobą ten wideł ? Niestety nie wiem ile ma za sobą przejechanych kilometrów....... P.S. Czy nie ma możliwości wymiany goleni pojedynczo ? Bo wymiana pary będzie penie kosztowna ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Wymiana jednej była by pewnie bardziej kosztowna niż kupno nowych. Nowe można dostać od ok 400zł wiec amor juz przestaje być atrakcyjny cenowo. Jeżeli jest tak jak pisze Rulez to wymiana nic nie da. za ok 320 zł bym pewnie go wziął, bo i tak będzie pracował lepiej niż jakikolwiek widelec za te pieniądze. No chyba ze coś jest z nim nie tak i nie pracuje płynnie, wtedy ewentualnie na części by było warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Za 3 stówy można dostać zdrowego skareb'a, może mniej sztywny ale praca na wysokim poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 W domowych warunkach wymiana poszczególnych goleni możliwa jest jedynie w dwupółkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.