davidoff92 Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Hej Mam prośbę , kupiłem ostatnio rower z zamierzeniem używania go w MTB jednak że jestem laikiem i nie znając się za bardzo nie ogarnąłem że część komponentów jest przeznaczona bardziej na szosę niż do jazdy w lesie bądź czasem w górach . Rower jest w idealnym stanie praktycznie nowy. Jak uważacie warto pakować kasę i jeśli tak to ile żeby go przystosować do jazdy mtb czy lepiej sprzedać i kupić coś już zrobinego ?? Co bym musiał w nim wymienić i ewentualnie na jaki model i w jakich cenach ( nie chcę kupić jakiegoś dziadostwa ale też nie będzie to jazda wyczynowa dlatego za dużo wydać również bym nie chciał. Poniżej podaję specyfikację i fotki . Z góry dziękuje )) Specyfikacja: Rama: HPA 7005 aluminiowa hydroformowana potrójnie cieniowana rozmiar 18 caliWidelec: Fox 32 RL F100 z manetką blokady na kierownicy Przerzutka: Shimano ZEE krótki wózek wyposażona w sprzęgło napinające łańcuch dzięki czemu na wybojach nie lata on do góry i do dołu Korba: Deore XT Łańcuch: Campagnolo Record C9 Kaseta: Deore XT 11-32t Blat korby: Renthal SR4 40t Manetka: SRAM X9 Koła i piasty: DT SWISS XPW 1600 Opony: Panaracer TSERV 1,5 Siodełko: Specialized Phenom Sztyca: Syntace P6 Kierownica: Syntace Duraflite Hamulce: hydrauliczne tarczowe Deore XT 2012 BR m785 Pedały: SPD Shimano 540 Mostek: KCNC Flyride Stery: FSA Orbit Z semi-integrated Waga: ok. 10kg
rkopec16 Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 przerzutka zee z krótkim do 11-32 to przegięcie, opony by trzeba na pewno zmienić. Do tego nie widzę przedniej przerzutki manetki i conajmniej drugiego blatu.
michal127 Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Czemu zaraz sprzedawać? To co widzę do wymiany to: 1: Opony, kupiłbym tu jakieś Schwalby Racing Ralphy lub np. Continentale Race Kingi. 2: Napęd. Jeśli teraz tam masz tylko jeden blat 40z i kasetę 11-32, to pobrykasz w terenie, ale bardzo płaskim. Na większe górki zalecałbym dołożyć drugi, mniejszy blat (na allegro łatwo coś się znajdzie do korby XT), przednią przerzutkę z manetką (może być też coś klasy XT), i tylną przerzutkę bym całkiem wymienił, bo krótki wózek ZEE raczej nie ogarnie rozpiętości korby dwublatowej. Ogólnie widzę, że rower jest na bardzo fajnym sprzęcie do jazdy w MTB, szkoda tylko, że ktoś go aż na tyle uszosowił
davidoff92 Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 A jakie moga byc koszty takiej modernizacji na sredniej klasy osprzecie?? I czy na takim hardtrailu polatam po gorach z jakimis ostrzejszymi zjazdami?? Bo jakbym miał wydać więcej niż 500-600 zł to nie wiem czy nie lepiej dołożyć i kupić fulla
michal127 Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Opony continentala możesz najtaniej dostać za jakieś 50zł sztuka w cięższych wersjach z drutem. Za lżejsze oponki niestety trzeba dać około stówki za sztukę. Co do napędu to najtaniej możesz wziąć coś z 9 rzędowych deorek (na sramie niestety się nie znam, ale do tego roweru szukałbym już do kompletu czegoś z XT) Myślę, że z tym w 500zł byś się zmieścił przy najtańszych opcjach. Do korby szukałbym jakieś mniejszej zębatki, lub nawet dwóch zębatek jeśli ta korba jest trzyrzędowa, a chcesz jeździć po większych górach. Co do samego jeżdżenia po górach z cięższymi zjazdami, ujechać ujedziesz, tylko na fullu zrobisz to szybciej i wygodniej, na ht unikałbym większych skoków. Amortyzator masz akurat wcale nie najgorszy, ja bym się pościągał na tym rowerku
Rulez Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Continental z drutem lubi się "popruć", niestety tylko wersje "made in Germany" są pewne ...
davidoff92 Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 Zastanawiam się jedynie na zamianą na treka fuel 8 z 2010 r http://www.bikestats.pl/rowery/TREK-Top-Fuel-8-E_14090_12475.html myślicie że dużo lepiej by się nim jeździło po górach i lasach ? Czy warto kupić używane części w dobrym stanie ?
Fenthin Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Treka Fuel czy Top Fuel? To dwa zupełnie inne rowery.
davidoff92 Napisano 14 Lutego 2014 Autor Napisano 14 Lutego 2014 Top fuel ;-) ale nie wiem czy to bedzie dobra zmiana bo w sumie potrzebuje roweru też do przejazdzek po szosie na trasach do 100km a w gorach bede ze 2 max 3 razy w roku a reszta to las i szosa :-)
Classified Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Ja bym zmienił jedynie opony i śmigał...a jak Cię coś zaboli i będzie uwierać w trakcie eksploatacji "terenowej" to sobie wymienisz. Odpuść sobie zakupy...na tej drodze czeka zguba...zguba liczona w tysiacach a potem w dziesiatkach tysiecy...złotych... Tym bardziej że setup masz całkiem zacny.
davidoff92 Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 No z tymi dziesiątkami tyś to nie przesadzajmy :-P ;-) tymbardziej w hardtailu :-)
Classified Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Oj zdziwiłbyś się jak to wciąga...nie każdego co prawda...trochę jak z samochodami...wydatki się kumulują zwłaszcza jak ktoś ma kilka rowerów A w Twoim przypadku może się okazać że po wymianie opon nie będzie już co zmieniać...bo akurat będzie Ci pasować to co masz. A jak się uprzesz to wymienisz podzespół albo cały rower...nie musi być zaraz fullik. Może być jakiś Level lub coś w tym stylu. IMO Reaction Race jest na tyle "bliski" tradycyjnemu MTB że przejście można zrobić prawie bezboleśnie.
davidoff92 Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 też własnie chce na razie tylko oponki zmienić i zobaczyc jak bedzie sie jezdzic bo mam zamiar w tym roku ruszyc na singletracka do świeradowa zdr. ;-)
davidoff92 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Napisano 25 Czerwca 2014 Cześć , prosiłbym o pomoc i wyrażenie opinii nt mojej koncepcji doinwestowania roweru. Oponki już zmieniłem na Race Kingi 2.2, przerzutkę ZEE sprzedałem. Tylną zębatkę chcę założyć srama X-5 albo X-7 tylko nie wiem czy długi czy średni wózek ewentualnie używaną X-9. Manetka przód X-7, X-5 albo SLX , nowe x-7 i slx mogę mieć po ok 50 zł a x-5 za 35 zł i nie wiem co wybrać , przerzutkę przód też celuję coś w stylu x-5. Teraz mam pytanko jakie wielkości zębatek wrzucić na przód ?
ska Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Uważaj bo to strasznie wciąga, wymień sobie oponki, przerzutkę, przedni blat na 3 rzędy i śmigaj w terenie ile wlezie
davidoff92 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Napisano 25 Czerwca 2014 a jakie blaty dokupić tzn wielkość ? mam renthala 44 zęby
davidoff92 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Napisano 25 Czerwca 2014 przesiadłem się na rower z crossa więc dla mnie to i tak ogromna różnica w kwotach ale jeżdżę nie aż tak dużo dlatego nie chcę pakować dużo kasy tylko po to żeby rower ważył 200g mniej uważacie że komplet manetka X-5 i przerzutka przód X-3 znacznie zaniży poziom wyposażenia roweru i lepiej dołożyć na coś lepszegp?
davidoff92 Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Napisano 30 Czerwca 2014 mam pytanko kupiłem na tył srama x9 na długim wózku. Czy muszę też zmienić łańcuch na dłuższy ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.