Skocz do zawartości

[Rower] Cube reaction race pomoc w uterenowieniu


davidoff92

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej ;) Mam prośbę , kupiłem ostatnio rower z zamierzeniem używania go w MTB jednak że jestem laikiem i nie znając się za bardzo nie ogarnąłem że część komponentów jest przeznaczona bardziej na szosę niż do jazdy w lesie bądź czasem w górach . Rower jest w idealnym stanie praktycznie nowy. Jak uważacie warto pakować kasę i jeśli tak to ile żeby go przystosować do jazdy mtb czy lepiej sprzedać i kupić coś już zrobinego ?? Co bym musiał w nim wymienić i ewentualnie na jaki model i w jakich cenach ( nie chcę kupić jakiegoś dziadostwa ale też nie będzie to jazda wyczynowa dlatego za dużo wydać również bym nie chciał. Poniżej podaję specyfikację i fotki . Z góry dziękuje ;)))

 

Specyfikacja:

 

Rama: HPA 7005 aluminiowa hydroformowana potrójnie cieniowana rozmiar 18 cali
Widelec: Fox 32 RL F100 z manetką blokady na kierownicy

Przerzutka: Shimano ZEE krótki wózek wyposażona w sprzęgło napinające łańcuch dzięki czemu na wybojach nie lata on do góry i do dołu

Korba: Deore XT

Łańcuch: Campagnolo Record C9

Kaseta: Deore XT 11-32t

Blat korby: Renthal SR4 40t

Manetka: SRAM X9

Koła i piasty: DT SWISS XPW 1600

Opony: Panaracer TSERV 1,5

Siodełko: Specialized Phenom

Sztyca: Syntace P6

Kierownica: Syntace Duraflite

Hamulce: hydrauliczne tarczowe Deore XT 2012 BR m785

Pedały: SPD Shimano 540

Mostek: KCNC Flyride

Stery: FSA Orbit Z semi-integrated

Waga: ok. 10kg

Napisano

przerzutka zee z krótkim do 11-32 to przegięcie, opony by trzeba na pewno zmienić. Do tego nie widzę przedniej przerzutki manetki i conajmniej drugiego blatu.

Napisano

Czemu zaraz sprzedawać? To co widzę do wymiany to:

1: Opony, kupiłbym tu jakieś Schwalby Racing Ralphy lub np. Continentale Race Kingi.

2: Napęd. Jeśli teraz tam masz tylko jeden blat 40z i kasetę 11-32, to pobrykasz w terenie, ale bardzo płaskim. Na większe górki zalecałbym dołożyć drugi, mniejszy blat (na allegro łatwo coś się znajdzie do korby XT), przednią przerzutkę z manetką (może być też coś klasy XT), i tylną przerzutkę bym całkiem wymienił, bo krótki wózek ZEE raczej nie ogarnie rozpiętości korby dwublatowej. 

Ogólnie widzę, że rower jest na bardzo fajnym sprzęcie do jazdy w MTB, szkoda tylko, że ktoś go aż na tyle uszosowił ;)

Napisano

A jakie moga byc koszty takiej modernizacji na sredniej klasy osprzecie?? I czy na takim hardtrailu polatam po gorach z jakimis ostrzejszymi zjazdami??

Bo jakbym miał wydać więcej niż 500-600 zł to nie wiem czy nie lepiej  dołożyć i kupić fulla ;)

Napisano

Opony continentala możesz najtaniej dostać za jakieś 50zł sztuka w cięższych wersjach z drutem. Za lżejsze oponki niestety trzeba dać około stówki za sztukę. Co do napędu to najtaniej możesz wziąć coś z 9 rzędowych deorek (na sramie niestety się nie znam, ale do tego roweru szukałbym już do kompletu czegoś z XT) Myślę, że z tym w 500zł byś się zmieścił przy najtańszych opcjach. Do korby szukałbym jakieś mniejszej zębatki, lub nawet dwóch zębatek jeśli ta korba jest trzyrzędowa, a chcesz jeździć po większych górach. Co do samego jeżdżenia po górach z cięższymi zjazdami, ujechać ujedziesz, tylko na fullu zrobisz to szybciej i wygodniej, na ht unikałbym większych skoków. Amortyzator masz akurat wcale nie najgorszy, ja bym się pościągał na tym rowerku :) 

Napisano

Top fuel ;-) ale nie wiem czy to bedzie dobra zmiana bo w sumie potrzebuje roweru też do przejazdzek po szosie na trasach do 100km a w gorach bede ze 2 max 3 razy w roku a reszta to las i szosa :-)

Napisano

Ja bym zmienił jedynie opony i śmigał...a jak Cię coś zaboli i będzie uwierać w trakcie eksploatacji "terenowej" to sobie wymienisz.

 

Odpuść sobie zakupy...na tej drodze czeka zguba...zguba liczona w tysiacach a potem w dziesiatkach tysiecy...złotych...

 

Tym bardziej że setup masz całkiem zacny.

Napisano

Oj zdziwiłbyś się jak to wciąga...nie każdego co prawda...trochę jak z samochodami...wydatki się kumulują zwłaszcza jak ktoś ma kilka rowerów :) A w Twoim przypadku może się okazać że po wymianie opon nie będzie już co zmieniać...bo akurat będzie Ci pasować to co masz. A jak się uprzesz to wymienisz podzespół albo cały rower...nie musi być zaraz fullik. Może być jakiś Level lub coś w tym stylu. IMO Reaction Race jest na tyle "bliski" tradycyjnemu MTB że przejście można zrobić prawie bezboleśnie.

Napisano

też własnie chce na razie tylko oponki zmienić i zobaczyc jak bedzie sie jezdzic bo mam zamiar w tym roku ruszyc na singletracka do świeradowa zdr. ;-)

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Cześć , prosiłbym o pomoc i wyrażenie opinii nt mojej koncepcji doinwestowania roweru. Oponki już zmieniłem na Race Kingi 2.2, przerzutkę ZEE sprzedałem. Tylną zębatkę chcę założyć srama X-5 albo X-7 tylko nie wiem czy długi czy średni wózek ewentualnie używaną X-9. Manetka przód X-7, X-5 albo SLX , nowe x-7 i slx mogę mieć po ok 50 zł a x-5 za 35 zł i nie wiem co wybrać , przerzutkę przód też celuję coś w stylu x-5. Teraz mam pytanko jakie wielkości zębatek wrzucić na przód ?

Napisano

Uważaj bo to strasznie wciąga, wymień sobie oponki, przerzutkę, przedni blat na 3 rzędy i śmigaj w terenie ile wlezie

Napisano

przesiadłem się na rower z crossa więc dla mnie to i tak ogromna różnica w kwotach :P ale jeżdżę nie aż tak dużo dlatego nie chcę pakować dużo kasy tylko po to żeby rower ważył 200g mniej ;) uważacie że komplet manetka X-5 i przerzutka przód X-3 znacznie zaniży poziom wyposażenia roweru i lepiej dołożyć na coś lepszegp? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...