Skocz do zawartości

[piasta] przełożenia piast wielobiegowych


tomeer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś orientuje się jakie przełożenia mają piasty wielobiegowe? O ile się nie mylę to 3 biegowa ma przełożenia 3:4 1:1 4:3 a jak to wygląda z piastami na 5,7 itd biegów?

Chcę przerobić rower do jazdy zimą i spróbować jazdy z taką piastą lecz obawiam się czy uzyskam wystarczająco niskie przełożenia.

Napisano

Szukaj na stronach producentów lub po prostu wpisz w wyszukiwarkę "gear hub ratios", czy coś podobnego.

Możesz przejrzeć stronę Sheldon-a Brown-a, jest tam sporo o piastach wielobiegowych.

 

Z uzyskaniem niskich przełożeń (poniżej wynikowego 1:1) czasem bywa trudno. Tak niskie przełożenia nie zawsze są zalecane przez producentów. Najczęściej podają główne przełożenie na 2:1, co daje wynikowe w okolicach 1,2-1,2.

Napisz jakie chcesz uzyskać, to postaramy się powiedzieć czy to realne.

Napisano

Dzięki za nakierowanie.

Z mojej dotychczasowej jazdy zauważyłem że przełożenie miedzy korbą (24 z) a  przełożeniem na piaście (24 z) czyli 1:1  jest dla mnie wystarczające, a jeśli na tym nie dam rady to już lepiej pokonać to pieszo :). Wyliczyłem sobie że jeżeli wezmę korbe (36z) i zębatka na piastę (24z) to bedę miał główne przełożenie 3:2. Na stronce znalazłem dla np Sram Spectro S7 najmniejsze przełożenie to 0,57 wiec uzyskałbym przełożenie 0,85 czyli zupełnie mi wystarczające. Mógłbym nawet dobrać zębatkę na piastę (20z), dzieki czemu dostałbym troche wyższe przełożenia od góry.

Napisano

Producent podaje, iż:

 

SRAM Spectro 7:

0,57 0,67 0,8 1 1,24 1,48 1,74 Minimum Sprocket Ratio = 1.83

 

 

Zębatki 36 i 20 pewnie by się sprawdziły, najlżejsze byłoby w okolicach 1.

Napisano

Wielkie dzięki za informacje. A swoją drogą ciekawi mnie dlaczego określone jest minimalne przełożenie główne. Moment siły i tak jest przecież zależny od człowieka a tu róznice miedzy osobami mogą być spore.

Napisano

Więc pewnie przy delikatnym traktowaniu nic się nie stanie jak będą niższe przełożenia.

Tylko nie ma też co za bardzo walczyć o niskie biegi, bo zabraknie z góry. Dla mnie niezłym kompromisem są wynikowe przełożenia 1:1 do 3:1. Pod niektóre górki ciężko idzie, ale można też rozpędzić się powyżej 30. Pewnie jak będę musiał codziennie pod górkę jeździć, to dam niższe, bo zimą szczególnie brakuje czegoś lżejszego.

Napisano

No właśnie chodzi mi o dojazd do pracy a raczej powrót gdzie muszę wjechać pod górke. Jak jest odśnieżone to nie ma problemu, sęk w tym że odśnieżają tam tylko rano więc jak sypie w ciągu dnia to powrót mam w śniegu i w tym momencie koniecznie potrzebuję czegoś lżejszego. W takich warunkach zazwyczaj nie potrzebne mi są za to wysokie przełożenia. Dlatego zastanawiałem sie czy w cięższych warunkach wymieniać zębatke na piaście na dość dużą a gdy warunki zaczną wracać do normalniejszych to przechodzić na mniejszą. Oczywiście rozwiązanie to ma być tylko w okresie zimowym, na lato wolę zwykłe zewnętrzne biegi.

Napisano

Wachlowanie zębatkami, przerzutkami, manetkami jest na maksa niewygodne i przekombinowane.

Jeżeli idziesz w biegi w piaście, to przy nich zostań, bo to spora zmiana i przekładanie osprzętu co sezon nie ma sensu. Przede wszystkim kwestia ramy, jeżeli nie masz poziomych haków, to trzeba zastosować napinacz (ewentualnie wykorzystać przerzutkę blokując na odpowiedniej pozycji). Manetki z tego co wiem są niekompatybilne, więc będziesz musiał je przekładać, tak samo linki i pancerze.

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Posiadam przerzutkę planetarną Nexus SG 7C 18. Jeżdżę na niej już 3 rok. Rower jest trekkingowy używany do miasta, lasu, na polne drogi i dziórawy affalt. W mieście generalnie jeżdżę dynamicznie. Nexus spisuje się wyśmienicie. Jeśli miałbym wymienić wady to tylko drobne:

-któryś tam bieg czasem nie wskoczy tak płynnie jak powinien. Zdarza się to raz na 30-40 przełożeń. Zębatki wskoczą z hałasem na siebie co nie zawsze jest miłe. Asekuracyjnie wyrobiłem sobie nayk przerywania pedałowania w trakcie zmiany biegu. Fakt faktem ten model jest z 2004 roku. Późniejsze odmiany były pod tym względem udoskonalone

 

-za iastem 7 bieg czasem nie wystarcza. Chciało by sięwięcej, Ale za to 1 pieg w ciężkim terenie przy typowym trekkingu, ewentualnie jakiejś małe jprzeprawie- spokojnie wystarcza

 

-3 bieg, ma odczuwalną pracę zębatek. Nie wiem  od czego to zależy ale po prostu czuć pracę przekładni w pedałach

 

-po zakupie roweru trzeba co jakiś czas używać śruby baryłkowej do podciągania linki manetki. Linka nie jest fabrycznie rozciągana jak w serii linek XTR. Rozciąganie skutkuje problemami z wrzucaniem biegów. Samo poprawianie linki ustało u mnie po przejechaniu ok. 3000 km.

 

-po 3000 km manetka a raczej jej obudowa łapie luzy. Sama jako tka działa z dużym oporem i głośno strzela. Pancerz nie należy do szczytu technologii, w jednym miejscu pękł i ukazały się zwoje cienkich linek które momentalnie złapły rdzę.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...