Dawid4811 Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Witam mam taki problem kupiłem od kumpla za pare grosza fajny ( jak dla mnie ) rower MTB ale jak niska cena to i jest z nim coś nie tak aczkolwiek rama przy tylnym kole jest zakrzywiona. Niestety nie widać tego gołym okiem a przynajmniej ja tego nie widzę. Rama jest aluminiowa i chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś serwisy / warsztaty które dadzą rade to wyprostować za niewielką cenę Z góry dzięki za odpowiedź
ronina Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Ram rowerowych się nie prostuje ze względów technologicznych.W razie uszkodzenia wymienia się ją na nową wolną od wad.
Centek Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Ram rowerowych się nie prostuje ze względów technologicznych A ja na wielu filmach z powstawania ram widziałem jak po spawaniu i odpuszczeniu naprężeń w piecu na specjalnych stołach ustawia się do milimetrów geometrię ramy stosując dźwignie (napierając w newralgicznych punktach). Jednak kolega musi sprecyzować co z jego ramą jest nie tak, bo zbyt ogólnie to napisał. Musi także sprawdzić czy rurki nie mają załamań, wgnieceń. Jeśli wada nie jest duża to można kombinować jeśli już się zlokalizuje gdzie co uciekło.
szybkilopez Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Alu to nie stal nie wróci do pierwotnego kształtu dlatego też w samochodach, które mają karoserię z alu nikt tego nie klepie bo i tak by nie wyklepał wymieniają na nowe maskę czy błotniki. Nawet jakby udało się wyprostować to będzie osłabione i szybko pęknie.
Classified Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Ramy niektóre się prostuje, niektóre nie. Zależy od charakteru uszkodzenia wymagającego naciągania ramy. Wstaw kolego zdjęcie, to powiemy co to takiego - przynajmniej pobieżnie.
RafalSBK Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Alu to nie stal nie wróci do pierwotnego kształtu dlatego też w samochodach, które mają karoserię z alu nikt tego nie klepie bo i tak by nie wyklepał wymieniają na nowe maskę czy błotniki. Nawet jakby udało się wyprostować to będzie osłabione i szybko pęknie. Nie klepią bo spawanie alu jest drogie, to raz, dwa, jak elementy nie będą dobrze ze sobą spasowane to mocno je powygina przy spawaniu (w stali można spokojnie zalewać szpary na kilka mm) trzy są tacy co klepią alu auta. Nie wspomnę o prostowaniu felg alu, sam po kraszu hondą z nadjeżdżająca z naprzeciwka Scanią dałem felgę do prostowania i wspawania brakującego rantu i kawałka ramienia, była prostowana przed spawaniem i po spawaniu i jeździ już 3 lata. Nie mówię że każdą ramę da się wyprostować ale myślę że warto spróbować, możesz popytać u jakiegoś rzemieślnika który spawa alu, a może nawet wulkanizator który wyprostował nie jedną felgę coś poradzi.
szybkilopez Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Nie wspomnę o prostowaniu felg alu, sam po kraszu hondą z nadjeżdżająca z naprzeciwka Scanią dałem felgę do prostowania i wspawania brakującego rantu i kawałka ramienia, była prostowana przed spawaniem i po spawaniu i jeździ już 3 lata No wiesz... ja bym tak nie ryzykował, bo nie masz żadnej pewności, w której chwili ta felga strzeli :/
RafalSBK Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 wierze w doświadczenie znajomego wulkanizatora oraz spawacza, oboje twierdzili że jest to ciężki przypadek, ale będzie dobrze. Na wszelki wielki felga siedzi teraz na tylnej osi A z ramą jeżeli jest taka możliwość to spróbował bym wyprostować, najwyżej pęknie i pójdzie na złom. Chyba lepiej zaryzykować naprawę (jeżeli ktoś kto się zna, stwierdzi że się da), niż wyrzucić ramę z góry zakładając że i tak pęknie. Kupiłem ramę do DH pękniętą i spawaną wcześniej po obu stronach wahacza przez paprochów 3 razy i 3 razy pękała, dałem ją do spawania tej samej osobie, która spawała felgę. W miejscu gdzie były pęknięcia (wszystkie GT DHI do 2005 pękały w tym samym miejscu) spawacz nadlał kilka mm aluminium na 4cm długości rurki (po prostu znacznie pogrubił jej ścianki) i od tamtej pory rama jest katowana 2 lata.... Chyba warto było zainwestować te 30zł na 0,5L wody ognistej za usługę
Mod Team Puklus Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 Jak spawacz wie co robi, to zespawa. JA bym tej ramy nie ruszał, skoro tego skrzywienia nie widać, to jest bardzo niewielkie. To zwykłego turlania sie po okolicy można jej używać. Ja kiedyś jeździłem na pogiętej ramie i to jak pogiętej Pamiętajcie że alu nie lubi stresu, szybko się "załamuje"
realkrzysiek Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 No wiesz... ja bym tak nie ryzykował, bo nie masz żadnej pewności, w której chwili ta felga strzeli :/ Ja ryzykowałem i jedynym ograniczeniem były gumy, bo nie każde mogą do trzech stówek pociągnąć, a tak fragmentami (ogromny przepał) się zachowywałem u naszego sąsiada. Wszystko zależy od fachowca. Z resztą sama rama jest łączona z rurek spawami, więc po naprawach nie ma się czego obawiać, chyba, że się nie da naprawić. Każdy ma inną szkołę.
siimon Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Jeżeli tego nie widać to skąd pomysł, że jest krzywa? Koło krzywo siedzi? Może jest źle zaplecione.
Dawid4811 Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 A ja na wielu filmach z powstawania ram widziałem jak po spawaniu i odpuszczeniu naprężeń w piecu na specjalnych stołach ustawia się do milimetrów geometrię ramy stosując dźwignie (napierając w newralgicznych punktach). Jednak kolega musi sprecyzować co z jego ramą jest nie tak, bo zbyt ogólnie to napisał. Musi także sprawdzić czy rurki nie mają załamań, wgnieceń. Jeśli wada nie jest duża to można kombinować jeśli już się zlokalizuje gdzie co uciekło. Rurki są ok nie ma załamań i wgnieceń Jeżeli tego nie widać to skąd pomysł, że jest krzywa? Koło krzywo siedzi? Może jest źle zaplecione. Pomysł wynikł z tego że zakładałem 3 pary felg do tyłu i nie tylko ja próbowałem i opona ociera o ramę. Opona na 100% nie jest za gruba bo wziąłem ją z przedniej felgi gdzie była jeszcze oryginalna i ten sam rozmiar co z tyłu chociaż nie wiem czy jest taka możliwość żę np z przodu szersza a z tyłu węższa. Foto postaram się jutro dodać bo musze aparat skminić bo z mojego fona to nie bardzo bd widać ponieważ rower stoi na klatce a nie chce mi sie go znosić z 4 piętra i go wnosić tylko po to by zrobic foto ;p Jutro bd fotki Jak spawacz wie co robi, to zespawa. JA bym tej ramy nie ruszał, skoro tego skrzywienia nie widać, to jest bardzo niewielkie. To zwykłego turlania sie po okolicy można jej używać. Ja kiedyś jeździłem na pogiętej ramie i to jak pogiętej Pamiętajcie że alu nie lubi stresu, szybko się "załamuje" Tak do jazdy po mieście dało by rade ale bez podjeżdżania pod krawężniki i ostrych zakrętów bo od razu trze o rame opona ;p a miałem w planach pośmigać nim na jakieś trasy z czantorii czy równicy bo mam blisko
Tofi Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Prostuje się jedynie ramy stalowe. Aluminium od prostowania się osłabia.
RafalSBK Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 osłabia, to prawda, ale to nie znaczy że po wyprostowaniu zawsze musi pęknąć, dla tego warto spróbować,
Mod Team Puklus Napisano 14 Lutego 2014 Mod Team Napisano 14 Lutego 2014 Najpierw zobaczmy co tam sie dzieje w tej ramie.
Dawid4811 Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 http://imageshack.com/a/img197/2888/9sl2.jpg http://imageshack.com/a/img829/5739/0v0m.jpgSory za jakość ale kalkulator do dupy aparat ma na sztucznym świetle ;c jeżeli bedziecie chcieli z jakiejś innej strony lub pod innym kątem to pisać
Classified Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 ja tam nie widzę nic zdrożnego... Możesz wskazać gdzie niby jest to skrzywienie? I jakby co zrobić zdjęcia bardziej hmm wyraziste? Chociaz imo ta rama wcale nie jest krzywa...
jasinski21444 Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Albo najlepiej z założonym kołem i oponą ?
Classified Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Mi się widzi, że on jednak o ciut za dużą oponę wciska do tej ramy... Z tych marnych zdjęć które mamy nie widac nic. Pytanie czy po założeniu ośka siedzi prosto - może tu jest problem (błędny montaż albo uszkodzone uszka).
Dawid4811 Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 Aktualnie nie jestem w stanie założyć koła ponieważ śruba uległa zniszczeniu ( gwint poszedl ) i wywaliłem całą felgę Nie pytajcie dlaczego sam nwm ;d a blokuje mi w miejscu gdzie powinien być hamulec ten normalny nie tarczowy. postaram się zrobić zdjęcia z felgą ale nie obiecuje, a opona wątpię żeby była za szeroka bo to jeszcze była oryginalna z tego roweru.
Dawid4811 Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 A takie pytanko jeszcze jeżeli ta śruba z tamtej felgi była by lekko zakrzywiona mogło to powodować tarcie obony o ramę ? Nie chodzi mi o ciągłe bo ona tarła przy zakrętach najczęściej Ociera z jednej strony? Tak jak pisałem ociera przy zakrętach czyli z każdej strony.
Fenthin Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Mogło. Przy czym jeśli opona ociera z obu stron, być może faktycznie jest zbyt szeroka. To, że była w rowerze w momencie zakupu nie ma żadnego znaczenia.
Classified Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 A jak tam centrowanie? koło proste czy krzywe? Równie dobrze ośka też może być krzywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.