FiFiAk Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Cześć, Przedstawiam wam swój projekt roweru MTB, zbudowany przeze mnie. W niedalekiej przyszłości planuje kontynuować modyfikacje mające na celu oczywiście zbijanie zbędnych gramów. Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g Handlebar: (Kierownica) - KCNC SC Bone Scandium 31,8mm / 600mm - 131g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS - 6g Bar Ends: (Rogi) - Boplight Race - 58g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS True Grips - 48g Stem: (Mostek) - UNO Grade 2.0 31,8mm / 80mm - 99g Spacers: (Podkładki pod mostek) - Mortop - 4g Seatpost: (Sztyca) - Fresh Gears Premium Carbon 27,2mm / 350mm - 173g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida + śrubki alu - 28g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT M760 11-34 + lockring Token - 286g Chain: (łańcuch) - SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX - 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g Cables: (Pancerze i linki) - Niro Turbo Plus - 45g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula Oro K24 + śruby - 257g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula Oro K24 + adapter + śruby - 310g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Formula Oro K24 wliczone w hamulce Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Shimano SM-RT54 160mm - 144g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT54 160mm - 142g Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock - 32g Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g Wheel Front: (Koło przednie) - 825g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - DT Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Razem: 10818g ] W planach szykuje się wymiana: - Rogi na Boplight Race - ok 43g mniej - Chwyty na Ritchey WCS True Grips - ok 47g mniej - Kierownica na KCNC Dark Side 600mm - ok 37g mniej - Mostek na KCNC Fly Ride 80mm - ok 55g mniej Jeśli macie jakieś sugestie to proszę pisać. Liczę na wasze porady i propozycje
bartnik Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Co masz takiego ciezkiego w kolach? szprychy, nyple, piasty?
FiFiAk Napisano 16 Lutego 2014 Autor Napisano 16 Lutego 2014 No koła ważyłem tylko w całości więc też trudno powiedzieć, na pewno centerlock to dodatkowe gramy. Teoretycznie to tak: przednia piasta 190g + obręcz 430g więc na szprychy, nyple, opaske zostaje około 205g. Analogicznie w tylnym kole piasta 389g + obręcz 430g więc zostaje 204g. To dużo jak na szprychy, nyple i opaske?
bartnik Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 tylna piasta Novatec waży 100g mniej ale ma aluminiowy bębenek i nie ma na CL Sama nakrętka CL nie wiem czy aż tak ciąży, bo 12 śrub do IS też swoje parę gram waży.(mi chyba wychodziło 11g/6szt - stalowe) Szprychy Sapim D-light polecane do tarczówek też wyjdą na oba koła ok.100g mniej DT Revolution (najlżejsze w rozsądnej cenie) są za słabe do tarczówek - wychodzi zbyt miękkie koło DT Competition wychodzą o 100g mniej niż u ciebie (podobnie do Sapimów) Pytałem, bo masę masz prawie jak Mavic Crossride no i jeszcze nyple nie wiem czy masz mosiężne czy alu. Są tacy co krzywią się na alu, ja nie mam Sapim z przodu 12mm z tyłu 14mm wychodzą ok.3x lżej niż mosiądz o dziwo 14ki lżej od 12ek - ok.10g na koło (32szt.) i po roku jazdy naprawdę terenowej nic się nie dzieje W planach szykuje się wymiana: ... Kierownica na KCNC Dark Side 600mm - ok 37g mniej moja używka KCNC SC Bone będzie za ok 1 mies. do wzięcia, bo kupiłem szerszy karbon - jeżeli jesteś zainteresowany wal na PW. maiłbyś -50 g
FiFiAk Napisano 17 Lutego 2014 Autor Napisano 17 Lutego 2014 Sama nakrętka CL to 16g, ale cała piasta na Centerlock widać sporo cięższa. Więc już wiem w co będe celował z odchudzaniem po rogach, chwytach, mostku i kierownicy zprychy Sapim D-light polecane do tarczówek też wyjdą na oba koła ok.100g mniej DT Revolution (najlżejsze w rozsądnej cenie) są za słabe do tarczówek - wychodzi zbyt miękkie koło DT Competition wychodzą o 100g mniej niż u ciebie (podobnie do Sapimów) A to 100g przy szprychach to przy jakich założeniach (co do moich) i długościach liczyłeś? Co do kierownicy KCNC to odezwę się na PM.
bartnik Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 A to 100g przy szprychach to przy jakich założeniach (co do moich) i długościach liczyłeś? rozumiem że koła 26" szprychy zwykle podaje się dla 32szt/koło lub kompletu 64szt długość pomiędzy poszczególnymi zestawami piasta+obręcz nie będą większe niż 1 cm w skrajnych przypadkach a pewnie zwykle nie więcej niż 5mm twoja przednia piasta nie waży jakoś skrajnie ciężko (choć i super-lekka nie jest główny ciężar tylnej wynika ze stalowego bębenka aluminiowy wymusza używanie droższych kaset a pająkiem, a i tak małe(luźne) zębatki cię wcinają. Widziałem ostatnio, że Novatec w swoich alu bębenkach na 2014 dodał stalowe wstawki zapobiegające wrzynaniu TU przykładowo to ładnie widać w postaci czarnej "sztabki"
FiFiAk Napisano 19 Lutego 2014 Autor Napisano 19 Lutego 2014 Tak 26" oczywiście Waga tylnej piasty bardzo niska, licząc piaste tył + szprychy to około 200g - bardzo dużo i to jeszcze na kołach. Mała aktualizacja, wczoraj wymieniłem rogi na Boplight Race i chwyty z korkami na Ritchey WCS. Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 25,4mm / 580mm - 176g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - No name - 7g Ritchey WCS - 6g Bar Ends: (Rogi) - Ritchey WCS - 101g Boplight Race - 58g Grips: (Gripy) - Boplight Sport - 90g Ritchey WCS True Grips - 48g Stem: (Mostek) - Ritchey Comp 100mm - 169g Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 13g Seatpost: (Sztyca) - UNO Prime Carbon 27,2mm / 350mm - 173g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g Chain: (łańcuch) - Shimano Deore CS-GH53 + spinka Sram Gold - 261g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX - 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock - 32g Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g Wheel Front: (Koło przednie) - 825g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - DT Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Razem: 11130g
rambolbambol Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Daj grubszą oponę na przód. Jest z tego większy uzysk niż masz w obecnej konfiguracji.
FiFiAk Napisano 21 Lutego 2014 Autor Napisano 21 Lutego 2014 Rozumiem, problem w tym że jak zamienie opony, to z tyłu rocket ron zużyje się momentalnie (po asfalcie troche jeżdże) a tego bym nie chciał Pytanie z innej beczki, muszę wymienić łańcuch, z HG53 byłem bardzo zadowolony. Czy warto inwestować w coś droższego biorąco pod uwage wagę i wytrzymałość?
TomoTonyHalik Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Na wadze niewiele zyskasz, ale wytrzymałość... Cóż, o ile inwestycja w wyższe modele shimano niezbyt się opłaca, o tyle już na przykład inwestycja w łańcuch campy może mieć spory sens. Zwłaszcza, jeśli jako-tako dbasz o łańcuch i jego zużycie nie będzie wynikało z niewłaściwej konserwacji, a z naturalnego rozciągnięcia się.
bartnik Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 potwierdzam 'durability' sram-owskich łańcuchów. Szimano XT wypadł minimalnie słabiej, ale też nieźle. Duży minus za brak spinki , ale współpracował dobrze ze sramowską a także z connexem KMC Gold lekki, ale zużycie zdecydowanie szybsze, choć bez tragedii
FiFiAk Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 Z tego co widzę za KMC Gold to majątek musiałbym wydać hehe Czytałem kilka tematów na temat łańcuchów i myślę, że zdecyduję się na dwa tańsze. Do mojej kasety lepiej będzie wziąć dwa razy HG53 czy coś ze srama (pewnie PC-951)?
TomoTonyHalik Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Akurat z tym porównaniem łańcuchów Sram Vs Shimano to różnie wychodzi - w zasadzie do tej pory opinie były prawie że podzielone, bez wyraźnego wskazania na konkretną firmę. Oczywiście mówię to o 9-tkach, 10-tki to już nie moja działka i tu mogło się trochę pozmieniać. Ja jedynie zauważyłem, że nie ma większej różnicy przy shimano z jakiej grupy (powyżej alivio) jest łańcuch - jeśli idzie o wytrzymałość, zwłaszcza w porównaniu do kosztów, czyli dwa razy droższy XTR nie będzie miał dwukrotnie większego przebiegu zanim się za bardzo rozciągnie niż deorka. Jednak naprawdę dużo dobrego nasłuchałem się o łańcuchach campy, od starych wyjadaczy jeżdżących głównie na szosie i w przełaju - ponoć w kwestii łańcuchów campa naprawdę się wykazała i przekłada się to na zauważalną różnicę w wytrzymałości. Osobiście jednak wolę kupić tańszy łańcuch i kasetę i jeździć na takim zestawie do zarżnięcia sprzętu, a potem wymienić te dwa komponenty na nowe. Nie chce mi się bawić w jazdę na 3 łańcuchy, czyszczenie i smarowanie po każdym wypadzie, co najwyżej pozbywam się nadmiaru syfu szczotką i szmatką i dorzucam trochę smarowidła.
FiFiAk Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 Dzięki za pomoc Panowie Wezme dwa łańcuchy Sram PC-951. Jednak naprawdę dużo dobrego nasłuchałem się o łańcuchach campy, od starych wyjadaczy jeżdżących głównie na szosie i w przełaju - ponoć w kwestii łańcuchów campa naprawdę się wykazała i przekłada się to na zauważalną różnicę w wytrzymałości. Myślę, że w Campa zainwestowałbym tylko i wyłącznie przy zakupie nowej kasety klasy conajmniej SLX.
bartnik Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 campy nie probowalem - choć mam na to ochotę do 9ki specjalnie kupiłem 3 łańcuchy-żeby zrobić prywatny test. Sram chyba 990 albo 980 Sh.XT i KMC Gold 9XL czy jakoś tak Przy kąpaniu łańcucha sprawdzam porównywalnie wydłużenie i zakładam najkrószy. Jak na razie Sram przebywa na rowerze najwięcej Nie chce mi się bawić w jazdę na 3 łańcuchy, skoro i tak najlepiej czyści się łańcuch w kąpieli (jakoś nie wierzę w maszynki) to żaden problem (dla mnie) przy okazji żonglować
FiFiAk Napisano 9 Marca 2014 Autor Napisano 9 Marca 2014 Aktualizacja po wymianie kilku części: Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 25,4mm / 580mm - 176g KCNC SC Bone Scandium 31,8mm / 600mm - 131g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS - 6g Bar Ends: (Rogi) - Boplight Race - 58g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS True Grips - 48g Stem: (Mostek) - Ritchey Comp 100mm - 169g UNO Grade 2.0 31,8mm / 80mm - 99g Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 13g Mortop - 4g Seatpost: (Sztyca) - UNO Prime Carbon 27,2mm / 350mm - 173g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g Chain: (łańcuch) - Shimano Deore CS-GH53 + spinka Sram Gold - 261g SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX - 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock - 32g Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g Wheel Front: (Koło przednie) - 825g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - DT Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g -Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock -Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430 -Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss -Nipples: (Nyple) - No Name -Rim tape: (Opaska) - Schwalbe Razem: 11028g Następnie w planach mam zmiane pancerzy i linek na NIRO, dętek na maxxis flyweight, jakieś lżejsze tarcze centerlock i w późniejszym czasie odchudzenie kół jak doradzał bartnik.
FiFiAk Napisano 30 Sierpnia 2014 Autor Napisano 30 Sierpnia 2014 Mała aktualizacja: Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g Shimano Deore XT M760 11-34 + lockring Token - 286g Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g Niro Turbo Plus - 45g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g Formula Oro K24 + śruby - 257g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g Formula Oro K24 + adapter + śruby - 258g + 52g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce Formula Oro K24 wliczone w hamulce Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g Shimano SM-RT54 160mm - 144g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g Shimano SM-RT54 160mm - 142g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g Merida + śrubki alu - 28g Razem: 10832g Jak zrobie jakieś zdjęcia to wrzucę Póki co testuje hamulce Formula i są dużoooo lepsze niż deorki na metalicznych klockach. Natomiast łańcuch Srama bardzo dobrze się spisuje, jestem zadowolony z tego zakupu.
Mod Team safian Napisano 30 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2014 Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g Niro Turbo Plus - 45g Słaby wybór, jedyne co te pancerze mają dobre to waga. Bardzo łatwo się łamią, szybko się zużywają, lipa totalna
FiFiAk Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Napisano 31 Sierpnia 2014 Zobaczymy ile wytrzymają, ale co do jakości to coś w tym jest, najpierw założyłem pancerz od jednej strony bez końcówki, momentalnie się rozszedł. Masz coś godnego polecenia niskiej wagi?
Piksel Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Niro względnie nadaje się jedynie na odcinki pancerza, które nie pracują(inna sprawa, że większość nowych ram ma pełne pancerze na całej długości) i pod warunkiem, że pancerz jest jakoś uszczelniony. Dobry lekki pancerz to tylko coś pokroju I-linka czy Gore.
FiFiAk Napisano 3 Września 2014 Autor Napisano 3 Września 2014 Z tego co widze metr pancerza Gore waży około 20g, a zestaw do przerzutek kosztuje 115-150zł - całkiem sporo A tu Oro K24
Piksel Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 Tanio, dobrze, lekko - wszystkie trzy opcje są niemożliwe.
FiFiAk Napisano 3 Września 2014 Autor Napisano 3 Września 2014 Fakt, przy czym zwykle im drożej tym lżej, a i nie w każdym przypadku dobrze hehe
FiFiAk Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Mała aktualizacja: Chain: (łańcuch) - SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g Shimano Deore XT CN-HG93 + spinka Sram Gold - 276g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g Shimano XTR PD-M980 - 311g Razem: 10772g Postanowiłem jeździć na dwóch/trzech łańcuchach, co by oszczędzać napęd. Chciałem kupić łańcuch deore hg-53 ale okazyjnie udało się kupić nowy XT. Na ostatniej wyprawie zerwałem łańcuch srama podczas ruszania ze świateł. I tutaj doceniłem bardzo spinke, gdybym jej nie miał musiałbym wracać na nogach 20km uffff, nie miałem przy sobie rozkuwacza. Zastanawiałem się co było powodem, puścił pin przed spinką. Był dobrze zakuty, bo zawsze sprawdzam. Normalne, że to miejsce jest osłabione, ale żeby aż tak? Czy w tym miejscu najczęściej puszczcza łańcuch???
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.