Szer Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Witam mam drobny dylemat jakie oponki wybrać, głównie na miasto 95% to asfalt chodniki etc. Zastanawiam się jaki rozmiar wybrać 1.75 czy 1.95, zastanawiam sie czy będzie to duża diametralna różnica w jeździe czy tylko sam fakt wizualny, chciałbym by miały one jak najmniejsze opory toczenia, zastanawiam sie nad tymi głównie:1.95http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-kapture-k1118-26x1-95-30-tpi-drut-kenda,275599.htmllub1.75http://allegro.pl/opona-26x1-75-kenda-kosmos-k184-i3892412525.htmlhttp://allegro.pl/opona-rowerowa-cst-c-219-26-x-1-75-slick-i3883564197.htmlZdaję sobie sprawe że samych tematów o doborze jest dużo ale spośród tych 1.75 którą polecacie i czy w ogóle wybrać 1.75 czy 1.95. Pzdr
DVBBS Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Witaj! Jezeli pozwolisz podepne sie pod temat tak samo jak ty 'głównie na miasto 95% to asfalt chodniki etc' aktualnie mam 1,95 i planuje wsadzic cos 1,75 lub nawet 1,50!
Jechan Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Jeżeli dużo chodniki i krawężniki to nie polecam nic poniżej 1.75. Po prostu jazda bardzo niekomfortowa
render Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Jeli można również podłączę się pod temat. Zbliża się sezon rowerowy więc czas przejżeć sprzęt, u mnie do wymiany opona obecna to 28x1,60 schwalbe Jaką polecacie na jazdę głównie po asfalcie, z tego co czytam schwalbe marathon plus jest wysoko oceniana ale ma duże opory toczenia, a ze względu na spore odległości jakie pokonuję wolał bym raczej odporną na przebicia ale z niskimi oporami toczenia i by wytrzymała trochę km. Ze względu na niską cenę wiele osób kupuję opony kenda jak się ich jakośćkształtuje w porównaniu do schwalbe (wytrzymałość na przebicie, opory toczenia, ścieralność)
goncian Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Ze względu na niską cenę wiele osób kupuję opony kenda jak się ich jakośćkształtuje w porównaniu do schwalbe (wytrzymałość na przebicie, opory toczenia, ścieralność) Słabo. Jeśli teraz jesteś użytkownikiem opon schwalbe, to pozostań w ich stajni i weż sobie ktoreś z serii marathon - może być plus. Wcale nie mają dużych oporów toczenia, ale jeśli i to ci za dużo, to weż racery.
MikeSkywalker Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Polecam coś takiego http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-95-k838-30tpi-slick-opony-w-wa-i3959377268.html lub podobny model. Generalnie szeroka opona ok. 1,9 - 2.0 z bieżnikiem typu slicki. Komfort jazdy jest wysoki, krawężników i dziur nie trzeba się obawiać a opory toczenia są niskie. Jest jeszcze Schwalbe Big Ben i inne ale te Kendy są zdecydowanie tańsze.
Szer Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 generalnie pomiędzy 1.95 a 1.75 jest 0.5cm różnicy. Wydaje mi się, że wybiorę ten pierwszy przykład 1.95. Pytanie mam ostatnie, czy lepiej kupić oponkę która na grzbiecie będzi miała gładką powierzchnię i ew z boku profilowane np klocki. Chodzi o to czy pomiędzy tym nieprofilowanym grzbietem a profilowanym będą diametralne różnice przy jeździe? Typu większy hałas? większe opory tocz.? jeszcze to mi wpadło w oko http://allegro.pl/opona-kenda-k841c-26-x-1-95-mtb-czarna-semi-slick-i3941530376.html
andybike Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Ja na dojazdy do pracy miałem schwalbe big apple. Duży balon zapewniał komfort jazdy w przypadku najechania na dziurę czy pokonania krawężnika a jego profil powoduje też, że powierzchnia styku z asfaltem nie jest taka duża (2,15) więc opory toczenia są też względnie małe. Do tego zaskakująco dobrze opona trzymała się na mokrym asfalcie. Na mokrej kostce, szynach tramwajowych i chlorokauczuku którym malowane są oznaczenia poziome trzeba było bardziej uważać w deszczu
render Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 cenowo schwalbe a kenda bezspornie wygrywa kenda. Przy oponach typu slick mam obawę jaką mają odporność na przebicie, ścieralność zapewne niewielką a przy dłuższych wycieczkach nie da się niekiedy uniknąć przejazdy przez kawałek lasu lub kamienistą ścieżkę. na pewno jazda na szerszych balonach daje lepszy komfort jazdy po dziurach i nierównościach ale tym samym daje większe opory toczenia i wymagają więcej wysiłku. Tak mi się przybajmniej wydaje jeśli się mylę to proszę o sprostowanie Jak na razie jestem na etapie wyboru gum to treekingu.
bbc Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ja rowniez szukam opon do crossa (dolinki podkrakowskie, sciezki w niepolomickiej puszczy, itp. oraz dojazdy do pracy). I coraz bardziej zastanawiam sie czy zamiast zainwestowac ponad 100zl w schwalbe marathon to nie lepiej kupic ze 3szt. jakiejs taniej kendy. Przejazdy mam raczej rekreacyjne wiec na dluzsza mete 100 gramow roznicy mi nie zrobi a podejrzewam, ze 3 opony wytrzymaja dluzej niz jedna (nawet dobra). Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2
andybike Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Schwalbe to jakość. Mają też modele z wkładką anyprzebiciową raceguard. Ponieważ miałem model bez wkładki to po kilku kapciach zmieniłem dętki na Michelin Protek Max. Od tamtego czasu nie złapałem gumy ani razu. Fakt że to rozwiązanie nie było najtańsze i wagowo najlżejsze ale priorytetem była dla mnie bezawaryjna jazda. Przejechałem na tych oponach ponad 10 tys. km i nadal nadają się do jazdy. Natomiast wcześniej miałem opony Panaracer Cinder, kupiłem po 38 zeta i w lekki teren doskonale się nadają ale na asfalcie to tragedia. O ile wiadomo że opony z klockowym bieżnikiem mają o wiele większe opory toczenia, to nie spodziewałem się że bieżnik będzie równie trwały co erekcja emeryta Nie wiem jak z trwałością bieżnika ma Kenda ale ja bym wybrał coś ze schwalbe
MikeSkywalker Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Kendy Kwest - slicki które posiadam ścierają się wolno - nawet nie widać że mają nawinięte prawie 10 tysięcy. Także w tej kwestii jest w porządku ale co z tego jak guma jest miękka i wszystko się w nią wbija czy włazi w rowki bieżnika. Nie wiem ile razy w ciągu tych 2 lat przebijałem w nich dętki ale na pewno często. Do tego dochodzi kwestia rantu opony - też dość mocno się kruszy a częste ściąganie tylko temu sprzyja. No i oponka obciążona na tyle sakwami popękała na bocznych ściankach, to tylko potwierdza kiepską jakość. Z tego co wiem są i Kendy z wkładką ale takiej nie miałem także nie wiem czy ogólna jakość gumy jest wyższa czy podobna.
render Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 chyba jednak nastawię się na schwalbe, zależy mi na trwałości, małych oporach (nie musi być szybka) i wybór padł jak na razie pomiędzy:(i w takiej kolejności jak napisałem) marathon marathon mandial energizer plus marathon deluxe tyle że zastanawiam się czy kupić 28x1,5 czy szerszą np.28x2,0 czy nie będzie się cięzej jeżdzić opon : big ben big aplpe raczej nie boorę pod uwagę ze wzgledu na podatność na przebicia, a jak pisałem około 20% przejazdów u mnie to leśne ścieżki i polne dukty. Może ktoś poda inne propozycje ze stajni schwalbe z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich miłośników dwóch kółek
jur Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ja mam schwalbe marathon plus 1.75 i 2.0 wersja drutowana sa dosyc ciezkie z tego co pamietam jakies 900g. Przy kupnie nie bylo to dla priorytetem a niezawodnosc. Wczesniej kupilem kierujac sie cena opone marki CST na drugim sezonie lapalem juz laczki az miło ;)plusem tej sytuacji było że stałem sie ekspertem w łataniu detek- ważna umiejętność dla rowerzysty
MikeSkywalker Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Im opona szersza tym trudniej ją przebić. Ale jeśli te dwie miejskie Schwalbe nie mają wkładki to faktycznie są podatne na przebicie.
AdamJedzie Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ja na rowerze 26" uzywam Maxxis Detonator. Da się jeździć po wszytskim, trudniej w głębokim błocie i śniegu, ale za to można wytrenować utrzymanie równowagi.
Szer Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 to jak co myślicie o tym? http://allegro.pl/opona-kenda-k841c-26-x-1-95-mtb-czarna-semi-slick-i3941530376.html
render Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 to jak co myślicie o tym? http://allegro.pl/op...3941530376.html Kolego głównym atutem kendy jest oczywiście cena za schwalbe trzeba zapłacić x2 Z kendy do jazdy treekingowej mogę polecić oponki KHAN i KWICK BITUMEN
jur Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Moim zdaniem jezeli jezdzisz do 1000km w sezonie warto wziasc kende lub inne jak najtansze opony. Jezeli jezdzisz wiecej jest sens brac drozsze opony typu schwalbe. Z mojego doświadczenia wynika że tanie opony dosc szybko przyciagaja kolce ostre kamienie itp
render Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 a czy ktoś jeździł na oponach schwalbe marathon mandial? jeśli tak to jak je oceniacie , z tego co widzę są dość lekkie z wkładką antyprzebiciową, dobrze trzymające się podłoża nie wiadomo tylko jak się będą sprawowały na piaszczystym terenie Jednocześnie mam prośbę czy ktoś mógł by powiedzieć co to za opony schwalbe są u mnie (schwalbe na nich niby pisze ale poza tym żadnego innego oznaczenie nie wiem czy to nie jakieś podróby), oto ich profil http://imageshack.com/a/img824/1612/ubep.jpg
robertrobert1 Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 chyba jednak nastawię się na schwalbe, zależy mi na trwałości, małych oporach (nie musi być szybka) i Może ktoś poda inne propozycje ze stajni schwalbe To ja ci jeszcze namieszam w głowie i zaprezentuję ci oponę continentala model travel http://www.rowerystylowe.pl/p-2414/continental-travel-contact-28-x-160-42-622 Ja przez wiele lat byłem użytkownikiem zarówno Michellina jak i Schwalbe ale teraz odkryłem tę oponę i jestem nią zachwycony.
olbi Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Cześć Podepnę się do tematu. Posiadam około 10 letni rower Kross Hanter. Od praktycznie początku nie wymieniałem w nim opon i chyba przyszedł czas na to. Oto parametry: typ [ 26", MTB, 21-biegowy ] obręcze [ 26" aluminiowe, stożkowe ] opony [ 26x1.95 ] Rowerem jeżdżę głównie do pracy oraz rekreacyjnie. Większość moich tras to chodniki i asfalt, czasami trafi się wypad po lesie lub bezdrożach. Dobrze by było, aby opona dawała radę na suchej i mokrej nawierzchni
render Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 najlepszy wybór to schwalbe marathon mondial no tyle że cena około 90zł, jak trochę taniej to polecam maxxis np.overdrive ciut tańsza lub jeśli nadal za drogo to kenda, sam nie używam kendy więc nie wiem jak się sprawuje. Przy wyborze opony bierz pod uwagę jej wytrzymałość na ścieranie, wszechstronność (piach, mokra nawierzchnia) , mała waga, niskie opory toczenie szczególnie gdy dużo jeździsz, jeśli nie lubisz niespodzianek to koniecznie z wkładką antyprzebiciową No niestety za to wszystko trzeba zapłacić stąd takie ceny dobrych opon
Nash Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Szukam semi slicków bądź slicków 2.0 + do 26" typowych balonów. Wybór jest bardzo wąski stąd moje pytanie. W przypadku semi bieżnik boczny jak najmniejszy, nie znam firm i nie wiem gdzie szukać :/ EDIT: Co powiecie o tym? http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-marathon-26-green-guard-schwalbe,45654.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.