Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady

 

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli nie zaczęły jeszcze cieknąc to nie musisz wymieniać. Zalej tył na nowo i powinno być ok. Znając życie jak sie przesiądziesz na shimano to będziesz klął na miękkie klamki, ja tak miałem.

Napisano

Puklus nie ma tragedii jeżeli chodzi o twardość klamki w M675 vs J5 vs Formula R1 i inne . Jest to wyczuwalne na postoju ale w czasie jazdy to nie przeszkadza . Miałem jakiś czas temu M665 czyli starsze shimano i to była gumowa klamka ;)

Napisano

Tylko, ze zalewanie chyba tutaj nie pomoze, one chyba takie sa. Czy zmiana przewodu pomoze i czy warto zmieniac? Minelo 5 lat wiec pewnie udoskonalili co nie co i moze warto zmienic?

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • Mod Team
Napisano

A kiedy zmieniałeś płyn ? Jak wyglądają dekielki ?


 

 

Puklus nie ma tragedii jeżeli chodzi o twardość klamki w M675 vs J5

Ja wiem ze nie ma bo zmieniałem j3 na 675, i trójki to były kamyki, SLXa można docisnąć do kierownicy ... ale siły mu nie brak.

Napisano

korzystałem z Elixirów 1 i 5, ich klamek na pewno nie można było docisnąc do kierownicy, była nieco twardsza nawet od moich Juicy 7, więc watpię aby było to możliwe w modelu Elixir 3 - hamulec zapowietrzony albo gdzies "wadliwy/uszkodzony".

Napisano (edytowane)

Pamiętaj że tylny zawsze jest bardziej miękki od przodu. Jeżeli Ci nigdzie nie cieknie to przewodu nie ma co zmieniać to nie poprawi działania. Ewentualnie możesz zalać go odrobinę większą ilością płynu.

 

Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Sonix
Napisano

Witam,

Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady

 

pozdrawiam

Wg mnie klamki Shimano nie będą twardsze niż J5. 

Jeśli potrzebujesz "bezwzględnej" twardości to mam wrażenie że raczej nie zaspokoi tego żaden hamulec na rynku. 

Na pewno każdy z tych hamulców blokuje koło zanim dźwignia robi się uciażliwie gumowata.

Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach, albo dźwignie ustawione bardzo blisko kierownicy.

  • Mod Team
Napisano

 

 

A w elixirach 3 też klamkę można docisnąć do kierownicy.

Czyli masz zapowietrzone i to dość znacznie

 

 

Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach,

Ja akurat mam trochę lipne przewody i przód jako tako ale tył faktycznie jest miękki ... ale nie przeszkadza mi to już.

 

Maiłem J3, dość długo, ze chyba 3 sezony, używki, wiadomo stare. Pracowały jak na avida można by rzec idealnie. Nie psuły sie, działały równo w każdych warunkach, ale puściła membranka. Póki twoim J5 nic sie mechanicznie nie stanie, możesz ich używać bo to dobry hamulec. Ja odpuściłem bo naprawa obu klamek by mnie tyle wyniosła, ze to nie miało sensu.

 

 

Napisano

Mam slx 666. tarcze xt ice i kloki xt z radiatorem są sztywne i bardzo mocne polecam a na chwile obecną zacznij od wymiany oleju powinno pomóc koszty znikome

  • Mod Team
Napisano

Józku nie wiem czy pamiętasz ale u mnie jak puszczać zaczynała to klamka spuchła i zrobiła sie twardsza. Pewnie spowodowane było to dużą absorpcją wody ...

Napisano

Dzieki za odpowiedzi, myslalem o zkianie pancerza na jakis lepszy, jezeli nie poprawiaja twardosci klamki to w jakim celu sie je wymienia? Plyn wymienialem jakis czas temu i efekt byl jak przrd wymiana. Wychodzi na to ze te hample takie sa biorac pod uwage wiekszosc modeli. Jezeli ktos jest z okolic slaska a dokladnie Rudy Sl. to chetnie porownam moj hamulec z jakims innym.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...