JOYFUL Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Witam, Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady pozdrawiam Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 Jeżeli nie zaczęły jeszcze cieknąc to nie musisz wymieniać. Zalej tył na nowo i powinno być ok. Znając życie jak sie przesiądziesz na shimano to będziesz klął na miękkie klamki, ja tak miałem. Cytuj
jasinski21444 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Puklus nie ma tragedii jeżeli chodzi o twardość klamki w M675 vs J5 vs Formula R1 i inne . Jest to wyczuwalne na postoju ale w czasie jazdy to nie przeszkadza . Miałem jakiś czas temu M665 czyli starsze shimano i to była gumowa klamka Cytuj
JOYFUL Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 Tylko, ze zalewanie chyba tutaj nie pomoze, one chyba takie sa. Czy zmiana przewodu pomoze i czy warto zmieniac? Minelo 5 lat wiec pewnie udoskonalili co nie co i moze warto zmienic? Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 A kiedy zmieniałeś płyn ? Jak wyglądają dekielki ? Puklus nie ma tragedii jeżeli chodzi o twardość klamki w M675 vs J5 Ja wiem ze nie ma bo zmieniałem j3 na 675, i trójki to były kamyki, SLXa można docisnąć do kierownicy ... ale siły mu nie brak. Cytuj
Scarper Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 A w elixirach 3 też klamkę można docisnąć do kierownicy. Cytuj
afly Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 korzystałem z Elixirów 1 i 5, ich klamek na pewno nie można było docisnąc do kierownicy, była nieco twardsza nawet od moich Juicy 7, więc watpię aby było to możliwe w modelu Elixir 3 - hamulec zapowietrzony albo gdzies "wadliwy/uszkodzony". Cytuj
Sonix Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 (edytowane) Pamiętaj że tylny zawsze jest bardziej miękki od przodu. Jeżeli Ci nigdzie nie cieknie to przewodu nie ma co zmieniać to nie poprawi działania. Ewentualnie możesz zalać go odrobinę większą ilością płynu. Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Lutego 2014 przez Sonix Cytuj
tobo Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Witam, Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady pozdrawiam Wg mnie klamki Shimano nie będą twardsze niż J5. Jeśli potrzebujesz "bezwzględnej" twardości to mam wrażenie że raczej nie zaspokoi tego żaden hamulec na rynku. Na pewno każdy z tych hamulców blokuje koło zanim dźwignia robi się uciażliwie gumowata. Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach, albo dźwignie ustawione bardzo blisko kierownicy. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 A w elixirach 3 też klamkę można docisnąć do kierownicy. Czyli masz zapowietrzone i to dość znacznie Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach, Ja akurat mam trochę lipne przewody i przód jako tako ale tył faktycznie jest miękki ... ale nie przeszkadza mi to już. Maiłem J3, dość długo, ze chyba 3 sezony, używki, wiadomo stare. Pracowały jak na avida można by rzec idealnie. Nie psuły sie, działały równo w każdych warunkach, ale puściła membranka. Póki twoim J5 nic sie mechanicznie nie stanie, możesz ich używać bo to dobry hamulec. Ja odpuściłem bo naprawa obu klamek by mnie tyle wyniosła, ze to nie miało sensu. Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 no właśnie nie wzięliśmy pod uwagę że membrana może puszczać i dlatego klamka mięknie. Cytuj
Wolf7707 Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Mam slx 666. tarcze xt ice i kloki xt z radiatorem są sztywne i bardzo mocne polecam a na chwile obecną zacznij od wymiany oleju powinno pomóc koszty znikome Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 Józku nie wiem czy pamiętasz ale u mnie jak puszczać zaczynała to klamka spuchła i zrobiła sie twardsza. Pewnie spowodowane było to dużą absorpcją wody ... Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 no nie, właśnie zaczęły się robić gumowate i jak się okazuje zaczęły już puszczać membrany Cytuj
afly Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 6 miesięcy temu kupowałem membrany do juicy 7 (ta sama w juicy 5) - dekielek, srubki + membrana = 45zł Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 No może może ja zanim ci je opchnąłem to pamiętam ze stwardniały zwłaszcza prawa. I spadł skok jałowy Cytuj
afly Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 U mnie w Juicy twardniała klamka w lecie przy uszkodzonej membranie (gorące dni), wtedy musiałem korzystać z regulacji w J7. Cytuj
JOYFUL Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 Dzieki za odpowiedzi, myslalem o zkianie pancerza na jakis lepszy, jezeli nie poprawiaja twardosci klamki to w jakim celu sie je wymienia? Plyn wymienialem jakis czas temu i efekt byl jak przrd wymiana. Wychodzi na to ze te hample takie sa biorac pod uwage wiekszosc modeli. Jezeli ktos jest z okolic slaska a dokladnie Rudy Sl. to chetnie porownam moj hamulec z jakims innym. Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.