KejKej Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Zakupiłem licznik Kross'a 9F KR13, ale nie wiem jaką wartość ustawić dla kół 26x2.25. Przeczytałem instrukcje obsługi i jest podane do wartości 26x2.1 Wiem że da się ustawić więcej, bo skala jest tylko jak najlepiej to ustawić aby nie zaniżało, ani nie zawyżało prędkości. Z góry dziękuje.
tomiz1 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Najlepiej zmierzyć samemu.Robisz po podłodze jeden pełny obrót koła. Np. zaczynasz na wentylu i na nim kończysz. Długość wprowadzasz do licznika prawdopodobnie w milimetrach. Wyjdzie prawdopodobnie coś około 2050mm.
KejKej Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 2068 jest przy kołach 2.1 według instrukcji i na tym się skala według producenta kończy.
jasinski21444 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Nie patrz na wartości podane przez producenta - wartość zależna pd obręczy , wysokości / szerokości balona itp - za dużo zmiennych . Zrób tak jak radzi tomiz czyli zrób jeden pełny obrót koła i zmierz odległość pokonaną przez koło
KejKej Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 To wydaje się być najlepszym sposobem. Dzięki za pomoc.
jogi109 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Róznica ciśnienia w oponie ma duże znaczenie przy tej wartości wpisywanej w licznik?
jasinski21444 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Jeżeli spuścisz dużo powietrza lub dopompujesz to owszem będą przekłamania
gof Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Namaluj na oponie cienki poprzeczny pasek jakas gesta i lepka farba i przejedz siedzac na rowerze po suchym betonie (z tym moze byc ciezko aktualnie). Najlepiej ze 2-3 obroty kola, zmierzyc kilkukrotnie odleglosci pomiedzy sladami na ziemi i usrednic.
jogi109 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Mówimy o ciśnieniach faktycznie używanych, czyli tam od 1.5 do powiedzmy nwm 4 barów dla tej samej opony of kors. Będą duże róznice, czy nie warto sobie zaprzątać głowy przestawianiem licznika?
jasinski21444 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Różnice będą zauważalne . U mnie kiedyś po ustawieniu licznika pod 1.5bar i w wbiciu 2.5-3 bar spowodowało różnicę o 3-4km.
KejKej Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 Wyszła mi jakaś duża wartość 2130mm. Zobaczymy w trasie czy nie przekłamuje z jakąś aplikacją na smartfona.
dejtrejder Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Często różni producenci w tabelkach podają różne wartości dla tej samej średnicy kół. Panuje pod tym względem niezły galimatias. Np. dla opon 2.1 spotkałem się z wartościami zarówno 2114 jak i 2133. Od dwóch sezonów przestało mi to spędzać sen z powiek i wpisuję zawsze "uśrednione" 2124. Samodzielny pomiar też nigdy nie jest dokładny. Punktem odniesienia może być wentyl - tak na marginesie, nie trzeba rysować żadnych kresek. Jeśli się uprzemy i zaznaczamy na oponie kredą to trzeba wziąć pod uwagę, że grubość takiej kreski to 1 cm. Kolejna kwestia to ciśnienie w oponach a następna to błąd mierzącego. Czyli mamy już ze 3 stopnie swobody W ten sposób w zależności od wariacji możemy mieć różnice w wynikach dochodzące do kilku centymetrów Przykład z ostatnich dni: kupowałem buty rowerowe i poprosiłem sprzedawców w dwóch sklepach o wyjęcie wkładki i zmierzenie jej na "żywca". Według jednej osoby długość wyniosła 27 cm, według drugiej 27.5. Kiedy buty przyszły, wyjąłem wkładkę i okazało się, że ma długość wynoszącą 27,8 cm Sami widzicie jak to jest z tym pomiarem..... Dlatego uważam, że lepiej co roku wpisywać tą samą wartość np. z tabelki jeśli jeździmy na tym samym rozmiarze opon. Przemierzając te same trasy co roku, można w ten sposób wyciągnąć więcej informacji co do swojej formy i postępów niż kombinując z ustawieniami licznika
gof Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Mierzysz na oko do wentyla po czym sie dziwisz ze masz niedokladne pomiary?
jogi109 Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Ja robie tak, ze siadam na rower w pozycji, w której zawsze jeżdżę, następnie ktoś inny mierzy ile jest mm od podłogi do osi koła. Potem x2 i x3.14 i jest wynik. Wydaje mi sie to najdokładniejsze.
Gość Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Rozwijam sobie metr na glebie, podlodze, chodniku, etc. Robie sobie na klocku opony kreske dlugopisem, siadam na rowerze obciazajac go i przetaczam sie o pelen obrot, wynik wpisuje w licznik i tyle. Dokladnosc mam rzedu +/- 1mm. Roznica pomiedzy przetoczeniem obciazonego i nieobciazonego roweru jest na tyle duza, ze po przejazdzce widac roznice w dystansie, rzedu kilku km na kilkudziesieciu km. Roznica pomiedzy opona 2.0 a 2.4 robi sie juz drastyczna, tu juz widac na pomiarze predkosci jak sie jedzie kolo siebie. Chodzi o to, jak na dlugi wyjazd na Jurze /180km/ zapomnialem przestawic licznika z grubej na cienka opone i wyszlo cos kolo 16km roznicy pomiedzy mna a kumplem.
Mod Team michuuu Napisano 13 Lutego 2014 Mod Team Napisano 13 Lutego 2014 spowodowało różnicę o 3-4km. ale po 10, 100 czy więcej kilometrach? Bo jest to dosyć istotne. Mierzysz na oko do wentyla po czym sie dziwisz ze masz niedokladne pomiary? A Ty korzystasz z: "definicja metra jako odległości w temperaturze 0 °C i przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym między dwiema głównymi kreskami na platynowoirydowym wzorcu". Ludzie nie dajcie się zwariować
cervandes Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Najbardziej zabawne wydaje się odnoszenie do wartości podanej przez aplikację w telefonie. Obwód co do mm ustawiają, ale tego, że dokładność GPS wskazuje położenie z dokładnością do 1-2m a czasem myli się o metrów 10 to już nieistotne Nawet nie wiem ile mam, z reguły zaniżam obwód, żeby bardziej cisnąć żeby otrzymywać wyniki.
dejtrejder Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ja jestem ciekaw w jaki sposób niektórzy mierzą średnicę w swoim kole od roweru? Rozplatają szprychy i wyjmują piastę? Czy też mierzą taśmą poprzez wystającą piastę razem z ośką i zatrzaskiem? W drugim przypadku powstaje spory błąd pomiarowy Trzeba bowiem pamiętać, że koło patrząc na nie wzdłuż, składa się z dwóch trójkątów równobocznych ( albo czterech prostokątnych ). A jak wiadomo z matematyki długość przeciwprostokątnej jest większa niż przyprostokątnej Mierzący promień koła w ten sposób również popełniają błąd bo mierzą przeciwprostokątną trójkąta, biegnącą od środka osi piasty do końca opony zamiast zmierzyć jego dłuższą przyprostokątną
Jaca911 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 A slyszaleś kiedyś o takim magicznym urządzeniu jak poziomica, jak do tego dodasz jeszcze ołówek to prawdziwa kosmiczna technologia się zaczyna robić.
dejtrejder Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 I z tą poziomicą w ręku jesteś zwycięzcą? Ilu użytkowników tego forum dokonywało faktycznego pomiaru z poziomicą w ręku? To jak sobie poradzisz z różnym rozmiarem rzeczywistym opon? Czasem 2.1 od jednego producenta ma większy balon niż 2.2 od drugiego? I co? No dobra, pomierzyłeś i tak dalej...i pojawia się kolejny problem: ugięcie opony w zależności od ciśnienia Wołasz mamę, żonę, kochankę, kolegę, sąsiada aby się położył na ziemi, podczas gdy ty siedzisz na rowerze i ci to zmierzył? Dajesz wiarę jego pomiarom? Może gdy tak leżał było mu niewygodnie i podał ci przybliżoną wartość żebyś mu gitary nie zawracał? Hehe A nie prościej wpisać wartość z tabelki i cieszyć się jazdą na rowerze?
jasinski21444 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Nie nie prościej wpisać dabe z tabelki bo różne obręcze mają różny obwód i jest to niedokładne
Jaca911 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Zmierzył od wentyla do wentyla. Nanioslem poprawkę od słupów "milowych" przy drodze i zapomniałem o ustawieniach licznika aż do zmiany opony. Wtedy wartość z tabelki i poprawka na znaną trasę o długości 23km.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.