Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam rower Cube Analog 2012 a w nim amortyzator Rock Shox 28/xc/tk.

Rower ma przejachane 3100km. Od ostatniej jesieni puszczam na amora przed jazdą Brunoxa i ogólnie był bardziej miękki, lepiej pracował.

Zacząłem jeździć zimą w mróz i niestety amortyzator jest sztywny, po prostu zamarza.

Co może być przyczyną?

  • Mod Team
Napisano

Ten widelec nie ma elastomeru, jest na sprężynie stalowej, tłumienie olejowe.

Masz już spory przebieg, przydałoby się do niego zajrzeć. Może masz już brudny olej albo wodę w środku. 

Może to tylko kwestia zgęstnienia oleju przy niskiej temperaturze albo przymarzło Ci pokrętło blokady nie odbija?

Jak zimno było, ile czasu jeździłeś?

Napisano

To może przy najbliższej okazji poproszę chłopaków z serwisu żeby do niego zajrzeli.

Jeździłem przy -15, -10 i -3 stopniach, zawsze to samo, czas nie ważny, zamarzał od razu na starcie a blokady nie używałem.

Pytanie, czyn Brunoxem traktować amora przed każdym wyjazdem czy co któryś?

  • Mod Team
Napisano

Brunox budzi pewne kontrowersje, poszukaj na forum bo było wałkowane wielokrotnie.

Na początek niech w serwisie obadają czy z nim wszystko w porządku.  Teoretycznie wszystko powinno w nim na mrozie działać.

  • Mod Team
Napisano

Jak mocno twardnieje możliwe ze zastosowany olej w tym widelcu jest poniżej kujawskiego w hierarchii. Sądzę że zwykły przegląd + wymiana oleju znacząco poprawiła by jego pracę.

  • Mod Team
Napisano

Teoretycznie fabryczny olej RS powinien tężeć dopiero przy -50*C, można tam wlać coś o minimalnie lepszych parametrach odporności na zgęstnienie ale czy to co da... :ermm:

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Może masz już brudny olej albo wodę w środku.

Jeżeli sztywnieje bardzo szybko :P  to stawiam na wodę. Gęstniejący olej nie daje tak błyskawicznego efektu.

Napisano

Dam do serwisu, niech sprawdzą. Amor twardnieje na sztywno, nie ma nawet milimetra ugięcia, więc to chyba nie problem oleju a prawdopodobnie wody.

Poczytam, jeszcze o Brunoxie w wolnej chwili, ale pytanie na szybko, czy nazbyt częste używanie może spowodować rozszczelnienie?

Napisano

Raczej amora. Jeżeli amor staje dęba od razu na mrozie, to chyba na bank w okolicach uszczelek jest woda?

Tak sobie poczytałem o tym Brunoxie i różnie piszą. Jedni polecają, używają inni nie. Używałem Deo.

Dobra, amor do serwisu, zobaczymy....

  • Mod Team
Napisano

Brunox służy do czyszczenia goleni amortyzatora. Psikasz PO jeździe, uginasz amora, ścierasz, psikasz, ścierasz, aż zbierze cały brud, potem wycierasz dokładnie. Brunox nie służy do poprawy działania amortyzatora, a jak się go dokładnie nie wytrze to dostaje się pod uszczelki i wypłukuje smar i olej z gąbek, co w rezultacie prowadzi do pogorszenia pracy amortyzatora.

Napisano

To mam jeszcze pytanie, bo myślałem że to nie problem a jednak jest.

Gdzie w Warszawie, może ktoś podpowie moge oddać amor do serwisu, żeby nie trwało to 2-3 tygodnie z wysyłką do Harfy i żeby nie kosztowało 200-300 złotych, prawie tyle co wartość tego amorka? Nie wiem ile kosztuje taki serwis, podpatrzyłem na stronie Harfy.

Napisano

podeslij go do mnie, zrobię go za groszę :)

serwis jest banalnie prosty :P

Nie lepiej samemu go przeserwisować :)?

w serwisie pewnie ze 100 wezmą

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zieno, sorry ale jak mam wyłać Ci amora do Lublina, kurierem? odesłał byś kurierem też? szkoda zachodu...

 

Amor odebrany z serwisu już, koszt niestety 130 zeta. Z amora wylała się woda i jakaś maź......... i po sprawie. Przeserwisowany, na sucho chodzi ładnie, jutro trasa to dostanie w .... :)

  • Mod Team
Napisano

No to ładnie go zapuściłeś. Grunt, że dobrze się skończyło.

Cena za serwis powiedziałbym "standard". Spokojnie w przyszłości możesz wykonywać to sam, niema tam nic strasznego.

Dobrze, że w porę został zrobiony bo następnym krokiem byłoby zatarcie lag.

Napisano

Mam powyższy amorek, jak go rozebrać i jakim olejem zalać goleń z tłumikiem. Dziś odkrecilem dolne śruby, górne korki, wyjąłem sprężynę z lewej lagi, z prawej wylał się olej, ale nie udało mi się go rozpolowic. Co trzeba jeszcze ?

  • Mod Team
Napisano

Dolne śruby odkręć tak do połowy, potem kila razy uderz w nie młotkiem, wykręć do końca. Górne golenie powinne wtedy bez problemu wtedy się oddzielić od dolnych.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...