aligatormarcin Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Witam, Posiadam rower Cube Analog 2012 a w nim amortyzator Rock Shox 28/xc/tk. Rower ma przejachane 3100km. Od ostatniej jesieni puszczam na amora przed jazdą Brunoxa i ogólnie był bardziej miękki, lepiej pracował. Zacząłem jeździć zimą w mróz i niestety amortyzator jest sztywny, po prostu zamarza. Co może być przyczyną? Cytuj
derwisz Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Zwężające się uszczelki, twardniejące elastomery i gęstniejący olej w tłumiku. Zwyczajnie niskie temperatury mu nie służą. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Napisano 10 Lutego 2014 Ten widelec nie ma elastomeru, jest na sprężynie stalowej, tłumienie olejowe. Masz już spory przebieg, przydałoby się do niego zajrzeć. Może masz już brudny olej albo wodę w środku. Może to tylko kwestia zgęstnienia oleju przy niskiej temperaturze albo przymarzło Ci pokrętło blokady nie odbija? Jak zimno było, ile czasu jeździłeś? Cytuj
aligatormarcin Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 To może przy najbliższej okazji poproszę chłopaków z serwisu żeby do niego zajrzeli. Jeździłem przy -15, -10 i -3 stopniach, zawsze to samo, czas nie ważny, zamarzał od razu na starcie a blokady nie używałem. Pytanie, czyn Brunoxem traktować amora przed każdym wyjazdem czy co któryś? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Napisano 10 Lutego 2014 Brunox budzi pewne kontrowersje, poszukaj na forum bo było wałkowane wielokrotnie. Na początek niech w serwisie obadają czy z nim wszystko w porządku. Teoretycznie wszystko powinno w nim na mrozie działać. Cytuj
Scarper Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Jak ja moim jeździłem przód tył po balkonie w mrozie to tez był sztywniejszy, to chyba normalne, bo olej gęstnieje itp... Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 Jak mocno twardnieje możliwe ze zastosowany olej w tym widelcu jest poniżej kujawskiego w hierarchii. Sądzę że zwykły przegląd + wymiana oleju znacząco poprawiła by jego pracę. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 Teoretycznie fabryczny olej RS powinien tężeć dopiero przy -50*C, można tam wlać coś o minimalnie lepszych parametrach odporności na zgęstnienie ale czy to co da... Cytuj
Scarper Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Tak samo silnikowe oleje, zimą są gęste, dlatego trzeba odrazu po odpaleniu jechac na niskich obrotach zeby olej sie rozprowadził. Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 Może masz już brudny olej albo wodę w środku. Jeżeli sztywnieje bardzo szybko to stawiam na wodę. Gęstniejący olej nie daje tak błyskawicznego efektu. Cytuj
aligatormarcin Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 Dam do serwisu, niech sprawdzą. Amor twardnieje na sztywno, nie ma nawet milimetra ugięcia, więc to chyba nie problem oleju a prawdopodobnie wody. Poczytam, jeszcze o Brunoxie w wolnej chwili, ale pytanie na szybko, czy nazbyt częste używanie może spowodować rozszczelnienie? Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 czy nazbyt częste używanie może spowodować rozszczelnienie? Brunoxa czy amora? Cytuj
aligatormarcin Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 Raczej amora. Jeżeli amor staje dęba od razu na mrozie, to chyba na bank w okolicach uszczelek jest woda? Tak sobie poczytałem o tym Brunoxie i różnie piszą. Jedni polecają, używają inni nie. Używałem Deo. Dobra, amor do serwisu, zobaczymy.... Cytuj
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 Brunox służy do czyszczenia goleni amortyzatora. Psikasz PO jeździe, uginasz amora, ścierasz, psikasz, ścierasz, aż zbierze cały brud, potem wycierasz dokładnie. Brunox nie służy do poprawy działania amortyzatora, a jak się go dokładnie nie wytrze to dostaje się pod uszczelki i wypłukuje smar i olej z gąbek, co w rezultacie prowadzi do pogorszenia pracy amortyzatora. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 W każdym bądź razie trzeba go rozebrać i zobaczyć co tam jest ... Cytuj
aligatormarcin Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 To mam jeszcze pytanie, bo myślałem że to nie problem a jednak jest. Gdzie w Warszawie, może ktoś podpowie moge oddać amor do serwisu, żeby nie trwało to 2-3 tygodnie z wysyłką do Harfy i żeby nie kosztowało 200-300 złotych, prawie tyle co wartość tego amorka? Nie wiem ile kosztuje taki serwis, podpatrzyłem na stronie Harfy. Cytuj
zienio Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 podeslij go do mnie, zrobię go za groszę serwis jest banalnie prosty Nie lepiej samemu go przeserwisować ? w serwisie pewnie ze 100 wezmą Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Napisano 12 Lutego 2014 Zienio, załatwiaj na pw takie sprawy. Cytuj
zienio Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 eh tak tylko napisałem, faktycznie na pw mogłem to napisac sry za spam Cytuj
aligatormarcin Napisano 21 Lutego 2014 Autor Napisano 21 Lutego 2014 Zieno, sorry ale jak mam wyłać Ci amora do Lublina, kurierem? odesłał byś kurierem też? szkoda zachodu... Amor odebrany z serwisu już, koszt niestety 130 zeta. Z amora wylała się woda i jakaś maź......... i po sprawie. Przeserwisowany, na sucho chodzi ładnie, jutro trasa to dostanie w .... Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 21 Lutego 2014 Mod Team Napisano 21 Lutego 2014 No to ładnie go zapuściłeś. Grunt, że dobrze się skończyło. Cena za serwis powiedziałbym "standard". Spokojnie w przyszłości możesz wykonywać to sam, niema tam nic strasznego. Dobrze, że w porę został zrobiony bo następnym krokiem byłoby zatarcie lag. Cytuj
vszywiec Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Mam powyższy amorek, jak go rozebrać i jakim olejem zalać goleń z tłumikiem. Dziś odkrecilem dolne śruby, górne korki, wyjąłem sprężynę z lewej lagi, z prawej wylał się olej, ale nie udało mi się go rozpolowic. Co trzeba jeszcze ? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 Dolne śruby odkręć tak do połowy, potem kila razy uderz w nie młotkiem, wykręć do końca. Górne golenie powinne wtedy bez problemu wtedy się oddzielić od dolnych. Cytuj
vszywiec Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Jutro się pobawię, a jakim olejem zalać tłumik i w jakiej ilości? Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 Olej RSa 5w 93ml do 80-100mm i 109ml do 120mm skoku. w dolne golenie 10ml oleju 15w. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.