tommiyacht Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Skrzywiła mi się obręcz dlatego postanowiłem zmienić hamulce na tarczowe dlatego pytam o piastę ) A poważnie to zacznę od danych wejściowych: Rower – Kellys Cliff 2010 (28') Jazda – XC Jako ze na skrzywiłem obręcz na tyle ze w serwisie po centrowaniu powiedzieli mi ze już nic z tego nie będzie – postanowiłem przy okazji zmienić hamulce bo te magury hs11 doprowadzają mnie do szalu przy regulacji. Nierówno biorą, musi być idealna obręcz a kolo złapane w idealnym momencie zaciskiem żeby zachować symetrie. Hamują ok ale decyzja zapadła. Ale do rzeczy. Mus wiec wymienić piastę (generalnie poza opona – robię nowe koło). Obecnie mam standard. Widelec ma haki 10mm a piasta oś 9mm - łapane na szybkozamykacz 5mm. Rozstaw widelca od wewnątrz – 100mm. I teraz clue problemu. Z tego co do tej pory przeczytałem to mam w tym momencie wybór miedzy osiami 9mm a 10mm. I tak przy 9mm w haki widelca wchodzi ośka zintegrowana z piasta – możemy ja mocować na popularny szybko zamykacz lub bolt on skręcany imbusem. Oba zaciski maja średnice 5mm. Przy 10mm – piasta nie ma osi 10mm a otwór 10mm właśnie do wprowadzenia osi. W tym przypadku w haki widelca wchodzi ośka która równocześnie pełni role zacisku. Przykład takiej piasty no np. taka http://www.cyklotur.com/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-tylna-revolt-cassette-pro-os-135x10mm-dartmoor,192002.html Brakuje mi jedynie opcji piasty 10mm która ma własną oś i jest mocowana na szybkozamykacz/bolt Zapewne pomieszałem na maxa wiec proszę fachowców o wyprostowania lub potwierdzenie jeśli dobrze prawie
Mod Team Puklus Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Napisano 10 Lutego 2014 Nie bardzo rozumiem ten referat ... W czym problem ?? to przednia piasta czy jednak tylna ? Jeżeli przednia to sie rozczulać nie musisz, nie jest ona specjalnie istotna. osie 9/10 to to samo jeżeli chodzi o piasty klasyczne jak shimano. Te na łożyskach sa różne, zależy od konstrukcji piasty. A twoje pytanie brzmi ... ?
Fenthin Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Gdyby szukać, pewnie coś się znajdzie. Tyle tylko, że to bez sensu. 99,9% jak nie więcej przednich piast tego typu posiada oś 9mm. Ten jeden dodatkowy milimetr nie zrobi żadnej różnicy.
tommiyacht Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 sam milimetr nie ale sposob mocowania chyba ma znaczenie ? Chodzi mi o piaste przednia a przyklad dalem poglądowy by przyblizyc o co mi chodzi. Pytania stricte jako takiego nie mam na tym etapie, poprostu nie chce sie pomylic przy zakupie. Ale jak juz mialbym pytac to : gdzie jest wiekszy wybor piast przednich - tych 9mm czy 10mm na osobna oske ? zakladam minimalnie 4 lozyska maszynowe w piascie i mocowanie na 6 srub i co jaki bylby wasz wybor na dzien dzisiejszy ? (nie chodzi mi o konkretny model tylko czy wlasnie 9mm - piasta i os w jednym, czy 10mm - piasta osobno , os osobno. edit: Fenthin edytowal posta i teraz widze w czym wybierac. Czyli piasta 9mm z wlasna oska + bolt on. - i powinno byc ok.
Mod Team Puklus Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Napisano 10 Lutego 2014 Za wielkiego wyboru tutaj nie masz, na tył ... no tam sie więcej dzieje.
Scarper Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Nie warto bawić się w ośki w rowerze 28cali. Chcesz to kup NOVATECI D041SB i D042SB, są na maszynach, nie są za drogie.
tommiyacht Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 czy 2 lozyska na przod stykna dla mnie ? (83kg). No i czytalem rozne opinieo Novatecach dlatego myslalem o takiej http://www.cyklotur.com/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-przednia-350-6-srub-qr-5mm-32h-czarna-dt-swiss,198651.html Przód powiedzmy potraktuje ulgowo ale na tyl (kiedys tam) zaloze cos pod poziom DT 240
Scarper Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Po co taka piasta do roweru cross? Novateci starczą za 200zł dostaniesz komplet. Masz kase mozesz sobie kupić takie piasty: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-przednia-240s-6-srub-32h-czarna-dt-swiss,188452.html http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-tylna-240s-6-srub-qr-5mm-32h-bez-zacisku-czarna-dt-swiss,37359.html
tommiyacht Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 ale po co spinasz poslady chlopie nie, nie mam fury kasy ale nie chce tez kupic badziewia. Nie pamietam o co chodzilo w Novatecach ale chyba o nieszczelnosc lozysk, (w sensie ze brud sie dostaje) - ale na 100% nie jestem pewien. Oczywiscie ze wiem ze do crossa nie musze miec hiper wypasnych piast do robienia salt w lesie.
Scarper Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Nie spinam pośladów chłopie. Sam mam te novateci w kolorze tytanowa stal, jeździłem po błocie mokrym itp... mają rok i jeszcze działają i gladko się kręcą, a waże więcej od ciebie mam zaciski bolt-on.
Mod Team Puklus Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Napisano 10 Lutego 2014 Przednia piasta nie dostaje to w palnik nawet w połowie jak tylna, wiec nie musi być wyczesana w kosmos. Jednak mimo wszystko pasuje by łożyska jednak by był dobrej jakości i dobrze uszczelnione. Myślę że Zwykły Novatek jest spoko. Dartmoory, są na pewno ładniejsze ale to w sumie jedno i to samo.
tommiyacht Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 na 99% bedzie to Novatec 711 bo ten 1% jest na 811, ktora jest masywniejsza (50g) a przy mojej wadze juz pal 6 te 50g - wole miec mocniejsza piaste ? co myslicie ? aha, obie piasty dostepne w wariantach liczby otworow pod szprychy. Zastanawiam sie miedzy 32 a 36, tu tez chcialbym waszej opini, tak wiem, obrecz pod tym wzgledem tez bedzie wazna jesli chodzi o wytrzymalosc. (caly czas mowa o przedniej piascie jak cos)
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Napisano 11 Lutego 2014 32, 36 nie ma za bardzo sensu wnioskując po tym co piszesz. Można nawet pomyśleć o 28 ale to rozwiązanie będzie już odbiegało cenowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.