Skocz do zawartości

[rower] Identyfikacja roweru Alpina - szukam informacji

Stuki2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako że to mój pierwszy post na forum to witam wszystkich :).

Niedawno kupiłem szosówkę Alpina i chcąc sprawdzić na ile jest oryginalna i dowiedzieć się coś o firmie zacząłem grzebać w internecie. Niestety nie znalazłem kompletnie NIC. Dzisiaj zabrałem się za rozkręcanie roweru i jego serwis. Na ramie jest napis "made in W. Germany" więc rower pochodzi jeszcze z przed upadku muru berlińskiego. Jedyne dwie niemieckie alpiny jakie znalazłem to tuner BMW i firma robiąca kaski i tym podobny sprzęt rowerowy (ale nie same rowery). Jako że na historii sprzętu rowerowego nie znam się wcale proszę o pomoc w ustaleniu jego oryginalności, wartości oraz jakichś informacji o firmie.

Korpus piasty koła tylnego - napis "W. Germany 258"

obręcz koła - <> 18y 630 (27 x 1 1/4) <> 09 8

Koło przód - made in FRANCE <> RIGIDA <> chromace superchromix 4 <89>

Siodełko - Selle Royal (data 12.88)

Hamulce Weinmann 767

Przerzutka tył - Shimano Tourney

DSC_0457.jpg

DSC_0458.jpg

DSC_0459.jpg

DSC_0464.jpg

DSC_0465.jpg

DSC_0474.jpg

DSC_0475.jpg

DSC_0496.jpg

DSC_0498.jpg

DSC_0499.jpg

Napisano

Alpina od 40 lat robi rowery, głównie szosówki i crossy. Jest to firma włoska.

Ten konkretny model jest mi nieznany.

Alpiny pare lat temu widywałem na Ebay w cenach 100-200 dolarów w zależnosci od stanu sztuki - zawsze to jakiś punkt odniesienia.

Ogólnie mówiąc - to niszowa, niskoprestiżowa marka.

Napisano

Tylko że na ramie pisze "made in W. Germany". Dlatego wydaje mi się że to nie ta włoska Alpina.

• Mod Team
Napisano

No pewnie, że nie ta włoska. :)
Obstawiałbym, że to mogą być jakieś budżetowe wypusty Alpiny (bawarskiej firmy powstałej właśnie na początku lat 80-tych z myślą o produkcji kasków rowerowych i działającej do dzisiaj), albo jakiejś już nieistniejącej manufaktury, którą wciągnął kryzys, a potem wir historii.