Skocz do zawartości

[rama] pekniecie lakieru czy ramy


miklas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,  prosze o pomoc w styczniu  kupilem  rower kross hexagon x 2.Nie bylo pogody aby jezdzić ale dzisiaj w koncu zrobiło się ładnie i postanowiłem wyciągnąc rower. Zauważyłem  coś jakby ryske  (pępniecie lakieru) nie zauważyłem tego w sklepie co waszym zdaniem to może byc?  http://imagizer.imag...90/829/3cbn.jpg  http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/801/o4o8.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/812/kmyr.jpg    

Napisano

W tym miejscu istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to pęknięcie główki spowodowane nieumiejętnym osadzeniem sterów. Żeby to sprawdzić trzeba by zdemontować widelec i wybić stery. Jeśli to pękniecie to powinno być także od wewnątrz.

Jeśli nic od środka nie będzie to można jeszcze delikatnie usunąć lakier w tym miejscu i zobaczyć czy pod nim też jest rysa.

Tak czy siak jeśli jest to nowy rower na gwarancji to  i tak powyższych rzeczy sam zrobić nie możesz. Moja rada: zawieźć rower do sklepu/serwisu i w razie czego reklamować.

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Jak dla mnie to wygląda na pęknięcie lakieru - albo w tym miejscu było go troszkę za dużo albo uszkodzone podczas składania

Daj znać jak sprawa się zakończy

Napisano

Dam znac na pewno, niechce tam dlubac bo jest gwaranja ale nawet pod szklem powiekszajacym nie bardzo widac  ps.jest to pirwszy post i niebardzo wiem co gdzie.  Dzieki wszyskim  pozdrawiam

Napisano

Całkiem podobne pęknięcie ledwo widoczne mam na tylnym trójkącie w moim classicu, pod lakierem - od przykręcenia stopki po prostu rozlazła się naklejka. U ciebie może to być po prostu lakier - trzeba się dokładniej przyjrzeć.

  • Mod Team
Napisano

Miejsce i  sposób powstania tego są typowe dla pęknięcia. Właściwie tylko potwierdzę to co wyżej padło, trzeba wyciągnąć stery, wtedy się dowiesz.

Napisano

Ja na twoim miejscu bym nie rozbierał bo mozesz gware stracic. A tak to oddaj na gwarancje tego hexagona x2.

Albo powiedza ze twoja wina jak wyciagales stery.

Napisano

@up

 

Fakt, u Krossa mnie już nic nie zdziwi. :D To chyba właśnie główny powód dla którego nieco przepłaciłem za Author'a, ale przynajmniej mają normalniejszą politykę gwarancyjną.

Napisano

  Witam  czy zrobilem dobrze; wsklepie gdzie rower kupilem gosc ma serwis wyciagna stery i sprawdzal pod szlem powiekszajacym  i nic nie bylo widac (w srodku  rama byla na niewielkim odciku  pomalowana) pekniecie jest tylko od zewnatrz . Sprzedawca nie porafil powiedziec z kad to sie wzielo i raczej  byc tego nie powinno.Sumujac rower jedzie do krossa celem dokladnego sprawdzenia,sprzedawca powiedzial iz napisze ze klient domaga sie wymiany ramy - wiec czy slusznie zrobilem   daje jeszcze jednoa fotke http://imageshack.com/a/img600/7668/aq5b.jpg  Pozdrawiam 

 

post-171433-0-36310800-1392134235_thumb.png

Napisano

To, że wewnątrz nic nie widac świadczy tylko o tym, że nie jest to powazne uszkodzenie. Wcale nie wyklucza to pęknięcia.

 

Z twojego zdjęcia wynika raczej, że to uszkodzenie strukturalne powłoki lakierniczej spowodowane wbiciem miski sterowej albo dokręceniem sterów.

 

Lepiej to jednak sprawdzić. domowy sposób - to zdjęcie lakieru i inspekcja gołego aluminium. Serwis pewnie zdejmie tam powłokę, sprawdzi wizualnie i zalakieruje ponownie.

Napisano

Zastanawialem sie wlasnie jak by to mieli sprawdzic  bo bez sciagniecia lakieru nieda sie , tylko pytanie jesli tak zrobia i sciagna lakier to czy po tym  zalakieruja caly rower czy tylko  ten kawalek bo slad na pewno by zostal. To jest gruba warstwa  lakieru,pozostaje tylko czekac co wymysla

Napisano

Defektoskopia ultradźwiękowa, na przykład.

 

Ja obstawiam wariant pt zeszlifują klar nie ruszając zasadniczej powłoki i położą go ponownie i po sprawie. Pod warunkiem, że nic tam nie będzie. Jak będzie to w zalezności od charakteru uszkodzenia można poprawić uszkodzenie w przypadku pękniecia powierzchniowego albo wymienić ramę :)

Napisano

nie wiem czym,najbardziej mnie denerwowalo to ze jak ktos to zobaczyl to zaraz bylo ze masz pekniecie inna sprawa ze jakbym go chcial kiedys sprzedac to nikt z taka krecha nie kupi  Pozdrawiam wszystkich  

Napisano

witam ...  wiadomosc od krossa  -  lakier posiadal wade lakiernicza, sama rama nie jest peknieta.  Wykonanie usterki;  mieli wymienic rame lecz ponoc nie bylo na magazynie , wybrana opcja jest taka ze rama bedzie malowana jeszcze raz (CALA) bo napisalem ze niechce poprawek lakierniczych bo kolor nigdy by sie nie zgral na taki sam poprostu bylyby odcienie. Zastanawia mnie tylko jak oni sciagna ten lakier odpowiedz dostalem ze bedzie wytrawiona cokolwiek to znaczy to niewiem ...czekam na rower  pozdrawiam 

Napisano

czy niektorzy czytaja to co wczesniej napisalem bo watpie wto ....napisalem  ze koloru nie zmienia bo niepasowal by do reszty,  pozatym nie chodzi o zmiane koloru! taki kupilem i taki ma byc....    masakra -  ludzie czytajcie ze zrozumieniem

Napisano

witam ...  wiadomosc od krossa  -  lakier posiadal wade lakiernicza, sama rama nie jest peknieta.  Wykonanie usterki;  mieli wymienic rame lecz ponoc nie bylo na magazynie , wybrana opcja jest taka ze rama bedzie malowana jeszcze raz (CALA) bo napisalem ze niechce poprawek lakierniczych bo kolor nigdy by sie nie zgral na taki sam poprostu bylyby odcienie. Zastanawia mnie tylko jak oni sciagna ten lakier odpowiedz dostalem ze bedzie wytrawiona cokolwiek to znaczy to niewiem ...czekam na rower  pozdrawiam 

Wytrawiana tzn. potraktują ją kwasem który rozpuści istniejący lakier. Wytrawianie stosuje się w zbiornikach na stali nierdzewnej dla przemysłu spożywczego. Kwas przywraca właściwości które mogły ulec zmianie w czasie spawanie ;) (to tak żeby się nie stresował że kwas poleją na ramę) 

Napisano

czy niektorzy czytaja to co wczesniej napisalem bo watpie wto ...

Niektórzy czyli kto? 

 

 

 

napisalem  ze koloru nie zmienia bo niepasowal by do reszty

Znałem wypadek, w którym firma Giant odesłała ramę z innym malowaniem jej posiadaczowi. Więc chyba bywa z tym różnie, aczkolwiek wątpię aby tutaj coś takiego miało miejsce.

 

 

 

masakra -  ludzie czytajcie ze zrozumieniem

Spokojnie. Nie ma co tak przeżywać.

 

W każdym bądź razie dobrze, że przyjęli tą ramę bez "pyskówek" i zrobią z nią to co należy. Fabryki rowerowe mają środki chemiczne które błyskawicznie rozpuszczają powłoki lakiernicze. Rama jest potem suszona i przechodzi od nowa cały proces lakierowania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...