baka475 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Witam wszystkich! Jest to mòj pierwszy post na forum, gdyż dopiero zaczynam przygodę z kolarstwem. Mòj problem dotyczy amortyzatora(model w temacie), ktòry ma tylko jedną śrubę na dole goleni. W miejscu, w ktòrym powinna być druga, jest tylko plastikowa zatyczka. Czy wie ktoś może, jak ten amortyzator rozebrać i zalać olejem? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi Paweł Cytuj
matkell Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 co to znaczy "plastikowa zatyczka"? Pokaż jakieś foto bo z tego co kojarzę to te widelce mają dwie imbusowe śruby które się odkręca i to praktycznie rozbiera amortyzator Cytuj
baka475 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 ok, jutro wrzuce zdjęcia. Dzięki za zainteresowanie Cytuj
baka475 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) Sorki za jakość, ale mam tylko telefon obecnie. Jest to zwykla plastikowa nakladka, bez gwintu, ktora mozna podwazyc i zdjac. Wtedy jest tylko dziura w amortyzatorze. Edytowane 10 Lutego 2014 przez baka475 Cytuj
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Dla mnie to sprawa jest prosta: skoro da się to wyjąć to wyjmujemy, drugą śrubę odkręcamy i dalej rozbieramy widelec nie zwracając na to uwagi Cytuj
baka475 Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 Ok, ale mam normalnie odkrecic troche i wybic mlotkiem, czy tylko odkręcić? Cytuj
matkell Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Odkręcasz tego imbusa i wystarczy, że mocniej pociągniesz koronę, nic nie musisz bić młotkiem;) Cytuj
oldrider Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 W Twoim xct jedna goleń jest pusta (nie ma ani tłumnika/blokady ani sprężyny) a w drugiej znajduje się sprężyna. Stąd tylko jedna śruba na dole goleni.Jeśli chcesz go zalać będziesz musiał uszczelnić dolne otwory. po stronie, gdzie masz sprężyne dajesz pod śrubkę gumową podkładkę (np z starej dętki) i dokręcasz. Odkręcasz korek od naprężenia wstępnego sprężyny i zalewasz amora olejem. Następnie musisz pouginać go żeby olej przedostał się do dolnych goleni. W drugiej goleni musisz zatkać tę dziurę. Polecam wrzucić śrubę i od zewnątrz ją dokręcić uszczelniając ją. Olej wlej przez górny korek.Pamiętaj żeby wszystko dobrze uszczelnić i nie przesadzać z ilością oleju. Cytuj
baka475 Napisano 11 Lutego 2014 Autor Napisano 11 Lutego 2014 dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ostatni wpis mi wszystko wyjaśnił. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.