Mod Team IvanMTB Napisano 9 Lutego 2014 Mod Team Napisano 9 Lutego 2014 Syntace/Schwalbe Dual Chamber Tire System Szacunek... I.
Mod Team adamos Napisano 9 Lutego 2014 Mod Team Napisano 9 Lutego 2014 Czy jest to odgrzewanie starego kotleta, to pewnie trzeba by zapytać inżynierków z Michellina, którzy ponoć wspomagali podobnym systemem Rob'a Warner'a i Nicolas'a Vouilloz'a w połowie lat 90-tych. Ale na pewno bardzo ciekawe rozwiązanie.Jeszcze jeden artykuł w temacie na pinkbike'u.
Ziemko Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Możliwość zejścia do ciśnienia poniżej 1,5 bara bez zbędnych efektów, jak tańcząca opona czy ryzyko pogięcia obręczy jest nader kuszące. Schwalbe zaprezentuje rozwiązanie na Eurobike'u 2014. Zobaczymy czy wyniknie z tego coś więcej jak przelotna ciekawostka.
MokryxD Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 @Ziemko Dla mnie jazda na ciśnieniu poniżej 1.5 bara nie jest niczym niezwykłym nawet na dętkach. Ostatnio po Ślęży szalałem na ciśnieniu 0,6-0.8 bara i żadnych laczków. Ogólnie dla mnie przekombinowane, a dodatkowo obawiałbym się o trwałość takiego rozwiązania.
Ziemko Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 No widzisz a mnie jazda na takim ciśnieniu irytuje bo cienkie kapcie mam (RoRo Evo). Ale ja mogę być dziwny więc jak ktoś daje radę to z tym nie dyskutuję
jasinski21444 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Ziemko byłem wtedy z mokrym na ślęży . W moich Gato 2.1 i Saguaro 2.2 miałem wtedy odpowiednio 0.8 bar i 1.1 bar , nic nie tańczyło . Ważę 75kg . Ale fakt w continentalach groziło by to dobiciem opony do obręczy
MokryxD Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 No fakt z tym tylnim Contim to była extrema, ale przód Saguaro nie stważał problemów.
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Lutego 2014 Autor Mod Team Napisano 9 Lutego 2014 @Ziemko Dla mnie jazda na ciśnieniu poniżej 1.5 bara nie jest niczym niezwykłym nawet na dętkach. Ostatnio po Ślęży szalałem na ciśnieniu 0,6-0.8 bara i żadnych laczków. Ogólnie dla mnie przekombinowane, a dodatkowo obawiałbym się o trwałość takiego rozwiązania. hmmm... brzmi słabo wiarygodnie. 0.6 bar to 8.7PSI. Sam jestem miłosnikiem niskich ciśnień w czym pomaga waga w granicach 65kg "nawaleta" oraz opony 2.4 cala i bezdętka ale używam cisnień w garnicach 14-18PSI - 1-1.3bar. W okolicach 8-9 PSI to są cisnienia fatbajkowe, gdzie obręcz ma przynajmniej 65mm a opona nie mniej niż 3.8cala. Osobiście w życiu widziałem tylko jedna osobę, która na detkach i kołach 26 cali miała poniżej 1 bar. Była to Ecia na I Zlocie FR w Rzeczce. Była to niewątpliwie wypadkowa lekkiego roweru i niezwykle lekkiej użyszkodniczki... Także albo nas tu lekko Kolego "pompujesz" albo Twój manometr czasy świetności ma już dawno sa sobą... Szacunek... I.
jasinski21444 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Ivan śmigałem wtedy z mokrym i to co pisze to 100 % autentyk . Ja przy tych 75kg śmigałem na 0.8 z przodu i 1.1 co prawda wtedy na mleku ale na dętkach w sylwestra na identycznym ciśnieniu i zero laczków .
Ziemko Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Szkoda czasu na kłótnie. To czy daję wiarę ciśnieniu w oponach Mokrego zachowam dla siebie. W każdym razie z opisu wynika że rozwiązanie jest dla szerokich obręczy. Schwalbe sugeruje że na takiej obręczy oponka nie siedzi zbyt pewnie na niskim ciśnieniu więc trzeba ją przycisnąć przy pomocy większego ciśnienia. I tu ma rządzić dwukomorowa dętka. Komora z wysokim ciśnieniem dociska stopę opony do rantu obręczy. Komora z niskim ma zapewnić maksymalną możliwą przyczepność. Jakiś sens w takim podejściu jest.
Dudi353 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 A ja was wszytkich zostawiłem w tyle Jeździłem na ciśnieniu 0 psi w poszukiwaniu stacji z czynnym kompresorem na Geaxie Daturze i opona nie rozkładała się na placka tylko dzielnie trzymała pion A tak na marginesie ważę 40 kg Wracając do tematu, to fajne rozwiązanie mieć przyczepność i być pewnym w zakręcie. 2 wentle skojarzyłem od rzu z dual-air
Ziemko Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Do poczytania po polsku http://team29er.pl/start/opony-i-dtki/1188-z-dwoma-gumami-wygodniej-i-bezpieczniej
Mod Team adamos Napisano 13 Lutego 2014 Mod Team Napisano 13 Lutego 2014 Portar BikeWorld.pl, twierdzi, że to jednak: "odkrywanie koła na nowo".
Ziemko Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Na Pinbike'u było coś wspomniane że będzie to kompatybilne z tradycyjnymi obręczami więc pewnie zastosują jakiś myk aby komory pompować tym samym wentylem.
Mod Team adamos Napisano 27 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2014 No to lecimy dalej z detalami:1. http://www.bikerumor.com/2014/06/26/schwalbe-releases-more-details-on-revolutionary-dual-chamber-procore-tire-system/2. http://enduro-mtb.com/en/exclusive-looking-inside-schwalbes-procore-dual-chamber-tire-system/ 3. http://www.pinkbike.com/news/schwalbe-announces-details-about-dual-chamber-tire-system-2014.html
Mod Team Maniak Napisano 27 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2014 150 ojro za P+T bez opon... no nie-tania ta przyjemność ale czy ma szansę się przyjąć u nas przy wszystkich całkiem niezłych sytemach z mleczkiem lateksowym i przy takiej cenie? Hymmm...
Mod Team adamos Napisano 27 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2014 Na razie drogo. Jak się przyjmie i spowszechnieje, to z pewnością potanieje.
qrczakzul Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Hmm, ciśnienia poniżej 1 bara sobie nie wyobrażam. Na 2,0 zdarzy się dobicie. Bardzo dużo musi zależeć od stylu jazdy. Przy ściganiu odpada, chyba że uphill
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.