RafalxM Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 hej, chcę dobrać rodzaj hamulca do przełajowej ramy cr-mo z piwotami (przód/tył), koła 28" kierownica to baranek - goła, więc można wymyślać od zera jaki rodzaj hamulców oraz klamek byłoby najsensowniej zastosować, do jazdy po mieście moja wiedza obejmuje następujące rodzaje/typy: - vbrake (~500g) - canti (~300-400g) - hydrauliki magura hs (waga rzekomo 790g) proszę nie czepiać się dokładnej wagi to info np z bikestacji i innego googla założenie mam takie że chcę zamontować coś w miarę taniego - więc akceptuję używki, bo to początek eksperymentów z 'nowym rowerem', poza tym docelowo być może będzie tarcza z przodu jeśli zamontowany setup będzie za słaby ogólnie nie wiem co najlepiej zastosować, co będzie najlepiej hamować w warunkach miejskich, a więc sucho i mokro tak, błoto nie. chętnie poznam Wasze zdanie w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Canti, albo V-ki w zależności od upodobań. Założyć magury do przełajki, to jak przyozdobić charta łańcuchem... Jeżeli ma być brzytewka, to V-ki, niekoniecznie nawet jakieś drogie, zwykłe, tyle że założyć do nich dobre klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Chyba najsensowniej kupić mini V http://allegro.pl/tektro-rx6-290g-mini-v-brake-przelaj-cyclocross-i3958127254.html Pod klamki szosowe podejdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 ok, a dlaczego miniV sensowniej od zwyklego V? czy przy zwykłym nie będzie więcej miejsca na oponę? (np jeślibym zapragnął założyć max szeroką jaką rama przyjmie) - czy różnica będzie właśnie w tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Ponieważ mini v-brake są przystosowane do współpracy z klamkami szosowymi. Jak chcesz sparować Magury z baranem? Jest model kompatybilny z klamkami szosowymi mechanicznymi ale kosztuje ok 900 zł i raczej nie jest dostępny w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 ok , w takim razie kierunek na miniV czy zastosowanie klamkomanetek szosowych ma sens , czy lepiej oddzielnie klamki i oddzielnie kombinować z umiejscowieniem manetek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Hej, Ja ze swojej strony przerabiam podobny temat. Szukałem klamek na baranka do typowych hamulców v-brake: http://www.forumrowerowe.org/topic/152297-manetki-ultegra-6480-do-napedu-alivio/ Klamki Tekto RL520 (12 euro na on-one za komplet) obsługują v-brake, mini v-brake i tarczowe. Są przyzwoicie wykonane. Siła hamowania w moim przypadku jest taka sama jak przy klamkach na prostą kierownicę. Pamiętaj że przy takich klamkach nie masz baryłki do regulacji więc możesz dokupić odpowiednie fajki o ile pójdziesz w stronę v-brake: http://www.fahrrad.de/fahrradteile/felgenbremsen-zubehoer/mounty-pro-pipe/10132.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 To znaczy jak, klamki hamulcowe na kierownicy, manetki na ramie? To rozwiązanie ma tylko jeden plus - jest tańsze od klamkomanetek, bo w użytkowaniu dzielą je lata świetlne. Pamiętaj że przy takich klamkach nie masz baryłki do regulacji więc możesz dokupić odpowiednie fajki o ile pójdziesz w stronę v-brake: http://www.fahrrad.d...pipe/10132.html Łatwiej dostępnym rozwiązaniem są baryłki mocowane na kablach, popularne rozwiązanie w rowerach szosowych, powinny być dostępne w każdym sklepie który miał lub ma styczność z rowerami szosowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 To znaczy jak, klamki hamulcowe na kierownicy, manetki na ramie? To rozwiązanie ma tylko jeden plus - jest tańsze od klamkomanetek, bo w użytkowaniu dzielą je lata świetlne. Ja u siebie zastosowałem osobne klamki hamulcowe i osobne manetki. Manetki end barowe, Ultegra 6480. Nie znalazłem innego w miarę taniego rozwiązania które u mnie by pasowało, tzn typowy v-brake z napędem alivio. Co do baryłek na kablach to tak, lecz cena za shimano była jakaś kosmiczna, przynajmniej tu w mojej okolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.