RWG Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Cześć, Po kradzieży starego roweru (Kross Hexagon X5) przymierzam się do zakupu nowego. Ważę 65 kg przy 180 cm wzrostu. Dotychczas codziennie pokonywałem ok. 15 km- głównie aby pojechać do różnych punktów w mieście. W weekendy wybierałem się w trasy mające od 30 km do nawet 100, i nie ukrywam że w tym sezonie chciałbym przebywać znacznie większe odległości. Na Hexagonie jeździło mi się dobrze, ale miałem wrażenie że jakoś tak spowalnia jazdę (szerokie opony 26). Kupując nowy rower zależy mi przede wszystkim na tym, aby sprawdził się zarówno na leśnych ubitych ścieżkach jak i na asfalcie. Nie zależy mi na amortyzatorach. Przeglądałem kilka stron i doszedłem do wniosku, że dobry byłby rower crossowy lub trekkingowy. Ale szukając na stronach sklepów nie mogłem odróżnić tandety od w miarę dobrego roweru. Z niechęcią, ale w grę wchodzi także rower używany. Z niechęcią, bo zwykle używane nie mają już ważnej gwarancji i innych papierków. Jak coś się zepsuje to trzeba będzie wykładać z własnej kieszeni, choć podobno serwisy i tak robią wszystko, żeby nie uznać gwarancji... Pozdrawiam
PjeseczeQ Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Z nówek : http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3928947454.html nic lepszego nie będzie. Z używek rozglądaj się za Meridami/Authorami serii Cross na acera/alivio - kilkuletnie egzemplarze (2011 i starsze) powinny w niezłym stanie być do znalezienia.
Matt92 Napisano 11 Lutego 2014 Napisano 11 Lutego 2014 Wydaje mi sie że to najlepszy stosunek ceny do jakości http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-full-alivio-i3936848346.html Sam sie nad nim zastanawiałem lecz wybrałem bliźniaczy model MTB
Matt92 Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Myśle ze jednak warto dołożyć te 100 zł i cieszyć sie dobrym sprzętem.
RWG Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 Panowie, dziękuję za propozycje rowerów. Wstępnie najbardziej odpowiada mi http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3928947454.html . Mam do Was takie pytanie- czy koła 28 cali są rzeczywiście ''lepsze'' na asfalcie jeśli chodzi o szybkość? Gdzieś kiedyś przeczytałem, że podobno porusza się 6% szybciej niż na 26'. Co do roweru za 1099- wydaje się być ciekawy, ale jednak rzeczywiście 1099 a max. 1000 to różnica. Rok temu wydałem przeszło 1500 zł na rower i akcesoria, w tym roku muszę więc zrobić ''wersję budżetową'' No i jeszcze dokupić akcesoria jak oświetlenie, licznik itp. To kolejne 100-150 zł.
PjeseczeQ Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Ja po przesiadce z mocno budżetowego 26" na niezłego crossa 28" widzę sporą różnicę. Na tym samym odcinku niedaleko mojego domu jak deptałem na 26x2.0 i wyciągałem ~20km/h, tak teraz z podobną siłą na 28x1.5" bez problemu ponad 25km/h. Ten Senatore ma podobny osprzęt co mój Classic, tyle, że ja jestem sceptycznie nastawiony do zakupu takich rzeczy jak rower przez neta i mało znanych marek, ale po samym napędzie, na którym od lipca mam nieco ponad 500 km na różnych szutrach/asfalcie, z 50 km będzie na ścieżkach leśnych myślę, że będziesz zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.