Bocian80 Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Witam wszystkich, Na ten rok zaplanowałem zmianę roweru. Chęć zakupu przyspiesza kradzież mojego dotychczasowego. Dokonałem już wstępnego wyboru jednak decyzja została podjęta w ten sposób, że otrzymałem jedną ofertę, która wydała mi się odpowiednia a nie rozważyłem innych opcji. Nie będę zdradzał marki i modelu, który mnie zainteresował aby nie sugerować wyboru. Napiszę później. Postanowiłem, że nowym rowerem będzie 29er i tu proszę doświadczonych użytkowników o propozycje. Najczęściej poruszam się w lekkim i średnim terenie - głównie ścieżki leśne. Trasy długości 40-80km. Po asfalcie też się jakaś dłuższa trasa zdarzy - do 150km. Zainteresowała mnie grupa United Cyclist i organizowane przez nich wypady. Chciałbym aby rower poradził sobie np. w Maroku czy może nawet kiedyś w Ameryce Południowej. Rocznie robię ok 2-3 tys. km ale będzie tego więcej, bo chcę jeździć kiedy tylko nie pada i temperatura nie schodzi zbyt nisko poniżej zera. Po lekkim śniegu też chciałbym pojeździć. Szukam roweru na lata... o ile znowu mi go nie ukradną Mam 186cm wzrostu i ważę 88kg. W moim poprzednim rowerze (crossowy Cube CLS LTD PRO) drażniły mnie: - słabe hamulce. W specyfikacji roweru widzę: Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake (160/160mm). Przód jak dla mnie był bardzo słaby. - nie podobała mi się amortyzacja, ale to głównie ze zwględu na niski balon opon (chyba 1.6") chociaż większy skok amortyzatora pewnie też by wiele zmienił. - przednia przerzutka: Shimano FD-M310 Top Swing - trzeba było wyraźnie zmniejszać nacisk na pedały żeby zadziałała. Biorę pod uwagę zakup roweru używanego jednak widzę, że obecnie albo nie ma zbyt wielu aukcji i/albo jest tak mały wybór wśród 29erów. Czekam na wasze propozycje. Mile będzie widziana argumentacja i uzasadnienie wyboru. Z góry wielkie dzięki.
PjeseczeQ Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Ode mnie taka propozycja : http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/author/instinct-29-2014 za 4k IMO bardzo fajna maszynka, od razu niezły osprzęt, przez dłuższy czas nic nie będzie trzeba wymieniać. Aha - takiego roweru nie spuszczaj z oka na zewnątrz, najlepiej w ogóle z niego nie zsiadaj. Przechowywanie to garaż z porządną bramą + rower w środku przypięty do elementu stałego u-lockiem Kryptonite Evo series 4 lub lepszym, a najlepiej w domu (jeśli masz miejsce i chęci).
kporys Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 http://www.skiteam.com.pl/index.php/rower-cube-ltd-pro-29.html http://allegro.pl/rower-cube-ltd-29-blackline-2014-roz-19-i3948620351.html Fajne Cube'y w dobrych cenach, niestety lekko powyżej budżetu. http://allegro.pl/rower-mondraker-2014-finalist-pro-29er-l-i3943730201.html Również ciekawy jeśli waga jest realna Nie napisałeś ile masz wzrostu. Edit: Authory z wyprzedaży: http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/agang/gangsta-729-2013 http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/author/instinct-29-2013 Edit 2: Jeszcze jeden Cube http://bikecenter.pl/p9057,cube-ltd-cc-29-black-n-white-2013.html
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Nie napisałeś ile masz wzrostu. Napisałem 186
kporys Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Przepraszam za nieuwagę, w końcu noc... No to rama myślę, że odopowiednia by była jakoś 19-21", musiałbys spróbować na różnych rozmiarach
afly Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/agang/gangsta-729-2013 - lepszej opcji próżno szukać. Zdecyduj jaki kolor Ci odpowiada, czy ten podany w linku od Velo, czy ten na stronie Agang http://www.agang.pl/2013/gangsta/gangsta729/specyfikacja.htm . Rowery nie różnią sie tylko kolorem, ale rownież zestopniowaniem korby - wersja czarno-zielono- biała korba 26-39T, wersja czarno-zielono-czarna korba 24-38T.
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Skoro padło już kilka propozycji to napisze o jakim rowerze ja myślałem. Chodziło o Unibike Expert 2014 http://www.unibike.pl/expert29.html Jak wypada na tle konkurencji?
afly Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 w porównaniu z Agang 7.29, ten Unibike kosztować powinien ~3200zł lub Agang powinien kosztować 3900. Mocną stroną tego Unibike są hamulce (różnica znaczna), amortyzator i osprzęt leżą i kwiczą przed ofertą czeską, podobnie z piastami gdzie tanie shimano nie grzeszą jakoscią uszczelnienia, a w Agang'u distajemy maszynowe łożyska.Do Unibike nie znalazlem geometrii ramy.
kporys Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 W Unibiku wszystko fajne poza amortyzatorem. Poza tym dużo się słyszy na forum o crossowej geometrii ram ich ram dla 29er.
beskid Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Skoro padło już kilka propozycji to napisze o jakim rowerze ja myślałem. Chodziło o Unibike Expert 2014 Jak wypada na tle konkurencji? W zasadzie z tych co wymienili przedmówcy to jeśli Ci się podoba to zainteresuj się tym Agangiem. Jeśli natomiast masz zamiar kupić coś w okolicach 4k to Expert nie ma startu do tych obydwu Cube.
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 w porównaniu z Agang 7.29, ten Unibike kosztować powinien ~3200zł lub Agang powinien kosztować 3900. Mocną stroną tego Unibike są hamulce (różnica znaczna), Tego Unibike mogę mieć za 3450zł jeśli się zdecyduję. Na czym będzie polegała ta różnica w działaniu z hamulcami? Trzeba jakoś mocno cisnąć żeby działały czy o co chodzi? W moim porzednim rowerze wnerwiało mnie to, że praktycznie ile siły bym nie użył hamując przednim hamulcem to przez kierownice na pewno bym nie przeleciał W zasadzie z tych co wymienili przedmówcy to jeśli Ci się podoba to zainteresuj się tym Agangiem. Aganga biorę właśnie pod uwagę.
beskid Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Zdecydowanie nie z tym expertem. Zainteresuj się Rometem http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29ER_Rline_40,10,485,13747,2014.html
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Zainteresował mnie jeszcze jeden rower, którego wcześniej nie brałem pod uwgę ze względu na cenę ale teraz widzę, że jest do kupienia od 4000zł.Chodzi o Scott Scale 960http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1620/Scott.Scale.960/ W jakich sytuacjach w ogóle ja jako osoba nie znająca się na klasie poszczególnych elementów poczułbym różnicę pomiędzy takim AGangiem 7.29 czy Scotem Scale 960 a Unibikiem Expert? Czy to chodzi o trwałość tych elementów czy sam komfort użytkowania?
Gość Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Na Twoim miejscu szukal bym czegos z napedem 2x10. 3x10 jest malo sensowne w rowerze 29. Naped 2x10 spokojnie starcza do rozpedzenia sie 40km/h a mniejsze przekosy lancucha i tak daja bardzo duzo elastycznosci
zienio Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3206 ewentualnie, ale wychodzi z kw kolo 4,5k https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208
afly Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Jeżeli jestes w stanie znaleźc gotówke na ten model http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208#tab-reiter2 (~4500zł) to jest to bardzo dobra opcja i nie raz pojawiająca sie na tym forum. Jeżeli jednak nie będziesz miał tyle $$ w dalszym ciągu najlepszą relacje ceny do jakości ma Agang 7.29.
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Jestem w stanie wydać większą gotówkę ale jeśli będzie to miało sens i uzasadnienie. Skoro nie ścigam się w maratonach (i raczej nie będę), nie jeżdżę po mega trudnym i kamienistym terenie, nie przebijam się przez błota to czy coś mi to da?
kporys Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 To weź tego AGanga Jednak Canyon jest niemalże o połowę droższy, pytanie czy jest potrzeba dokładania w Twoim przypadku.
erzurum Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-29/agang/gangsta-729-2013 - lepszej opcji próżno szukać. Zdecyduj jaki kolor Ci odpowiada, czy ten podany w linku od Velo, czy ten na stronie Agang http://www.agang.pl/2013/gangsta/gangsta729/specyfikacja.htm . Rowery nie różnią sie tylko kolorem, ale rownież zestopniowaniem korby - wersja czarno-zielono- biała korba 26-39T, wersja czarno-zielono-czarna korba 24-38T. zielony to rocznik 2012 i skok amortyzatora 80mm czarny to rocznik 2013 i skok amortyzatora 100mm
Bocian80 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 Więcej opcji spowoduje już tylko mętlik w głowie Po waszych propozycjach biorę pod uwagę Aganga, Grand Canyon... i nie będę ukrywał, że aspekt wizualny roweru również ma dla mnie znaczenie a tutaj przyznam, że bardzo spodobał mi się ten Scott Scale 960. http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1620/Scott.Scale.960/ - tak jak pisałem wcześniej, jest do wyrwania za ok 4 tys. zł. Nie jestem w stanie za bardzo ich porównać dlatego proszę jeszcze o opinie o tym rowerze. Jeśli jest on trochę lepszy lub trochę gorszy od pozostałych to nie będzie to miało dla mnie wielkiego znaczenia. Drobne różnice są dla mnie... drobnymi różnicami. Podobnie jeśli rower powinien przy tym a tym osprzęcie kosztować powiedzmy 200-300zł mniej lub więcej to też jest to mało znaczące. Aby podjąć ostateczną decyzję i tak muszę na każdym z nich usiąść.
Bocian80 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 Więcej opcji spowoduje już tylko mętlik w głowie Po waszych propozycjach biorę pod uwagę Aganga, Grand Canyon... i nie będę ukrywał, że aspekt wizualny roweru również ma dla mnie znaczenie a tutaj przyznam, że bardzo spodobał mi się ten Scott Scale 960. http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1620/Scott.Scale.960/ - tak jak pisałem wcześniej, jest do wyrwania za ok 4 tys. zł. Nie jestem w stanie za bardzo ich porównać dlatego proszę jeszcze o opinie o tym rowerze. Jeśli jest on trochę lepszy lub trochę gorszy od pozostałych to nie będzie to miało dla mnie wielkiego znaczenia. Drobne różnice są dla mnie... drobnymi różnicami. Podobnie jeśli rower powinien przy tym a tym osprzęcie kosztować powiedzmy 200-300zł mniej lub więcej to też jest to mało znaczące. Aby podjąć ostateczną decyzję i tak muszę na każdym z nich usiąść.
Bocian80 Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 W Unibiku wszystko fajne poza amortyzatorem. Poza tym dużo się słyszy na forum o crossowej geometrii ram ich ram dla 29er. Co to znaczy, że jest crossowa geometria ramy? Że w jakiś sposób przypomina tą z roweru crossowego? Jeśli tak to co z tego wynika? Po dzisiejszej wizycie w sklepie rowerowym przestałem się tak fascynować Scottem. Jeśli chodzi o AGanga to martwi mnie trochę ilość biegów. 20 wydaje mi się trochę mało. Gdzie mi tego braknie? Przy stromych podjazdach czy z górki? Z tego powodu coś nie miałbym przekonania, musiałbym najpierw takim pojeździć a niestety nie mam takiej możliwości.
beskid Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 W góry moim skromnym zdaniem dwu blatowa korba to trochę za mało. Coś więcej na temat Scotta. Co z nim nie tak. Co do Aganga to z całym szacunkiem ale d...y niczym nie urywa. Nad czym ten zachwyt??
afly Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Jak by nie patrzeć, pewnym ząłożeniem napędu 10-biegowego jest ograniczenie liczby zmiany biegów z przodu przy korbie, dlatego też "dopuszczenie" do użytku korb dwublatowych było czymś oczywistym. Sam osobiście nie widzę mieć w MTB 29" więce jak 40T z przodu, oraz ze względu na góry nie wyobrażam sobie więcej jak 22/24T na młynku. Akurat argument o małej ilości biegów jest dla mnie nietrafiony, owszem taki napęd nie jest już tak kompromisowy, ale czy rzeczywiście coś tracimy?
beskid Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 To czy tracimy zależy od kilku czynników jak specyfika terenu czy choćby czas jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.