jogi109 Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Cześć! Otóż, jak napompować koła?...taki joke. Na poważnie, mam rozkmine, jak to jest z manometrem, np na stajach paliw. Jak wiadomo, powinien on pokazywać cisnienie, jakie jest w oponie. No i pokazuje, ale właściwie kiedy wskazanie jest prawidłowe, w momencie kiedy trzymamy naciśnięty spust pistoletu kompresora i koło się "pompuje", czy wtedy gdy puścimy spust? Różnica w wyniku to około 1,5 bara, no tak sporo troche. Paczałem w internecie, ale konkretów nie znalazłem. PZDR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Chyba dosyć logiczne jest że aktualne ciśnienie to takie jakie masz w momencie gdy nie pompujesz. Po podłączeniu końcówki manometr musi zaskoczyć ciśnieniem z dętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 W tym układzie co pokazuje podczas pompowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Ciśnienie jakie dmucha kompresor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Podczas pompowania pokazuje cisnienie z jakim powietrze jest podawane przez kompresor. Poprostu wyzej nie nabijesz. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 yhm. A czym mozna napompować opone do 5-6 barów? Bo kompresory w mojej okolicy to tak 4 maks. PS. Mam w domu jakąś starą, nozną pordzewiałą pompkę z wentylkiem samochodowym. Jak podłącze ją do dętki, pokazuje zero, podczas pompowania do 2,5 bara, gdzie faktycznie jest nieco więcej, bo na stacji musiałem upuscić powietrza, by było 2,5 bara. Rozumiem, ze jest zepsuta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Przede wszystkim to co to za opona bo nie każda nadaje się do tego aby aż tyle ciśnienia ładować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Może troche źle zadałem pytanie. Czy każda pompka dopompuje do 6 barów? Opona jak opona -Schwalbe : ) Napisane jest 3-6 barów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Dobra pompka tak . z tych tańszych to np sigma alpha jet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A czym mozna napompować opone do 5-6 barów? Pompką stacjonarną, chociażby taką jak ta http://allegro.pl/pompka-beto-cmp-069-aluminiowa-podlogowa-av-dv-fv-i3881038148.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisK Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Po pierwsze kup sobie porządny manometr... I to niekoniecznie wskazówkowy. Te na stacjach najczęściej pokazują BZDURY... Nawet jak były przyzwoite to szlak je trafił po pierwszym ciśnięciu nimi o ziemię przez pompującego przed tobą buraka. Są jeszcze stacje gdzie ustawisz ciśnienie elektronicznie i zapominasz. I trochę mnie dziwi to co piszesz o "kompresorach w swojej okolicy" Nigdy nie trafiłem na taki który by mi nie dobił do tych 5,5 do których pompuje koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Tanie i sensowne pompki stacjonarne oferuje np market Real, miałem Beto podobną do wskazanej przez Schwefela, nabyłem o ile dobrze pamiętam za 45 zł. Każdy inny duży market ma dział sportowy, w tym z akcesoriami, i nie zawsze są to "makrokesze". Nawet tania stacjonarna pompka pozwala na pompowanie co najmniej 10 barów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Albo masz lepsze kompresory, ale szose. Łatwiej wbic 5 barow do 622x25, a troche inaczej do 622x35 : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Dlaczego łatwiej? Jedyna różnica - jeśli kompresor poda takie ciśnienie - to długość pompowania, ze względu na objętość opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Nigdy nie zwracałem jakieś szczególnej uwagi na to, nie bd sie kłócił. Co do kompresorów w mojej okolicy- był czas (jakoś miesiąc temu) że przez 2 tygodnie każdy kompresor na 3 różnych stacjach w moim mieście był zepsuty. Póki był ten elektroniczny, było OK. Jak się zepsuł do tej blaszanej puszki włożyli taki zwykły, mały, garażowy kompresorek i od tego czasu źle mi się pompuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Nie musisz się kłócić, to raczej zupełnie elementarna fizyka/matematyka. Skoro jedna opona ma objętość większą niż druga to trzeba wpompować więcej powietrza - jeśli kompresor jest o tych samych parametrach to pompowanie trwa trochę dłużej. Jeśli kompresor jest gorszy to odpowiedź jest również oczywista. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 właściwie kiedy wskazanie jest prawidłowe, w momencie kiedy trzymamy naciśnięty spust pistoletu kompresora i koło się "pompuje", czy wtedy gdy puścimy spust? Gdy puścimy spust manometr pokazuje to, co jest w dętce. Podczas pompowania wskazuje bliżej nieokreślone, uśrednione ciśnienie z układu kompresor-wąż-wentyl-dętka. Nie jest to absolutnie górna granica możliwości kompresora - jeśli poczekasz, 'dobije' więcej. Grubsze koła pompują się dłużej niż cienkie, ale kompresor nabije tyle ile może, jednakowo do jednej jak i do drugiej. Pewna różnica jest w procentowym ubytku ciśnienia podczas podłączania i odłączania wentyla - w nabitej szytce będzie większa strata ciśnienia niż w lekko napompowanej, potężnej zjazdówce. Jeśli chcesz zgłębić tajniki ciśnienia w swoich oponach, potrzebujesz własnego, sprawdzonego manometru - te na stacjach pokazują co chcą i do tego na każdej stacji inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Jezeli ciagle pompuje na jednej stacji, moge traktować różnice między pomiarami za wiarygodne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisK Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 NIE Po każdym ciśnięciu o ziemię będzie ci on pokazywał co innego. A czas życia pistoletu też nie jest jakiś specjalnie długi. Nie wiem jak często pompujesz koła ale ja robiąc to kilka razy w roku rzadko mam przyjemność korzystać z tego samego pistoletu dwa razy an tej samej stacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Jezeli ciagle pompuje na jednej stacji, moge traktować różnice między pomiarami za wiarygodne? Kup sobie pompkę z manometrem i będziesz miał pomiar w miarę wiarygodny. http://www.cyklotur.com/akcesoria/pompki-rowerowe/podlogowe/p,pompka-podlogowa-cmp-080sg1-z-manometrem-beto,174613.html Wydatek nie przewróci budżetu domowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.