matkell Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 (edytowane) Witajcie, mam mały problem z Raidonem z 2008roku w wersji RL czyli powietrze + hydrauliczna blokada. Problem dotyczy dolnych śrub, generalnie trzymają one cały widelec w jednym kawałku i tyle, ale ostatnio zauważyłem, że zaczął wokół nich zbierać się olej, nie sądzę by był to olej pochodzący z uszczelnienia komory powietrznej czy tłumika (po wyjęciu tego elementu stwierdzam: nie ma tam wycieków) więc zostaje opcja, że jest to troszkę brunoxa + syf z zaśnieżonej drogi, a tego nie uda się uniknąć więc tu rodzi się moje pytanie: jak uszczelnić dolne śruby w Raidonie? Jest to kłopotliwe bo olej jest też na tarczy hamulca więc stanowi to problem w normalnym używaniu roweru. Z góry dziękuje za pomoc. Edytowane 7 Lutego 2014 przez matkell Cytuj
Scarper Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 Taśmą teflonową owiń śruby, albo daj małe oringi pod łepki. Cytuj
matkell Napisano 7 Lutego 2014 Autor Napisano 7 Lutego 2014 Nie doprecyzowałem budowy widelca: śruby mają seryjne oringi które są tej o 0.5mm większe na średnicy od łba śruby i wchodzą w wgłębienie w amortyzatorze, nie ma fizycznej opcji dobory bardziej spasowanych oringów, a co do taśmy, mam rozumieć, że chodzi o obklejenie nagwintowanej części śrub? Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Napisano 7 Lutego 2014 Taśma teflonowa na gwint nie uszczelni, lepszy oring. Ja polecam: http://www.kami.biz.pl/katalog_02/zywice_uszczelniacze/cx-80silikon_professional_380.html silikon olejoodporny. Uszczelni powierzchnie przylegania. Cytuj
matkell Napisano 7 Lutego 2014 Autor Napisano 7 Lutego 2014 Dobra idea z tym silikonem michuu, ale skoro go używałeś: jak poźniej z odkręceniem tych śrub? Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Napisano 7 Lutego 2014 To nie klej a uszczelniacz więc bez problemu. Nie musi być ten z linka, każdy inny byle olejoodporny. Cytuj
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Ok, dziękuję, jutro zobaczę co to dało:) Cytuj
ugupu Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Skoro jest na tarczy to może zacisk ci leje? Ze strony hamulca nie ma żadnych objawów (gorzej hamuje, wyje)? Cytuj
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Nie ugupu, używam BB7 więc nie ma takiej opcji Cytuj
Scarper Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Może masz wersję od NASA? A próbowałeś z tym silikonem? Cytuj
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Nie, ale kupiłem już ten silikon, wieczorem go użyję i jutro zobaczę czy zadziałał Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 8 Lutego 2014 Mod Team Napisano 8 Lutego 2014 Taśma teflonowa na gwint nie uszczelni, lepszy oring. Oring z pewnością lepszy ale dlaczego taśma teflonowa miałby nie działać? Testowałeś to rozwiązanie? Cytuj
KMtown Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Taśma teflonowa działa, sprawdziłem to kiedyś w epiconie Cytuj
Scarper Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 U mnie w XCR też działała. Więc teraz owiń taśmą gwint i zobacz. Cytuj
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Nie mam taśmy w tej chwili, a uszczelniacz już zastosowałem, jutro się przejadę i zobaczę czy coś to dało Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 8 Lutego 2014 Mod Team Napisano 8 Lutego 2014 Testowałeś to rozwiązanie? Tak i dlatego poszedłem w uszczelniacz. Ale może to wina drewnianych łap? Cytuj
matkell Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Myślę, że zabieg z uszczelnieniem tym silikonem zadziałał, plus dla michuuu Cytuj
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 Żeby nie zaczynać nowego tematu: próbował ktoś może jazdy Raidonem bez tłumika? Jak powszechnie wiadomo właśnie tłumik ogranicza skok i psuję pracę widelca więc czy ewentualna jazda na samej komorze powietrznej jest bezpieczna? Cytuj
ugupu Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 tłumik ogranicza skok i psuję pracę widelca Co to znaczy "psuje"? A bez tłumika? Spróbuj sam, niezapomniane wrażenia. Cytuj
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 Golenie w Raidonie wystają na 115mm z czego amorek ugina się max na 40mm, totalnie bez sensu, a zmniejszenie ciśnienia skutkuje ogólnym obniżeniem widelca i jest tylko gorzej. Co to znaczy "niezapomniane wrażenia"? Cytuj
Fenthin Napisano 10 Lutego 2014 Napisano 10 Lutego 2014 Wyjmiesz tłumik, nie ma amortyzacji, nie masz amortyzatora. Proste i oczywiście bez sensu. Jak mamy rozumieć, że tłumik ugina się max. 40mm? Ze spuszczonym powietrzem też? Cytuj
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Napisano 10 Lutego 2014 A więc tak: zakładamy, że mam amorek nabity na 80Psi, SAG wynosi 15mm amorek ugina się dodatkowe 25mm, spuszczam powietrze: 65Psi, SAG 30mm, oraz dodatkowo 25mm pracy itd. generalnie jak spuszczę powietrze to widelec się schowa cały, ale wtedy wiadomo co się dzieje, naczytałem się, to wina tłumika i jednocześnie znalazłem artykuł o Sidzie bez tłumika, stąd moje pytanie o wyjęcie tłumika z Raidona Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.