matkell Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 (edytowane) Witajcie, mam mały problem z Raidonem z 2008roku w wersji RL czyli powietrze + hydrauliczna blokada. Problem dotyczy dolnych śrub, generalnie trzymają one cały widelec w jednym kawałku i tyle, ale ostatnio zauważyłem, że zaczął wokół nich zbierać się olej, nie sądzę by był to olej pochodzący z uszczelnienia komory powietrznej czy tłumika (po wyjęciu tego elementu stwierdzam: nie ma tam wycieków) więc zostaje opcja, że jest to troszkę brunoxa + syf z zaśnieżonej drogi, a tego nie uda się uniknąć więc tu rodzi się moje pytanie: jak uszczelnić dolne śruby w Raidonie? Jest to kłopotliwe bo olej jest też na tarczy hamulca więc stanowi to problem w normalnym używaniu roweru. Z góry dziękuje za pomoc. Edytowane 7 Lutego 2014 przez matkell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Taśmą teflonową owiń śruby, albo daj małe oringi pod łepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Nie doprecyzowałem budowy widelca: śruby mają seryjne oringi które są tej o 0.5mm większe na średnicy od łba śruby i wchodzą w wgłębienie w amortyzatorze, nie ma fizycznej opcji dobory bardziej spasowanych oringów, a co do taśmy, mam rozumieć, że chodzi o obklejenie nagwintowanej części śrub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Taśma teflonowa na gwint nie uszczelni, lepszy oring. Ja polecam: http://www.kami.biz.pl/katalog_02/zywice_uszczelniacze/cx-80silikon_professional_380.html silikon olejoodporny. Uszczelni powierzchnie przylegania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Dobra idea z tym silikonem michuu, ale skoro go używałeś: jak poźniej z odkręceniem tych śrub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 To nie klej a uszczelniacz więc bez problemu. Nie musi być ten z linka, każdy inny byle olejoodporny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Ok, dziękuję, jutro zobaczę co to dało:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Skoro jest na tarczy to może zacisk ci leje? Ze strony hamulca nie ma żadnych objawów (gorzej hamuje, wyje)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Nie ugupu, używam BB7 więc nie ma takiej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Może masz wersję od NASA? A próbowałeś z tym silikonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Nie, ale kupiłem już ten silikon, wieczorem go użyję i jutro zobaczę czy zadziałał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Taśma teflonowa na gwint nie uszczelni, lepszy oring. Oring z pewnością lepszy ale dlaczego taśma teflonowa miałby nie działać? Testowałeś to rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Taśma teflonowa działa, sprawdziłem to kiedyś w epiconie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 U mnie w XCR też działała. Więc teraz owiń taśmą gwint i zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Nie mam taśmy w tej chwili, a uszczelniacz już zastosowałem, jutro się przejadę i zobaczę czy coś to dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Testowałeś to rozwiązanie? Tak i dlatego poszedłem w uszczelniacz. Ale może to wina drewnianych łap? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 Myślę, że zabieg z uszczelnieniem tym silikonem zadziałał, plus dla michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Żeby nie zaczynać nowego tematu: próbował ktoś może jazdy Raidonem bez tłumika? Jak powszechnie wiadomo właśnie tłumik ogranicza skok i psuję pracę widelca więc czy ewentualna jazda na samej komorze powietrznej jest bezpieczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 tłumik ogranicza skok i psuję pracę widelca Co to znaczy "psuje"? A bez tłumika? Spróbuj sam, niezapomniane wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Golenie w Raidonie wystają na 115mm z czego amorek ugina się max na 40mm, totalnie bez sensu, a zmniejszenie ciśnienia skutkuje ogólnym obniżeniem widelca i jest tylko gorzej. Co to znaczy "niezapomniane wrażenia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 amor będzie szybko odbijał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 Wyjmiesz tłumik, nie ma amortyzacji, nie masz amortyzatora. Proste i oczywiście bez sensu. Jak mamy rozumieć, że tłumik ugina się max. 40mm? Ze spuszczonym powietrzem też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 A więc tak: zakładamy, że mam amorek nabity na 80Psi, SAG wynosi 15mm amorek ugina się dodatkowe 25mm, spuszczam powietrze: 65Psi, SAG 30mm, oraz dodatkowo 25mm pracy itd. generalnie jak spuszczę powietrze to widelec się schowa cały, ale wtedy wiadomo co się dzieje, naczytałem się, to wina tłumika i jednocześnie znalazłem artykuł o Sidzie bez tłumika, stąd moje pytanie o wyjęcie tłumika z Raidona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.