FreshFredsHD Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Witam, mam zamiar poinformować sklep rowerowy, żeby mi wymienili amortyzator przed zakupem na inny. Chcę wymienić w rowerze Ghost AMR LECTOR 2990 E:I amortyzator FOX Forx 32F Air FIT CTD Remote 110 mm Kashima (producent nie podał szczegółowych danych) na amortyzator Fox 34 FLOAT 29 140 FIT CTD Remote 2014. Oto moje pytania: 1.Czy Fox współpracuje z Ghostem, że dostarcza im specjalnie ustawione amortyzatory do ich rowerów? 2.Jeśli tak to, czy w sklepie będą mogli mi ustawić takie ustawienia fabryczne dostosowane do roweru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany. Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Wymiana amorka ze 110 na 140 mm zasadniczo zmieni geometrię roweru - zmianie ( mniej więcej o 1 stopień) ulegnie kat główki i rury podsiodłowej, podniesie się suport i zmieni się położenie środka ciężkości.Same te fakty powinny zostać przemyślane przed wymianą. Pytanie nr 1. Często zdarza się ,że przednie amorki mają określoną przez producenta rowerów charakterystykę ( głównie tłumienie kompresji ) - należy założyć,że Ghost,jako część dużej grupy finansowej ( Accel Group) skupiającej Lapierre,Haibike i Ghosta ma na tyle silną pozycję,że może ( i raczej to robi) określić Foxowi charakterystykę amortyzatora i tłumika. Zasadniczo tył i przód są zestrojone tak,aby jak najlepiej ze sobą współpracowały. Możliwe więc,że zakładając amorek w wersji box będziesz miał inne ustawienia, co może zaburzyć nieco komfort jazdy ( przód liniowy, tył progresywny). Zresztą w wersji E:I jeden z czujników jest umieszczony w amorku,więc wymiana na "zwykły" amorek spowoduje wadliwą pracę systemu E:I Pytanie nr 2. Bardzo wątpliwe z naciskiem na wręcz niemożliwe. Nastawy tłumika kompresji dla poszczególnych rowerów są wewnętrzną tajemnicą marki i raczej nie są udostępniane serwisom. Tym bardziej dla systemu E:I. Zawsze jednak możesz się upewnić w CultBikes. Niemniej jednak wspomniana wymiana amorka jest mocno średnim pomysłem zarówno ze względu na geo jak i działanie systemu E:I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FreshFredsHD Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany. Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem. Nie mówię o SAGu, tylko o ustawieniach, które można dokonać w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.