Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie przed swoim pierwszym serwisem:

 

czy nie można stosować zamiennie pozycji: Slick Honey oraz Military Grease PM600? Czy ich właściwości są aż tak różne?

 

Naliczyłem 5 pozycji olejowo-smarowych. Zastanawiam się czy rzeczywiście trzeba wszystkich używać.

  • Mod Team
Napisano

Można ale z różnym efektem, military, jest gęstym, lepkim smarem, dobrze uszczelnia, natomiast slick honey jest śliski. Zamiast niego polecę ci rock&roll grease.

Napisano

Czyli to z czego można zrezygnować na korzyść i tak kupowanego oleju 15W, to red rum. Te pozycje warto utrzymać czy 15W załatwi sprawę?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam.

 

Chciałbym się dowiedzieć czy częste pompowanie amortyzatora reba race będzie skutkowało że trzeba będzie zrobić mu serwis w celu dolania oleju to obu komór ? 

  • Mod Team
Napisano

No jak masz za rzadki w sensie 10-15w olej to z negatywnej będzie pluł nie ma zmiłuj. Ale to można uzupełnić strzykawka przez wentylek ;)

  • Mod Team
Napisano

W fabrycznej konfiguracji nowych modeli jest smar stały, niema strachu żeby zaszkodziło. Jeśli wlany jest olej to istotnie  najprościej go dodać tak jak Puklus podpowiada, aczkolwiek do zaworka spływa tylko niewielka część oleju, to co chlapnie na otworek w trzpieniu doprowadzający powietrze z zaworu, który i tak najczęściej jest przysłonięty gumką. Po takim dolaniu trzeba by wiec (uprzednio pompując komorę pozytywną) obrócić rowerek kółkami w górę, poczekać aż olej spłynie sobie na dno trzpienia i wtedy dmuchnąć żeby ten wlazł cały do komory, inaczej będzie sobie chlupał w trzpieniu gdzie jest bezużyteczny.
 

Mam pytanie przed swoim pierwszym serwisem:
 
czy nie można stosować zamiennie pozycji: Slick Honey oraz Military Grease PM600? Czy ich właściwości są aż tak różne?
 
Naliczyłem 5 pozycji olejowo-smarowych. Zastanawiam się czy rzeczywiście trzeba wszystkich używać.


To tylko propozycje, jak wspomniałem już dalej w opisie można użyć różnych zestawów do sparowania, zamiennie.

Stosowanie wszystkich na raz mija się z celem.

 

Ogólnie charakteryzując:

PM600 Military - siedzi fabrycznie, trochę gęsty, super uszczelnia, pracuje płynnie nie koniecznie optymalna czułość

Slick Honey - ładny poślizg, poprawia czułość, jak są problemy ze oringami to może przepuszczać powietrze, małe szanse na doszczelnienie nim jakiegoś podejrzanego oringa lub rysy wewnątrz lagi, jest trudno dostępny w PL

Rock&Roll Super Slick oraz RSP Slick Kick - właściwie to samo co Slick Honey ale bez problemu do kupienia na alledrogo

Olej 15W- warunkowo można użyć, olej 15W szczególnie dobrze sprawdza się na chromowanych lagach jak w starym sidzie, znacznie poprawiał czułość w nowych powłokach już nie czuć szczególnie przewagi a ze względem dobrego smaru stałego, aczkolwiek w starszych wypustach reby w komorach powietrznych był olej, mam jednak wrażenie że gęstszy niż 15w który potrafi wypacać się z komory pozytywnej przez pracujący tłok na dół do negatywnej (kwestia rocznika i spasowania uszczelek)

RedRum - bardzo gęsty olej, fajnie się sprawdza do komory powietrznej ew na gąbki, coś pomiędzy rzadkim smarem a innymi gęstymi olejami typu silnikowe/przekładniowe, zapobiega zużyciu i wycieraniu anody. Odpowiednik FOXowego Fluida, którego leją do sprężyny powietrznej i na gąbki, można używać z nim zamiennie.

Olej silnikowy - niektórzy używają, ja nie polecam bo mogą po puchnąć oringi po niektórych, potrafi ciut przymulać wszystko zależy od konkretnego oleju

Przekładniowy 80W - w sumie nie najgorszy na tle 15W bo tłok ciągle chodzi lekko ale jest gęstszy i nie przechodzi w dół do komory negatywnej po czasie, natomiast pytanie jak ze zużyciem wnętrzności na dłuższą metę

 

Zestaw mega-minimum to olej 15W, nada sie do wszystkiego prócz tłumika bo tam obowiązkowo 5W (ale tam też nie trzeba zaglądać co roku).

Zestaw optymalny 15W+ Rock&Roll Super Slick (no i 5W do tłumika)

Zestaw na bogato  jak ktoś już ma albo lubi eksperymentować: 15W w dolne lagi, pm600 na nie pracujące dynamicznie uszczelki (tłumik, korki, zaworki, skrajne uszczelki komór etc), slick honey na te pracujące dynamicznie oringi (trzpień sprężyny, tłok i komora sprężyny, trzpień tłumika).

Napisano

 

 

Olej tylko do dual air, do solo nie można stosować oleju grozi to nawet uszkodzeniem sprężyny. A na pewno zmianą jej pracy.

 

pytanie dlaczego do smarowania dual air można używać oleju, a do solo air nie ? Skoro sprężyna solo air różni się tym, że pompujemy ją jednym zaworem.

 

Zgodnie z manualem dla amortyzatorów z solo air (recon 2011) po posmarowaniu uszczelek smarem i zamontowaniu sprężyny w ladze:

SOLO AIR SPRING INSTALLATION INSTRUCTIONS

15. Position the fork at a 45 degree angle. Pour 3 mL 
of 15wt RockShox suspension oil into the top of 
the upper tube through the crown.
  • Mod Team
Napisano

 

 

Skoro sprężyna solo air różni się tym, że pompujemy ją jednym zaworem.

Właśnie dlatego :P Olej ten po pewnym czasie przeleje se do komory negatywnej. W dualu nie ma takiej możliwości

Napisano

 

 

Olej ten po pewnym czasie przeleje se do komory negatywnej. W dualu nie ma takiej możliwości

Czyli producent jest w błędzie  :icon_wink:  fakt, nawet jeśli się te 3ml przeleją to pewnie tragedii nie będzie. Jest jeszcze jedna kwestia poruszana tu przy serwisie, żeby nie łączyć stałego smaru z olejem, a z instrukcji wynika znów co innego - najpierw każą smarować o-ringi smarem, a później zalewać komorę pozytywną 3ml oleju...  :icon_confused:

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem czemu tak napisali w tym PDFie ... ale już nie stosują oleju, jakiś powód być musi. Na dole goleni jest ... jak by to nazwać ... dziura :D przesmyk miedzy komorami, tym o to sposobem powietrze dostaje sie do obu komór, tka samo jak i w damperach. Olej tamtędy także sie przedostaje.

 

3ml to niewiele, jednak wlanie większej ilości np odkręcamy korek na górze, patrzymy ... o znowu sucho, no to olej, za jakiś czas, znowu sucho ?? ... olej zapełnia komorę negatywną psując działanie sprężyny.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

To ja też poproszę o Waszą pomoc. Pierwszy raz chciałbym zrobić pełen serwis. Pacjent to: Rock Shox Recon Solo Air 327 z 2007. Rok temu pierwszy raz w życiu serwisowany przez forumowego Wicha. W tej chwili jego problemem jest niepełny skok, ustawiony na 100mm., bez powietrza jest w stanie ugiąć się na 70mm.. Nie wiem co zostało w nim wymienione, ale za 8 dych z pewnością uszczelki kurzowe i oringi pozostały te same, zakładam, że go wyczyścił, przesmarował, zalał nowym olejem i już.

1. Czy taki zestaw będzie pasował do mojego Recona, średnica goleni się zgadza: http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-sid-solo-air-zestaw-uszczelek-i4324044635.html ?

2. Rozumiem, że z olejów, zgodnie z poradnikiem coś o lepkości koło 16cSt@40 i 42cSt@40, a zamiast Red Ruma, do uszczelek gąbek i komory powietrznej np.: http://allegro.pl/millers-assembly-lube-olej-do-skladania-silnikow-i4338728178.html ?

3. No i nurtuje mnie wpis: "W sprężynach Solo-Air nowego typu (wszystkie Reby i Sidy od 2013) stosujemy tylko smar stały, ponieważ zasada ich działania spowodowałaby przelanie się oleju do komory negatywnej i zmianę pracy amortyzatora lub nawet uszkodzenie sprężyny.". bo moja sprężyna powietrzna Solo Air z 2007r. nie jest pewnie nowego typu, to w końcu mogę wlać olej (w uproszczeniu) 15W do sprężyny powietrznej w swoim Reconie, czy absolutnie nie, tylko Millers assembly lube?

4. do dolnych goleni zarówno tej ze sprężyną powietrzną, jak i tej z tłumikiem mogę normalnie wlać 15ml. 15W po zakończeniu serwisu (wciskając wcześniej golenie górne, tak aby nie pozostawić poduszki powietrznej)?

 

  • Mod Team
Napisano

1. Zestaw powinien pasować ale nie jestem pewny na 100% i jest dosć drogi.

2. Nie mam pojęcia czy ten olej będzie odpowiedni, nadać sie nada ale czy nie lepszy będzie inny ?

3. W manualach do starych RSów pisze by wlać kilka ml oleju 15w w sprężynę. Nie rozbierałem starego dolo air, może ma inna konstrukcje.

4. Tak , z tym ze ja wlewam do pełna aż sie przeleje.  Jest to 1-2ml więcej na tłumik i o 5-6 więcej na sprężynę. u nie wartości 16 i 23ml. ( mam skok 150)

Napisano

 

 

3. No i nurtuje mnie wpis: "W sprężynach Solo-Air nowego typu (wszystkie Reby i Sidy od 2013) stosujemy tylko smar stały, ponieważ zasada ich działania spowodowałaby przelanie się oleju do komory negatywnej i zmianę pracy amortyzatora lub nawet uszkodzenie sprężyny.". bo moja sprężyna powietrzna Solo Air z 2007r. nie jest pewnie nowego typu, to w końcu mogę wlać olej (w uproszczeniu) 15W do sprężyny powietrznej w swoim Reconie, czy absolutnie nie, tylko Millers assembly lube?
 

 

Stosowałem Millers Assembly Lube do obu komór w Rebie Dual Air z 2012 roku (po ok. 5 ml) i nie polecam tego oleju. Amortyzator stał się bardzo "tępy", uginał się i wracał z oporem dużo większym niż normalnie. Musiałem rozebrać amora ponownie i złożyłem go już tylko na smarze RSP Slick Kick plus olej 15W do dolnych lag i jest bardzo dobrze.

 

Napisano (edytowane)

Znalazłem manuala RS do modeli z 2007, w tym mojego Recona i dane odnośnie ilości i lepkości oleju już mam (120ml. - 5WT do tłumika, 6ml. - 15WT do sprężyny i po 15ml. - 15WT w obie, dolne lagi).

W zasadzie manual przewiduje smarowanie wszystkich oringów i gąbek olejowych, olejem 15WT i tak chyba w końcu zrobię, pozostaje tylko niedrogi smar do uszczelek p.kurzowych i tanie źródło samych uszczelek.

Napiszcie mi proszę, może być PW, żeby nikogo nie posądzać o reklamę, skąd kupujecie zestawy uszczelek i którego smaru do uszczelek p. kurzowych używacie (RSP Slick Kick, czy może coś tańszego, choć niekoniecznie wazelina techniczka). Dzięki za wyrozumiałość ;-)

Edytowane przez Andys
  • Mod Team
Napisano

Generalnie uszczelki masz na allegro, znajdziesz po wymiarach albo w każdym sklepie z uszczelkami, w większości większych miast taki znajdziesz.

Chyba gdzieś wcześniej wspominałem, że RedRum jest nieco rozrzedzony na potrzeby rowerowe. Wydaje mi się że muszę ograniczyć ilość podanych olejów w poradniku bo powoduje to za wiele rozterek. 

Jeśli cały amor nasmarujemy 15wt (czyli gąbki, sprężyna, dolne lagi, oringi) to naprawdę widelec chodzi dobrze, nie trzeba tu nic kombinować. Zamienniki zamieściłem z czysto formalnego powodu, trudno w praktyce wyczuć jakieś drastyczne różnice. 

 

Nowy typ solo-air działa na zasadzie nacięcia w goleni które wyrównuje ciśnienie po paru ugięciach, przez to nacięcie cały olej spłynąłby do komory negatywnej zmieniając jej objętość - dlatego nie stosuje się oleju. Stare sprężyny solo air czyli  recony itp. mają zaworek z trzpieniu sprężyny powietrznej, przy wlaniu ilości oleju zalecanej przez producenta, nie przelewa się na dół, proste.

Napisano

Dzięki serdeczne za wyjaśnienia. Zacznę chyba od kupienia samego oleju w obu lepkościach, rozbiorę amorek i sprawdzę stan uszczelek po wyczyszczeniu, bo uszczelki p. kurzowe choć mają 7 lat nie noszą zewn. śladów mikropęknięć, jeśli tak samo dobrze będą wyglądać wewnątrz, nie wiem czy jest sens je wymieniać, skoro nowe potrafią podobno popękać po roku czasu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Rozbierałem niedawno mojego Rock Shoxa, model Reba Dual Air RLT, ośka 15mm, na kółko 29cali. golenie dolne są puste w środku. Niestety zgubiłem jedną część na dole goleni. Nie pamiętam czy to była uszczelka czy jakaś podkładka. Znajdowała się pod śrubą która nakręca się na wentyl kluczem rurowym. Po prostu przy zdejmowaniu goleni zapomniałem o tej części i gdzieś poleciała.

 

W związku z tym pytanie:

 

Co to było ?

Gdzie dostanę tą część ?

Napisano

Najgorsze jest to że później próbowałem dokręcić śrubę i pękł taki kołnierz który nachodzi na podkładkę. Jeszcze dzisiaj sprawdzę czy to wpływa na szczelność komory czy nie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...