Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeśli chodzi o części serwisowe do starszych Rock Shoxów, to właściwie wszystko jest dostępne od ręki. Dla przykładu nawet  do mojego SIDa sprzed 20 lat są podstawowe zestawy (wiadomo, sprężyn powietrznych czy tłumików już się nie dostanie poza leżakami magazynowymi w serwisach), do widelców sprzed dekady jest niemalże wszystko. Nie trzeba kupować zestawów za 104 zł - on akurat zawiera masę niepotrzebnych części o ile nie przywracamy do życia trupa. 

Uszczelki kurzowe i gąbki są w ciągłej sprzedaży, o-ringi również. O-ringi można dorobić samemu - będą lepsze niż leżaki sprzed lat ale oczywiście trzeba mieć najpierw oryginał na wzór. 

  • +1 pomógł 2
  • 1 rok później...
Napisano

Czy RSP Slick Kick można dać jako smar stały do komory powietrznej Reby SoloAir 2016 rok?

Jeśli tak to jaką ilość się daje?

Napisano (edytowane)

Można. Umiziać palcem goleń wewnątrz oraz dobrze usmarować oring na tłoku (prawidłowe smarowane to zdjęcie oringu, uciapanie miejsca na oring i samego oringu i ponowne założenie).

Edytowane przez Dokumosa
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Dzień dobry
Proszę o poradę odnośnie możliwych przyczyn i rozwiązań ucieczki powietrza z komory negatywnej do dolnej goleni w Reba Dual Air z 2008 roku (dokładnie taka, jak na zdjęciach na pierwszej stronie).

Po napompowaniu komory pozytywnej i negatywnej do 80psi, amortyzator przez chwilę pracuje fajnie, ale już po chwili się mocno utwardza. Po włożeniu cienkiej trytytki pod uszczelkę kurzową słychać uchodzące powietrze. Kiedy zostawię podłączoną pompkę i rozszczelnioną uszczelkę kurzową trytytką to widzę spadające ciśnienie w komorze negatywnej (przez pompkę powietrze nie ucieka, gdyż pozostawiona podłączona do komory pozytywnej nie pokazuje spadku ciśnienia nawet po długiej chwili).

Amortyzator miał ten problem od zakupu z ogłoszenia. Na razie zrobiłem poniższe i nie pomogło:
1. wymiana wszystkich oringów sprężyny powietrznej z pełnego zestawu serwisowego rock shox i przesmarowanie wszystkiego SRAM butter,
2. rozebranie ponowne sprężyny powietrznej, przejrzenie wszyskiego pod kątem uszkodzeń (oringi, trzpień, górna goleń, itd.) - nic nie znalazłem i przesmarowanie oringów pm600.

Planuję jeszcze raz rozebrać sprężynę powietrzną, wymienić oringi (pomimo, że nie widzę pod lupą żadnych uszkodzeń), przesmarować pm600 oraz wlać 15W do komory negatywnej.

Podejrzewam, że powietrze ucieka przy trzpieniu przy małej uszczelce, gdyż komora pozytywna przy takim samym smarowaniu i uszczelce trzyma ciśnienie. Przychodzi mi do głowy zakup grubszego oringa na trzpień, czyli 10mm x 3,5mm zamiast 10mm x 3mm, ale to już taka desperacja.

Będę wdzięczny za wszystkie pomysły.

Pozdrawiam!
Krzysztof

Napisano

Dziękuję za odpowiedź, rozumiem, że byłoby to gdzieś około miejsca zaznaczonego na rysunku?

image.png.0e852b2db726b7f105b15128c9777ad9.png

Rozumiem, że przed założeniem dolnych goleni mógłbym podpompować komorę pozytywną, potem negatywną i zanurzyć tę część, żeby mieć pewność, że to ta przyczyna?

Napisano (edytowane)

Cześć,

Mam taki sam problem jak mój przedmówca, z tym tylko że pacjent to reba sl 2009-2011 dual air 26"

Oryginalny numer sprężyny  to  11.4015.313.000, z tym tylko że z dostępnością tej części w Polsce jest raczej kiepsko.

Czy ktoś w Was forumowiczów miał może taki problem i poradził sobie inaczej niż przez wymianę sprężyny na nową ?

A może ktoś z Was wymieniał sprężynę w tym modelu na jakąś inną pasującą ?

Z góry przepraszam jeśli kogoś urażą moje pytania, jednak piszę to po 2 dniach walki z tym amortyzatorem. Zrobiłem mu pełen serwis zarówno tłumika jak i sprężyny i okazuje się że nie trzyma ciśnienia w negatywnej komorze. Uszczelki w lagach dolnych i gąbki powymieniane a tu taki problem się pojawił. JAk łatwo się domyślić to jest to model kupiony z drugiej ręki.

Czekam na Wasze rady i liczę na Waszą bezcenną pomoc

pozdrawiam,

Marcin

Edytowane przez marzar
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam mam amortyzator RS Recon gold w opisie jest , że posiada on Motion Control może cię napisać gdzie to się ustawia, tam mam tylko pokrętło do szybkości odbicia o manetkę do blokady skoku

Napisano

To czyli co? 

Motion control to typ tłumika kompresji w połączeniu z tłumikiem powrotu o szerokim zakresie regulacji. Manetka blokuje bądź otwiera tłumik , to tyle. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

W przypadku tłumika z.manetką jeśli masz dwupozycyjną to sobie nic nie poregulujesz jeśli chodI o kompresje. Kiedyś bywały manetki, które dodatkowo pozwalały na ustawonie kompresji. Ostarni raz widzoałem to z 5-6 lat temu.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 14.08.2022 o 15:06, Gaban80 napisał:

Szeroki zakres regulacji napisałeś ,czyli czym to regulować 

Tym co masz na dole. Regulacja tłumienia powrotu. 

Czy ściągnąłeś pdf do tego widelca który opisuje działanie poszczególnych regulacji? Albo cokolwiek zawierającego detale obsługi tłumienia w tym widelcu? Motion control jest w rsach od 2005 roku. Występuje w tej samej wersji w wielu modelach Rs. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...