Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Mój amor reba solo air 2014(z tego roku rower to amor chyba też) domyślnie ma zablokowany tłumik a zablokowany tłumik to włączona blokada skoku. Po wlaniu oleju do goleni do której wkładamy tłumik , żeby go włożyć do końca, trzeba trzymać pokrętło blokady skoku wkręcone o około 90 czy 100 stopni po prostu z pozycji zablokowanej na odblokowaną i wtedy wkładamy tłumik i wkręcamy go najlepiej w tej pozycji. Zlałem jeszcze raz wszystkie oleje, zalałem od nowa i śmiga, ugina się cały amor. Dolne śruby przykręciłem na całkowicie zgiętym amorze tak jak tu ktoś pisał w poście że dzięki temu uszczelek kurzowych nie wydmucha. Linka manetki blokady skoku w pozycji zablokowanej jest wysunięta, zakładamy ją tak na nakrętkę 8mmm na tłumiku, ciasno żeby linka była na maxa napięta i pancerz nie miał luzu. Wciskamy manetkę i odblokowuje nam amora-wkręca tą nakrętkę o około 1/4 obrotu którą trzymaliśmy o tyle obrotu wkręconą przy wkręcaniu tłumika. Tak to u mnie wyglądało. :D Druga sprawa że ta manetka mi się tnie i zadziała raz na 15 prób albo i więcej, taki złom.

Edytowane przez atizylak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To przestań. To tylko olej i to w miejscu w którym nie jest narażony ani na temperaturę, ani na spienienie, ani nie liczą się jego parametry lepkościowe. Możesz tam dać cokolwiek i nigdy nie zauważysz różnicy. Ze względu na wygodę i na to że i tak się zmiesza daje się to co jest w goleniach, ale jak masz za dużo Foxa to sobie nasączaj Foxem. Nie będzie ani lepiej, ani gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przestań. To tylko olej i to w miejscu w którym nie jest narażony ani na temperaturę, ani na spienienie, ani nie liczą się jego parametry lepkościowe. Możesz tam dać cokolwiek i nigdy nie zauważysz różnicy. Ze względu na wygodę i na to że i tak się zmiesza daje się to co jest w goleniach, ale jak masz za dużo Foxa to sobie nasączaj Foxem. Nie będzie ani lepiej, ani gorzej.

Zjedza Cie za taki komentarz. Jak nie poczujesz????  Dales fluida?  MUSI byc roznica!  

Pamietaj sa tacy, co odczuwaja zmiany lepkosciowe oleju z kazda 10 stopniowa roznica temperatury....

Dziza...., jak napisalem kiedys , ze jedna kupa co dasz, byleby wilgotno bylo - bez skojarzen, to sie dzien sadu zaczal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niby tak, ale wiem z doświadczenia że np do Pike'a wlanie nie takiego oleju jak trzeba i zastosowanie nie takiego smaru jak trzeba kończy się drewnem tak okrutnym, ze nie idzie ścierpieć go używać ... Rok temu z braku doświadczenia zrobiłem pike'a jak każdego rsa, na następny dzień wróciła klientka z żalem ze ne robotajet.

 

Nie wiem czy nowe reby sa wrażliwe czy nie, pike jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy, że Pike jest bardziej wrażliwy? W sensie że on ma w dolnych lagach jakieś specjalistyczne urządzenia do smarowania i one wymagają oleju za 120zł? :D

Do tlumika to i owszem, dobrze jest lać olej dobrej klasy, ale do smarowania nie ma różnicy, każdy przyzwoity olej będzie miał dobre właściwości smarne, oczywiście mówię tutaj o olejach przeznaczonych do amortyzatorów takich jak Agip, Motul, Motorex, Silkolene fork oil, Bel Ray Fork Oil itp. Jedyne co to smar mógłby być lepszy żeby jednak trochę się na tych uszczelkach utrzymał, bo przy tak małej ilości oleju do smarowania to każdy dodatek się przyda...

Edytowane przez Fonika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A co to znaczy, że Pike jest bardziej wrażliwy?

Znaczy dokładnie to co napisałem, zrobiłem serwis jak w typowej rebie i był tępy jak kołek. Tyle w temacie. Olej za 120zł może przesada ale kupiliśmy na pobliskiej stacji benzynowej taki jak zalecali.

Jednak najważniejszy w tym chyba był serwis soloaira który jest dość nisko ciśnieniowy i wrażliwy.

 

Do tłumika wlany został oryginalny RS o wartości jakiej zalecali do chargera chyba 3w.

 

No chyba, ze mowisz o nowym Piku z  Chargerem.

Tak, tak, o tym nowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś mierzył uszczelki w Reba/SID soloair?
Te na allegro to obojętne, które się weźmie, czy są jakieś podróby, lepsze/gorsze itp? Albo kurzowe, albo zestawy, zestawy są w różnych cenach, jest między nimi jakaś różnica?

Te zestawy w razie braku konieczności wymiany, po rozebraniu amora, ktoś trzymał gdzieś schowane z rok-dwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie uszczelki rs'a z którymi się spotkałam przy średnicy 32mm były takie same tj. można je stosowac zamiennie. Wyjątkiem są modele w których stosowana jest oddzielnie uszczelka olejowa (np. stary pike).

W ciągu roku-dwóch uszczelki nie powinny stracić nic na swoich właściwościach chyba że będą przechowywane w nieodpowiedni sposób (na słońcu, w wilgoci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam sid rlt 2015. Robię tylko serwis dolnych goleni. Na filmie o serwisie sid (nie wiem tylko który model) po wyciągnięciu kurzowych, jak gość wsadza je z powrotem, to zostaje po jednej uszczelce na stronę które nakłada na golenie, a one potem wchodzą chyba między lage a kurzową. U mnie takowych nie ma. To normalne?

 

Jeszcze jedno, niby wszystko poszło jak trzeba. Użyłem oleju oryginalnego RS i smaru slick kick. Ale:

- wcześniej sag 20% był przy 60 psi, teraz przy 100,normalne?

- po ugieciu, widelec nie wyciąga się całkowicie, tzn widać 0 albo 00 z przedziałki 100. Dopiero jak podniosę koło do góry to wychodzi reszta, jakieś 5mm. Nie wiem jak było wcześniej,więc pytanie czy tak ma być?

Edytowane przez PiPoLiNiO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy gąbki można czyścić benzyną ekstrakcyjną?

mogą napuchnąć, mocno. ale po kompletnym odparowaniu, które trwa około tygodnia, wrócą do swojego kształtu. 

 

 

Na filmie o serwisie sid

Nie sądzisz ze było by łatwiej dać link do filmu niż to opisywać? 

 

 

- wcześniej sag 20% był przy 60 psi, teraz przy 100,normalne?

tak

 

 

- po ugieciu, widelec nie wyciąga się całkowicie, tzn widać 0 albo 00 z przedziałki 100. Dopiero jak podniosę koło do góry to wychodzi reszta, jakieś 5mm. Nie wiem jak było wcześniej,więc pytanie czy tak ma być?

tak

 

A poco chcesz wyjmować kurzowe uszczelki? Jak je wyjmiesz będziesz musiał je docierać a nie widzę takiego sensu bez ich wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...