Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Po obniżeniu amortyzatora z dual air wzrasta progresja z powodu zmniejszenia komory (+), ale jednocześnie zwiększa się nieco objętość komory (-), co skutkuje większą czułością na początku skoku. Mam m.in. Rebę SL dual air z 2008 roku ustawioną na 100mm i pracowała cudnie, progresja niezauważalna, praktycznie liniowa praca w całym zakresie. Sadzę, że nie zauważysz zmiany w pracy po zmianie skoku, w tych starszych amorach komora (+) była duża. Może coś byś zauważył po zmianie na 80mm, ale nie sądzę, owa Reba jest teraz w rowerze żony, ustawiona na 80mm właśnie i dalej pracuje pięknie.

Edytowane przez Kolmark
Napisano

No 120 to byl max, jak sobie poprzednik nie podlubal, typu wyrzucenie odbojnikow zeby uzyskac 130mm .

  • Mod Team
Napisano

nawet jak go obniżę to dalej będzie pracował tak samo ?

 

Oczywiście że ... Nie :P Proste widelec skrócony do 100 czy 80 nigdy w życiu nie będzie pracował jak 120. Jeżeli chodzi o płynność, to mu niczego nie braknie, zmieni sie natomiast charakterystyka pracy sprężyny.

Napisano (edytowane)

Siema

 

Widelec rock shox reba 2015 solo air 100mm

 

problem jest taki ,że widelec nie odbija do końca, jakieś 5 - 10 mm schowane jest

dopiera jak pompuje do ponad 100 psi, wysuwa się cały, pod moją wagę idealnie to 55 psi,

 

ogólnie amorek chodzi dobrze, macie jakieś pomysły co to może być

Edytowane przez Abihabi87
Napisano (edytowane)

W 2015 nie ma wentylka u dołu (chyba że to jakiś OEM), żeby wypuścić powietrze z negatywnej: napompuj widelec aż się cały "wyprostuje" następnie trzymając go w pozycji rozciągniętej spuść powietrze z komory głównej, następnie "porozciągaj" go kilka razy i napompuj do pożądanego ciśnienia.

 

Ps. przy tak niskim ciśnieniu przydało by się "doregulować" komorę główną tokenami. 

 

Ps.2. Ciśnienia w tabelce są tylko orientacyjne, prawidłową regulację przeprowadza się wyłącznie na podstawie SAG-u.

Edytowane przez radomir82
  • Mod Team
Napisano

Tak jak Radek powiedział, w nowszych rebach nie ma już "serwisowego" wentylka. Nie da sie spuścić powietrza. Jedyna metoda, bez rozbierania to, tez jak Radek opisał. 

  • Mod Team
Napisano

Hmm, być może, po prostu sama sprężyna jest starsza, być może nadal stosują ... ciężko powiedzieć. W każdym razie jeżeli jest wentylek, to można łatwo zresetować sprężynę, jak nie ma, to tylko opisane metody zostają. 

Napisano

 

 

Bardzo możliwe że się mylę co do zaworka w Rebie

 

Mylisz się, Reba i inne mają ten zaworek pod śrubą jak wspomniał siejak1.

 

 

 

Tak jak Radek powiedział, w nowszych rebach nie ma już "serwisowego" wentylka. Nie da sie spuścić powietrza. Jedyna metoda, bez rozbierania to, tez jak Radek opisał. 
 

 

No właśnie cały czas jest, tylko ciut gorzej dostępny ;-) Bez rozbierania amortyzatora oczywiście da się spuścić powietrze od dołu - wystarczy odkręcić śrubę trzymającą szaft. Co więcej, napompować też się da, ale wymaga to zastosowania specjalnego adaptera.

 

 

Napisano

Mnie sie tez wydawalo, ze nie mam a zaworek siedzi dosc gleboko i nie rzuca sie w oczy.

Napisano

Ja wiem że ten zaworek tam jest, mam nawet takie "szafty" na serwisie ;)

 

dbff69898d063d83med.jpg

 

Po prostu wydawało mi się że w którejś z ostatnich Reb nie było tego zaworka, ale patrząc teraz na listę części zamiennych, jest tylko jeden typ "szaftu" do danego modelu i skoku, także raczej na pewno mi się wydawało :D Albo po prostu pomieszałem z Pike :)

 

Napisano

Odkręć od dołu śrubę na imbus i spuść powietrze od dołu z wentylka który jest pod śrubą trzymającą dolne golenie.

 

U mnie pomogło bo też miałem taki problem przy 70psi.

 

siema, dzięki za porade

zrobiłem tak jak pisałeś i pomogło :thumbsup:

  • Mod Team
Napisano

To bardzo częsta przypadłość nowego soloaira ze zaczka, zassie sie i już mu sie nie od beknie ;P trzeba mu pomóc. Osobiście o wiele bardziej wole stara konstrukcje.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

siema

 

nadal mam problem z moją rebą ,że się zapada o te 5mm,

po spuszczenie powietrza od dołu problem jest rozwiązywany, ale już po paru km jazdy problem powraca,

operacje powtarzałem parę razy

 

jak myślicie, bo ja stawiam na uszczelki w sprężynie powietrznej ,że coś ulatuje do komory negatywnej (czy do tej gdzie wentyl jest przy dolnych lagach)

chodź spadku ciśnienia nie ma

Napisano

Czy za dużo oleju w tłumiku powodowała by to że blokada skoku nie działa ? Bo własnie coś takiego zaobserwowałem, że chowa się tylko 50 % i blokada nie działa.

  • Mod Team
Napisano

Nie chowa się nawet jak mu chcesz pomóc ? Jeżeli tak to zrobiłeś coś żle. 

 

Oleju w tłumiku tyle ile trzeba ?

golenie dolne odpowietrzone ?

sprężyna poskładana jak trzeba ?

Napisano

Wszystko wg manualna producenta zrobiłem + wg tutorialu na początku tego tematu. Przez pierwsze 200 km wszystko działało ok, dopiero dziś wracając do domu zobaczyłem, że amorek jest dość twardy. Więc w domu spuściłem powietrze i przy próbie ściśnięcia schował się do połowy 120 mm skoku, a potem coś go blokowało, że nawet wieszając się na kierownicy nie mogłem go ani o centymetr ugiąć. Co do blokady to przy nabiciu 120 psi ugina się taka samo do połowy niezależnie czy blokada włączona czy nie.

 

Wysłane z Galaxy S6

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...