Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja dalem na wspomniany Butter bo....lubiue robic na przekor, aby sam sie przekonac... JA jak pisalem nie odczuwam zadnej roznicy, dzis mi kolega uzasadnial dlaczego jest lepiej........, moim zdaniem sila sugestii.

Napisano

Koledzy mam pytanie - rozebrałem 2 reby dualair (rocznik 2007/2008) i w jednej między uszczelkami kurzowymi a górnym ślizgiem są tylko gąbki, w drugiej natomiat cienkie gąbki i uszczelki olejowe - pytanie: które rozwiązanie jest lepsze? (w obu przypadkach lagi bez wytarć) Nie wiem czy do tej drugiej nie wstawić szerszych gąbek dla lepszego smarowania..

Napisano (edytowane)

Pytałem już w swoim wątku, zapytam też tutaj ponieważ widzę, że autor poradnika poleca benzynę ekstrakcyjną do mycia.

Problem w tym, że w swoim RS Duke przemylem tlumik ekstrakcyjną i od tamtej pory chodził coraz gorzej aż do momentu kiedy się zapiekł.

Trafilem na informacje, że benzyna może powodować zwiększanie objętości przez gumę z której zbudowane są oringi, Możliwe? 

Edytowane przez scirocco
Napisano (edytowane)

Możliwe, ale nie wszystkie rodzaje gumy reagują, tak samo gąbki olejowe puchną. Kiedyś myłem w ekstrakcyjnej stery i jedna z uszczelek uszkodziła się.

Edytowane przez Moorzyn
Napisano

Problem w tym, że w swoim RS Duke przemylem tlumik ekstrakcyjną i od tamtej pory chodził coraz gorzej aż do momentu kiedy się zapiekł. Trafilem na informacje, że benzyna może powodować zwiększanie objętości przez gumę z której zbudowane są oringi, Możliwe?

 

Nawet powiedziałbym , że pewne.

Przy myciu napędu używam benzyny ekstrakcyjnej, w grubych gumowych rękawiczkach, guma zrobiła się twarda i popękała.

Napisano (edytowane)

Znalezione na stronie producenta w karcie charakterystyki .

 

Nieodpowiednie są następujące materiały rękawic: Kauczuk naturalny / lateks naturalny Polichloropren Kauczuk butylowy Polichlorek winylu (PCV) Skóra. - chodzi tu o materiał na rękawice przy kontakcie z benzyną ekstrakcyjną.

 

 

Uszczelki w rowerze to NBR czyli Kauczuk Butadienowo- Akrylonitrylowy.

 

 

Odporność NBR, to

  • węglowodory alifatyczne tj. propan, butan, benzyna, oleje mineralne (olej smarowy, oleje hydrauliczne z grup H, H-L, H-LP)
  • oleje mineralne i smary
  • niepalne ciecze hydrauliczne typu: HSA, HSB (emulsje olejowo - wodne) i HSC(mieszanki poliglikolu z wodą)
  • oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego lekkie oleje opałowe i paliwa do silników wysokoprężnych
  • wodę do 60 °C (specjalne gatunki do 100 °C)
  • rozcieńczone kwasy i zasady w niezbyt wysokich temperaturach

 

Brak odporności NBR, to

  • węglowodory aromatyczne i chlorowane np. benzen, tri, tetra
  • estry i rozpuszczalniki polarne
  • oleje i smary silikonowe ciecze hydrauliczne typu HSD (oparte na poliestrach i węglowodorach chlorowanych)
  • płyny hamulcowe na bazie glikoli
  • ozon - mieszanina NBR i PVC podwyższa tą odporność  
  • Dane pochodzą ze stron producentów, potwierdza to moje doświadczenia, że spokojnie wytrzymują mycie w benzynie, w pracy tym myje uszczelnienia hydrauliczne i jakoś nie widzę problemów przez więcej lat niż istnieje to forum. Zasada ma bć jedna, uszczelnienie ma być totalnie suche przed kontaktem z danym olejem inaczej może wyjść iż w skrajnym przypadku olej może dziwnie zareagować.
  • Co do rekawiczki, kwestia z jakiego materiału była. 
Edytowane przez Gość
Napisano

Gdzie mogę dostać izopropylen? Obszedłem parę sklepów motoryzacyjnych,budowlanych ale nigdzie nie ma :/ Swoją drogą, dalczego jest on lepszy do czyszczenia niż benzyna ekstrakcyjna czy denaturat?

Napisano

Izopropanol?Jest drozszy, trudniej dostepny, raczej do czyszczenia elektroniki i optyki, przynajmniej u mnie w firmie i jak dla mnie w niczym nie lepszy od ekstrakcyjnej, czy srodkow stricto do czyszczenia z olejow, smarow, etc.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam, 

 

Dziś się zabrałem za serwis swojego amortyzatora REBA RL DualAir 2012. 

Po ściągnięciu dolnych goleni mam pytanie. 

 

Czy w tym modelu z roku 2012 gąbki pyłowe były cienkie jak w SID'ach i takie dziwne kolorowe ślizgi ??? Czy może mam jakąś dziwnę wersję?

 

Kupiłem zestaw gdzie gąbki są szerokie i teraz nie bardzo mi pasują. Proszę o pomoc w tej zagadce. 

 

 

post-170702-0-78734800-1452003411_thumb.jpg

post-170702-0-70585000-1452003427_thumb.jpg

Napisano

Jasne że mogę, to nie problem. Jednak będę chciał włożyć takie cienkie jak w SID'ach są stosowane.

 

Chodziło mi o to czy taka konstrukcja powinna mieć miejsce w tym modelu z takiego rocznika. Mi się wydaje że było coś kombinowane. Po wyciągnięciu gąbek pyłowych jedna z nich była z zakładką. Jakby ktoś włożył gąbkę z większej średnicy. Załączam zdjęcie. Pamiętajmy że to jest nowy amortyzator i jego pierwszy serwis. Czy to normalne?

post-170702-0-96653300-1452071415_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Zrobiłem serwis Recona Gold TK i jedna rzecz mnie zastanawia. Gąbki nasączyłem dość mocno w oleju 15W, ich średnica wewnętrzna była taka, jak górnych ślizgów więc teoretycznie wszystko ok. Natomiast po parokrotnym ugięciu, lagi amortyzatora są cały czas suche. Pamiętam że jak kupiłem nowy amorek to na lagach zawsze jakiś tam smar po ugięciu zostawał. Czy może nowe uszczelki przeciwkurzowe są tak spasowane, że przy wysuwaniu lag zgarniają cały olej z gąbeczek do środka ?

Edytowane przez kazujama
Napisano

Koledzy, mam rebę team 2012 i zdiagnozowałem dosyć klasyczną usterkę, a mianowicie wyciek oleju z tłumika do dolnych lag ( połowa skoku, za mało oleju w tłumiku, za dużo w dolnych lagach )

 

Za pewne poszedł o-ring na tłoczysku.

Jako, że wiedzą techniczną zatrzymałem się na około 2010 roku, to mam pytanie  :thumbsup:

Jakie są wymiary o-ringu na tłoczysku ?

Drugie pytanie: jeżeli, to nie ta przyczyna, to co innego mogło pójść ? 

Napisano

Ktoś mi odpowie na moje wątpliwości?

Zrobiłem serwis Recona Gold TK i jedna rzecz mnie zastanawia. Gąbki nasączyłem dość mocno w oleju 15W, ich średnica wewnętrzna była taka, jak górnych ślizgów więc teoretycznie wszystko ok. Natomiast po parokrotnym ugięciu, lagi amortyzatora są cały czas suche. Pamiętam że jak kupiłem nowy amorek to na lagach zawsze jakiś tam smar po ugięciu zostawał. Czy może nowe uszczelki przeciwkurzowe są tak spasowane, że przy wysuwaniu lag zgarniają cały olej z gąbeczek do środka ?

Napisano

Uszczelki przeciwkurzowe faktycznie są spasowane bo pamiętam że po ich zmianie amortyzator przez chwilę nieco inaczej pracował ale lagi mam tłuste. Niemniej jednak podejrzewam że nie od oleju z gąbeczek a smaru Slickoleum którego dość obficie nałożyłem pod uszczelki. 

Napisano

W takim razie nie wiem co u mnie jest nie tak nawet odwróciłem rower do góry kołami żeby olej z dolnych lag spłynął i po 12 godzinach nadal lagi górne suche przy ugięciu a w dolne lagi nalałem 11 ml oleju 15W czyli o 5 ml więcej niż przewiduje manual.

Napisano (edytowane)

U mnie w Rebie od nowości lagi są z zewnątrz suche. Olej był już przez 1.5 roku wymieniany kilkukrotnie więc w środku sucho nie jest. To nie Fox żeby syfił dookoła ;)

 

Edytowane przez dran2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...