Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam Rebe RL 29 z 2012 roku i właśnie zrobiłem serwis z użyciem tego poradnika. Poszło raczej bez bólu, więc dzięki wielkie, ale mam 2 problemy.

 

Po pierwsze w zasadzie nie mam SAGu. Napompowałem obie komory o 15psi niżej niz zalecenia dla mojej wagi, i wstępne ugięcie to może ze 3mm. Podczas jazdy amor jakoś tam działa, ale wydaje mi się, że jest za sztywny. Porządnie się ugina dopiero przy spotkaniu z wysokim krawężnikiem.

 

Druga sprawa to niedziałający pop loc. Dociskam manetke i przekręca się zawór na goleni, ale nie widzę żadnej zmiany charakterystyki. Zwalniam manetkę, to nie odskakuje. Odciągnę ją ręcznie, to blokada na goleni i tak nie odskakuje, muszę ją przekręcić ręką.

 

W czasie serwisu otwierałem tłumik motion control, bo sprężyna była dziwnie wyboczona. W instrukcji (tej wrzuconej w linku zewnętrznym) jeden punkt był dla mnie zagadką. To jest "pamietać o odpowiednim naciągu sprężyny" czy jakoś tak. Nie mam pojęcia jaki jest odpowiedni naciąg dla tej sprężyny, więc po prostu wpasowałem prosty koniec w otwór, a góra oparła się na wyżłobieniu, więc może skrętu jest tam ze 30 stopni. Podejrzewam, że powinienem był dodać pełen obrót i wyboczenie przy takiej sile skręcającej jest pewnie normą? Stad nieodskakująca manetka? Czy pierwszy problem też może byc tego wynikiem? Na przykład amor jest w pozycji zablokowanej? Takiej charakterystyki bym się właśnie spodziewał po zablokowanym amorze.

 

Czy do wyjęcia tłumika MC wystarczy, że spuszczę powietrze z obu komór? Można użyć tego samego oleju co już tam siedzi, skoro dopiero był wymieniony? :P

  • Mod Team
Napisano

 

 

Napompowałem obie komory o 15psi niżej niz zalecenia dla mojej wagi,

Jeżeli tą zalecaną wartość wziąłeś z tabelki na goleni to się nie dziw. Amerykanie są grubsi, jest tam przez to większa grawitacja wiec kilogram waży więcej :D

 

 

Zwalniam manetkę, to nie odskakuje.

To znowu akurat nic nowego.

 

 

Dociskam manetke i przekręca się zawór na goleni, ale nie widzę żadnej zmiany charakterystyki.

A wiec albo nie wlałeś oleju do tłumika tyle ile go być powinno albo twój tłumik kompresji padł.

Napisano

A które to tłumik kompresji? :P To to opisane jako Tłumik MC w poradniku? Wszystko wydawało się być w bardzo dobrym stanie, jak mogę go sprawdzić? Olej oczywiście jest. 106ml zgodnie z tabelką. Czy na nieodskakującą manetkę pomoże dokręcenie sprężyny o 1 obrót?

Napisano

 

 

A wiec albo nie wlałeś oleju do tłumika tyle ile go być powinno albo twój tłumik kompresji padł.

 

A moze linka za slabo jest napieta?? 

  • Mod Team
Napisano

To Jest MC wiec nawet lekkie przekręcenie spowoduje zwiększenie kompresji. A pisał ze pokrętło się obraca. Mogło by nie być pełnej blokady ale by było czuć różnice. 106ml powiadasz ... ja do swojego wlałem tabelkową wartość to była zła :D Proponuje wykręcić tłumik, i wlać na "oko" czyli lustro oleju powinno być lekko powyżej dolnego oringu w tłumiku. Możesz to sobie nawet miarką zmierzyć.

 

Po wlaniu prawidłowej ilości tłoczysko tłumika powinno się wciskać z wyczuwalnym oporem, rosnącym pod koniec ugięcia, ale powinno sie dać docisnąć do końca bez problemu. Jak jest za lekko - źle, jak za ciężko - źle. Jeżeli poziomy oleju są ok, a ręczne przekręcenie pokrętła na max nie spowoduje blokady, tłumik jest uszkodzony.

Napisano (edytowane)

Witam,

 

ja w temacie:

Waise, dnia 13 Paź 2015 - 08:41 AM, napisał:

    Zwalniam manetkę, to nie odskakuje. 

To znowu akurat nic nowego.

Myslę, że jest gdzieś odpowiedź na ten problem ale jeśli mógłbym poprosić o informację to to za problem bo moja manetka działa tak, ze odbija jakby do połowy. Oczywiście jak przekręcę ręką niebieską część na amorku to normalnie amrtyzuje. O co chodzi z tą awarią tłumika MC jak mniemam? Mam Roxk Shox Rewba RL z 2014.

 

Edytowane przez tasia
  • Mod Team
Napisano

Poplocki w dużej większości miały z tym problem. Nie tyle manetka co sam tłumik MC ma za słabą sprężynę. Jedni rozbierają tłumik i bardziej napinają sprężynę, inny kombinują w inny sposób. Ja u siebie zeszlifowałem obejmę o 0.5mm, i pomogło, choć i tak lubi nie odbić, wtedy wystarczy najazd na przeszkodę lub lekkie podciągnięcie kierownicy i sama odbija.

Napisano

No mi też samo odbijało po wjechaniu na przeszkodę. na razie spróbuję dokręcić sprężynę i nalać oleju. Jeszcze jedno z tym poziomem oleju.... na jakiej pozycji musi być amor jak wlewam olej? Wciśnięty ile się da? Bo tak, to ja go chyba mogę po sam korek wcisnąć i nic tam nie wleje :P

Napisano (edytowane)

napompowany i pełny skok?! To ja tam przecież 200ml zmieszcze. Teraz dolałem na wypompowanym i ściśniętym 5ml... Chociaż jak wsadzałem tlłumik to sie niemal ulało, i nadal nie blokuje. Ale dokręcenie sprężyny dało efekty i pop loc wraca na swoje miejsce.

 

edit

Jeszcze raz dolałem oleju do tłumika. Tym razem na  napompowanym amortyzatorze i w naturalnej pozycji. Do dolnej uszczelki tlumika weszło jeszcze koło 6ml. Razem siedzi tam około 115. Pop loc odskakuje, ale zmiany charakterystyki ani widu ani słychu. na razie tak zostanie. Co mogę ewentualnie sprawdzić w samym tlumiku? Przy przekręcaniu zawleczki, jakis dzyndzel na dole się przekręca i odsłania otwór, ale nie przyglądałem się na ile to szczelne i jak bardzo odsłania. Jakieś wskazówki jak to powinno działać i na co zwrócić uwagę?

Edytowane przez Waise
  • Mod Team
Napisano

Nie rób oczu jak 5 zł tylko rób co mowie :P na pewno 200 nie zmieścisz :P chyba ze masz bombera 66 tam wchodzi jakos tak :P A skoro masz oleju nadmiar i dalej nie blokuje to masz zepsuty tłumik. Wyjmij go i sprawdź czy kręcąc pokrętłem na dole zawór się zamyka.

Napisano

O, właśnie edytowałem swojego posta. Niby zamyka, ale będę musiał się bardziej przyjrzeć w weekend. Ma się zamknąć do kompletnej szczelności, czy tylko zmniejszyć przepływ?

Napisano

A czy aby mogę demontować sam tłumik MC czy muszę przeprowadzić po kolei pełne rozfragmentowanie amorka. fajnie by było jakbym mógł wyciągnąć tylko tłumik, wyczyścić i dolać oleju. Właśnie - który olej kupić?

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Cześć,

dziś serwisowałem swoją Rebe Solo Air zgodnie (prawie) z maualem ze strony SRAM'a. Napotkałem problem przy zamykaniu goleni z tłumikiem. Gdy zalałem do goleni 106ml oleju czyli zgodnie z instrukcją, tlumik nie chciał wejśc do końca, dlatego odlałem około 10ml, i dopiero wtedy udało mi się wkręcić tłumik. Po skręceniu i napompowaniu widełek wydaje się, że wszystko gra. Mam jedynie wrażnie,że blokada "łapie" nieco później, słabiej ale nie jest to na tyle odczuwalne, aby mi to przeszkadzało.

 

Teraz pytanie do Was:

Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją, w której do goleni nie dało się wlać ilości oleju określonej w instrukcji?

Czy mniejsza ilość oleju będzie miała degradowalny wpływ na widelec?

 

Za odpowiedzi z góry dziekuję!

Napisano (edytowane)

Po nalaniu oleju musisz trochę poruszać tłokiem od dołu (lub nieco pouginać amorek) żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki. Wtedy tłumik i olej wejdą jak trzeba.

 

Czy mniejsza ilość oleju będzie miała degradowalny wpływ na widelec?

Nie, tyle że blokada i FloodGate (czy co tam jest w tym modelu) będzie ułomnie działać.

Edytowane przez djzatorze
Napisano

Wcześniej próbowałem ruszać tłokiem i pompować ale to nic dało, więcej oleju nie chciał przyjąć. Po złożeniu widelca spróbowałem jeszcze raz, ale po raz kolejny tłumik nie chciał wejść głębiej. Odessałem więc "nadmiar" oleju i po włożeniu tłumika zalałem olej od góry (między dziury w tłumiku) i teraz udało się zamknąć goleń.

Zastanawia mnie czy w przypadku Solo Air (nowe Reby) przy zwolnionej lince blokady tłumik jest zamknięty co powoduje sytuację, w której olej nie przedostaje się do tłumika, przez co nie da się wepchnąć tłumika do końca. Widziałem, że w starszych widłach Rock Shox'a blokada "domyślnie" (czyli bez naciągniętej linki) jest zwolniona, więc olej przepływa przez blokadę.

Napisano

Wepchnac sie da tylko musisz zamontowac niebieskie pokretlo blokady i manetke. Aktywujesz dzwignie manetki i wsuwasz tlumik.

Druga mozliwosc to imbus ktory wkladasz do sruby mocujacej niebieskie pokretlo i obracasz nim tak by zwolnic blokade, rownoczesnie wsuwasz tlumik do konca i zakrecasz.

Napisano

Cześć

 

Przymieszam się do pełnego serwisu reby solo air, dotychczas robiłem tylko serwis uszczelek kurzowych, więc wymieniałem tylko olej.

 

Teraz pytanie co będę potrzebować ,chodzi o oleje i smary:

1. Czy motorex 10W wystarczy do wszystkiego tzn. do tłumika i sprężyny powietrznej też ?

2. Czy oringi trzeba smarować ? jeśli tak to muszę kupić np. Rock N Roll Slick

3. Czy jeszcze jakiś inny smar będzie mi potrzebny lub olej ?

Napisano

dzięki za info

 

a wiesz gdzie i czy jest możliwość kupienia zamiennika tego oleju powiedzmy np. na stacji benzynowej lub w jakimś sklepie innym ?

bo zbliża się weekend ,a nie zdąży nic mi przyjść do piątku jak zamówię przez neta.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...