Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Można kombinować z poziomem oleju w tłumiku w już złożonym amorze? Czy wlewając olej spuscic powietrze? I jak ma być ustawiony floodgate przy wkladaniu tłumika?

Kiedy wlewamy olej do tlumika to ma znaczenie czy amor ma slizgi w takim polozeniu jak napomoowany czy lepiej jak sa troche schowane? I ostatnia sprawa - pokretlo tlumienia obojetnie jak ustawione?

Odkrylem przy okazji maly defekt, pokretlo od floodgate nie chodzi plynnie

Edytowane przez bobiik
Napisano

Łatwo jest tam przekręcić gwint jak masz na imbusa, więc ostrożnie. Jeśli masz pokrętło to dostał się pod nie brud i dlatego chodzi z oporem. Oleju dolewa się na złożonym amorze. Zmniejsz ciśnienie żebyś mógł wycisnąć olej z pod tłoka.

Napisano (edytowane)

Wlałem 94ml strzykawką o pojemności 100ml czy może tu pojawić się błąd ? Chyba strzykawka jest dokładna ? Obejrzałem tłumik i jest chyba w porządku. Nie rozbierałem go. Nie wiem czy to dobrze ,poniewaz przy odkręconym floodgate ta metalowa część na dole tłumika jest odsunięta od obudowy. Przy ustawieniu na plus jest dociśnięta. Będe próbował chyba z większą ilością oleju.Wkładam tłumik z odsuniętym dolnym srebrnym grzybkiem przy otwartym floodgate i amortyzatorze bez ciśnienia z lekko wsunietymi lagami.Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz,a mianowicie kiedy napompuje komore pozytywną długość wysuniętego slizgu z lag jest poprawna. Kiedy napompuje negatywna to slizg zostaję troche wciągnięty w lage?

Edytowane przez bobiik
  • 2 tygodnie później...
Napisano

WItam wszystkich ...

 

A ja  mam kilka pytan ...

 

Recon GOLD RL chyb a 2012 a moze 2013 ...  SOLO AIR

 

1. Przy rozkrecaniu  olej wylecial po odkreceniu imbusow na dole.

2. w komorze powietrznej mialem olej - nie bylo smaru .

============================================

 

1.Przy skladaniu uszczelki nasmarowane PM600 - i wlany olej do komory powietrznej 15 W pozytywna i negatywna - nie pamietam do konca ale chyba olej tam byl przy rozkrecaniu . (nie wiem czy w negatywnej byl)

 

 

a teraz tak dla laika ..  . rozkrecam amora na czesci pierwsze.

 

Komora powietrzna :

1. komora tam gdzie pompuje cisnienie wlewal kilak ml oleju 15W

2. pomiedzy uszczeli wlewam olej 15W   zapiman zabezpieczenie zeagera i po sprawie.

---------------------------------------------------------------------------

Komora MC :

1. Wymieniam orungi wkladam  wszystko do lagi i po sprawie .

 

---------------------------------------------------------

Zapinam wszystko w golne golenie.

Wlewam od spodu olej 15 W, zakrecam imbusy i po sprawie.

 

Do komory MC od gory wlewam 123 ml 5W , zakrecam tlumik.

--------------------------------------------------------------------------

Tak zrobilem serwis i prawie wszystko dziala.

 

 

 

Problem ma z tlumikiem MC.  Nie odbija jak powienien zacina sie .

Probowalem go rozkrecic jak ktos wczesniej wrzucil na picasse, ale nie moge.

W harfie powiedzieli ze moge to zrobic za 100 zl . . hhehh. Mysle ze mozna to samemu pyknac moze ktos podrzuci pomsl .

Zdjecia mojego tlumika.  Probowalem odkrecic gore ale nie chce przeginac zeby sie nie rozpadlo .

W dwie osoby trzymajac tlumik w rekach a druga osoba klucz nie dalo sie gory zdjac/

Nie widze aby sie rozkrecic dalo gore :/

THX za info i poprawki .

 

post-187278-0-26705200-1432498979_thumb.jpg

post-187278-0-53501900-1432499006_thumb.jpg

Napisano (edytowane)

Blokada  (tlumik) Mc rozkrecona i przeserwisowana sprezyna naciagnieta  wszystko smiga ;-)

 

Jaro mial problem z luzem .. 2-3 minimetry .

 

A ja jeszcze mam pytanie dotyczace pracy amora w dol ... jak zaczynam go dociskac to luz taki ma okolo 2-3 mm jakby w tym malym zakresie nie pracowal dopiero po tych kilku mm jest wszystko ok.

Jakis pomysl .. ??

 

A moze tak ma byc  . . ?? 

Edytowane przez KszegoSz
  • 2 tygodnie później...
Napisano

czy uszczelki kurzowe mogę przesmarować zwykłym smarem do łożysk ?

 

w opisie serwisu są polecane Slick Kick, Slick Honey, ale jest tam info ,że można użyć innego mazidła

Napisano

siema

 

mam problem z zdjęciem goleni w rebie solo air 2015

pierw spuściłem powietrze

 

z goleni po stronie kompresji dało radę poluzować goleń czyli spuściłem powietrze, popukałem (dość mocno) i olej zszedł

 

ale z drugiej goleni naprawdę walę dość mocno i nie chce iść, tam widzę ,że jest schowany wentyl na dnie gwintu , spuściłem z niego powietrze ale nic nie dało

 

jakieś propozycje ?

  • Mod Team
Napisano
rozwin temat jak mozesz.. .. .

Sprężyna działa tak ze sa 2 komory, główna czyli pozytywna i przeciwstawna siłą działania do pierwszej, negatywna. Poco ta druga ? A no w sprężynie coil - stalowej, mamy aż ... jedna uszczelkę, kurzową.

 

W solo air jest ... co najmniej 3 po których sie ślizga tłok. Komora negatywna pomaga pokonać początkowy opór uszczelek i wszystkiego po kolei.

 

Musicie wiedzieć ze ch-ka sprężyny nie jest liniowa. Pomijając zakres pracy, cyrk zaczyna się dziać na dole ciśnień, jak ciśnienie negatywne wyprzedzi pozytywne. Z racji ze komory są inne objętościowo, a sama różnica jest spora, widelec zaczyna pracować jak upośledzony.

 

Najpierw widelec "sie zapada" 1-3, 5mm. czyli zamiast 100mm ma realnie 95. Mało tego, im bardziej sie zapadnie tym gorzej pracuje. Dochodzi do momentu może by go nazwać 0, gdzie przez kilka milimetrów sprężyna jak by nie działa, później widelec staje się miększy i bardziej otępiały ...

 

Mi ze 150mm zapadł sie na ok 130 .. był bardzo miękki i tępawy, jak jakiś XC32 :D

 

Oczywiście zagadnienie jest bardziej skomplikowane niż wydaje, na prace widelca wpływa bardzo wiele czynników i jednemu ten sam model będzie pracował dobrze a innemu nie, w zależności kiedy był serwis, jak był wykonany i co był doń użyte ...

Napisano

cześć uporałem się z moją reba

 

poprostu musiał bardzo mocnio walnąć młotkiem, te puknięcia co są na filmach youtubie to są bardzo słabe, ja musiałem naprawdę zdrowo przyp....... i poszło

serwis uszczelek kurzowych i zmiana oleju w dolnych lagach zrobiono

 

dziś pierwsza jazda, ale widzę ,że widelec lepiej pracuje przy uginaniu

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Planuje w ten weekend zrobić serwis mojej Reby '12 RLT 26".
 

Poradnik + temat przerobiłem już sobie z 4 razy i zapisałem użyteczne uwagi. Rodzi się we mnie jednak nadal jedno pytanie. Chce zrobić serwis komór powietrznych na smarze stałym, wiem co pisze w podręczniku serwisowym, ale wolę zapytać osób które serwis reby są w stanie wykonać z zamkniętymi oczama.

 

Czy dobrze rozumiem jeżeli chodzi o oleje i smarowidła?

Górne lagi

MC - 106 ml 5w

Komora powietrzna +/- - smar stały

 

Dolne golenie
MC - 5-10ml 15w

Komora powietrzna +/- - ?smar stały? Czy może też musze dać 5-10ml 15w?

 

Z góry dziękuję za pomoc

Napisano

Do komór powietrznych najlepiej dawać dobry smar stały, polecam Motorex Bike Grease 2000. Tani a dobry. Oleju nie ma sensu tam lać, co najwyżej na jazdę na mrozie :D No, chyba że byś dorwał bardzo gęsty olej, który by ładnie uszczelniał zamiast "chlupać"; łatwiej i taniej jednak wziąć dobry smar. Ilości olejów dobre (nie wiem ile się leje do MC w tym modelu, instrukcja w dłoń i będzie wiadomo :) ), do dolnych lag możesz śmiało wlać 10-15 ml.

Napisano (edytowane)

. Poco ta druga ? A no w sprężynie coil - stalowej, mamy aż ... jedna uszczelkę, kurzową.

 

W solo air jest ... co najmniej 3 po których sie ślizga tłok. Komora negatywna pomaga pokonać początkowy opór uszczelek i wszystkiego po kolei.

Sprężyna negatywna nie służy do pokonania oporu uszczelek tylko ciśnienia pozytywnej. Sprężyna stalowa ugina się proporcjonalnie do nacisku, nawet najmniejszego. Powietrzna działa inaczej, wcale nie zacznie pracować dopóki nie zrównoważysz ciśnienia. Bez sprężyny negatywnej aby zaczął pojawiać się jakikolwiek SAG musiałbyś dać nacisk tych 1xx psi własnym ciałem, ustawienie 15% było by niemożliwe.

Bez sprężyny negatywnej mógłbyś traktować Rebę jako widelec o skoku 2 metrów, ściśnięty i ograniczony do 100mm. Dążyłaby do wyprostowania, a właśnie komora negatywna wprowadza względną równowagę na tych 100mm.

Edytowane przez dran2
  • Mod Team
Napisano

Jesteś pewien ?? Ciekawe czemu gumowe piłki sie tak dobrze odbijają :P Wyeliminuj tarcie z air spring a będzie to samo co stalowa tylko z możliwością regulacji progresji ... ale jak wyeliminować uszczelki .... hmmm

Napisano (edytowane)

Jestem pewien. Sprężyna stalowa ma stan równowagi dobrany gdzieś w okolicy max wyprostu widelca (+ ewentualnie preload) a gaz się rozszerza aż wyrówna się ciśnienie. Zawsze dąży do zajęcia max objętości. Już nie mówiąc o tym że stalowa sprężyna też nie jest zawieszona w próżni i też trze o ścianki.

Edytowane przez dran2
Napisano

Jakieś dziwne teorie. Wystarczy odpowiednio niskie ciśnienie w komorze pozytywnej i negatywna w ogóle nie jest potrzebna. Negatywna się przydaje do zwiększenia czułości widelca na początku skoku, bo wtedy tłok zachowuje się tak, jakby po obu stronach było to samo ciśnienie (w przybliżeniu tak właśnie jest). Komora negatywna jest zawsze mniejsza niż pozytywna, żeby temu "zapadaniu się" ulegał tylko kawałeczek skoku. Mając 2 takie same komory z tym samym ciśnieniem, mielibyśmy tłok po środku. Taki widelec uginający się i wyciągający o tyle samo z położenia neutralnego - kompletnie bez sensu :D Lepiej jest przy np. widle 120 mm wyciągać w górę 2 cm SAGu niż 6 :D

Napisano

Dobra, serwis zrobiony :) Myślałem że rok temu zrobiłem coś źle ale nie.

 

O co chodzi?

 

Amortyzator mimo napompowania go dobrze - zapada się - tzn z 120mm robi się coś w okolicach 110mm nawet jak rower ma podniesione koło. Ciśnienia 110+/120-. Mam Rebe 2012 RLT - serwisówka twierdzi że jeżeli komora negatywna ma wyższe amor jest bardziej komfortowy - jest ale kurde trace skok.

 

Czy ktoś miał/ma taki problem?

Napisano (edytowane)

Negatywna z wyższym ciśnieniem niż pozytywna będzie zawsze dawać taki efekt. Jak ma być max czułość to napompuj tyle samo do + i - . Ponadto przesadzenie z ciśnieniem w negatywnej może spowodować "przeciek" powietrza z niej do wnętrza dolnych goleni i wypchnięcie uszczelek. Z tym że to trzeba już dużo za dużo nawalić, albo mieć już trochę zużyte oringi :)

Edytowane przez djzatorze
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy oleje Yamaha suspension G-5 17.70 cSt @40C, Yamaha suspension G-15 47.30 cSt @40C oraz smar Bel-Ray waterproof będą ok do przeserwisowania widelca Reba dual-air 2012?

Napisano

Witam podlacze się pod temat ale..... Ja mam revelationa solo air i przestało mi działać pokrętło open / propedal / close Nie działa też szybkość odbicia żółw / zająć . Amor chodzi cały czas na open ma pełny skok

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...