Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Tej gumy nie musisz wymieniać, a już na pewno nie na oryginalną :P zależy jak mocno jest zniszczona. Ale tam jest za mało miejsca by nie spełniała swojego zadania.

 

Oringi jak są zdrowe to nie ruszaj, nasmaruj i złóż z powrotem .

 

Skoro regulator w tłumiku sie kreci to jest on sprawny. Nie musisz używać do tego czerwonego pokrętła, a klucza 2.5mm. Niestety nie przyglądałem się temu nigdy bliżej by moc ci coś więcej powiedzieć.

Napisano

Ok, spróbuje dorwać oringi w jakimś sklepie z tego typu rzeczami i założe te które dostane i tyle, Skoro juz mam zalac nowym olejem i dać nowy smar to lepiej nie oszczedzać tych kilku złotych bo wygladaja ok ale conajmniej 4 lata nikt ich nie zmieniał. Będzie nie wesoło jak zaczna cieknąc.

 

Ten gumowy ogranicznik jest pękniety mniej wiecej jak na obrazku poniżej - też mi sie wydaje że guma ta nadal będzie w jakimś stopniu spełniać swoje zadanie - ale wolałem sie upewnić.

 

A co z tłumikiem, dobzre że jest czarny? bo widziałem w większości poradników że są czerwone?

post-112828-0-56645200-1428324485_thumb.jpg

Napisano (edytowane)

Gumą się nie przejmuj. Co do oringów to jest taka sprawa, że jak już otwierasz komorę powietrzną, to lepiej wymień wszystkie tamtejsze oringi "zewnętrzne" (te, które jeżdżą bezpośrednio po wnętrzu goleni górnej, bodajże 21x3,5 albo 21x2,5). Powód jest prosty - parokrotne wyciąganie i wkładanie tłoka nie jest zdrowe dla oringów, dlatego lepiej za każdym montażem wkładać nowe.

Edytowane przez djzatorze
Napisano

Jak sie tlok wyciaga z glowa to moge wyciagac dziebiedziesiat razy nie niszczac ich.

  • Mod Team
Napisano

Kupowanie oringów nie oryginalnych jest oszczędnością, ale kupno minimalnie innych spowoduje więcej problemów niż pożytku, dlatego skoro nie masz na miejscu, lepiej zostaw te co są.

Napisano

Jeżeli masz dobre źródło to nieoryginalne niczym się nie różnią od oryginalnych. Serio, o-ringi to żadna kosmiczna technologia!

Weź te co masz i zanieś do sklepu z uszczelnieniami to sprzedawca dobierze Ci je tak żeby pasowały. Najważniejsze są o-ringi które pracują dynamiczne, statyczne raczej rzadko kiedy trzeba wymieniać, chociaż po 4 latach to też bym je wymieniła ;).

Co do koloru tłumika to czarny jest jak najbardziej ok - wsadzano takie w rebach 2009-2011. Kolor nie ma znaczenia bo tłumiki działają na tej samej zasadzie, a kolor i jego długość zależy od partii czy modelu - nie tylko rocznika.

 

Napisano

Witam, rozłożyłem swojego starego sida dual air, ale zabrakło mi klucza. W instrukcji ze strony sram.com jest napisane, że potrzeba czegoś o nazwie "SID Dual Air Upr Tube Retainer
Removal Tool", tutaj jak to wygląda: http://www.amazon.co.uk/RockShox-Dual-Upper-Retainer-Removal/dp/B0028N4SJ6 .

Szukałem na allegro ale nie mogę tego znaleźć, ktoś z Was wie gdzie można to kupić, albo czymś zastąpić? Pozdrawiam.

Napisano

Nie, nie, chyba nie chodzi o narzynkę. Narzędzie wygląda jak nakrętka (śruba) którą można odkręcić kluczem 15 tyle tylko że wysoka tak jak na zdjęciu z linku z mojego poprzedniego postu. Nie wiem jak to po polsku nazwać.

  • Mod Team
Napisano

czekam z niecierpliwością.

 

Było by szybciej jak byś sie przypomniał :P

 

WP_20150409_18_00_46_Pro.jpg to jest reba serive kit 2014 ... wydaje sie by uniwersalny ...

WP_20150409_18_08_21_Pro.jpg to jest tłok soloair, wymiar z tłoka pokrywa sie z tym co namierzyłem suwmiarka, wiec wydaje sie to być wiarygodne.

  • Mod Team
Napisano

Ok nie skojarzyłem ze pisałeś wcześniej ... człowiek otępiały po roocie. Taki kit, czyli ten removeal można by zrobić w domowym zaciszu ...

 

Kupujesz to ło ło http://allegro.pl/gwintownik-m8x0-75-gwintowniki-m-8x0-75-hsse-i5238965485.html , następnie dobierasz w żelaznym nakrętkę pasująca sześciokątem w otwory ... i prze gwintujesz na na gwint samochodowy.

 

Ewentualnie udajesz sie do znajomego tokarza co to uczyni za swoja opłatą. Albo kupujesz gotowy przyrząd za grube pieniądze.

Napisano

Narzędzie wygląda jak "nakrętka łącząca" tylko że z lewym gwintem oraz zwojem 1,25,oraz m ileś tam,ciężko będzie znaleźć co takiego.Ale nie jest to niemożliwe,jutro zapytam z ciekawości w super zaopatrzonym sklepie.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Z nakrętką już kombinowałem, problem pojawił się od razu w sklepie z żelastwem. Nie mogłem znaleźć nakrętki o tym rozmiarze (odkręcana kluczem płaskim 15), były mniejsze i większe, ale akurat takiej nie. Musze poszukać gdzie indziej. Chyba taki rozmiar istnieje bo klucz 15 przecież jest. Tylko nie bardzo rozumiem po co miałbym ją przegwintowywać, nie wystarczy zrobić dużą dziurę w środku aby tylko weszła w te sześciokątne otwory i zawór samochodowy zmieścił się w środku? Potem tylko odkręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara (odwrotny gwint). Tak czy siak będę próbował.

Napisano

Kup nakrętkę do piasty torpedo albo sturmey archer 3 biegowej są dłuższe, można w nich wywiercić otwór na końcu i użyć śrubokręta jako dźwigni, przynajmniej ja tak kiedyś robiłem.

Napisano

Witam.

Czy zamiast smaru Slick honey, rock n roll slick grease czy rsp slick klick moge uzyc tego:

Smar syntetyczny PPL-1

 

Pozdrawiam

 

P.s. witam na forum.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...