Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam Solo Air i też śruby są schowane w lagach, do odkręcenia obu potrzebny był imbus (chyba nr 5), wykręciłem obie na jakieś 3-4 obroty i potem w obie trzeba trochę popukać aby się wysunął tłumik i sprężyna. 

Co do olejów to do solo air od strony gdzie jest sprężyna daje się tylko smar, po stronie gdzie jest tłumik wlewa się olej. W dual air chyba wszędzie olej tak jak w instrukcji na 1-szej stronie...

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko fajnie tylko że ja nie mam żadnego wpustu na śrubie tej od MC. Jest długa i czerwona jest na niej regulacja skoku ale brak wpustu na klucz. Może trzeba ją w pierwszej kolejności wyciągnąć a pod nią będzie śruba do odkręcenia.

 


A i zapomniałem dodać że jest to amorek 29 er. Może w tym jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPULARNE  ZAMIENNIKI OLEI I SMARÓW:

Rock Shox Pit Stop 5wt - (czyli brandowany Torco RFF 7) o lepkości - 16.10 cSt@40

Castrol Fork Oil 10W - 15 cSt@40  

Castrol Fork Oil 15wt - 46.50cSt@40 

 

Rozumiem że chodzi o oleje mineralne? Bo w tabelce porównawczej dopisek "synthetic" pojawią się przy któryś z typów Castrol Fork-a ale że oleje 10W i 15W dostępne są zarówno mineralne jak i syntetyczne to wolę się upewnić. 

Ewentualnie jeśli nie ma między nimi różnicy w lepkości a jest w trwałości czy coś to który lepiej wybrać? :)

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem serwis Revelationa RLT Ti 2011 (konstrukcyjnie identyczny jak Reba). Po złożeniu nie działa blokada skoku widelca - przy skręconym do oporu pokrętke Gate blokada "łapie" po 2-3 cm skoku, przy odkręconym Gate widelec w ogóle się nie blokuje. Co spaprałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawidlowa ilosc oleju. Zrob experyment. Wyciagnij MC, zmierz glebokosc do lustra oleju, dolej 1cm w wysokosci, czyli lopatologicznie - od krawedzi lagi do poziomu oleju masz np.14cm, dolewasz, aby bylo 13, czy 12.5, skrecasz i sprawdzasz  czy jest poprawa, jest- wypuszczasz calkowicie powietrze z lewej lagi i sciskasz amora czy olej nie koliduje ze skokiem. NIe jest ok z gatem, to problem lezy  gdzie indziej.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko. Chcąc zwiększyc skok amora Reba RL dual air z 80mm na 100mm według pokazanego wcześniej opisu wystarczy wyciągnąc, zdjąc jedną z gum tulei z tłumika komory pozytywnej. Czy to wszystko? Czy trzeba dolewać więcej oleju do MC i czy trzeba pąpowac trochę większe ciśnienie do komór w porównaniu do tego jak postępuję się ze skokiem 80mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawidlowa ilosc oleju. Zrob experyment. Wyciagnij MC, zmierz glebokosc do lustra oleju, dolej 1cm w wysokosci, czyli lopatologicznie - od krawedzi lagi do poziomu oleju masz np.14cm, dolewasz, aby bylo 13, czy 12.5, skrecasz i sprawdzasz  czy jest poprawa, jest- wypuszczasz calkowicie powietrze z lewej lagi i sciskasz amora czy olej nie koliduje ze skokiem. NIe jest ok z gatem, to problem lezy  gdzie indziej.

 

Dziś miałem czas potestować - dolałem 10 ml oleju - blokada dalej nie działa, kolejne 10ml - to samo, jeszcze raz 10 ml (czyli łącznie już 30 ml) - dalej nie działa blokada, ale widelec da się ugiąć już raptem o 6-7 cm.

Pierwsza myśl - nieszczelność którejś z uszczelek tłumika odbicia i przelanie się oleju do dolnej lagi. Jednak po rozdzieleniu widelca z obu dolnych lag wyciekła ta sama ilość oleju, z goleni tłumika zlałem ~160 ml, czyli również wszystko gra (133 ml pierwotnie wlane zgodnie z manualem + dolane dziś 30 ml).

Podejrzenie pada na MC - ale samego tłumika nie rozbierałem, wymieniałem w nim tylko o-ringi. Po wyjęciu MC i przestawianiu blokady "na sucho" zaślepka u dołu tłumika obraca się i zasłania otwory, przez które przelewa się olej.

Kończą mi sę już pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej - reasumujac cały temat, aby przeserwisować amortyzator RS REBA SL 2010 rocznik (dual air) potrzebuję:

Olej

- 5WT w ilości ok. 130 ml - (zalanie tłumika drgań motion control)

- 15WT w ilości ok. 50 ml - (namoczenie gąbek, zalanie dolnych lag, zalanie sprężyny powietrznej)

Smar:

- bezlitowy smar o dużym poślizgu w ilości ok 20 ml - (smarowanie oringów i trzpieni)

 

czy to się zgadza?

Edytowane przez javman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników Reby RL Solo Air (29er) - czy to normalne że po podniesieniu koła/roweru do góry amor rozsuwa się o jakieś 2-3 mm? To jest jakiś normalny luz roboczy czy tak nie powinno być? Wcześniej tego zjawiska nie zauważyłem wiec zastanawiam się czy coś zrobiłem nie tak podczas serwisu.

 

Inne pytanko to jakie są skutki zalania większej ilości oleju do tłumika MC niż sugeruje to instrukcja?

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja mam w drugą stronę - żeby włożyć koło w Torę muszę minimalnie rozchylić golenie bo tego luzu właśnie nie ma.  Ale działa tak od lat i nic się nie dzieje.

 

Nie wiem czy dobrze napisałem - u mnie amor ma jakby 2-3 milimetrowy luźny skok góra-dół, bez względu jak mocno jest napompowany.

Widać to dobrze na podziałce na lagu - jak rower zawieszę na przykład na stojaku to amor się rozsuwa te dodatkowe 2-3 mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...