Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam takiego samego Recona, już kiedyś o tym tutaj Tobie pisałem, bo też miałem wątpliwości odnośnie tego skoku. Ostatnio swojego tym razem całkowicie rozkręciłem, czyli sprężyna i tłumik. Nie miałem żadnych podkładek zmniejszajacych skok do 80mm, całe trzpienie się chowały jak je naciskalem, czyli nic skoku nie blokuje. Po tym jak go złożyłem to miałem ok 100ml oleju w tłumiku i amorek też wykorzytstuje ok 80mm skoku, natomiast bez powietrza chowa się max na 1cm przed uszczelkami. Potem zakupiłem olej Motorex 2.5w zalalem nim na nowo odkrecajac tylko tłumik 118ml i wszystko chodzi tak samo, tylko lepsze tłumienie jest, no i blokada dobrze działa w porównaniu z 100ml. Także ten typ tak ma, u mnie nic nie stuka, podejrzewam ze skok blokuje ten odbojnik zapobiegający dobiciu, co się go wciska na samą górę sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Witam. Chciałem zapytać jakiej gęstości Red Ruma stosujecie do nasączania gąbeczek?

red rum był jeden i był to olej ok 80w

 

 

Po tym jak go złożyłem to miałem ok 100ml oleju w tłumiku i amorek też wykorzytstuje ok 80mm skoku, natomiast bez powietrza chowa się max na 1cm przed uszczelkami.

tak sie może dziać, jeżeli widelec nie był składany na max. złożeniu. Golenie powinny sie dosunąć do końca, aż stuknie. Po odkręceniu śrub na dole i rozszczelnił goleni nie ma powodów by tak sie nie stało. Spatynować może oczywiście tłumik, należy to wziąć pod uwagę.

 

Jeżeli składamy widelec na wysuniętych goleniach lub tylko częściowo wsuniętych, dodatkowo jest za dużo oleju w środku może to blokować skok, w ostateczności wydmuchać uszczelki ochlapując olejem wszystko w koło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm oleju dałem nie za dużo, pomiędzy 10-15ml, rozkrecalem go już drugi raz ale pierwszy raz tak kompleksowo. Za pierwszym razem tylko przeserwisowalem dół. Teraz go sciskalem na maxa jak skręcałem, ale czy było to stukniecie to nie wiem ;-) Tu po prostu jest pytanie czy KAŻDY RS powietrzny po spuszczeniu powietrza powinien się CAŁKOWICIE chować aż uszczelki dotkną korony. Mój w środku wygląda idealnie, tam nic nie ma w sumie skomplikowanego, poskrecalem wszystko jak trzeba i wydaje mi się, że ten typ tak po prostu ma, a te 100mm skoku to tylko taki bełkot marketingowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie i było na forum ale czym mogę zastąpić REDRUMA nie ma tego na allegro i nie wiem co zrobić.Zakupiłem olej Valvoline SynPower 15wt,Valvoline SynPower 5W,Rock N Roll Slick Gease smar to było dostępne na aukcjach i stanąłem na tym redrumie,doczytałem że gąbki mogę zamoczyć w oleju 15W...ale jego bodajże wlewa się do komory pozytywnej i negatywnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wie ktos gdzie mozna jeszcze kupic redrum'a? bo gdzie nie spojrze to "nie ma takiego produktu" "brak w magazynie" etc... wolalbym kupic redrum'a niz foxa 16zl/5ml lub 100zl za 230 ml

korzystajac z okazji... zapewne glupie pytanie, ale wole zapytac niz zrobic jakas glupote
czy ten zestaw zatrybi z reba sl 2010 dual air ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No tak zrobiłem , wkręciłem w dolnych lagach te śruby obie po 3 zwoje i puknąłem , a mam wersję w pustym dołem . Może za lekko uderzyłem  ?Nie przymierzałem się do tego ,bo nie chciałem nic uszkodzić ,a znowu walić jak opętany też nie chciałem  . Dzisiaj raz jeszcze spróbuję trochę mocniej i będę starał się zwiększać siłę aż może puszczą . Powietrze już spuściłem na początku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprężynę na dobrą sprawę ( o ile to dual air) można wyjąc ciśnieniem :D z tłoczyskiem tłumika też by sie dało ale to by było dużo trudniejsze :D Ze sprężyna wystarczy zaprzeć klockiem podkowę o koronę i pompować negatywną ... jednak nie radził bym tego typu czarów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Ludziska pomozcie a w zasadzei chcialem sie autora tego poradnika zapytac, Gdzie kupic zestaw uszczelek, a moze macie jakies dojscia gdzie jest taniej? mam rebe  team u turn z 2008 roku

 

najtaniej jest kupowac ze stanow!?!? ale niewiem czy beda pasowac od reby z 2014 na przyklad

 

http://www.ebay.com/itm/NEW-RockShox-Basic-Service-Seal-Kit-14-15-Reba-RL-RLT-32mm-SoloAir-Forks-/261394036920?pt=US_Forks&hash=item3cdc4c78b8

 

prosze o pomoc

Edytowane przez goslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak byś powiedział o które uszczelki ci chodzi było by super. Przeciw kurzowe czy zestaw do komory powietrznej ?

Jeśli przeciwkurzowe+gąbeczki to na allegro są, widziałem nawet za 54 zł, jeśli chodzi o uszczelki komory powietrznej to demontujesz i idziesz do skoepu z uszczelnieniami i łożyskami, pokazujesz czego ci trzeba i za 4 zł masz wszystkie oringi jakie potrzebujesz. Robiłem tak wielokrotnie, nie tylko do Reby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...