Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak nie zdobedziesz, mozesz poszukac podkladek teflonowych po sklepach, spelni tak samo funkcje.

Napisano

W sumie to jak sprawdzić czy amortyzator traci ciśnienie ? Pompuje 100psi i jak podłączam pompkę żeby sprawdzić wynik to trochę poweitrza się ulatnia.  Jeszcze poproszę wymiary tej podkładki.

  • Mod Team
Napisano

Metod pewnie jest kilka. Jak traci ciśnienie to na pewno sam to zauważysz a minimalnego wycieku próżno szukać bo jest zbyt wolny.

 

- jeżeli masz szczelną pompkę, napompuj 100 i zostaw z zakręconą pompką na kilka dni. tutaj zawsze jest ryzyko nieszczelności układu

- napompuj daną wartość np te 100psi i sprawdzaj co jakiś czas 1, 2 razy w tyg. ciśnienie niemal nie powinno uleć zmianom, +/-3-5 psi zależy od pompki, im dłuższy wężyk tym straty będą większe.

- jeździj, jak masz oring na goleni zapamiętaj początkowy sag. Jak spiernicza na pewno sag wzrośnie. Jak masz np dual air sprawa sie komplikuje gdy nieszczelna jest negatywna komora bo to ciężko wyłapać, pozytywną bardzo łatwo bo zwyczajnie sie widelec zacznie zapadać.

 

W widalcach ze sprężyna air np epicon jak masz nieszczelne oringi tłoka, powietrze dostaje sie do goleni dolnej przez co może powodować wypchanie uszczelki kurzowej. Nieszczelności uszczelek korka czy samego wentylka są raczej bardzo rzadkie, choć ja miałem trefny wentylek.

Napisano

Głównie chodzi mi o tą podkładkę. Wydaje mi się że ona ma zadanie uszczelnienia komory negatywne [?] Wymieniałem olej, a właściwie to dolewałem do dolnych goleni i wydaje mi się że teraz chodzi gorzej. W sensie jest twardszy. Może coś sknociłem. Wlałem do ob goleni po 15ml oleju Maxima 15W. Nasączyłem nim [olejem] gąbki i nasmarowałem uszczelki. Później wkręcając śrubę na wentyl zauważyłem że nie ma tej podkładki. Niestety w całym garażu jej nie znalazłem. wkręcając śrubę bez podkładki po raz drugi rozwaliłem ten "rowek", kołnierz, który nachodził na podkładkę. Wsadziłem tam oring troszkę większy niż podkładka i przykręciłem śrubę. Może gdzieś znajdę nową śrubę ?

  • Mod Team
Napisano

Polecałbym np bez tej "uszczelki" dokręcić mocno golenie by osiadły jak należy, odkręcić śruby, dać uszczelki z dętki + podkładka dopasowana rozmiarami będzie git.

Napisano

Dzisiaj po napompowaniu golenie są schowane do zakresu 10% sagu. Nawet jak rower jest na stojaku. Po parokrotnym uginaniu nadal nic się nie zmienia. Ciśnienie w obu komorach 100psi

  • Mod Team
Napisano

Właśnie dla tego że w obu komorach jest po równo, wrzuć 15psi mniej do negatywnej i się wysunie, poza tym zyskasz bardziej liniową charakterystykę.

Napisano

Wiem należy mi się bura :) To były przedmaratonowe emocje. Zawsze na ostatnią chwilę. Chodziło mi bardziej o tą podkładkę i jakie spełnia funkcje i czy to nie była uszczelka, a wcześniej [przed serwisem] miałem odpowiednie ciśnienia, bo chodził tak jak teraz. Widocznie o tym zapomniałem. Dzisiaj amorek spisał się doskonale na zawodach. Idealnie chodzi.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Czy zmiana skoku w Rebie Solo Air 29 2013/14 ze 100 na 120 jest tak samo prosta jak w starszym dual?

Pytam,bo widzę w ofercie bebechy lewej lagi dedykowane do skoku (100,110,120).

Przykro byłoby się przekonać po fakcie i rwać dwa razy z roweru.

  • Mod Team
Napisano

Nie. I jest raczej nie możliwa, bez wymiany elementów na inne, dłuższe. Chyba że faktycznie masz dystans w komorze, w takim wypadku wystarczy go wyjąć.

Napisano

Może inaczej zadam pytanie.

Kto widział bebechy Reby 29 Solo Air 100mm albo ma aktualny pdf,bo na stronie Rock Shock jest stary,a tylko lista części na 2013/14 z której niewiele wynika i potwierdzi/zaprzeczy,że są podkładki redukujące skok albo ich nie ma i w zamian jest dedykowana do skoku sprężyna powietrzna ???

Co z prawą lagą,czy tam trzeba też jakiś dłuższy bajer,żeby to potem połapać.

Napisano

Aceton do czyszczenia się nada? Nie uszkodzi niczego, np lakieru na lagach? Czy lepiej wykorzystać benzynę ekstrakcyjną?

Mam 5L acetonu i zastanawiam się czy się przyda przy serwisie.

 

  • Mod Team
Napisano

Nie polecam acetonu, wszystkie naklejki padną, lakier sie zacznie rozpuszczać. DO zwykłego czyszczenia najmniej agresywny rozpuszczalnik bym wziął.

Napisano (edytowane)

Recon Race 2008 nie wykorzystuje całego skoku, zostaje jakieś 10-15mm, bo tłumik jest za długi..? Jak wkręcę MC i cofam trzpień tłumika odbicia, czy powrotu, nie wiem xd, to 10-15mm od końca(nie mierzylem ile dokładnie) słychać i czuć jakby tłumik odbicia nie miał miejsca żeby się schować i faktycznie - cofnąłem go prawie do równa z lagą, zmierzyłem ile zostało do góry i MC nie ma prawa się zmieścić :o Niby to Recon 100mm a w praktyce 85-90mm. Tak ma być? Da się coś zrobić żeby był cały skok? ;)

Edytowane przez viper512
  • Mod Team
Napisano

A czuć taki stuk, czy opór rośnie ? Jak stuk, to możliwe ze masz za długi albo MC albo odbicia, jak mocno sprężynuje masz za dużo oleju.

  • Mod Team
Napisano

Są różne długości tłumików do różnych skoków, możliwe, bo pewnie nie masz go od nowości, że kiedyś ktoś coś kombinował, może uwalił tłumik i wymieniał na pierwszy lepszy dostępny ... ciężko powiedzieć :P Trochę masz problem bo mało kto che sie rozstawać ze sprawnym tłumikiem MC i mało kto ma zły rozmiar :P Z tego co sie orientuję ja mam krótsza wersję.

Napisano

Witam. Chciałem zapytać jakiej gęstości Red Ruma stosujecie do nasączania gąbeczek? Znalazłem 4 rodzaje gęstości: 2,5WT ; 5WT ; 10WT; 15 WT. Pozdrawiam

Napisano

Ja mam takiego samego Recona, już kiedyś o tym tutaj Tobie pisałem, bo też miałem wątpliwości odnośnie tego skoku. Ostatnio swojego tym razem całkowicie rozkręciłem, czyli sprężyna i tłumik. Nie miałem żadnych podkładek zmniejszajacych skok do 80mm, całe trzpienie się chowały jak je naciskalem, czyli nic skoku nie blokuje. Po tym jak go złożyłem to miałem ok 100ml oleju w tłumiku i amorek też wykorzytstuje ok 80mm skoku, natomiast bez powietrza chowa się max na 1cm przed uszczelkami. Potem zakupiłem olej Motorex 2.5w zalalem nim na nowo odkrecajac tylko tłumik 118ml i wszystko chodzi tak samo, tylko lepsze tłumienie jest, no i blokada dobrze działa w porównaniu z 100ml. Także ten typ tak ma, u mnie nic nie stuka, podejrzewam ze skok blokuje ten odbojnik zapobiegający dobiciu, co się go wciska na samą górę sprężyny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...