Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Po czy sprawdzić jaki to rocznik ? Po numerze seryjnym?

 

Widelec to Recon Gold,oczywiscie solo air, tłumnik TK,skok 100mm

Widelec zdjęty z nowego Scotta w dniu zakupu.Rower rocznik '13.Ale wideł może być przecież np.rok starszy,prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W międzyczasie mogło go produkować dwóch producentów, aktualnie sprzedawany red-rum jest produkcji maximy.

Jeśli chcesz zrobię Ci fotkę plomby na butelce ale ogólnie w czym kłopot?

 

Model amortyzatora można poznać po malowaniu przede wszystkim oraz po typie dolnych goleni puste/pełne na dole. Trzeba porównać z tym co jest w instrukcji/ stronach internetowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moim skromnym zdaniem oleje poza tłumikiem mają mocno drugoplanowe znaczenie. W tłumiku ok, przepływ musi być odpowiedni by parametry był zachowane. Ale wsmarowaniu chodzi tylko o smarowanie i ewentualne uszczelnianie sprężyny.

 

jak dla mnie nie ma żadnej różnicy czy to będzie olej red rum, fox fluid, czy inny olej 80w. Ja wlałem jaki miałem na półce aktualnie :D i jest ok, bo czemu by miało nie być ? ważniejszy jest dobry smar na uszczelki i pokrycie oringów w widelcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dobre smarowanie sprężyny powietrznej wpływa na jeszcze jedną kwestię: czułość. Bardzo częstym objawem jest duży początkowy opór widelca, trzeba go ugiąć i potem zaczyna chodzić względnie płynnie. Sprężyna nasmarowana jak trzeba odpowiada za płynną pracę od samego początku skoku, za pierwsze 2-3cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czy sprawdzić jaki to rocznik ? Po numerze seryjnym?

 

Widelec to Recon Gold,oczywiscie solo air, tłumnik TK,skok 100mm

Widelec zdjęty z nowego Scotta w dniu zakupu.Rower rocznik '13.Ale wideł może być przecież np.rok starszy,prawda?

 

 

Kolor czarny mat ?

Podejrzewam, że to będzie taki sam jak ja mam, rocznik '12.

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/fJQtD0X9AyofYOWuBO2Ufx49Nz4FxxDD-lt2JDTWgrc/mtime:1372788149/sites/default/files/techdocs/gen.0000000003511_front_fork_oil_chart_2012_0.pdf

 

 

Zresztą w '13 ilości sa takie same:

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/tHgiGl-i5gGkjsvrXujQN0wqof99r6iaO4VCVWpP4s0/mtime:1372788167/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf

Edytowane przez lucass3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie mogło go produkować dwóch producentów, aktualnie sprzedawany red-rum jest produkcji maximy.

Jeśli chcesz zrobię Ci fotkę plomby na butelce ale ogólnie w czym kłopot?

 Dzięki, nie musisz, mam tych opakowań pod dostatkiem. Kłopot jest taki, że RS już nie sprzedaje tego produktu a tak już mam, ze lubię używać oryginalnych i ten mi odpowiada. Dlatego gdybym miał pewność, że to te same oleje, kupiłbym sobie na zapas. Nierzadko mówi się, że producenci nas oszukują, bo sprzedają drożej te same specyfiki, co np. do motorów. A jak się okazuje, często nie jest to wcale to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej można użyć uzupełniająco, najlepiej się sprawdzi w sprężynie powietrznej i na gąbkach, do smarowania dolnych lag zdecydowanie polecam  zwykły olej. Znam przypadki smarowania dolnych goleni red rum'em, gdzie właściciel chwalił ale red rum jest ciut "rzadszy" dla potrzeb rowerowych.  Tak więc zakup zwykłego oleju raczej Cie nie ominie.

 

Trzeba spuścić powietrze, bo przy "wbijaniu" trzpienia sprężyny do wewnątrz stawiałby opór, być może wbicie go byłoby niemożliwe. Trzeba pamiętać, że jest z aluminium, można go uszkodzić zbyt brutalnym traktowaniem.

 

Tak wynika z kart charakterystyki, typ assembly lube to najpewniejsza opcja, zagraniczne fora potwierdzają to info i potwierdzam produkcję przez Maximę, w oryginalnym opakowaniu jest plomba z ich logo,  należy szukać zamienników wśród tego typu olejów ale red rum nie wystepuje normalnie  w ofercie producenta bo jest produktem oem, o nieco zmodyfikowanych parametrach względem typowego oleju assembly-lube, ma podwyższoną odporność na gęstnienie w niskich temperaturach. Nie znajdziesz idealnego zamiennika.

Odsyłam do postu Housika: http://www.forumrowerowe.org/blog/264/entry-435-amortyzator-red-rum-vs-float-fluid-i-inne/

 

 

Nadmiar oleju to najprawdopodobniejsza przyczyna, zlej go, zmierz ilość, odszukaj manuala dla swojego modelu i sprawdź czy się zgadza. Ułatwiłoby odpowiedź na twoje pytanie jeśli podałbyś ile wlałeś i jaki masz rocznik oraz tłumik w swoim widelcu.

 

Dzięki za rady odnośnie oleji, a jakim zalać te golenie bo w temacie wyraźne są podane ale podasz mi jeden model jakiś łatwo dostępny i dobry tak aby cena też nie zabijała? Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem czy czytałeś całość tego co jest na pierwszej stronie. RedRumem lub podobnym można nasączyć gąbki ale nie trzeba, nawet masz specjalnie fotkę gdzie jest nasączone zwykłym olejem, z resztą producent zaleca podobnie.

Z dziennikarskiej rzetelności należy zaznaczyć, że, motorex 15W ma lepkość kinematyczną o wiele większą od tej oleju RS 15W, natomiast akurat w dolnych lagach nie robi to różnicy w pracy, więc spokojnie podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Motorex 2,5W nie ma identycznych parametrów jak Rock Shox 5w, minimalnie się różnią, natomiast 2,5w jest do niego o wiele bardziej zbliżony niż 5W.

Wątpię czy ktokolwiek jest w stanie wyczuć różnicę w praktyce ale może chodzić lepiej z prostego względu. Widelec po serwisie, dobrze wyczyszczony i nasmarowany zawsze chodzi lepiej, niema tu żadnych czarów, starczy zrobić co trzeba. Może tu mieć też pewien udział sugestia i brak bezpośredniego porównania typu 2 identyczne widelce obok siebie, zalane i nasmarowane identycznie z różnymi olejami w tłumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam widelec Reba Dual Air z 2012 roku, jeszcze nie używany. Zgodnie z zaleceniami, przed jego montażem chcę zrobić serwis. Wystarczy przegląd podstawowy (tylko dolne lagi), czy powinien to być pełen serwis?

Dodatkowo pytanie do osób serwisujących widelce, czy zaobserwowaliście jakieś nieporządane efekty stosowania środka Brunox Deo na golenie widelca? (typu wypłukiwanie/rozrzedzanie/wysuszanie oleju na gąbkach, itp.). A może wręcz przeciwnie, stosując ten srodek można wydłużyć okresy międzyserwisowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stosujesz Brunox tylko do czyszczenia górnych goleni to na pewno nie będzie żadnego negatywnego wpływu na stan amorka. Psiknąć, poczekać aż spłynie do uszczelek kurzowych, ugiąć kilka razy amor i zetrzeć. Zresztą Rock Shox zaleca stosowanie Brunoxa, jak pewnie wyczytałeś w instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mój Recon Gold po CAŁKOWITYM spuszczeniu powietrza nie ugina się w 100%?

Ustawiony jest fabrycznie na 100mm a bez ciśnienia wykorzystuje 85mm skoku?Miał tak przed i po serwisie-amor nowy(komory pow. i tłumika jeszcze nie serwisowałem tylko gąbki i nowy olej do lag,przebieg ok 800km).Dodam że mój egzemplarz też miał dość skąpe smarowanie fabryczne.

 

Za dużo oleju w tłumiku?

Bardzo mnie to ciekawi.

 

Mój Recon Race z 2008, który zakupiłem jako nowy w zeszłym roku dokładnie taki: http://www.synkros.pl/product-pol-2262-ROCK-SHOX-Recon-RACE-POP-LOCK-SUPER-CENA-.html też nie wykorzystuje całego skoku. Właśnie wczoraj pierwszy raz cały dół rozebrałem i przesmarowałem. No i według tego co tam na stronie podają on jest niby 100mm (naklejka z ciśnieniami na goleni podaje wartości dla 80mm i 100mm -130mm, co jest dosyć ciekawe bo jak szperałem w necie to Race niby miał max 100mm), jednakże według wymiarów znalezionych gdzieś na necie od osi do korony ma ok 45cm (10cm na goleniach mierząc od uszczelek do korony), czyli ma chyba skok ustawiony na 80mm. A niby dla skoku 100mm powinien mieć te ~47cm. W sumie to ugina się na max ~60mm.

 

I generalnie też mnie to nurtuje czy tak ma być czy jednak jest za dużo oleju w tłumiku MC (powinno być bodajże 118ml).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam

 

jestem aktualnie w trakcie serwisu takiej reby jak w temacie. Mam w zwiazku z tym pytanie po co wlewasz olej zarówno do komory pozytywnej jak i negatywnej skoro w dokumentacji RS 2010 manual dla Reby SL Dual Air na stronie 7 , jest napisane, że w komorze powietrznej stosuje się smar stały, a do dolnych lag wlewmy 5 ml oleju  15 WT?? Dziękuję z góry za odpowiedź

 

Wojtek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Obie komory powietrzne czymś trzeba smarować. Można wybrać do tego albo smar stały albo olej, na oleju widelec jest nieco czulszy. W negatywnej olej/smar smaruje trzpień który porusza się w uszczelce korka.

Do dolnych lag wlewamy tyle ile mówi instrukcja, w jednych modelach jest to 5ml w innych 15ml, akurat do wszystkich widelców przed 2012 leje się 15ml oleju 15wt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...