Bocian80 Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 Witam, Jestem w trakcie zmiany roweru i interesuje mnie 29er Unibike Expert. Standardowo stoi na SCHWALBE ROCKET RON / 29x2.25 ale kupując rower będę miał możliwość zmiany opon na dowolne a zastanawiam się czy te nie będą trochę za szerokie jak na moje potrzeby i w związku z tym czy nie lepsze będą dla mnie jakieś węższe, z mniejszymi oporami toczenia. Czy w ogóle jest to dobry pomysł aby w 29erze zakładać węższe opony? Rozumuję tak, że skoro rower ma większe koło i większą powierzchnię styku z podłożem dzięki temu, to może warto założyć węższy rozmiar opony? Rocznie robię ok 2-3 tys km. Od tego roku będzie na pewno więcej, bo chcę jeździć kiedy będą dodatnie temperatury a nie jak wcześniej kwiecień-październik. Na niewielki śnieg też się chętnie wybiorę. Poruszam się głównie po ścieżkach leśnych ale czasem chcąc niechcąc trzeba coś przejechać asfaltem i chciałbym aby tam też się dobrze spisywały. Zdarza się, że odcinek asfaltowy ma kilkadziesięt km więc nie chciałbym się na nim męczyć. Nie jeżdżę w bardzo trudnym terenie i nie pokonuję zakrętów na granicy przyczepności. Opory toczenia nie są dla mnie bez znaczenia bo przy trasie 100km sądzę, że odczuję różnicę w zmęczeniu. Na długie trasy asfaltowe posiadam inne opony, które pozostały mi po moim crossie.Chciałbym się wybrać na wycieczkę z grupą united cyclist. Jak na poziom trudności, który mnie interesuje to nie wybiorę się z nimi w Himalaje a powiedzmy do Maroko. Tam teren może nie jest jakiś super wymnagający dla opon ale uznałem, że być może warto to zaznaczyć. Ważę 88kg. Wcześniej w rowerze crossowym miałem Schwalbe Smart Sam 1,6" lub 1,75" i nie byłem zadowolony jedynie z amortyzacji - za niski balon.Druga sprawa to może amortyzator nie był zbyt rewelacyjny. Tak poza tym to były ok. Będę wdzięczny za porady.
Mod Team sznib Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Napisano 7 Lutego 2014 Polecam oponki Geax Mezcal. Tu masz test: http://www.team29er.pl/testy/813-test-opon-geax-mezcal-29
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Napisano 7 Lutego 2014 Chciałbym się wybrać na wycieczkę z grupą united cyclist. Jak na poziom trudności, który mnie interesuje to nie wybiorę się z nimi w Himalaje a powiedzmy do Maroko. Tam teren może nie jest jakiś super wymnagający dla opon ale uznałem, że być może warto to zaznaczyć. Jeżeli tam się wybierasz to coś ze zwiększoną odpornością na niespodzianki np; http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-smart-sam-plus-29x2-1-greenguard-schwalbe,118719.html?qrtc_slt=slt_category&qrtc_tpl=tpl_user_view_min&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=5 lub inna z wkładką anty.
rambolbambol Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 http://www.bike-discount.de/shop/a77498/marathon-dureme-raceguard-reflex-reifen-28-x-200.html Bierz póki jeszcze są. Cena to połowa tego co wołają za te oponki w Polsce.
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Napisano 7 Lutego 2014 Jeżeli mowa o wyprawie do Maroko to potrzebny sprzęt typu schwalbe marathon a nie wycacany mezcal.
jasinski21444 Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 Moja odp dotyczyła tego jaką gume kupić do warunków jakich porusza się autor
Bocian80 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Jeżeli tam się wybierasz to coś ze zwiększoną odpornością na niespodzianki np; http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-smart-sam-plus-29x2-1-greenguard-schwalbe,118719.html?qrtc_slt=slt_category&qrtc_tpl=tpl_user_view_min&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=5 lub inna z wkładką anty. Myślałem nawet o tej oponie ale chyba trochę za ciężka. http://www.bike-discount.de/shop/a77498/marathon-dureme-raceguard-reflex-reifen-28-x-200.html Bierz póki jeszcze są. Cena to połowa tego co wołają za te oponki w Polsce. Znalazłem opinie, że to raczej opona na lżejszy teren i słabiutko radzi sobie na piachu jadę czasem po takim piaskowym terenie. Na asfalcie pewnie lekko się toczy. A co sądzicie o szerokości 2,25"? Czy jest sens tu coś kombinować i zmniejszać jej rozmiar?
Bocian80 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Napisano 9 Lutego 2014 Najprawdopodobniej dam na przód Schwalbe Noby Nic a na tył Schwalbe Racin Ralph. Znalazłem dwa ciekawe opisy (testy) takiego zestawu i wygląda na to, że taka kombinacja spełni moje oczekiwania. Jeden z opisów poniżej: http://www.team29er.pl/testy/522-test-nobbynic-racingralph
jasinski21444 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Tak myślę że będzie okej . Jeździłem na takim zestawie przez jakiś czas i było bardzo szybko oraz w miare przyczepnie
Mod Team anarchy Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Napisano 1 Marca 2014 ludzie.. nobby nica to albo na późną jesień do taplania w błocie albo w Beskidy. Czego Wy doradzacie.... Koło 29 ma mega przyczepność - na cholerę NN?Bocianie - chyba pisałem Ci na prywatnym - ideału nie znajdziesz, wyprawy to jedno a jazda co dzień to drugie. A jak Maroko (czego bardzo życzę) to obowiązkowo dętka i mleczko (np doc blue) wiem z doświadczenia jak się jeździ po piaszczystych terenach z agawami wysokimi na 3 metry wokół...
Bocian80 Napisano 1 Marca 2014 Autor Napisano 1 Marca 2014 @anarchy Zdecydowałem się na zakup roweru Canyon AL 6.9 i w takiej sytuacji nie mam możliwości ingerencji w opony przy zakupie a rower fabrycznie jest na Continenalach X-King 2.2 Race Sport. Chyba dobre?Tak więc jakie by nie były na razie zmieniał ich nie będę."Obowiązkowo dętka i mleczko..." czy chodziło Ci o jazdę bez dętki? Co włąściwie daje takie rozwiązanie?
Mod Team anarchy Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Napisano 1 Marca 2014 ja na wyprawę nie wybieram się bez dętki (jak przetniesz oponę na 2 cm żadne mleczko Ci nie pomoże)Dętka plus mleczko. Rzecz w tym, że drobne igiełki, suche ostre france których bywają setki nawet jak powbijają się w oponę to mleczko nie pozwoli uciec powietrzu do końca. Ułatwia życie i jazdę.
Bocian80 Napisano 1 Marca 2014 Autor Napisano 1 Marca 2014 OK, dzięki za radę. Będę pamiętał przy takiej wyprawie.
Mod Team anarchy Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Napisano 1 Marca 2014 myślę, że jak będziesz jechał w takiej organizowanej wyprawie to przewodnicy wcześniej przygotują Was odpowiednio, dadzą wskazówki co i jak...przynajmniej tak to powinno wyglądać
robertrobert1 Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 ja na wyprawę nie wybieram się bez dętki (jak przetniesz oponę na 2 cm żadne mleczko Ci nie pomoże) przy przecięciu 2 cm również żadna dętka nie wytrzyma. Trzeba będzie oponę wymienić albo ją zszyć. Czy potrafisz zszywać oponę? Czy masz lub znasz odpowiednie nici? Jeśli nie to polecam wyposażyć się w zwijaną oponę jako zapas.
wojtasin Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 http://www.bike-discount.de/shop/a77498/marathon-dureme-raceguard-reflex-reifen-28-x-200.html Te opony średnio nadają się do jazdy w miejscach, gdzie łatwo o twarde kolce. Dwa lata temu w ciągu dnia miałem na niej trzy kapcie*. Jeśli duremy, to w wersji evolution. Ale moim zdaniem lepsze będą mondiale, na sypkim radzą sobie lepiej od Rancing Ralphów i są od nich zdecydowanie bardziej odporne na przebicia. *Pani na mondialach nie miała ani jednego kapcia, pani na mieszance RaRa/Smart Sam zużyła 21 łatek. Mleczko pewnie by pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.