Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Klocki sa bardzo blisko tarczy - co poradzić


spytrec

Rekomendowane odpowiedzi

Mam hamulce KLS / Bengal Helix 7L

http://www.bengalperformance.com.tw/hydraulic.htm

 

1. Jeśli zdejmę zacisk z widelca i ręcznie rozepcham klocki to ladnie daleko się rozchodzą, po założeniu na tarczę jest sporo luzu z obu stron. Po zaciśnięciu klamka schodzi bardzo głęboko. Po odbiciu klocki są już blisko tarczy (bardzo blisko, 0.2mm, ciężko ustawić zacisk, aby nie obcierało). Kolejne naciśnięcia klamki są już twardsze.

Czy jest coś co mogę zrobić, aby klocki ustawiały się dalej od siebie?

 

2. W zacisku nie ma żadnej sprężyny rozpychającej klocki (klocki są magnetycznie przyciągane do tloczków). Czy to znaczy, że sprężyna jest w klamce, a siła która odciąga klocki od tarczy to podciśnienie hydrostatyczne płynu?

 

3. Jaka jest rola zbiorniczka wyrównawczego w układzie? Moja logika podpowiada, że dzięki temu wycieranie klocków nie wpływa na zakres skoku klamki. Czy to o to chodzi?

 

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma byc. Jak byś miał większy luz na klockach klamka  by miała niebotyczny skok. Zacisk jest zawsze trudno ustawic i w prakrycznie każdych hamulcach tarczowych. Są drobne różnice ale to naprawdę drobne.

 Klocki się ścierają i tłoczki wychodzą bardziej. Co za tym idzie zwieksza się pojemnośc układu, żeby skok był taki sam oraz żeby układ się nie zapowietrzał musi byc zapas płynu w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Klocki się ścierają i tłoczki wychodzą bardziej. Co za tym idzie zwieksza się pojemnośc układu, żeby skok był taki sam oraz żeby układ się nie zapowietrzał musi byc zapas płynu w zbiorniczku.

Czysta teoria, przynajmniej w heblach Shimano. Wystarczy porównać te same hamulce z nowymi klockami i z klockami 30-40%. W drugim przypadku skok klamki jest znacznie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do 4x bo do 7L jest ten sam, w menu po lewej trzeba się przełączyć na inny model :)

 

Za dużo płynu chyba nie - ten układ mam wrażenie że nie przewiduje opcji "za dużo płynu" - nadmiar zostanie wypchnięty do zbiorniczka, choć mogę się mylić.

 

Wczoraj bawiłem się z przednim i jako tako udalo się go ustawić.

 

Czy można odpowietrzać hamulce jedynie obserwując zbiorniczek wyrównawczy? Z niego wyplywają bombelki przy naciskaniu klamki. Wolną przestrzeń uzupelniłem płynem. Pewnie przy zamykaniu zbiorniczka dostało się tam nieco powietrza (pod pokrywkę, nie do układu), czy to ma znaczenie?

 

Z przesmarowaniem tłoczków spróbuję, dzięki :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że się da dodać ciut więcej płynu do układu  :thumbsup:  niektórzy tak robią żeby im szybciej klocki tarczę "łapały", wystarczy,że klocki przy odpowietrzaniu (dolewaniu płynu) nieco są wysunięte ,wot i cała historyja  :laugh:  Dlatego też pytałem czy masz tak od nowości czy może kupowaleś używane od kogoś hampelki :) Na twoim miejscu spróbowałbym je jeszcze raz porządnie odpowietrzyć + przesmarowanie tłoczków w zacisku tak jak zasugerował to Sagitt77 :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...