kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Im szersza opona tym większa przyczepność, mniejsze opory toczenia w terenie i oczywiście większy komfort, bo przy większej objętości balonu opona może się swobodniej uginać na przeszkodach. Taka teoria. Praktyka jest taka, że w XC często masa jest ważniejsza, a szerokie opony są ciężkie i na podjazdach "boli", a jeśli już koła mają 29' to w ogóle 2,1 to dla mnie optimum na tył, bo to taki kompromis pomiędzy masą, a przyczepnością szczególnie na nieubitym podłożu. Na przód może być szerzej, a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec to nawet powinno być szerzej - 2,25: 2,3, a nawet bym się na 2,5 pokusił na ciężki teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Jeśli chodzi o różnicę między 2.0" a 2.25", to jest ona zauważalna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel69 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 ale różnica w czym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO. Dopiero teraz błąd znalazłem "nad 2.25 oraz 2.35" miało być . Zmienię chyba na 2.25 bo 2.35 to już chyba przesada i będą spore opory toczenia na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Seraph, Rocket Ron 2.4 wazyl 510 gramow, Mountain King 2.3 540. Parametry nieprzebijalnosci calkiem dobre, nawet przy bardzo niskim cisnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 ale różnica w czym? W tym czego dotyczy pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Zależy co się ma na myśli jako komfort? Tłumienie małych nierówności? Jeśli tak to też zależy od ciśnienia. Bo jak ładujesz 3 atm to nie będzie żadnej różnicy w komforcie, a prędkość spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec Co to znaczy "inni", bo mam sztywny widelec i chciałbym się dowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Nooo, jestes inny, mentalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Aaa...no jak tylko mentalnie, to spoko. Mogę być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Ja się zastanawiam co mamy na myśli pod pojęciem komfortu. Jak dla mnie komfort to niskie opory toczenia i niska masa rotująca. Ja sam jeżdżę czasami na 2,25 i z wielką radością wracam na 1,5 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 @@kontooo2, Bez odniesienia do różnic w bieżniku oraz ciśnieniu można spokojnie powiedzieć, że różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Dużo większe zmiany odczujesz z powodu zmiany profilu opony i bieżnika. Będziesz robił skok z 2.0 na 2.25. To ponad 6mm szerzej, (zwykle) głębszy bieżnik niż w oponach 2.0". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Nie zawsze, duzo zalezy od modelu opony i wagi bikera. Dla przykladu - Saguaro 2.2 jest duzo bardziej komfortowe niz 2.0 przy 85 kg rowerzysty. Conti RK 2.2 a 2.0 juz tak duzej roznicy nie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Bo nie zna życia ten co nie pływał w marynarce... 2.3-2.4 to dla mnie minimum komfortu. Ale dopiero jak załozyłem pół-tłustą 3-calówkę i zjechałem z ciśnieniem do 8PSI to Ujrzałem Światło Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Pisząc komfort miałem na myśli tłumienie małych nierówności, obecnie posiadam michelin wild racer 2.0, ciśnienie to 2 bary - jeżdżę bez dętek. Nie miałem okazji jeździć na szerszych oponach takich jak 2,25 czy tez szersze i nie bardzo mam jakieś odniesienie. Moja waga 80 kg, koła to tricony 1550 - podobno to tez ma jakieś znaczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Wedle życzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.