Skocz do zawartości

[opony] Szerokosc opon, a komfort


kontooo2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO.

Napisano

Im szersza opona tym większa przyczepność, mniejsze opory toczenia w terenie i oczywiście większy komfort, bo przy większej objętości balonu opona może się swobodniej uginać na przeszkodach. Taka teoria.

 

Praktyka jest taka, że w XC często masa jest ważniejsza, a szerokie opony są ciężkie i na podjazdach "boli", a jeśli już koła mają 29' to w ogóle :bye2:

 

2,1 to dla mnie optimum na tył, bo to taki kompromis pomiędzy masą, a przyczepnością szczególnie na nieubitym podłożu. Na przód może być szerzej, a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec to nawet powinno być szerzej - 2,25: 2,3, a nawet bym się na 2,5 pokusił na ciężki teren.

 

Napisano

Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO.

Dopiero teraz błąd znalazłem :) "nad 2.25 oraz 2.35" miało być :). Zmienię chyba na 2.25 bo 2.35 to już chyba przesada i będą spore opory toczenia na asfalcie.

Napisano

Seraph, Rocket Ron 2.4 wazyl 510 gramow, Mountain King 2.3 540. Parametry nieprzebijalnosci calkiem dobre, nawet przy bardzo niskim cisnieniu.

Napisano

Zależy co się ma na myśli jako komfort? Tłumienie małych nierówności? Jeśli tak to też zależy od ciśnienia. Bo jak ładujesz 3 atm to nie będzie żadnej różnicy w komforcie, a prędkość spadnie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec


Co to znaczy "inni", bo mam sztywny widelec i chciałbym się dowiedzieć?
Napisano

@@kontooo2, Bez odniesienia do różnic w bieżniku oraz ciśnieniu można spokojnie powiedzieć, że różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Dużo większe zmiany odczujesz z powodu zmiany profilu opony i bieżnika. Będziesz robił skok z 2.0 na 2.25. To ponad 6mm szerzej, (zwykle) głębszy bieżnik niż w oponach 2.0".

Napisano

różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu).

Nie zawsze, duzo zalezy od modelu opony i wagi bikera.

Dla przykladu - Saguaro 2.2 jest duzo bardziej komfortowe niz 2.0 przy 85 kg rowerzysty. Conti RK 2.2 a 2.0 juz tak duzej roznicy nie robi.

  • Mod Team
Napisano

Bo nie zna życia ten co nie pływał w marynarce... 2.3-2.4 to dla mnie minimum komfortu. Ale dopiero jak załozyłem pół-tłustą 3-calówkę i zjechałem z ciśnieniem do 8PSI to Ujrzałem Światło :)

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Napisano

Pisząc komfort miałem na myśli tłumienie małych nierówności, obecnie posiadam michelin wild racer 2.0, ciśnienie to 2 bary - jeżdżę bez dętek. Nie miałem okazji jeździć na szerszych oponach takich jak 2,25 czy tez szersze i nie bardzo mam jakieś odniesienie. Moja waga 80 kg, koła to tricony 1550 - podobno to tez ma jakieś znaczenie ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...