Skocz do zawartości

[opony] Szerokosc opon, a komfort


kontooo2

Rekomendowane odpowiedzi

Im szersza opona tym większa przyczepność, mniejsze opory toczenia w terenie i oczywiście większy komfort, bo przy większej objętości balonu opona może się swobodniej uginać na przeszkodach. Taka teoria.

 

Praktyka jest taka, że w XC często masa jest ważniejsza, a szerokie opony są ciężkie i na podjazdach "boli", a jeśli już koła mają 29' to w ogóle :bye2:

 

2,1 to dla mnie optimum na tył, bo to taki kompromis pomiędzy masą, a przyczepnością szczególnie na nieubitym podłożu. Na przód może być szerzej, a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec to nawet powinno być szerzej - 2,25: 2,3, a nawet bym się na 2,5 pokusił na ciężki teren.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO.

Dopiero teraz błąd znalazłem :) "nad 2.25 oraz 2.35" miało być :). Zmienię chyba na 2.25 bo 2.35 to już chyba przesada i będą spore opory toczenia na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@kontooo2, Bez odniesienia do różnic w bieżniku oraz ciśnieniu można spokojnie powiedzieć, że różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Dużo większe zmiany odczujesz z powodu zmiany profilu opony i bieżnika. Będziesz robił skok z 2.0 na 2.25. To ponad 6mm szerzej, (zwykle) głębszy bieżnik niż w oponach 2.0".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu).

Nie zawsze, duzo zalezy od modelu opony i wagi bikera.

Dla przykladu - Saguaro 2.2 jest duzo bardziej komfortowe niz 2.0 przy 85 kg rowerzysty. Conti RK 2.2 a 2.0 juz tak duzej roznicy nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc komfort miałem na myśli tłumienie małych nierówności, obecnie posiadam michelin wild racer 2.0, ciśnienie to 2 bary - jeżdżę bez dętek. Nie miałem okazji jeździć na szerszych oponach takich jak 2,25 czy tez szersze i nie bardzo mam jakieś odniesienie. Moja waga 80 kg, koła to tricony 1550 - podobno to tez ma jakieś znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...