kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO.
seraph Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Im szersza opona tym większa przyczepność, mniejsze opory toczenia w terenie i oczywiście większy komfort, bo przy większej objętości balonu opona może się swobodniej uginać na przeszkodach. Taka teoria. Praktyka jest taka, że w XC często masa jest ważniejsza, a szerokie opony są ciężkie i na podjazdach "boli", a jeśli już koła mają 29' to w ogóle 2,1 to dla mnie optimum na tył, bo to taki kompromis pomiędzy masą, a przyczepnością szczególnie na nieubitym podłożu. Na przód może być szerzej, a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec to nawet powinno być szerzej - 2,25: 2,3, a nawet bym się na 2,5 pokusił na ciężki teren.
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Jeśli chodzi o różnicę między 2.0" a 2.25", to jest ona zauważalna .
kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Napisano 6 Lutego 2014 Zastanawiam się jak sie ma szerokość opon do komfortu jazdy. Dłuższy czas jeżdżę na 2.0 i nie mam odniesienia do szerszych opon. Zbieram się ku wymianie opon i zastanawiam się nad 2.25 oraz 2.23 Nobby Nic wersja EVO. Dopiero teraz błąd znalazłem "nad 2.25 oraz 2.35" miało być . Zmienię chyba na 2.25 bo 2.35 to już chyba przesada i będą spore opory toczenia na asfalcie.
tobo Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Seraph, Rocket Ron 2.4 wazyl 510 gramow, Mountain King 2.3 540. Parametry nieprzebijalnosci calkiem dobre, nawet przy bardzo niskim cisnieniu.
farmer Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Zależy co się ma na myśli jako komfort? Tłumienie małych nierówności? Jeśli tak to też zależy od ciśnienia. Bo jak ładujesz 3 atm to nie będzie żadnej różnicy w komforcie, a prędkość spadnie.
Mod Team adamos Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 a jeśli jesteśmy jacyś "inni" na tle większości imamy sztywny widelec Co to znaczy "inni", bo mam sztywny widelec i chciałbym się dowiedzieć?
Mod Team adamos Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Aaa...no jak tylko mentalnie, to spoko. Mogę być...
robertrobert1 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Ja się zastanawiam co mamy na myśli pod pojęciem komfortu. Jak dla mnie komfort to niskie opory toczenia i niska masa rotująca. Ja sam jeżdżę czasami na 2,25 i z wielką radością wracam na 1,5 .
mklos1 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 @@kontooo2, Bez odniesienia do różnic w bieżniku oraz ciśnieniu można spokojnie powiedzieć, że różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Dużo większe zmiany odczujesz z powodu zmiany profilu opony i bieżnika. Będziesz robił skok z 2.0 na 2.25. To ponad 6mm szerzej, (zwykle) głębszy bieżnik niż w oponach 2.0".
PiotrekJ Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 różnica nie będzie szczególnie znacząca (w obrębie modelu). Nie zawsze, duzo zalezy od modelu opony i wagi bikera. Dla przykladu - Saguaro 2.2 jest duzo bardziej komfortowe niz 2.0 przy 85 kg rowerzysty. Conti RK 2.2 a 2.0 juz tak duzej roznicy nie robi.
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Bo nie zna życia ten co nie pływał w marynarce... 2.3-2.4 to dla mnie minimum komfortu. Ale dopiero jak załozyłem pół-tłustą 3-calówkę i zjechałem z ciśnieniem do 8PSI to Ujrzałem Światło Szacunek... I.
kontooo2 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Napisano 6 Lutego 2014 Pisząc komfort miałem na myśli tłumienie małych nierówności, obecnie posiadam michelin wild racer 2.0, ciśnienie to 2 bary - jeżdżę bez dętek. Nie miałem okazji jeździć na szerszych oponach takich jak 2,25 czy tez szersze i nie bardzo mam jakieś odniesienie. Moja waga 80 kg, koła to tricony 1550 - podobno to tez ma jakieś znaczenie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.