KrossA7Wr Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Witam.Posiadam hamulce hydrauliczne deore m596 z klockami metalicznymi XTR oraz tarczą na przód 180 SLX na tył 160 SLX. Ważę prawię 100 kg rower 10 kg. Hamulce jak dla mnie są ciut za słabe. Mam do wydania jakieś 600 zł. Co możecie polecić w tej cenie ? Czy SLX 675 będzie dobrym wyborem ? poczuję różnicę w hamowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 SLX M675 są troche mocniejsze , bierz i będzie ok . Mocniej od slx to zee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Jeszcze zastanawiam się nad XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Teoretycznie każdy wyższy model będzie lepiej hamował a czy odczujesz różnice... pewnie tak ale po prostu dlatego, że będą nowe. Kiedy ostatnio w tych, które masz wymieniałeś olej oraz odtłuszczałeś tarczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Olej był wymieniany jakieś 400 km temu. Tarcze były odtłuszczanie tydzień temu tak samo tydzień temu były założone nowe klocki. Od tamtego czasu zrobiłem 220 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Zmień tarcze na większe, nawet na próbę M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Bierz 4 tłoczkowe sainty, zee czy hopki, ewentualnie Elixiry traile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Do 600zł masz http://www.bikestacja.pl/pl/catalog/product/view/id/28313/s/hamulce-tarczowe-shimano-deore-xt-br-m785-zywiczne-25-taniej/ Mają o 1 bajer więcej od SLX i mają napis XT i to tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbaranek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Ja waze podobnie (105kg),rower troszke wiecej (13kg - 29er na ramie 21''). Oryginalnie mialem hamulce Avid Elixir 1, ale wymienilem je jeszcze w sklepie przed odbiorem roweru - na SLX M675. Tarcze zostaly Avida. Na poczatku bylem srednio zadowolony, ale po przejechaniu 150-200km jak sie wszystko ulozylo i dotarlo (chyba) to jest super. Mimo niemalej masy mojej jak i roweru to zatrzymuje sie ten zestaw zaskakujaco dobrze. Roznica miedzy SLX a XT nie jest duza, ale w cenie tez nie. Mysle ze SLX bylby dla Ciebie OK. Ktos pisal o wiekszych tarczach - z przodu zakladac 203mm to mozna pod warunkiem ze amortyzator na to pozwala a z tylu mysle ze 160mm jest wystarczajaco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 tarczy 203 do tych hamulców nie założysz bo one po prostu nie wytrzymaja i popekaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 To jeszcze jest kwestia klocków. Jeśli masz żywiczne to zmiana na metaliczne może poprawić znacząco sytuację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Teoretycznie każdy wyższy model będzie lepiej hamował a czy odczujesz różnice... pewnie tak ale po prostu dlatego, że będą nowe. Kiedy ostatnio w tych, które masz wymieniałeś olej oraz odtłuszczałeś tarczę? Praktycznie xtr jest dużo słabszym hamulcem niż z niższych grup, z tej samej "rodziny". Tak samo było z poprzednim modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Czyli co kupić te SLX ? czy dołożyć do XT ? zyskam na silę względem SLX ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 W XT i SLX siła jest taka sama , nie warto dopłacać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 A DEORE VS SLX :> te co mam sprzedałbym za 200 zł dołożył 300 zł i kupił SLX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GnX Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 A ja się zastanawiam między SLXami a XTkami, juz miałem 99% pewności ,że kupie XTki a teraz mi zasialiście trochę niepewności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 A DEORE VS SLX :> te co mam sprzedałbym za 200 zł dołożył 300 zł i kupił SLX Warto kupić slxy , są troche mocniejsze i mają ceramiczne tłoczki - większa odporność na przegrzanie A ja się zastanawiam między SLXami a XTkami, juz miałem 99% pewności ,że kupie XTki a teraz mi zasialiście trochę niepewności Nie warto dokładać do XT , siła jest ta sama a za zaoszczędzoną kwotę warto kupić tarcze na alu pająku lub / i klocki metaliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Nie warto dokładać do XT , siła jest ta sama a za zaoszczędzoną kwotę warto kupić tarcze na alu pająku lub / i klocki metaliczne I to jest bardzo mądra podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Gorzej jak ktoś ma tarcze na alu pająku i klocki metaliczne :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 to zostanie na prezent dla roweru na walentynki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AntyIdiota Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 tarczy 203 do tych hamulców nie założysz bo one po prostu nie wytrzymaja i popekaja. Na jakiej podstawie miałyby popękać nawet w przypadku tarczy 403mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Może komuś pękły w DH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Na jakiej podstawie miałyby popękać nawet w przypadku tarczy 403mm? Wystarczy jak zdemolują widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Na jakiej podstawie miałyby popękać nawet w przypadku tarczy 403mm? Na takiej że zaciski do XC nie zostały obliczane do takich przeciążeń jakie potrafią generować tarcze 200mm a jak wiemy takie tarcze wyrywały hamulce z uchwytami niejednokrotnie ... myślę ze taka podstawa jest wystarczająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.