Skocz do zawartości

[kaseta] tuning hg50 pomoc


potemp667

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Przejdź na singla. Po skróceniu łańcucha i wywaleniu niepotrzebnych koronek i pół kilo urwiesz :)

 

Szacunek...

I.

Wyjmij przednie koło, w końcu może ćwiczyć jazdę na tylnym kole. Lub wywal całkowicie napęd możesz się zawsze nogami odpychać jak dzieci. Post bez sensu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak bez sensu jest szukanie 100 gram w kasecie i to w sprzęcie, który podobno ma być na maratony. Ja rozumie bawić się w modelarstwo ale na zawody nie zawsze to co ultra lekkie jest dobre. Powody są oczywiste. Tylko mi tu proszę nie tłuc farmazonów o czołówce i ich maszynach bo to raz nie ten poziom a dwa nie ta klasa roweru. Dla zabawy czy sprawdzenia jak to w ogóle jest to rozumie ale nie dorabiać do tego ideologi. Dlatego samo pytanie o sens jest po prostu bez sensu zwłaszcza, że sami zawodnicy nie koniecznie mają ochotę zbliżać się do limitów wagowych UCI. Masz czas i Ci cię chce to zrób co masz zrobić ale efektu poza dobrym samopoczuciem i być może wyglądem miał nie będziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że już wiecej się nie dowiem,

 

Dziękuję za słuszne uwagi odnośnie pinów, możliwości rdzewienia, ostudzenia zapału na 150g. To było pomocne.

 

Gdy wezmę się za robotę zdam relacje.

 

Temat do zamknięcia:)

Na pewno pomocne byłoby gdyby napisano że kaseta zrobiona jest ze stali niewrażliwej na ingerencję po obróbce fabrycznej powierzchniowo, że urwiesz 250 gramów. Nie uważam że bez sensu jest krojenie takiej kasety, za to warto być świadomym jakie mogą być tego konsekwencje - tym bardziej że piszesz o okrojonym budżecie rowerowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wyjmij przednie koło, w końcu może ćwiczyć jazdę na tylnym kole. Lub wywal całkowicie napęd możesz się zawsze nogami odpychać jak dzieci. Post bez sensu ;)

 

Wyrzuć rower, odrazu uzyskasz 10-15kg...

 

Przejście na singla to nie jest wcale bezsens, ale świadomy wybór, gdzie wyraźny zysk wagowy przyjmuje się wraz z wszelkimi pożytkami i przypadłościami napędu jednobiegowego.

 

Tak samo można by marudzić i sarkać na tych co dla oszczędności wagowych wywalaja amora i wstawiaja sztywny widelec...

 

Czasem warto zapodać myślenie "pozapudełkowe" gdyż promuje ono inwencję...

 

Na ten przykład: piasta singlowa  mini bębenkiem, 3-4 koronki, krótszy łańcuch, przerzutka z krótkim wózkiem...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

To że jestem entuzjastą nie znaczy że sam nie używam biegów, przerzutek i takichtam klamotów.

 

Naped jednobiegowy nie wyklucza udziału w wyścigach. Na SSEC w Kataloni było kilku naprawde mocnych kolesi i babeczek którzy przyjechali się ścigać i stawiam zużytego kondoma przeciwko czapce śliwek iż niejednemu "biegaczowi" kopareczka by opadła jak by zobaczył jaki tam szedł ogień. A nie było to jakieś płaskie Mazowsze czy insze Midlandy tylko Przedgórze Pirenejskie okolic Girony.

 

No i last but not least ponownie zachęcam do wyjścia poza własne pudełko. 33 biegi mają swój czar i technokratyczny urok, ale nie samymi przerzutkami świat stoi, a już na pewno nie tylko w klasycznym, pełnokasetowym wydaniu :)

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wracając do samego odchudzania kasety. Robiłem swego czasu podejście do tematu, chcąc zrzucić nieco złomu ze swojej stalówki, co by mi się przyjemniej pomykało.

Generalnie wiercenie otworów wiertarką ręczną jest delikatnie mówiąc strata czasu, zwykłe wiertła też odmawiają szybko współpracy.

Dałem sobie spokój i poskładałem kasetę z koronek wytarganych z szosowych kaset o całe niebo bardziej filigranowe.

Natomiast dysponując lepszym sprzętem można się bawić, pozostaje jeszcze kwestia zabezpieczenia antykorozyjnego. Jeśli do pracy miałby być zaprzęgnięty dremel to raczej w pierwszej kolejności z tarczką tnącą niż szlifującą bo spędzisz nad tym cały dzień, bardzo oporny materiał.

Wydaje mi się że nakład pracy troszeczkę nie adekwatny do zysku wagowego. Jeśli natomiast mimo wszystko chcesz z tematem powalczyć czekamy na relację co udało się wyrzeźbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie podepnę pod temat :) Maniak, mówisz o składaniu kasety. Jaka kasetę składałeś? Czy mając powiedzmy 9sp XTka albo SRAMa 980 czyli te górne modele jest jakiś sens składania i coś to da, czy zysk wagowy jest widoczny tylko przy wkładaniu zębatek do powiedzmy deore-a albo jeszcze niższych modeli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pająk będzie tu problemem, bo tych koronek przecież nie wymienisz. Zostają same o małej ilości zębów, a tu dużych róznic nie ma.

 

Główna zaleta to masz stopniowanie jakie chcesz, a nie narzucone przez producenta, np. chcesz dół kasety co jeden ząbek - to tak sobie składasz. Chcesz mieć ciaśniej na górze - także jesteś w stanie coś wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...