potemp667 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Dd paru lat jeżdzę na kasecie hg50 i nie narzekam (czesem nowa za 60zł), wymieniam raz na sezon. Wszystko jest dobre poza wagą 400g wersja 34t. Oto mój plan na znaczne obniżenie masy: 1. Rozkęcenie kaety poprzez usunięcie, rozwiercenie pinów. 2. Nawiercenie i/lub opiłowanie pałąków dużych blatów. 3. Nawiercenie "zębów" tam gdzie zostało to pominiętę poza hyper glide. 4. Nawiercenie reszty w mało newralgicznych miejscach. 5. Złożenie. Nawiercać mam zamiar przy użyciu precyzyjnej wiertarki na suwnicy. PYTANIA: - czy ktoś już robił coś takiego? - wg mnie można oszczędziś nawet 150gr, czy mam rację? - po złożeniu czym zacisnąć blaty? piny, śruby...?? Tylko nie piszcze kup XT bo nie dam 200zł co roku, aby zyskać 150gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Z tego co wiem to piny nie są konieczne, jeśli masz stalowy bębenek to i tak pojedyncze koronki się nie ruszą. W xt 10s np 4 ostatnie są luzem, nic się nie dzieje.150g może być ciężko, uważaj żebyś za bardzo nie osłabił konstrukcji. Bo jak sie zapędzisz, to możesz potem te największe pogiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrzer Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 wg mnie można oszczędziś nawet 150gr, tyle zachodu dla 150g? Czy warto? Czy odczujesz te 150g? A można przecież przy okazji zepsuć napęd. Może łatwiej zyskać na innych częściach lub zacząć od swojej wagi (bez urazy oczywiście )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Co do nawiercania się nie wypowiem,ale ja zdemontowałem piny.Teraz jak czyszczę to rozkładam na czynniki pierwsze,składam i zakręcam.Bębenek mam stalowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 (edytowane) Wg mnie nie warto sie w to bawic, a przemawia za tym trwalosc tej kasety, zwlaszcza ze po sezonie wymieniasz, i cala robota idzie do smieci. Co do kasety XT (lub innej na tym poziomie) faktycznie nie jest tania, ale stosujac ja np. z dwoma lancuchami na zmiane, wystarcza spokojnie na pare lat wiec nie jest to wydatek na jeden sezon, oczywiscie zalezy to od rocznego przebiegu. Ale jak lubisz dlubac i masz duzo czasu to probowac mozna. Napisz potem jak poszlo i jak sie sprawuje. powodzenia Edytowane 5 Lutego 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Oczywiście, że warto się w to bawić, o ile zależy ci na wadze i masz sprzęt. Wiadomo, że kaseta ma potencjał do odchudzania, a nie jest wycięta tak jak by być mogła, bo byłaby przez to droższa. Nie rozumiem, czemu miałbyś tego nie robić, przecież to nie jest cały dzień roboty, a najwyżej kilka godzin. Raz na rok można się pobawić. Jeśli zrobisz to z głową, to jak najbardziej ma to sens. A Xt wcale specjalnie trwalsze nie jest, każda kaseta na 2 łańcuchy pojeździ dłużej. Ale policz 200 za kasetę+ 150 za 2 łancuchy, i masz 200zł w plecy, jak by nie patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 (edytowane) Nie mow ze nie jest trwalsza bo to nie prawda i chyba sam w to nie wierzysz, bedzie trzeci sezon jak jezdze na sram 980 (porownywalne z XT) + dwa lancuchy, i widze ze jest duzo trwalsza niz hg 50 ktora mialem wczesniej, a w ysoka cena nie jest przeciez spowodowana tylko i wylacznie obnizeniem masy, idzie za tym rowniez jakosc(twardosc) uzytego materialu oraz sztywnosc kasety(alu pajaki, cieniowanie). Co do ilosci roboty to nie wiem bo nie probowalem, ale tak jak autor tematu, chetnie poczytam opinie kogos kto to juz robil. Edytowane 5 Lutego 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potemp667 Napisano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Dziękuję za posty, macie racje że piny są niepotrzebne (mam metalowy bębenek) - to rowziązuje największy problem. 150gr niby nie wiele ale nie daje mi to spokoju więc sprubuję. Robię to w sumie dla idei, ponieważ zasze gdy serwisuje rower denerwuje mnie wilka masa małej kasety. Owszem wiercenie korb, kierownic czy sztyc nie ma żadnego sensu ale widze że niewielkim nakładem pracy tutaj można coś zdziałać Wezmę się za to na wiosnę (chyba już jest wiosna???) i oczywiście zdam relacje z fotkami, pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 tyle zachodu dla 150g? Czy warto? Czy odczujesz te 150g? Warto się nie wypowiadać w takich tematach, jak waga cię nie interesuje. stosujac ja np. z dwoma lancuchami na zmiane, wystarcza spokojnie na pare lat wiec nie jest to wydatek na jeden sezon Taaa, chyba jak jeździsz po 2-3tys. km roczne w suchych warunkach to wytrzymuje, u mnie sezon, góra półtora i kaseta XT zajechana. bedzie trzeci sezon jak jezdze na sram 980 (porownywalne z XT) 980 to lipna kaseta, wiem bo miałem. Jak to kasety srama kiepsko zmienia biegi i jest mega miękka, do tego stopnia że podczas zmiany biegu pogiąłem w niej dwie największe koronki, zużywa się też szybko. Do XT to jej daleko. Pobawić się można, ale szczerze wątpię w 150g zysku, lepiej chyba szukać jakiejś używanej kasety w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Warto się nie wypowiadać w takich tematach, jak waga cię nie interesuje. jezeli kogos interesuje waga to raczej nie jezdzi na hg 50 Piksel jaka kasete polecasz zamiast 980?? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 PG990. Zero problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrzer Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 jezeli kogos interesuje waga to raczej nie jezdzi na hg 50 też właśnie o to mi chodziło Wg. mnie redukcja wagi ma sens dopiero na poziomie Pro, gdzie wyniki stanowią już kluczową rolę. Tam tak naprawdę trzeba wyśrubować wynik. Zawodnicy nie mogą już wtedy schodzić z wagi, bo odbije się to kosztem siły, wytrzymałości. Wtedy ma to wg. mnie sens. Może warto odchudzić elementy stałe roweru? Np. lżejsze koła, gumy. Tylko z drugiej strony wiem, że to już koszty (choć "jednorazowe") a autor pisze o ich ograniczeniu. Z drugiej strony doskonale rozumiem też sytuację, gdy ktoś ma zajawkę do majsterkowania, chce poeksperymentować i sprawia mu to frajdę. Więc działaj : @potemp667 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Tutaj chodzi bardziej o zabawę o podłubanie przy rowerze, zmodyfikowanie coś własnymi silami. Ja bym się brał za robotę i nie pytał o zdanie reszty. Kaseta XT wytrzymuje mi tyle samo co zwykła kaseta HG51. Więc bez opowiadania bajek, i spuszczania się nad jakością i trwałością XT/XTR... Gdyby HG51 było na pałąku jak to jest w wyższych modelach kaset, to sporo osób by się pewnie na nie przerzuciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Proponuję rozebrać kasetę na części pierwsze a następnie zważyć tyle z niej, żeby wyszło te 150 gramów oszczędności, zobaczyć na ile realne jest usunięcie takiej ilości materiału. Wiercenie otworów czy odcinanie kawałków zębatek spowoduje korozję, która potem "rozniesie się" na resztę powierzchni zębatek. Kolega napisał że wymienia kasetę raz w roku - pytanie jaki jest przebieg i ilu łańcuchów używa. Ja kasetę xt z trzema używałem przez 10 tysięcy km, potem trafiła do zimówki, nadal w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potemp667 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 jezeli kogos interesuje waga to raczej nie jezdzi na hg 50 Nie jestem zawodowcem, starty zacząłem w tamtym roku, 2 lata temu mój rower ważył 14,2kg (!). Budżet na rower mam okrojony, ratownik medyczny nie kosi po 4tys. Od dłuższego czasu szukam MEGA okazji na allegro i u znajomych, oto wyniki cen z przesyłką: - koła (cannondale c3, mach1 sub zero) stan idelny - 1850gr - 130zł - rama kellys magnus - nowa - 1790gr -300zł - mostek bontrager SSR - nowy - 130gr - 45zł - kiera giant łamana 620mm - nowa - 240gr - 50zł - amor - manitou scareb Air - stan bdb - ok 1500gr - 250zł - siodełko SR Filante GF magnez otwór - stan dobry - 198gr - 35zł - sztyca thomson elite setback - stan bdb - 240gr - 110zł - napęd korba, manetki przednia prze. DEORE plus tylna XT RD-M773 (zamiana za moje alivio plus 100zł !!! ) Obecnie schodzę wagą roweru do 11 kg (moją zmiejszyłem już o 5kg) Taką mam właśnie wizję, aby tanio zrobić rower na którym da się jeździć maratony. Przy powyższych cenach ponad 200zł za kasete która się zużywa jest dla mnie absurdem, na forach jest wiele rozwarzań o trwałości jednak odpowiedzi ostatecznej nie ma (są tacy co na hg30 nie narzekają). Dla mnie IDEALNYM rozwiązaniem będzie tuning hg50, jeśli tylko sie uda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 bez opowiadania bajek, i spuszczania się nad jakością i trwałością XT/XTR... moze troche offtop, ale z tego co piszesz wynika ze np tytanowe koronki w xtr nic nie daja i maja podobna trwalosc jak hg 50, ciekawe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 No i co mi po nich jak kaseta kosztuje 600-700 zł a tytanu w niej jest na ostatnich 3-5 zębatkach... Też się podjarałem kiedyś kupnem tej kasety. Nie było mnie nigdy na nią stać więc zostało XT... I co? Zużyło się równie szybko jak ciężka 340 g kaseta Alivio. Kolego uwierz, przerabiałem już to, zarówno Sram'a jak i Shimano XT, Deore, Alivio i Acera (ze złotymi trybami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Plus lepszych kaset jest taki, ze lepiej zmieniają biegi, natomiast co do wagi, odchudzanie nie musi oznaczać posiadania lekkich części,tylko kupno lub modyfikacja obecnych, niekoniecznie z najwyższej półki. Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 moze troche offtop, ale z tego co piszesz wynika ze np tytanowe koronki w xtr nic nie daja i maja podobna trwalosc jak hg 50, ciekawe.. Gorszą Tytan nie jest dla zwiększenia przebiegów, tylko dla obniżenia masy. Tak jak cała grupa XTR - nie ma być trwała, ma dobrze działać i być lekka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Po za tym jesteśmy w temacie w którym chodzi o obniżanie wagi Wracając kilka(naście) postów do góry myślę, że wiercenie kasety ma sens. Tak dla zabawy i sprawdzenia jak to działa i wygląda. Tak samo chłopaki z LB przerabiają manetki zyskując po 60g. Dla jednych to mało, a dla innych to bardzo dużo. Szczególnie, że w odchudzaniu roweru nie chodzi o to aby mieć rower na pełnym carbonie, XXie i szytkach ale na stworzeniu lekkiego roweru w ramach naszego budżetu (który na ten ultra lekki nie zawsze pozwala). Po za tym lepiej poćwiczyć tuning na niskich, być może wyrobionych komponentach niż zabierać się za wysoka półką gdzie i tak jest zbyt mało materiału na wiercenie czy szlifowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Kaseta 9rz? HG50 11-34 = ~435g HG61 11-34 = ~385g 50g zysku, zobacz na zdjęciach czym się różnią - głównie "ramiona" koronek są mniej masywne, pojawiło się także więcej otworów. Wiele więcej w HG50 nie zdziałasz, a na pewno nie będzie to zysk stu i więcej gramów. 34 zęby koniecznie Ci potrzebne? Taka HG61 w wersji 11-32 to już spadek do ~330g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Nie widzę, problemu żeby w domowym warsztacie (dobrze wyposażonym) wyciąć dremelem ramiona coś na kształt tych ze zdjęcia na dole, a w każdej koronce dodatkowo nawiercić dziury fi 1-2 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Kłaniam, Przejdź na singla. Po skróceniu łańcucha i wywaleniu niepotrzebnych koronek i pół kilo urwiesz Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Kiedyś dla zabawy dokonałem tuningu kasety poprzez nawiercenie otworów w koronkach i na ramionach . Liczyłem na to iż pognie sie szybko , ale jeżdżę już tak dwa lata i wszystko jest ok, a do chudzielców nie należę . Zysk wagowy 50 gr. Czy warto? Koronki są twarde i wiertło średnicy 4 mm kupiłem w cenie około 18 zł tych taqńszych nie polecam - tępią sie po kilku otworach , papraniny na dwie godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potemp667 Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 50g... to tak jak 5dag sera żóltego... mało. Przy 100g to już będzie mało sens ale po Twoim poście widze że z 150g przsadziłem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.