Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tylko, że RS twierdzi:

 

Blokada TurnKey umożliwia jej ustawienie w pozycji włączonej lub wyłączonej. System wyposażono w mechanizm otwarcia blokady i uginania się widelca pod wpływem silnego uderzenia, który chroni zarówno widelec jak i rowerzystę w przypadku niespodziewanego najechania na poważną przeszkodzę.

 

 

This exclusive technology works a lot like the Secret Service. If you happen to hit a big rock when you have your fork locked out, TurnKey’s patented blow-off design takes the bullet for you, absorbing the unexpected hit instantly. When you think about it, it’s kind of noble. Compatible with both PushLoc and PopLoc remotes.

Edytowane przez lucass3
  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze TK wymaga przeważnie większej ilości oleju do działania, więc waga rośnie. Po drugie większość tłumików mc ma regulację gate, czyli można bardzo dokładnie dostosować moment zwolnienia blokady, do tego stopnia, że zablokowany widelec nie będzie pompował na podjeździe a na zjeździe będzie sensownie amortyzował. MC w podstawowej wersji ma wartość zwolnienia blokady ustaloną przez producenta, można to modyfikować przez rozebranie tłumika i dołożenie podkładki w odpowiednie miejsce.  Płynna regulacja kompresji może odbywać się poprzez zastosowanie odpowiedniej manetki lub o ile mnie pamięć nie myli mają ją modele z blokadą na goleni. 

Tłumik TK ma zupełnie inny przepływ oleju, w MC wlewa się przez jeden spory otwór i od razu napełnia tłumik, w TK przechodzi przez dwa otwory i przeciska przez obudowę tłumika. Nie jeździłem na nim ale może to skutkować głośniejszą pracą i zupełnie inną charakterystyką.

Tak wygląda to w przybliżeniu:

TurnKey+copy.jpg

Napisano (edytowane)

Po pierwsze TK wymaga przeważnie większej ilości oleju do działania, więc waga rośnie. Po drugie większość tłumików mc ma regulację gate, czyli można bardzo dokładnie dostosować moment zwolnienia blokady, do tego stopnia, że zablokowany widelec nie będzie pompował na podjeździe a na zjeździe będzie sensownie amortyzował. MC w podstawowej wersji ma wartość zwolnienia blokady ustaloną przez producenta, można to modyfikować przez rozebranie tłumika i dołożenie podkładki w odpowiednie miejsce.  Płynna regulacja kompresji może odbywać się poprzez zastosowanie odpowiedniej manetki lub o ile mnie pamięć nie myli mają ją modele z blokadą na goleni. 

 

 

 

 

Wiem o tym i zgadzam się w 100%.

 

 

 

 

 

 

Tłumik TK ma zupełnie inny przepływ oleju, w MC wlewa się przez jeden spory otwór i od razu napełnia tłumik, w TK przechodzi przez dwa tworzy i przeciska przez obudowę tłumika. Nie jeździłem na nim ale może to skutkować głośniejszą pracą i zupełnie inną charakterystyką.

 

 

 

 

Oo i to jest ta rzecz o którą mi chodziło. Ja wiem co to są regulacje floodgate i kompresji. Moje wątpliwości budziło jak MC bedzie się zachowywał bez floodgate i bez regulacji kompresji. Czyli dzięki swej budowie (łopatologicznie, dzięki tym swoim dziurkom) olej inaczej się przeciska i tłumienie ma inną charakterystykę, lepsza?

 

 

 

 

 

 

"Przecież tłumik w amorze nie działa na zasadzie 0-1. Służy do regulacji szybkości ugięcia amora.

"

 

 

 

Jak niby chcesz sobie regulować szybkość ugięcia jeśli nie masz specjalnej manetki, albo wersji z regulacją na goleni??

Edytowane przez lucass3
Napisano

Ale i tak TK miażdzy "tłumik" z xcr.

Dzisiaj będąc 6km w lesie, xc32 solo air TK z sagiem 12mm/12%, ładnie wybierał wszystko, to  gdy bym miał MC to by jeszcze lepiej wybierało?

Czy ta praca się różni pod innym względem?

  • Mod Team
Napisano

To nie tak. To jak wybiera to gównie sprawa sprężyny, ślizgów i uszczelek. Natomiast jeżeli byś teoretycznie zamienił tłumik TK na MC miałbyś szersze pole regulacji, precyzyjniej dobrane odbicie i kompresje, co za tym idzie, po chwili zabawy z pokrętłami mógłby lepiej pracować.

Napisano

Kompresja to się chyba przydaje bardziej przy ostrych zjazdach w dół co by się amor nie zapadał za bardzo. Przy jeździe po równym nie ma za bardzo sensu 

  • Mod Team
Napisano

Nie tylko, do ścigania nie jest wymarzony kanapowy widelec a jak sie zmniejszy sag nie wykorzysta całego skoku w razie potrzeby. Zwiększając kompresję, usztywniasz zawieszenie, tym samym mając taką samą twardość.

Napisano

Podpytam, bo w sumie w temacie. Recon Silver Solo Air ; tłumik TK. Pytanie dotyczy właśnie blokady. Blokować się blokuje, ale po mocniejszym uderzeniu blokada puszcza, po czym amortyzator znowu powraca do pełnej blokady. Mi się wydaje to normalne, ale spotkałem się z twierdzeniem, że tłumik jest uszkodzony.

Napisano

Hmm, jeśli się odblokowuje to dobrze, potwierdza to co już napisałem, że TK posiada zabezpieczenie. Z tym blokowaniem z powrotem  to już nie wiem ale wydaje się, że tak to powinno wyglądać. 

Napisano

 

 

Blokować się blokuje, ale po mocniejszym uderzeniu blokada puszcza, po czym amortyzator znowu powraca do pełnej blokady.

 

W moim Reconie mam identycznie

Napisano (edytowane)

Czyli jest zabezpieczenie, o którym też właśnie myślałem patrząc na pracę tego widelca. Nie jest to mój rower, ale go serwisuję i od początku dla mnie było to normalne, że ten tłumik tak działa. Pytałem bo od "znawcy" usłyszałem kiedyś, że blokada powinna być na stałe.

 

Dzięki koledzy ;)

Edytowane przez DEVILEK
  • 8 lat później...
Napisano

Konwersja z tk do mc w rock shox nie jest trudna . Zasadniczo nie różnią sie te tlumiki od siebie jakoś znacznie . W TK nie ma sprężyny naciągowej zaworu i to głównie je zasadniczo różni od siebie . Szkoda że rock shox nie sprzedaje takich sprężyn do konwersji . Ja kupiłem Judy 29 RL rock shoxa z TK i własnym sumptem zrobiłem taką konwersję do opcji MC . W JUDY 29 " RL to była łatwizna w sumie bo punkty montażowe sprężyny są już przygotowane w nim i wystarczy sprężynkę wpiąć w shaft i korpus tłumika a potem  skręcić wszystko do kupy . Sprężyny do konwersji jeszcze mam i mogę pomóc potrzebującym . Poziom trudności wykonania tej konwersji to 2 w skali 1-10 . 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...