Zboro Napisano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Witam ! Chce złożyć sprzęt na tegoroczne MP w XC. Sprzęt musi być lekki. Ale nie aż tak drogi. Mam tu pewien pomysł. Jeśli moglibyście coś poradzić to będe wdzięczny : Mój pomysł to : Rama Boplight - 999zł - 1330gram Amor Manitou Skareb SUPER TPC LO 80 mm - 799zł Korba Shimano Deore XT fc-m760 Hollowtech II - 860 gram ( z osią suportu ) - 465 zł Kółka Mavic CrossLand < już posiadam > Kaseta - Kaseta XT CS-M760 11/32 - 160 zł - 264 gram Łańcuch - Deore XT CN- HG-93 - 112 ogniw - 295 gram - 65 zł Hamulce - Hope Mini - 650 zł za jeden - 375 gram jeden Sztyca - Boplight - 129 zł - 200 gram Mostek - Boplight Team - 89 zł - 108 gram Kiera - Boplight Team - 89 zł - 149 gram Rogi - Boplight Team Y - 79 zł - 58 gram Siodełko - San Marco BLAZE - 60 zł - 260 gram Manetki - Shimano LX - 144 zł - 244 gram Przerzutka Przód - Shimano XT top swing 89 zł - 174 gram Przerzutka Tył - Shiano XTR RD - M952 ( długi wózek ) - 300zł - 207 gram Chwyty - Neopren Author poniżej 50 gram Zacisk podsiodłowy - M2racer Zacisk - 98 zł - 8 gram Pedały Crank Bros - EGGBEATERS CHROME 299zł - 294 gram Oponki Michelin XCR Dry UST < bezdętkowa > - 99zł za stuke - 660 gram sztuka Linki i pancerze Jagwire - 50 zł To chyba tyle Jeźdże w XC. Waga roweru to priorytet ! Ale kasy nie mam za dużo ! Waże około 68 kg do wzrostu około 176 cm. Wszystkie "lekkie" porady i uwagi mile widziane Pozdro Zboro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Przedni XT to porazka , Deorka wazy 135g ;] i tez dziala bdb. Wagi katalogowe masz ? Pewnie nieco wiecej bedzie ogolnie. Nad tarczami bym sie zastanawial , skoro musi byc lekki to moze jednak vki ? chyba ze nie az tak , i zalezy ci na komforcie ( sam wole tarcze ;] ) to co innego. Reszta ok , standard ;] , tylko te kolka hmm ile one waza ? chyba nie malo , no ale skoro juz masz to troche bez sensu je sprzedawac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5611 Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Ja bym zmienił ramke na cos innego i co prawda cięzszego.. xtc, lanza czy cos.. bop jestr troche krotki:/ łancuch Xtr -manetki pewnei nei przepadasz za gripami ale jesli nei masz wobec nich zachamowań to kup gripy atack, rocket -przerzutka przód :poszukaj starych modeli lx/xt wagi w granicach 155-135g zacisk podsiodłowy lepiej kup np. bbb czy acent waga 21-24g ale zaoszczędzoną kase mozesz wydac na cos innego np. karbonowy wozek do xtr.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 5 Czerwca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Zacisk sztycy polecam Kross 18,7g za 8zł A bez większych problemów można go jeszcze trochę wylajtować przy użyciu pilnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Kiere lepiej wziąc Tioge, cena taka sama, a wazy 126 g. Bez sensu kupowac zacisk za 98 złotych, lepiej dołożyć do czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Sprężynka Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 Witam! -Cięzkie siodełko, zamiast wydawać fure kasy na zacisk(kupa kasy mały zysk wagowy) dołóż lepiej do siodła zaoszczędzisz dużoooo więcej -Co do bezdętek jeżeli byś chciał można zamienic na : Tioga red phoenix 1.8 kevlar(430g-sztuka, 200zł komplet) + Schwalbe xx ligt(95g-sztuka, 52zł komplet), lub maxxis ultra light (125 gram, 26 zł komplet). Przy Twojej wadze jeżeli bym brał coś takiego to racze Ultra light'y, ja osobiście jeżdze na schwalbe ale waże 48kg :twisted: - tak jak już wcześniej wspomnieli: przednia przerzutka straszny kloc-> spróbuj np wychaczyć lx 2003r super waga 128 gram bez tuningu -kiera-> tak jak wcześniej ktoś wspomniał Tioga -hamulce: może komplet formulab4 team (około 900 zł{zależy gdzie kupujesz} poniżej 800 gram komplet, lub magura marta sl 712 gram komplet->ceny różnie ZYSK WAGOWY -opony+ dętki->1320g(bezdętki), 1)1050g, lub 1110 gram. Zysk 270g, lub 210 gram -siodło około 60-80gram -kiera do 30 gram( zależy jeszcze jaką chcesz długość -przy martach około 40 gram (dorożej) formuly 10-20 gram więcej, jednakże taniej!! -przerzutka przód przy LX 46 gram w innym przypadlku do 40 gram Całość:W najlepszym przypadku około 400 gram nie zwiększając zbytnio kosztów. P.S Możesz sie też bawić w SID'a i jedo tuningowanie :twisted: Więcej znajdziesz na forum www.light-bike.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 Hamulce - Hope Mini - 650 zł za jeden - 375 gram jeden Nie bierz tego badziewia. Alvaren miał M4 i mu ciekł. Na wielu forach można przeczytać, że Hope'y cieknął a Mini jest do tego słaby i drogi. Lepiej weź Formule Oro (400g.) albo Avida Juicy 7 (424g.), Magura Marta (361g.) też nie będzia zła o ile znajdziesz w takiej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Sprężynka Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 A nie wydaje Ci się ze montowanie Oro albo Juicy 7 to dociążanie roweru?? Wiadomo że nie liczy się tylko waga, lecze też działanie ale montowanie tak cięzkicha hamulców to przsada chyba lekka szczególnie ze jest spoo modeli lekkich a dobrze działających tak jak powiedziałem FOrmula b4 formula B4 team, Magura Marta Sl P.S Niemożliwe zeby Magura Marta ważyłą 361 gram-> chyba ze to waga katalogowa;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 ramka do zmiany hope mini ..... wogole nie kumam marudzisz ze drogo a siegasz po taka polke nie jest drogo drogo to bylo panie pare lat temu ,wtedy trzeba bylo kupowac sprzet ktory teraz jest po 3 tys wtedy byl po 6-7 albo wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Sprężynka Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 :twisted: Formula Oro 417 gram rok 2005(rear 160 mm with IS 2000 adaptor; out of the box, uncut (165 cm), fully bled, all bolts (steel) included), Magura Marta 2002r 413 gram(Rear incl. lever and everything) Magura Marta SL 2004r 361 gram (rear, complete as out of the box, averaged (360/362) P.S W razie jakichkolwiek wątpliwości odsyłam na http://weightweenies.starbike.com/listings.php :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 Jak wybierasz najważszą wagę tego hampla to co się dziwisz. Ja jakoś widzę 361g dla Marty z 2003r. Dla porównania B4 na tarczy 140mm 358g, na 160mm 376g Nie wspominając o tym że B4 to przestarzała konstrukcja. A jak mu naprawdę zależy na masie to niech bierze Avida SD SL i niech nie zawraca sobie tyłka tarczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 Rama Boplight - 999zł - 1330gram No cóż cena tej ramy jest bardzo optymistyczne kosztuje ona ok 1600zł, więc to dość duża różnica chyba że masz jakieś "źródło" do tych ram i płacisz mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 P.S Niemożliwe zeby Magura Marta ważyłą 361 gram-> chyba ze to waga katalogowa;] Pewnie, że możliwe. Tyle ważyła moja Marta z seryjnymi śrubkami. Z Pro-Boltami przód waży 339g. Magura Marta 2002r 413 gram(Rear incl. lever and everything) Magura Marta SL 2004r 361 gram (rear, complete as out of the box, averaged (360/362) 2002r, czyli z okrągłą, cięższą tarczą (starsza waży 129g, nowsza falowana - 107g) Moja tylna Marta ważyła z seryjnymi śrubkami 378g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Czerwca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2006 Tak czy inaczej hope odpuść sobie Co do "ORO" to ja mam K24 180mm i wagi całości to 426g(przód) 444(tyl) - ale przewody były skracane więc masa jest niższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomaran Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 hej, a gdzie znalazles Skraebka Super z manetka za 799zl, bo tez bym sobie chetnie zakupil w tej cenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Nad tarczami bym sie zastanawial , skoro musi byc lekki to moze jednak vki ? chyba ze nie az tak , i zalezy ci na komforcie ( sam wole tarcze ;] ) to co innego. Z tym w zupełności się zgadam. Kiedy przeczytałem iż nie masz za dużo kasy a kupujesz ramę za 999zł to sobie pomyślałem jakie ty masz pojęcie w znaczeniu "mało kasy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Akurat 1k zł to bardzo mało na lekką i wytrzymałą ramę. A jak wiadomo rama to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Widze ze co do tarczy sa podzielone opinie. To ja dodam coś od siebie. Jeżeli nie masz kasy i nie chcesz tak " bardzo dociążyć" roweru to kup przynajmniej jedną tarcze do przodu a do tyłu dobra v'ke. Uważam to troche za absurd zeby placic XXX kasy wiecej za to, zeby miec hamulec lzejszy o 20gram. przeciez nie startujesz w zawodach na najlżejszy rower świata. Moje zdanie: jezeli na tarczówkach przybędzie Ci w wadze roweru 100 czy nawet 200g to nie bedzie mialo takiego wpływu nawynik końcowy. Nie wiaodmo jaka bedzie pogoda na zawodach. Może sie okaze ze będzie padać i bedzie błoto i co ? i w tedy bedziesz mógł jechać z normalna szybkością nie obawiając sie o nic. Zysk czasowy jaki bys miał z roweru lzejszego o 200g bedzie na pewno mniejszy niz zysk czasu z szybszego wchodzenia w zakrety i pewniejszej jazdy. Pisze to nie z głowy a z doświadczenia :] Na ostatnich zawodach goniłem ridera na dwu tarczach a ja mialem 2 v'ki. Na zakretach wycinał mnie jak chcial a ja musialem duuuzo wczesniej zaczać spowalniać rower. (deszcz + błoto) Tak wiec tarcze obowiązkowo a przynajmniej jedna. I mysle ze nie warto wydawac XXX a moze XXXX pieniedzy na to zeby hamulec byl lzejszy o 40gram. Edit: ja bym nie kupowal jakis kosmicznych pancerzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rogas Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Wy z tym przeliczaniem do polowy kilograma to sobie jaja robicie, nie? Naprawde pol kilka w ta, czy w ta robi Wam taką różnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 ziarnko do ziarnka ...... kazdy robi to co lubi niektorzy lubia lekkie rowery przejedz sie kiedys na 21kg potem na 14kg a potem na 9kg na pewno zauwazysz roznice bardzo dobrze to mozna odczuc 'odchudzajac' kola pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rogas Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Heh, jesli mowa o kolach to mamy na mysli chyba tylko felgi i opony, bo trudno mi wyobrazic sobie oszczedzanie wagi na czyms innym. Jaka jest roznica miedzy lekka i zwykla detka? Szprychami? Opaska? ( ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Lekka detke szybciej przebijesz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undi Napisano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2006 co do detek to sie nie zgodze. otoz: waga kola, a scislej tego co jest najbardziej oddalone od piasty, a wiec obreczy, detki i opony ma kolosalne znaczenie przy rozpedzaniu, prszyspieszaniu i ogolnie jezdzie. ja bym te wage ujmowal calosciowo, tzn. 100g na detce, 150 na oponie, 150 na obreczy, jeszcze tylko cieniowane szprychy i masz kolo lzejsze o pol kilo, a to duzo. faktycznie, jak spojrzec na sama detke to mozna powiedziec "ee...to tylko 88g", ale jezdzisz na calym kole, a nie na samej kiszce prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.