Skocz do zawartości

[ nowy sprzęt ] czy musi byc tak drogo ?


Zboro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Chce złożyć sprzęt na tegoroczne MP w XC. Sprzęt musi być lekki. Ale nie aż tak drogi.

Mam tu pewien pomysł. Jeśli moglibyście coś poradzić to będe wdzięczny :

 

Mój pomysł to :

Rama Boplight - 999zł - 1330gram

Amor Manitou Skareb SUPER TPC LO 80 mm - 799zł

Korba Shimano Deore XT fc-m760 Hollowtech II - 860 gram ( z osią suportu ) - 465 zł

Kółka Mavic CrossLand < już posiadam >

Kaseta - Kaseta XT CS-M760 11/32 - 160 zł - 264 gram

Łańcuch - Deore XT CN- HG-93 - 112 ogniw - 295 gram - 65 zł

Hamulce - Hope Mini - 650 zł za jeden - 375 gram jeden

Sztyca - Boplight - 129 zł - 200 gram

Mostek - Boplight Team - 89 zł - 108 gram

Kiera - Boplight Team - 89 zł - 149 gram

Rogi - Boplight Team Y - 79 zł - 58 gram

Siodełko - San Marco BLAZE - 60 zł - 260 gram

Manetki - Shimano LX - 144 zł - 244 gram

Przerzutka Przód - Shimano XT top swing 89 zł - 174 gram

Przerzutka Tył - Shiano XTR RD - M952 ( długi wózek ) - 300zł - 207 gram

Chwyty - Neopren Author poniżej 50 gram

Zacisk podsiodłowy - M2racer Zacisk - 98 zł - 8 gram

Pedały Crank Bros - EGGBEATERS CHROME 299zł - 294 gram

Oponki Michelin XCR Dry UST < bezdętkowa > - 99zł za stuke - 660 gram sztuka

Linki i pancerze Jagwire - 50 zł

To chyba tyle

 

Jeźdże w XC. Waga roweru to priorytet ! Ale kasy nie mam za dużo !

Waże około 68 kg do wzrostu około 176 cm.

Wszystkie "lekkie" porady i uwagi mile widziane

 

Pozdro

Zboro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni XT to porazka , Deorka wazy 135g ;] i tez dziala bdb.

 

Wagi katalogowe masz ? Pewnie nieco wiecej bedzie ogolnie.

 

Nad tarczami bym sie zastanawial , skoro musi byc lekki to moze jednak vki ? chyba ze nie az tak , i zalezy ci na komforcie ( sam wole tarcze ;] ) to co innego.

 

Reszta ok , standard ;] , tylko te kolka hmm ile one waza ? chyba nie malo , no ale skoro juz masz to troche bez sensu je sprzedawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił ramke na cos innego i co prawda cięzszego.. xtc, lanza czy cos.. bop jestr troche krotki:/ łancuch Xtr

-manetki pewnei nei przepadasz za gripami ale jesli nei masz wobec nich zachamowań to kup gripy atack, rocket

-przerzutka przód :poszukaj starych modeli lx/xt wagi w granicach 155-135g zacisk podsiodłowy lepiej kup np. bbb czy acent waga 21-24g ale zaoszczędzoną kase mozesz wydac na cos innego np. karbonowy wozek do xtr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

-Cięzkie siodełko, zamiast wydawać fure kasy na zacisk(kupa kasy mały zysk wagowy) dołóż lepiej do siodła zaoszczędzisz dużoooo więcej

-Co do bezdętek jeżeli byś chciał można zamienic na : Tioga red phoenix 1.8 kevlar(430g-sztuka, 200zł komplet) + Schwalbe xx ligt(95g-sztuka, 52zł komplet), lub maxxis ultra light (125 gram, 26 zł komplet). Przy Twojej wadze jeżeli bym brał coś takiego to racze Ultra light'y, ja osobiście jeżdze na schwalbe ale waże 48kg :twisted:

- tak jak już wcześniej wspomnieli: przednia przerzutka straszny kloc-> spróbuj np wychaczyć lx 2003r super waga 128 gram bez tuningu

-kiera-> tak jak wcześniej ktoś wspomniał Tioga

-hamulce: może komplet formulab4 team (około 900 zł{zależy gdzie kupujesz} poniżej 800 gram komplet, lub magura marta sl 712 gram komplet->ceny różnie

 

ZYSK WAGOWY

-opony+ dętki->1320g(bezdętki), 1)1050g, lub 1110 gram. Zysk 270g, lub 210 gram

-siodło około 60-80gram

-kiera do 30 gram( zależy jeszcze jaką chcesz długość

-przy martach około 40 gram (dorożej) formuly 10-20 gram więcej, jednakże taniej!!

-przerzutka przód przy LX 46 gram w innym przypadlku do 40 gram

 

Całość:W najlepszym przypadku około 400 gram nie zwiększając zbytnio kosztów.

 

P.S Możesz sie też bawić w SID'a i jedo tuningowanie :twisted: Więcej znajdziesz na forum www.light-bike.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce - Hope Mini - 650 zł za jeden - 375 gram jeden

Nie bierz tego badziewia. Alvaren miał M4 i mu ciekł. Na wielu forach można przeczytać, że Hope'y cieknął a Mini jest do tego słaby i drogi.

Lepiej weź Formule Oro (400g.) albo Avida Juicy 7 (424g.), Magura Marta (361g.) też nie będzia zła o ile znajdziesz w takiej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wydaje Ci się ze montowanie Oro albo Juicy 7 to dociążanie roweru?? Wiadomo że nie liczy się tylko waga, lecze też działanie ale montowanie tak cięzkicha hamulców to przsada chyba lekka szczególnie ze jest spoo modeli lekkich a dobrze działających tak jak powiedziałem FOrmula b4 formula B4 team, Magura Marta Sl

P.S Niemożliwe zeby Magura Marta ważyłą 361 gram-> chyba ze to waga katalogowa;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramka do zmiany

hope mini .....

wogole nie kumam

marudzisz ze drogo a siegasz po taka polke

nie jest drogo

drogo to bylo panie pare lat temu ,wtedy trzeba bylo kupowac

sprzet ktory teraz jest po 3 tys wtedy byl po 6-7 albo wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:twisted: Formula Oro 417 gram rok 2005(rear 160 mm with IS 2000 adaptor; out of the box, uncut (165 cm), fully bled, all bolts (steel) included), Magura Marta 2002r 413 gram(Rear incl. lever and everything)

Magura Marta SL 2004r 361 gram (rear, complete as out of the box, averaged (360/362)

 

P.S W razie jakichkolwiek wątpliwości odsyłam na http://weightweenies.starbike.com/listings.php :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wybierasz najważszą wagę tego hampla to co się dziwisz. Ja jakoś widzę 361g dla Marty z 2003r.

Dla porównania B4 na tarczy 140mm 358g, na 160mm 376g

Nie wspominając o tym że B4 to przestarzała konstrukcja.

A jak mu naprawdę zależy na masie to niech bierze Avida SD SL i niech nie zawraca sobie tyłka tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S Niemożliwe zeby Magura Marta ważyłą 361 gram-> chyba ze to waga katalogowa;]

 

Pewnie, że możliwe. Tyle ważyła moja Marta z seryjnymi śrubkami. Z Pro-Boltami przód waży 339g.

 

Magura Marta 2002r 413 gram(Rear incl. lever and everything)

Magura Marta SL 2004r 361 gram (rear, complete as out of the box, averaged (360/362)

 

 

2002r, czyli z okrągłą, cięższą tarczą (starsza waży 129g, nowsza falowana - 107g) Moja tylna Marta ważyła z seryjnymi śrubkami 378g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nad tarczami bym sie zastanawial , skoro musi byc lekki to moze jednak vki ? chyba ze nie az tak , i zalezy ci na komforcie ( sam wole tarcze ;] ) to co innego.

 

Z tym w zupełności się zgadam.

 

Kiedy przeczytałem iż nie masz za dużo kasy a kupujesz ramę za 999zł to sobie pomyślałem jakie ty masz pojęcie w znaczeniu "mało kasy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze co do tarczy sa podzielone opinie. To ja dodam coś od siebie.

Jeżeli nie masz kasy i nie chcesz tak " bardzo dociążyć" roweru to kup przynajmniej jedną tarcze do przodu a do tyłu dobra v'ke.

Uważam to troche za absurd zeby placic XXX kasy wiecej za to, zeby miec hamulec lzejszy o 20gram. przeciez nie startujesz w zawodach na najlżejszy rower świata.

 

Moje zdanie: jezeli na tarczówkach przybędzie Ci w wadze roweru 100 czy nawet 200g to nie bedzie mialo takiego wpływu nawynik końcowy. Nie wiaodmo jaka bedzie pogoda na zawodach. Może sie okaze ze będzie padać i bedzie błoto i co ? i w tedy bedziesz mógł jechać z normalna szybkością nie obawiając sie o nic. Zysk czasowy jaki bys miał z roweru lzejszego o 200g bedzie na pewno mniejszy niz zysk czasu z szybszego wchodzenia w zakrety i pewniejszej jazdy. Pisze to nie z głowy a z doświadczenia :]

Na ostatnich zawodach goniłem ridera na dwu tarczach a ja mialem 2 v'ki. Na zakretach wycinał mnie jak chcial a ja musialem duuuzo wczesniej zaczać spowalniać rower. (deszcz + błoto)

 

Tak wiec tarcze obowiązkowo a przynajmniej jedna. I mysle ze nie warto wydawac XXX a moze XXXX pieniedzy na to zeby hamulec byl lzejszy o 40gram.

 

Edit: ja bym nie kupowal jakis kosmicznych pancerzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do detek to sie nie zgodze. otoz:

waga kola, a scislej tego co jest najbardziej oddalone od piasty, a wiec obreczy, detki i opony ma kolosalne znaczenie przy rozpedzaniu, prszyspieszaniu i ogolnie jezdzie. ja bym te wage ujmowal calosciowo, tzn. 100g na detce, 150 na oponie, 150 na obreczy, jeszcze tylko cieniowane szprychy i masz kolo lzejsze o pol kilo, a to duzo.

 

faktycznie, jak spojrzec na sama detke to mozna powiedziec "ee...to tylko 88g", ale jezdzisz na calym kole, a nie na samej kiszce prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...