qwoot Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Mam mały problem z pompowaniem nowych kół z takowym wentylem - mianowicie nie idzie mi napompowanie dętki by opona była dość twarda, powietrze przy pompowaniu po prostu idzie nie tam gdzie trzeba mam pompkę nożną do samochodu i mam taki adapter z kauflandu by dopasować do wentylu Presta przejściówkę wkręcam do oporu i próbowałem kombinacji z odkręceniem zaworu Presta do końca jak i tylko kilka obrotów i dalej nie mogę uzyskać wymaganej twardości koła, czyżby było jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym ciśnieniem czy może coś źle robie?
Mod Team adamos Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Napisano 3 Lutego 2014 Do jakich maksymalnych ciśnień masz tę pompkę samochodową i do jakich próbujesz pompować opony?Kup dobrą, stacjonarną pompke rowerową. Wiekszość z nich jest już wyposażona w adaptery do wszystkich rodzajów wentyli.
qwoot Napisano 3 Lutego 2014 Autor Napisano 3 Lutego 2014 hmm jakie maksymalne ciśnienie to musiałbym sprawdzić, ale powiem że jak nią pompowałem wentyl Dunlopa to niespełna 1/4 skali starczyła by uzyskać naprawdę twarda oponę, a teraz nie ma nawet jak tego ciśnienia zmierzyć ale przy nacisku sam widzę, że opona jest za miękka, a próbuje napompować tak na wyczucie żeby aż takiego flaka nie było:) na oponie mam rekomendowane 0.25 Pa z czego pamiętam. adaptery oddzielnie kupiłem po pompka naprawdę porządna i grzech nie przystosować jej do nowych zaworów:)
Mod Team adamos Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Napisano 3 Lutego 2014 Nie wiem jaką masz dokładnie pompkę, ale pompki samochodowe często nie są dostosowane do nabijania wyższych z reguły ciśnień w oponach rowerowych. Być może jest to też wina adeptera. który "nie trzyma" powietrza w oponie przy wyższym ciśnieniu lub po prostu domykaja odkręcany zaworek presty i trudno dopompować koło do pożądanego ciśnienia. Trudno ocenić na odległość, co może być tego przyczyną.
qwoot Napisano 3 Lutego 2014 Autor Napisano 3 Lutego 2014 Ok, bo na moje oko to powietrze ucieka właśnie przez ta przejściówkę, w miejscu gdzie styka sie z zaworem koła, może to właśnie wina przejściówki - ciśnienie powietrza jest tracone z tej pompki i przez to w pewnym momencie jest niewystarczające by wepchnąć ten wystający "bolec" z zaworu. Przez to solidne napompowanie nie jest możliwe, tak ja to widzę na chwile obecna... Domykanie to ja wykluczam, nie ma żadnego elementu który może to powodowac:)
thomasz Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Miałem tak w taniej pompce. Dętkę z zaworem samochodowym pompowalem na 4 bary bez problemu. Ta sama pompka i preste mogłem napompować już tylko do 3.5. Powyżej uciekało powietrze przy adapterze. Kupiłem dobrą pomkę stacjonarną i jest po problemie.
mam16v Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 potrzebujesz tego http://allegro.pl/koncowka-uniwersalna-do-pompki-adapter-pompka-i3884333307.html to nie działa http://allegro.pl/reduktor-novatec-wentyli-dv-fv-av-u-fv-kr-i3909450751.html
Rulez Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Mam reduktor o budowie takiej jak ten drugi, i mogę napompować nim nawet koło szosowe
Schwefel Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Ja też taki miałem i fakt faktem, że przez rok nim pompowałem szosę ale nie jest to idealne rozwiązanie. Po jakimś czasie musiałem uszczelniać połączenie taśmą izolacyjną.
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2014 Mod Team Napisano 4 Lutego 2014 Ten adaprerek jest ok jak sie go właśnie uszczelni
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.