Skocz do zawartości

[remont] Przeróbka Rometa Pasata na SS


DamianPGN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W sierpniu 2013 postanowiłem kupić jakąś używaną szosę. Padło na Rometa Pasata. Dałem za niego 200zł i wydaję mi się, że dużo przepłaciłem, ale co tam ;) Tak wyglądał zaraz po kupnie:

alwq.jpg

 

Wyrzuciłem dosłownie tonę czarnej taśmy i okazało się, że oryginalnie romet był czerwony ;)

 

Na początku chciałem nim jeździć bez wkładania w niego kasy, ale pomyślałem, że lepiej będzie zrobić gruntowny remont. 

Zacząłem od demontażu części:

0izt.jpg

 

6ho1.jpg

 

6z2w.jpg

 

54f9.jpg

 

34de.jpg

 

Trochę części już po rozkręceniu i lekkiej polerce:

tpaw.jpghzo5.jpg

8qoo.jpg

j6fl.jpg

 

Rama jest goła, gotowa do piaskowania. Rama będzie pomalowana na biało.

mx1e.jpg

 

Dodałem też wyższy mostek, bo też chcę, aby jeździło się wygodnie:

 

gvij.jpg

 

 

Więc tak, 

Korba będzie nowa, rometowska 52 zęby

Z tyłu wolnobieg 20 lub 22 zęby

Owijka będzie czarna.
Pancerze białe, opony nowe z białym bokiem.

 

Na bieżąco będę informował o postępach. Dziś wybieram się na zakupy i mam zamiar kupić wszystkie potrzebne części, których brakuje mi już niewiele.

Myślę, że do maja rower będzie złożony.

Budżet razem z ceną zakupu zamknie się w 600zł

Napisano

Całkiem ciekawa "kolarka" :)  Czy 200 zł to za dużo? Nie wypowiem się, bo... się nie znam, moim zdaniem wyjdzie ciekawy projekcik. No i dobry, bo polski ;)

Napisano

Mała aktualizacja ;)

 

Białe pancerze już zakupione:

 

 

hc5o.jpg

 

Tylne koło już czeka na wolnobieg. Powinien być za 3 dni :) Zrezygnowałem z białych opon, kupiłem zwykłe - 32-622

 

zplb.jpg

 

Przednie:

 

h9tu.jpg

 

Niestety obydwa koła ważą ponad 4kg ;/ Chciałbym połowę tej wagi :)

 

Stara korba już trochę zużyta, może ktoś z Was chce kupić? Nowa powinna niedługo przyjść.

 

sez.JPG

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

 

 

Lepiej bylo kupic na kwadrat i alu korbe
 

 

i wtedy jeszcze bym musiał kupować suport, a co jest lepszego w aluminiowej korbie?

Napisano

Niby dlaczego ma odpaść korba-z samego faktu, że jest na klinach? Obecnie "odświeżam" rower po moim ś.p dziadku, na oko 30 letni NSU - oczywiście na kliny. Jeździł i nadal wszystko ok. Rama do malowania, części do polerki i będzie nadal piękny.

Napisano

Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła  jest ułożony zbyt głęboko i nie najlepiej układa się linia łańcucha jeśli używa się 52 zębów. Proponuję na początek zostawić stary wolnobieg  i popatrzeć jak się układa łańcuch  na kolejnych biegach i kiedy jest równoległy do górnej rury ramy.

Napisano

Oki upragniona aktualizacja ;)

 

1) Owinięta kierownica, gotowa do założenia:

http://zapodaj.net/be8b921a94bbb.jpg.html

http://zapodaj.net/8a13295d90797.jpg.html

 

2) Rama i widelec po piaskowaniu:

http://zapodaj.net/8e5aca0999ab7.jpg.html

http://zapodaj.net/3b3ae273d773e.jpg.html

 

3)

Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła  jest ułożony zbyt głęboko

 
Dlatego kupiłem nową piastę, tylko na wolnobiegi jednorzędowe, z jednej strony wolnobieg 22T (na miasto) z drugiej 16T (na jakiś dalszy wyjazd). Niestety muszę tydzień czekać na obręcz i szprychy (brak towaru w sklepie ;\)

 

 

http://zapodaj.net/b153277315dc3.jpg.html

http://zapodaj.net/55b8581c6c09f.jpg.html

http://zapodaj.net/03d74ae542b7a.jpg.html

Napisano

Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd. Za kilka, kilkanaście lat będzie nam brakowało naszych klasyków zachowanych w dawnych kształtach...

Napisano

To nie jest żaden klasyk tylko zwalony relikt  lat 80 tych, klasyk to rower w wyjściowym malowaniu zachowany w stanie strychowo-stodołowym, mało jeżdżony, na oryginalnych oponach itp. Także taka reinkarnacja w tym wypadku nie gwałci nic historycznego, bo rower był wyjściowo zramolały przez poprzednich użytkowników.

 

Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha,  korzystając z e  starego koła i wolnobiegu. Symetryczna piasta nowateka na 120 mm może ustawiać zębatkę w złym miejscu w stosunku do linii łańcucha idącej z korby, jest jeszcze szansa zapleść koło asymetrycznie, rezygnując z przekładania później na dwie strony .   W normalnych korbach na kwadrat można manipulować suportem, jego długością, tutaj na kliny  tarcza 52 zęby będzie zawsze w tym samym miejscu i do niej należy dobrać pozycję wolnobiegu.  Małe przekosy niby nie robią różnicy ale w miarę wyciągania łańcucha  będzie lubił sobie spaść, terkotał itp

Napisano

 

 

Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd.
 

 

Popatrz na zdjęcia z przed remontu, ten rower był bardzo skundlony, kierownica jakas włoska, klamki nieoryginalne, rama od zwykłego prl-owskiego turystyka, więc myślę, że przerabiając ten rower nawet pomogłem.

 

 

 

Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha
 

Jeszcze przed składaniem roweru założyłem piastę z wolnobiegiem do haków i lekko skręciłem ośkę i korbę, wszystko wydaje się być idealnie spasowane

 

 

 

 

Napisano

 

 

Ja to w ogóle bym zrobił go w rat-rost style.

 

Niestety nie podobają mi się takie rowery, jakoś auta w stylu rat-rot lepiej mi podchodzą 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...