DamianPGN Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Witam. W sierpniu 2013 postanowiłem kupić jakąś używaną szosę. Padło na Rometa Pasata. Dałem za niego 200zł i wydaję mi się, że dużo przepłaciłem, ale co tam Tak wyglądał zaraz po kupnie: Wyrzuciłem dosłownie tonę czarnej taśmy i okazało się, że oryginalnie romet był czerwony Na początku chciałem nim jeździć bez wkładania w niego kasy, ale pomyślałem, że lepiej będzie zrobić gruntowny remont. Zacząłem od demontażu części: Trochę części już po rozkręceniu i lekkiej polerce: Rama jest goła, gotowa do piaskowania. Rama będzie pomalowana na biało. Dodałem też wyższy mostek, bo też chcę, aby jeździło się wygodnie: Więc tak, Korba będzie nowa, rometowska 52 zęby Z tyłu wolnobieg 20 lub 22 zęby Owijka będzie czarna.Pancerze białe, opony nowe z białym bokiem. Na bieżąco będę informował o postępach. Dziś wybieram się na zakupy i mam zamiar kupić wszystkie potrzebne części, których brakuje mi już niewiele. Myślę, że do maja rower będzie złożony. Budżet razem z ceną zakupu zamknie się w 600zł
Hogg Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Całkiem ciekawa "kolarka" Czy 200 zł to za dużo? Nie wypowiem się, bo... się nie znam, moim zdaniem wyjdzie ciekawy projekcik. No i dobry, bo polski
DamianPGN Napisano 4 Lutego 2014 Autor Napisano 4 Lutego 2014 Mała aktualizacja Białe pancerze już zakupione: Tylne koło już czeka na wolnobieg. Powinien być za 3 dni Zrezygnowałem z białych opon, kupiłem zwykłe - 32-622 Przednie: Niestety obydwa koła ważą ponad 4kg ;/ Chciałbym połowę tej wagi Stara korba już trochę zużyta, może ktoś z Was chce kupić? Nowa powinna niedługo przyjść.
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Napisano 3 Marca 2014 nowa korba tez na klin ? Tak, będzie identyczna, tylko po prostu fabrycznie nowa
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Napisano 3 Marca 2014 Lepiej bylo kupic na kwadrat i alu korbe i wtedy jeszcze bym musiał kupować suport, a co jest lepszego w aluminiowej korbie?
Schwefel Napisano 3 Marca 2014 Napisano 3 Marca 2014 Lepsze jest to, że ci nie odpadnie w najmniej odpowiednim momencie. Swoją drogą to nie znam nikogo kto z własnej woli jeździłby jeszcze na klinach.
DamianPGN Napisano 3 Marca 2014 Autor Napisano 3 Marca 2014 Dlaczego niby jak jest na klinach ma coś odpaść. Jeśli coś jest dobrze zrobione , nie ma prawa odpaść
Hogg Napisano 3 Marca 2014 Napisano 3 Marca 2014 Niby dlaczego ma odpaść korba-z samego faktu, że jest na klinach? Obecnie "odświeżam" rower po moim ś.p dziadku, na oko 30 letni NSU - oczywiście na kliny. Jeździł i nadal wszystko ok. Rama do malowania, części do polerki i będzie nadal piękny.
vitesse Napisano 3 Marca 2014 Napisano 3 Marca 2014 pojezdzcie to zobaczycie, bardzo nietrwale rozwiazanie
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Napisano 4 Marca 2014 Okey za parę godzin będzie mała aktualizacja, nowa owijka, rama wypiaskowana itd.
itr Napisano 4 Marca 2014 Napisano 4 Marca 2014 Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła jest ułożony zbyt głęboko i nie najlepiej układa się linia łańcucha jeśli używa się 52 zębów. Proponuję na początek zostawić stary wolnobieg i popatrzeć jak się układa łańcuch na kolejnych biegach i kiedy jest równoległy do górnej rury ramy.
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Napisano 4 Marca 2014 Oki upragniona aktualizacja 1) Owinięta kierownica, gotowa do założenia: http://zapodaj.net/be8b921a94bbb.jpg.html http://zapodaj.net/8a13295d90797.jpg.html 2) Rama i widelec po piaskowaniu: http://zapodaj.net/8e5aca0999ab7.jpg.html http://zapodaj.net/3b3ae273d773e.jpg.html 3) Gwint na wolnobieg w oryginalnej piaście takiego koła jest ułożony zbyt głęboko Dlatego kupiłem nową piastę, tylko na wolnobiegi jednorzędowe, z jednej strony wolnobieg 22T (na miasto) z drugiej 16T (na jakiś dalszy wyjazd). Niestety muszę tydzień czekać na obręcz i szprychy (brak towaru w sklepie ;\) http://zapodaj.net/b153277315dc3.jpg.html http://zapodaj.net/55b8581c6c09f.jpg.html http://zapodaj.net/03d74ae542b7a.jpg.html
cienkun Napisano 4 Marca 2014 Napisano 4 Marca 2014 Czy mi się wydaje, czy ta rama ma wgniecenie na górnej rurze?
DamianPGN Napisano 4 Marca 2014 Autor Napisano 4 Marca 2014 czy ta rama ma wgniecenie na górnej rurze? Niestety ma, przed malowaniem będę wyrównywał
Sagitt77 Napisano 5 Marca 2014 Napisano 5 Marca 2014 Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd. Za kilka, kilkanaście lat będzie nam brakowało naszych klasyków zachowanych w dawnych kształtach...
itr Napisano 5 Marca 2014 Napisano 5 Marca 2014 To nie jest żaden klasyk tylko zwalony relikt lat 80 tych, klasyk to rower w wyjściowym malowaniu zachowany w stanie strychowo-stodołowym, mało jeżdżony, na oryginalnych oponach itp. Także taka reinkarnacja w tym wypadku nie gwałci nic historycznego, bo rower był wyjściowo zramolały przez poprzednich użytkowników. Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha, korzystając z e starego koła i wolnobiegu. Symetryczna piasta nowateka na 120 mm może ustawiać zębatkę w złym miejscu w stosunku do linii łańcucha idącej z korby, jest jeszcze szansa zapleść koło asymetrycznie, rezygnując z przekładania później na dwie strony . W normalnych korbach na kwadrat można manipulować suportem, jego długością, tutaj na kliny tarcza 52 zęby będzie zawsze w tym samym miejscu i do niej należy dobrać pozycję wolnobiegu. Małe przekosy niby nie robią różnicy ale w miarę wyciągania łańcucha będzie lubił sobie spaść, terkotał itp
DamianPGN Napisano 5 Marca 2014 Autor Napisano 5 Marca 2014 Nie gniewaj się Damian ale mnie jest szkoda starego polskiego klasyka, który stracił pierwotny wygląd. Popatrz na zdjęcia z przed remontu, ten rower był bardzo skundlony, kierownica jakas włoska, klamki nieoryginalne, rama od zwykłego prl-owskiego turystyka, więc myślę, że przerabiając ten rower nawet pomogłem. Polecam przed pleceniem koła sprawdzić jednak linię łańcucha Jeszcze przed składaniem roweru założyłem piastę z wolnobiegiem do haków i lekko skręciłem ośkę i korbę, wszystko wydaje się być idealnie spasowane
DamianPGN Napisano 5 Marca 2014 Autor Napisano 5 Marca 2014 Ja to w ogóle bym zrobił go w rat-rost style. Niestety nie podobają mi się takie rowery, jakoś auta w stylu rat-rot lepiej mi podchodzą
DamianPGN Napisano 9 Marca 2014 Autor Napisano 9 Marca 2014 Aktualizacja. Rower pomalowany, złożona kierownica, siodełko i hamulce. Jeszcze tylko napęd i koła ) http://zapodaj.net/66889c00b662b.jpg.html http://zapodaj.net/7c102f38adf55.jpg.html
cienkun Napisano 9 Marca 2014 Napisano 9 Marca 2014 Dobrze jest - nie jest źle. Tylko dwie rzeczy. Kup przelotki do linki i załóż jakąś bardziej klasyczną owijkę, bo ta tu za cholerę nie pasuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.