Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Zalałem wczoraj Magury olejem, SZOK!


Habibek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zalałem wczoraj przedni hamulec olejem...i poprostu jestem w szoku, na plus. Moja Jullia stała się o wiele twardsza niż na oryginalnym magurowskim oleju, citroenowski LHS (pierwszy raz użyłem syntetyku) jest poprostu świetny: wcale nieścićliwy, klamka świetnie się cofa. Jest to olej bardzo żadki, więc nie ma kłopotu z wtłoczeniem go od dołu (zapowietrzenie nie możliwe). Jedynym minusem tej operacji jest to, że nie czuje na razie tego hamulca i ze 3 razy udało mi sie dzisiaj polecieć :( - to jednak kwestia przyzwyczajenia. Jeśli szukacie sposobu na wyostrzenie hamulca albo jeśli wasza klamka zapada się niesłychanie głęboko lub olej poprostu poddaje się kompresji a wy ciśniecie, ciśniecie a spowalniacie tylko koło - szczerze wam tą operację polecam.

 

Służę radą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, właśnie, byłbym zapomniał: LHM(ineral) to olej mineralny, Citroen przechodzi teraz na syntetyki LHS(yntetic), olej jest żadszy, ma trochę jaśniejszy kolor i wyższą temperaturę wrzenia. :)

 

 

a do shimano 525 moglbym go wlac ?

bo slyszalem ze do tego hampla trzeba orginalny olej shimano wlewac, ale w koncu dziala on na mineralnym oleju,to jak bym wlal od citroena to by pasowal?

pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u mnie pisze DOT4 lub 5 to tez moge?(sorki za glupie pytanie jak cos)i jeszcze na ncie czytalem zeby dot akich hamulcow a zelcanym DOTcie 4 lub wyzej wlac sobi shell racing brake cos tam DOT ponoc hamulec cudowny sie robi jeszcze bardziej?co wogole sadzicie o stosowania wyczynowych olejow do motocykji czy aut (DOT)w hamulcach rowerowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś próbowałem zalać samochodowym DOT 4 (Ford) i lipa. Jest dużo gęstszy, zapowietrza się już podczas zalewania i ogólnie nie polecam. Kiepsko potem działa cały układ i płukać trzeba żeby wymienić na rowerowy.

Może ten olej syntetyczny to faktycznie dobry pomysł. Skoro taki rzadki...

Czy do hayesów też go można wlać?? Podobno tylko DOTu nie wolno używać do hamulców pracujących na oleju, ale odwrotnie nie ma przeciwwskazań.

 

Pozdrawiam

jacunio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat LHS'a znalazłem coś takiego:

"LHS (Liquid Hydraulic Synthetic) to płyn będący prekursorem LHMu - bardziej żrący niż płyn hamulcowy, co miałoby być powodem niewielkiej ilości samochodów zachowanych w dobrym stanie a używających tego płynu w układzie hydropneumatycznym. Jest koloru czerwonego (LHS) lub bezbarwny (LHS2) i nie można nim zastępować LHMu. W przypadku modelu DS był on stosowany do 1966 roku (LHS - do 1964), w późniejszym okresie produkcji nastąpiła zmiana i pojawił się dobrze znany LHM, który nie był tak szkodliwy dla samochodu - wtedy też pojawił się zbiornik płynu malowany na kolor zielony, aby nie pomylić wlewanych płynów" (źródło: http://xoops.citroen.triger.com.pl/)

- z tego wynika, że LHM jest teoretycznie mniej szkodliwy np. dla uszczelek niż LHS... Osobiście zostanę przy LHM'ie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poruszony wypowiedziami na temat szkodliwości i żrącego charaktery LHS-u udałem się do Autoryzowanego serwisu Citroena i spytałem o to, co to za środek mi opchnęli. Cóż... wyśmiali mnie jak im zapodałem te niusy o żrącym jego charakterze. Otóż dzisiejszy LSH nie ma nic wspólnego z płynem wykorzystywanym w starych układach hydropneumatycznych z lat 60/70. Dzisiejszy LHS, to w pełni syntetyczny olej, którego nie należy mieszać s olejemi mineralnymi. Płyn jest o 30 procent żadszy od oleju mineralnego i ma o 15 procent mniejszą lepkość. Nie powoduje utleniania oringów wykonanych z gumy, kauczuku i teflonu (a więc żadnych, używanych w rowerowych hamulcach hudraulicznych), koroduje zaś z uszczelkami miedzianymi i ołowianymi, których używa się w hydraulice ciężkiej, nie zaś w układach przenoszących małe obciążenia. Jeśli ktoś nie daje wiary tym słowom, polecam wizytę w Citroenie. Ja już trzepnąłem z siebie głupa. Ale cieszę się, że zmusiliście mnie do wyjącia :( Pozdr.

 

...aa i jeszcze jedno, jeśli idzie o wycofywanie się z napełniania LHSem wspomnianych układów hydro, to owszem robiono to z LHSem zdodnym ze specyfiką DOT-5, dzisiaj, tendencją staje się odchodzenie od LHMu na rzecz wspomnianego syntetyka. Polecam w tej sprawie kontakt z serwisem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...