papkin41 Napisano 2 Lutego 2014 Napisano 2 Lutego 2014 Rozgladam się za oponami 26 do szerokości 2.0 z naciskiem bardziej na asfalt + ewentualnie ścieżki gruntowe. Generalnie w ostatnim czasie smigam dużo po czarnym, a na najblizsza wiosne/lato planujemy wyjazd z sakwami - może Szwecja, może Polska wschodnia. Czy Maxxisy Wormdrive będą ok? Patrzyłem również na Flyweight , ale sam nie wiem co o tym sądzić. Celuje raczej w kewlar. Aktualnie mam tylko Nobby Nic, które na asfalcie są dość hałaśliwe. Krótko mówiąc przeszkadzają i szkoda ich. Co proponujecie?
Toto71 Napisano 2 Lutego 2014 Napisano 2 Lutego 2014 Witam! Proponuje Schwalbe Sammy Slick 26x2.1 opony semi slick zwijane z dodatkową ochroną na przebicia. Mają małe opory toczenia oraz są dość lekkie (~500 gram); użytkowałem je również w czasie wycieczek z sakwami i nigdy nie złapałem kapcia. Są dość trwałe zrobiłem na nich 4500 km i jeszcze spokojnie drugie tyle powinny wytrzymać.
ernesto Napisano 2 Lutego 2014 Napisano 2 Lutego 2014 Może continetal travel contact 26x2.0 . Znajomy na takiej smiga i sobie chwali
robertrobert1 Napisano 2 Lutego 2014 Napisano 2 Lutego 2014 Też ją ujeżdżałem i jestem zachwycony jej możliwościami. Do tej pory użytkowałem pod sakwami maratony xr.
papkin41 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Napisano 2 Lutego 2014 Rozważę ją Ciekawe te Sammy Slicki, ale trochę baloniaste jak na asfalt, dlatego ograniczyłem się do 2.0.
kalafior Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Ja śmigam na Racing Ralph EVO 2.1 po szutrach, ścieżkach i asfaltach i sobie chwalę. Wadą jest mała odporność na zablokowanie hamulca na asfalcie. W sezonie jedną gumę złapałem na drucie.
Tomek21001 Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 http://www.bike-discount.de/shop/k371/a42447/marathon-supreme-roadstar-20-reflex-folding.html Zrobiłem na tym z 5-6 tys po niemieckich ścieżkach (asfalt i delikatne szutry) bez kapcia.Wulgaryzując "rzygać się chce" jak na nie patrzę.Prawdziwy kevlar,na tylnej można się dopatrzyć jakiegoś zużycia,przednia prawie jak nowa.Skoro solo są nie do zajechania,wytrzymają i sakwy.Mają "oszukane" 2 cale,w rzeczywistości grubo poniżej 50mm.Na asfalcie i szutrze prawie ich nie czuć,dobre na mokro,słabo w piachu.
papkin41 Napisano 5 Lutego 2014 Autor Napisano 5 Lutego 2014 Ciągle szukam. Wydaje mi się, że potrzebuje czegoś w stylu Worm Drive, ale podobno są lipne. Przyglądam się też Geax Mezcal, ale to chyba też nie to. Continental Race King byłyby spoko, ale to również balon...
Mathiu Napisano 5 Lutego 2014 Napisano 5 Lutego 2014 ścieżkowiec w lekki teren i dobry na szosę, osobiście polecam maxxis overdrive, opona bardzo trwała, odporna na przebicie, dzięki swojej budowie lekko toczy się na szosie w lekkim terenie też daje radę.http://tbsm.com.au/images/wheels/maxxis_tyre-overdrive.jpg
papkin41 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Przekonałem się do Mezcali. Nie ma to jak zobaczyć produkt face to face
rzezniol Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Przyglądam się też Geax Mezcal, ale to chyba też nie to Przekonałem się do Mezcali. Nie ma to jak zobaczyć produkt face to fac Jak jeszcze ich nie kupiłeś masz wątpliwości to pytaj ... Ujeżdżam je od około 16 tys km w różnym terenie, z czego około 50% to asfalt. Teraz leci drugi komplet (pierwszy 2.1x26 drugi 1.9x26) z czego jedna opona z pierwszego kompletu nadal w pełni użyteczna ( około 50% klocka na środku zostało po około 10 tys km) a wymieniałem tylko i wyłącznie z powodu rozcięcia szkłem drugiej z kompletu. Generalnie opona wysoce uniwersalna i żywotna ... jednak zalecam ostrożność podczas jazdy po mokrym asfalcie . Pozdro
papkin41 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Dzięki za wsparcie I jak na owym asfalcie się sprawdza? Fakt, jeszcze ich nie kupiłem, ale "zima" to dobry moment, aby się pozastanawiać. Moja aktualna wątpliwość to szerokość: celowałem w wąskie, więc w tym wypadku byłoby to 1.9. Jakie są szerokości rzeczywiste? 48(1.9") i 52 (2.1") mm, to się zgadza? Niestety opona swoje kosztuje (chociaż tragedii nie ma), więc kwestia druciak/kewlar jest wciąż otwarta.
robertrobert1 Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Jak jeszcze ich nie kupiłeś masz wątpliwości to pytaj ... Ujeżdżam je od około 16 tys km w różnym terenie, z czego około 50% to asfalt. Teraz leci drugi komplet (pierwszy 2.1x26 drugi 1.9x26) z czego jedna opona z pierwszego kompletu nadal w pełni użyteczna ( około 50% klocka na środku zostało po około 10 tys km) a wymieniałem tylko i wyłącznie z powodu rozcięcia szkłem drugiej z kompletu. Generalnie opona wysoce uniwersalna i żywotna ... jednak zalecam ostrożność podczas jazdy po mokrym asfalcie . Ja także tę oponkę używam i jestem z niej zadowolony ale ... I tu właśnie należy zaznaczyć, że owa oponka idealnie nadaje się do jazdy na lekko a nie pod sakwami. Oponka po prostu posiada zbyt wiotką ściankę boczną i zbyt niskie ciśnienie max aby ją użytkować pod sakwami. Dlatego właśnie polecam wspomnianego continentala.
rzezniol Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 że owa oponka idealnie nadaje się do jazdy na lekko a nie pod sakwami Nie dyskutuję z tym stwierdzeniem bo max czym obciążałem te opony to ja z rowerem + dzieciak na foteliku ... a nie wiem ile potrafią ważyć sakwy na tylnym, bardziej obciążonym kole. Używałem wtedy wersji zwijanej o szerokości 2,1 i nabitą do 3,5 bara max waga dziecka z fotelikiem to około 17 kg. Nie zauważyłem aby coś ją bolało ... Ale sądzę że powinieneś uzupełnić tą wypowiedź o dane w postaci typ opony ( drut, zwijana, TNT) i łączna masa którą opony niosły. Bo czym innym jest rowerzysta 60 kg + 30 kg wyposażenia a czym innym bajker o wadze 100 kg + ten sam ekwipunek. Co do ciśnienia max ... 4,5 bara to chyba taka norma wśród opon 26 cali ? Pozdro
papkin41 Napisano 8 Lutego 2014 Autor Napisano 8 Lutego 2014 Te sakwy to będzie raczej epizod w skali roku. Ale biorąc je pod uwagę, to czy przykładowo wersja TNT coś tutaj pomoże?
rzezniol Napisano 8 Lutego 2014 Napisano 8 Lutego 2014 Teoretycznie powinno ... TNT ma grubsze ścianki i grubszą stopkę od zwykłej zwijanej. Generalnie TNT w wersji 1,9 ma o 100 g a 2,1 aż o 140g wyższą wagę od zwijanej. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.