Skocz do zawartości

[koła] do 1500zł -> Arch Ex + DT 350 (?)


remlik

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam kół w cenie ok. 1250 (max 1500) na wymianę w : Author Traction 29-er

wytrzymałych, sztywnych, lekkich i ...oczywiście w rozsądnej cenie, czyli standardowe wymagania ;-) 

moja waga 90kg

W założonym budżecie optymalne wydaje mi się następujący zestaw:

- piasty DT 350s

- obręcze ZTR Arch EX

- szprychy DT Competition

tym bardziej, że mogę  zamówić w dobrej cenie z czeskiego sklepu :

 

http://www.kolokram.cz/dily-mtb-trekking/zapletena-kola/zapletena-kola-no-tubes-ztr-29.html?name=&email=&friend_email=&product=http%3A%2F%2Fwww.kolokram.cz%2Fdily-mtb-trekking%2Fzapletena-kola%2Fzapletena-kola-no-tubes-ztr-29.html&message=#

 

może przypadkiem ktoś "tam" zamawiał ? w szczególności interesuje mnie, jak są zaplecione

 

poza tym być może umknęły mi jakieś inne opcje/możliwości alternatywne ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw ciekawy w tej cenie (jakieś niecałe 1200zł chyba wyjdzie). Sam montuję prawie identyczny tylko na 26''. Jeszcze mi właśnie szprychy zostały do kupienia.

Jak z kosztami wysyłki u nich ?

Arch EX mają dobre opinie. Ja pomimo wagi ok. 76kg też się na nie zdecydowałem stawiając wyższą sztywność i wytrzymałość ponad 60g różnicy w stosunku do Crestów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arch EX mają dobre opinie. Ja pomimo wagi ok. 76kg też się na nie zdecydowałem stawiając wyższą sztywność i wytrzymałość ponad 60g różnicy w stosunku do Crestów.

 

Rozważ jeszcze Alexrims SuperEvoComp. Dają radę i sztywniejsze od Crestów przy podobnej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam zlozone przez Davida / daveo.pl [polecam] 

DT350 + ArchEx + Sapim D-Light (tutaj troche drozej/troche lżej). Piasty na os 15mm przód i Thrubolt 10mm tył Centerlock, nyple Pillar aluminium.

Koła działają - przez rok bez problemów i rozcentrowania - teren Mazovia + Beskid Sądecki, obciążenie 95kg mnie i plecaka - czasami z przyczepka z tyłu.

Waga kół wyszla cos ponizej 1700g (z taśmą).

 

A ponizej komplet do jazdy: tarcze XT IceTech 180mm/160mm, kaseta XT, tasma notubes 21mm (chyba), Maxxis Ardent 2.25 zwykle zwijane, wentylki WTB, cos pewnie z 50-100ml mleczka na koło - jak widac gorski komplet na tych kołach < 4kg - dla mnie super.

 

Pozdr.

 

przod.JPG

 

tyl.JPG

 

piasta.JPG

 

oska.JPG

 

na zdjeciach: przód, tył, widok piasty i Thrubolt tył 10mm

-><-

Edytowane przez hypokris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie odebrałem swoje koła i muszę podzielić się swoją refleksją.

Dla przypomnienia:

- obręcze - ZTR Arch Ex 26'' black

- piasty (przód i tył) - DT 350 32H

- szprychy - Sapim D-Light (przód 262mm, tył 264mm)

- nyple DT aluminium

- taśma żółta Stans-a

- zaworki Stans-a

 

Po złożeniu i zważeniu okazało się, że przednie koło waży 820g a tylne - 910g.

Przyznam szczerze, że spodziewałem się po tym zestawie wagi poniżej 1700g jednak... A nawet okolic 1650g...

Wiecie może gdzie najczęściej producent rozmija się z deklarowaną masą ?

Wg ich danych, zestaw powinien ważyć odpowiednio: przód - 762g i tył - 857g.

Nawet jak doliczyć taśmę i zaworki to nie wyjdzie to samo... A moze to normalna tolerancja ? Nie wiem wiec pytam...

Nie żebym z tego powodu miał się wieszać. :-) W stosunku do obecnych kół na samych obręczach zyskuję po 100g na koło, do tego bezdętki, lżejsze piasty i szprychy + ogólna sztywność ale mimo to...jakiś taki mały niedosyt pozostaje... ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastar

- obręcze - ZTR Arch Ex 26'' black - 2 x 400g 

- piasty (przód i tył) - DT 350 32H - 194g + 305g

- szprychy - Sapim D-Light (przód 262mm, tył 264mm) - około 315g

- nyple DT aluminium - 20g

 

Wg danych katalogowych części w sumie same koła wychodzą 1634g także razem z wentylkami i tasmą Twój wynik całkiem możliwy  ;)

 

 

Edytowane przez wiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Arch Ex 29 + DT350 też już dotarły (w konfiguracji link z pierwszego postu).

Trochę to trwało, bo przywiózł mi kolega pracujący w Pradze.

Ważą (P+T) 1835g, więc nawet 5g mniej od wagi podanej przez sklep  (ver. centerlock)

Dosyć ciężko opony wchodzą, za to widzę, że z uszczelnieniem nie powinno być problemu (nawet bez mleczka była "prawie" szczelna Geax Barro Race)

Warto brać "żółtą taśmę" Stans no tubes ? kosztuje tyle, co cały zestaw rubeny z mleczkiem i taśmą 3M (akurat mi się skończyła, więc muszę coś kupić)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...