Skocz do zawartości

[projekt od postaw] Specialized sturmjumper elite


kolo1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję Panowie za uwagi . Pisząc ten temam chciałem od Was użyskać konkretne porady co zmienić w rowerze aby uzyskać wynik 11 kg, no może zweryfikuję teraz to do 11,5 kg  . 

Co do ramy -  Piksel ma racje to rama do xc / trialu  .

Topol  a jak wyobrażasz sobie zmanę skoku dampera  w tej ramie   :)

Piszę już enty raz to nie ma być typowa  zjazdówka ,w mojej okolicy są trasy bardziej interwałowe z dużą ilością odcinków góra dół  ( piaszczyste górki  po lodowcowe ) , gdzie zdarzają się ostre krótkie  podjazdy jak i zjazdy  .A w fabrycznej konfiguracji ten rower nie dawał sobie z tym rady ( za wysoko podniesiona kierownica ) .

Regulowana sztyca ma właśnie pomóc na odwrócony mostek ,a konfiguracja mostka jeszcze może ulec zmianie , rower nie był jeszcze testowany w terenie - zobaczy się w realu  :)

Amorek zostanie bo akurat mój Fox waży dokładnie 1523g 

Realnej wagi poszczególnych elementów już nie podam bo musiałbym rozebrać rower :(

Moja wina nie podałem swojej wagi .  

Klocki metaliczne w hamplach 785 są z radiatorami , a zywiczne bez - dlatego będzie zysk wagowy :)

 

 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Obyś się nie zdziwił z kolckami. Są wersje na nośniku aluminiowy, tytanowym i stalowym, musisz zwrócić uwagę.

Co do kierki to do zjazdów raczej właśnie pomaga kierownica podniesiona wyżej, opuszczona pomaga w podjazdach.

PS

Może foxa przerobisz na DualAir? :D będzie lżej i więcej ustawień :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę możesz określić jako trail czy tam nawet xc , ale to wcale nie upoważnia Cię do ładowania takiego widła i mostka :) Ona po prostu była ZAPROJEKTOWANA pod 140 mm .

A , i czemu ten Spec ma nienowoczesną geo ? Prędzej bym się przyczepił do braku sztywnych osiek i główki taper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierki to do zjazdów raczej właśnie pomaga kierownica podniesiona wyżej, opuszczona pomaga w podjazdach

 

No właśnie - więc jak znaleźć kompromis ? Ma kolega jakiś złoty środek ? Ja próbuję poprawić podjazdy przez obniżenie kiery , a zjazdy  poprzez obniżaną sztycę ..

 

Ona po prostu była ZAPROJEKTOWANA pod 140 mm .

Ta rama miała fabrycznie talasa że zmiennym skokiem 100, 120 ,140 . Gdyby rama  była tylko pod 140  to zamontowali by amor tylko 140 mm   :). A ja wybrałem pośrednią wysokość czyli 120 mm. 

Z mostkiem to może rzeczywiście przegiąłem , ale póki nie sprawdze tej konfiguracji  w terenie to go nie zmienię ....

Widzę że tu trasznie trudno kogoś przekonać do jakichkolwiek zmian i eksperymentów ....... . A ja idę pod prąd :)

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jasne eksperymentuj, nikt nie broni ale po czasie dojdziesz do tego co Ci tu piszemy. 

Obniżając amor zmieniasz kąt nachylenia główki i jednocześnie prowadzenie roweru. Mostek również ma na to wpływ. 

Może szukanie kompromisu zacznij od spróbowania innego mostka, np. 80-90mm dałoby już zupełnie inne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Widzę że tu trasznie trudno kogoś przekonać do jakichkolwiek zmian i eksperymentów ....... . A ja idę pod prąd

Dziwi Cię to?

Wiekszość porusza się po ustalonych standardach, niektórzy piszą na bazie własnych doświadczeń, a inni uciekają z krzykiem ,jeśli ktoś zaneguje Święte Świętości. W sumie i tak Ty zdecydujesz ,co zrobisz,więc potraktuj temat jako zbiór podpowiedzi i wskazówek,którymi możesz,ale nie musisz się kierować.

Obniżanie wagi w tego typu rowerze jest troche problematyczne. Albo lajtujesz do bólu kosztem uniwersalności i możliwości jezdnych,ale zatrzymujesz się na granicy lekkości nie tracąc na właściwościach jezdnych.

Prywatnie na pewno nie wykonywałbym żadnych zmian kosztem geometrii i komfortu.

Inna sprawa,że wymiana np. korby XT na XTR dla 100 gramów zysku to kiepski , z punktu widzenia ekonomii, pomysł. Ale to nie moje pieniądze.

 

 

 

Ja już jeżdziłem na podniesionym mostku 100 mm, talasie 140 i sztywnej sztycy - niestety na stromych podjazdach jest padaka

 

Co oznacza ta padaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu rozumie mnie jedna osoba . :)

NIe interesuje mnie lajtowanie za każą cenę i do bólu  - rower ma być do jazdy a nie na pokaz . 

Co oznacza padaka - przednie koło przy stromym podjeżdzie  idze do góry :) . Mam drugi rower ( tu jest opisany http://www.forumrowerowe.org/topic/124522-rower-simplon-lexx-po-kompleksowej-przebudowie/) i jeśli da się jednym podjechać to trzeba zrobić tak aby i ten drugi podjeżdzał .... 

Myślałem że osiągnę wagę 11kg ale po lekturze  postów stwierdziłem że  jednak realnie będzie obniżyć wagę do 11.5kg  

Wszystkim oczywiście dziękuję za uwagi i spostrzeżenia bo tego oczekiwałem . 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padaka to zapewne myszkujący przód lub lecące w górę koło przy każdym mocniejszym depnięciu.

 

Ta rama jest ok - ale nie jako materiał do lajtowania tylko jako materiał na uniwersalnego ścieżkowca.

 

Krótszy mostek i szersza kiera potrafią wbrew pozorom zmienić bardzo dużo, w tym jeżeli chodzi o podjazdy.  Szersza dźwignia ułatwia utrzymanie roweru na torze, zostaje tylko opanowanie podskakującego koła.

 

Tutaj trochę może pomóc obniżenie mostka, ewentualnie widelec o zmiennym skoku (btw 120 mm nie jest w tym rowerze jakąś zbrodnią), a na pewno pomoże praca nad techniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padaka to zapewne myszkujący przód lub lecące w górę koło przy każdym mocniejszym depnięciu.

 o to mi właśnie chodziło :)

Ja próbuję wycisnać z tej ramy co się da ... To że na super wylajtowany rower się ona nie nadaje to już wiem .

Kiera w tym rowerze ma  620 mm szerokości więc chyba wystarczy.

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Kiera w tym rowerze ma 620 mm szerokości więc chyba wystarczy.

Jesli Ci wystarcza to OK, ale dla mnie 680 to minimum- taka zmiana,jak juz Sol napisał,  naprawdę wiele wnosi dobrego do roweru.

A propos podrywania- próbowałeś przesunąć siodełko do przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower z kierą 620/650 mm to jakaś porażka, do tego opuszczana sztyca - i wyszło kuriozum ... piszę to jako posiadacz Stumpjumpera FSR ...

W dodatku rower wygląda dziwnie  (długi mostek), przy tak długiej ramie (i właściwym do niej wzroście) trudno poderwać przednie koło na podjeździe :whistling: , no chyba, że ma się zero techniki a pedałowanie jest siłowe ... szersza kiera powodowała by dociążenie przedniego kółka ...

 

No i najważniejsze - wsadzenie do tej ramy amora 120 mm to profanacja i wypaczenie idei tego roweru, tym bardziej dziwi mnie podrywanie kółka przy sporym obniżeniu przodu + długi mostek. :down:

 

Jako użytkownik Stumpjumpera FSR czuję głęboki dyskomfort  :bye2:

 


PS

Jak łatwo zbić wagę twojego roweru :

- zamiast dampera wstaw rurkę plastikową grubościenną z przewierconymi w niej otworami w odległości mniejszej o 15 mm, od oczek we wpełni wyprostowanym damperze. Zamiast amortyzatora wstaw jakiś widelec sztywny pod kółko 29" - odpowiednik skoku przynajmniej 100 mm - i będziesz miał wielki spadek wagi ... :)

 

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower z kierą 620/650 mm to jakaś porażka, do tego opuszczana sztyca - i wyszło kuriozum ... piszę to jako posiadacz Stumpjumpera FSR ...

 

..... e coś tu ściemniasz że masz speca sturmjumper elite bo gdybyś go miał nie pisał byś że regulowana sztyca w tym modelu to kuriozum  - ten model miał fabycznie montowane sztyce regulowane speca    :)

 

 

no chyba, że ma się zero techniki a pedałowanie jest siłowe ... szersza kiera powodowała by dociążenie przedniego kółka ...

zapraszam na cyklokarpaty spawdzimy swoje techniki jazdy :) , szersza kiera powoduje dociążenie przedniego kółka  - ciekawa teoria , nie sprawdzałem jej jeszcze . Zawsze myślałem że szersza kiera to lepsza kontrola  roweru ....  

Mam prośbę proszę poczytać następnym razem posty ze zrozumieniem niż dawać głupie porady . 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuriozum to - połączenie tej sztycy z kierownicą 620 mm , wystarczy rozumieć co się czyta :whistling:

Każdy średnio kumaty biker wie, że szersza kierownica powoduje przesunięcie środka ciężkości bikera do przodu, ty niestety tego nie wiesz :blink:

Twój rower ko wynalazek jakich mało :down:

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

szersza kiera powoduje dociążenie przedniego kółka - ciekawa teoria , nie sprawdzałem jej jeszcze . Zawsze myślałem że szersza kiera to lepsza kontrola roweru ....

Jedno nie wyklucza drugiego. Dla testu zamontuj sobie zamiast kiery kij od szczotki, odmierz 620mm i dajmy na to 680mm a później złap tak jakbyś trzymał za gripy, jak cały tułów nie pójdzie do przodu to nie wiem z czego marsz ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co mam z wym kijem od szczotki pojechać w teren i wypróbować ?  :) Myślisz że 6 cm na kierze dociąży koło ?   Raczej będzie to niezauważalna zmiana  To już lepszym pomysłem byłyby rogi - których nie cierpię  . Ogólnie to ze mnie kawał chłopa i kiera w długości 620  w zupełności mi wystarcza wiec po co mam wstwiać szerszą kierę .Poza tym czesto jedzę  w lesie gdzie szeroka kiera trochę  przeszkarza .  Prędzej przesunę siodełko jak radzi Durnykot - bo jest to o wiele lepszy pomysł . 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Ogólnie to ze mnie kawał chłopa i kiera w długości 620 w zupełności mi wystarcza wiec po co mam wstwiać szerszą kierę .Poza tym czesto jedzę w lesie gdzie szeroka kiera trochę przeszkarza

Oczywistym jest,że liczy się Twoja wygoda. Niemniej jednak, jesli masz okazję włożyć coś szerszego to spróbuj- nic nie stracisz,a możesz zyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uściślijmy, że Stump 2010 miał albo fabrycznego Talasa 100-120-140 mm albo Floata 130 mm.

 

120 mm nie jest w tym rowerze profanacją, chociaż nie jest też rozwiązaniem docelowym.  Poprawi pewnie zachowanie na podjazdach, ale może pogorszyć na zjazdach - a ideą tego roweru jest jednak bardziej jazda w dół.

 

Co do kierownicy - mi było wygodnie z 58 cm, a pewnie bym się przyzwyczaił i do 30.  Ale generalnie rozmawiamy o poprawie zachowania roweru, a tą daje szeroka kierownica.

 

Spróbować nie szkodzi.  Nie podejdzie - zrezygnujesz i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten sposób ustawiania siodełka .Kiera  580  to dla mnie trochę za mało .Dotychczas jeżdziłem na 620 i to mi wystarczało - prędzej myślałem o zmianie amorka na sztywną oś bo kiedyś na zjeżdzie w błocie miałem problemy aby zmienić kierunek jazdy :).  Mam kiere 660 wiec obiecuję że założe i  zobaczę jak spisze się w terenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

prędzej myślałem o zmianie amorka na sztywną oś bo kiedyś na zjeżdzie w błocie miałem problemy aby zmienić kierunek jazdy

IMO załozenie sztywnej osi nie zlikwiduje tego problemu. Szersza kierownica może być remedium na takie problemy.

Ale daleki jestem od nawracania Cię na jedynie słuszną drogę w postaci szerokiej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...