Skocz do zawartości

[projekt od postaw] Specialized sturmjumper elite


kolo1

Rekomendowane odpowiedzi

Projekt mojego roweru postał w listopadzie - postanowiłem przebudować cały mój rower treningowy Specialized sturmjumper elite z 2010 roku .Z orginału została tylko rama i damper - czyli składałem rower od nowa  .Celem oczywiściwe było odchudzenie roweru ale w granicach rozsądku i z cześci które uda mi się nabyć w miarę rozsądnych pieniądzach .  Oto komponenty jakie użyłem ;

-rama specialized sturmjumper elite roz.L

-damper fox triad 

-stery crane creek

-amorek Fox RLC 120 

-koła xtr 975 

-opony schwalbe 2.25  RRust evo

-sztyca regulowana CB Kronolog

-zacisk sztycy hope

-siodło specialized toupe ti 130

-hamulce xt 785 

-tarcze shimano  ice techy 160mm 

-manetki  xtr 975

-pancerze i linki jagwire 

-przerzutka przód xtr 971 e type

-przerzutka tył xtr 972 z przerobionym wózkiem alu i kółkami tokena

-kaseta xt 770

-korba xt 770

-pedały xt 785

-łańcuch XTR 7701

-kierownica ritchey wcs carbon 

-chwyty setlaz 

-mostek ritchey wcs 

-kapsel - fsa carbon

-licznik sigma 2209 targa

-uchwyt na bidon kls

Waga samego rowerku to 11,9 kg , plus trzeba doliczyć jeszcze pompkę i sakwę pod siodło z dętką i skuwaczem łańcucha ( około 450 g) .

Koszt jaki musiałem ponieść to nieco ponad 5 tys zł . 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/470b2d66af5ac44c.html

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ładny rowerek, podoba się  :thumbsup:

Jednak jak najszybciej zrezygnowałbym z neoprenowych osłonek goleni w amorze. Generalnie to one same sobą więcej szlifują niż są w stanie ochronić, jak wejdzie pod nie brud i woda to zostaje zdecydowanie na dłużej niż na nie osłoniętych lagach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztycy jeszcze nie testowałem w terenie - na sucho działa ona cokolwiek ciężkawo ( żeby ją obniżyć trzeba lekko unieść tyłek aby ją odblokować )ale nie ma na niej żadnych luzów  .W drugim rowerze mam KS lev integra i ta działa bajecznie bo blokada jest hydrauliczna . Co do neoprenów to sprawiają wyśmienicie  , przejeżdziłem na podobnych w tamtym sezonie  ponad 6 tys km i nic  nie działo z teflonem  na amorku w suchych letnich warunkach- zatrzymują kurz  , oczywiście trzeba też stosować brunox . W deszczową pogodę niestety trzeba je zdejmować właśnie z powodu tego iż namakają  .  Pozdrawiam . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo nie tylko reverb jest hydrauliczny  KS Lev też ...:) 

 

Piksel Kronologa kupiłem za 290zł więc nie będę wybrzydzał z Reverbem :) . Jak pisałm wcześniej w drugim rowerze mam KS lev integra ( tego jeszcze niema na polskim rynku ) i przy nim Reverb niestety się chowa :) . A czemu ma służyć temam - jak zejść jeszcze o 1 kg niżej na tych komponentach . Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wymianie na korbę np xtr 970 - zyskam niecałe 100g , więc pozostaje jeszcze 900g :). Myślałem nad wymianą opon na 2.1 . Chyba będę musiał zweryfikować swoje oczekiwania do obniżenia wagi o 500g co będzie bardziej realne . 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to nie ma być rower zjazdowy - bardziej w kierunku xc i enduro . Masz rację w tej ramie był amorek talas o skoku 140 mm  -  ale czy te  2 cm  może tak  drasycznie popsuć geometrię ? Zobaczy się "w praniu"  Jeśli chodzi o mostek to jest to 120mm  w dodatku odwrócony - rowerkiem lubię wjeżdzać na każdą górkę , a przy krótszym mostku będą zapewne problemy . Pozdr. 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Marcinie z Ostrowa ale ja nie skróciłem talasa z 140 na 120 , tylko założyłem foxa 32 RLC 100 przerobionego  na 120 mm - tu właśnie chodzi o wagę :) . Dlatego że mostek jest długi i  odwrócony założyłem szycę regulowaną :), dlatego  ,jeszcze raz napiszę TO  nie ma być zjazdówka i dlatego jestem  w dziale mania lekkości    :)

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym piszesz :) Potwierdzę że w życiu bym nie złożył Stumpiego z amorkiem 120 mm i mostkiem 120 mm . Można lajtować , ale akurat wkłądanie tego foxa ( ile on waży dokładnie ? ) , zamiast np seltora sa czy też np revelki 150 jest bezsensem według mnie. Zyskałeś ile , 100g ? I od razu na chronologu poszedłeś do tyłu o 250 g . Tak patrząc pod kątem manii lekkości . Do tego mostki 120 mm też są cieżkie :P 

BTW , mój stary Stumpi z Sektorem , stockowymi kołami , Reverbem ,ciężkimi platformami i siodłem wyszedł poniżej 13kg. I na bank nie był maszynką do zjazdów a uniwersalnym trailowcem/lekkim enduro.  

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jeżdziłem na podniesionym mostku 100 mm, talasie 140 i sztywnej sztycy - niestety na stromych podjazdach jest padaka :) . Fox  którgo złożyłem waży około 1600g , a Talas minimum 1800g ,  Kronolog waży  490 g z manetką   , a Reverb 530 g - więc zysk wagowy jest :) . Widzę że jesteś bardzo speptycznie nastawiony na jakiekolwiek zmiany w  bicyklu . Dlaczego uważasz że 120 dla sumpjumpera to za mało skoro montowany jest w nim fabrycznie  talas z zakresami 140 ,120 , 100 ? A może sprawdzałeś w terenie ? 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak zrzucić kilogram...

rama specialized sturmjumper elite roz.L - sama w sobie nie jest lekka, czy to dobra baza do lajtowania??

-amorek Fox RLC 120 ---> reba 120 byłaby z 200g lżejsza

-koła xtr 975 ---> tu do urwania do 300g starczy prosty zestaw novatec/alpine/cn

-sztyca regulowana CB Kronolog --->  przy zmianie na coś pokroju KCNC potencjalnie 350g zysku, można przekładać na mniej wymagające trasy

-siodło specialized toupe ti 130 ---> tu można urwać do 50g zależnie od fantazji

-hamulce xt 785  ---> xtr 987 koło 200g zysku

-tarcze shimano  ice techy 160mm --->  adapterek ahima + lekkie tarcze do 60g zysku 

-kaseta xt 770 ---> xtr ok 60g zysku

-korba xt 770 ---> xtr ok 100g zysku

-pedały xt 785 ---> cranki, looki luub coś takiego.. ok 50 do 150g zysku

-uchwyt na bidon kls ---> specialed ribcage  z 30g lżej

 

Celowo nie podawałem cen.. pewnie za tyle ile trzeba wydać można by zbudować drugi rower.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że waże 90 kg .

wiem że rama carbonowa byłaby lepsza -tylko cena  ... a   zysk wagowy to niecałe  200g 

koła XTR 975 to już i tak wylajtowane są  

E nie wierzę że reba 120 waży 1300g  :)

Pedały to dobra propozycja !!!!

Hamulce taniej będzie zmienić klocki z metalicznych na żywiczne , wymiana na inne tarcze to raczej porażka jeśli chodzi o hamowanie - muszą być ice techy .Co najwyżej na tył 140 dam .  

Z siodełka jak chciałeś 50 g uzyskać skoro w tej chwili waży 160 g ? Zedrzeć skórę ? 

Sztyca regulowana musi być :) 

Kaseta i korba to też dobry pomysł tylko trochę kosztowny jak za 150 g 

To już lepiej opony zmienić z 2.25 na 2.1 bo na każdej idzie urwać po 80 g 

 Dzięki za sugestie Maniac :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to , to , właśnie 

Nie jestem nastawiony negatywnie do zmian w bicyklu , jestem nastawiony negatywnie do dziwnych zmian w bicyklu .

Jak ładujesz amora niższego o 20mm ( pi razy drzwi ) , do tego mostek 120 na minus , to toto nie ma prawa dobrze zjeżdżać . Do tego myk myk mający pomagać w zjazdach . I to wszystko w dziale mania lekkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

wiem że rama carbonowa byłaby lepsza -tylko cena  ... a   zysk wagowy to niecałe  200g 

koła XTR 975 to już i tak wylajtowane są  

E nie wierzę że reba 120 waży 1300g   :)

Hamulce taniej będzie zmienić klocki z metalicznych na żywiczne 

Z siodełka jak chciałeś 50 g uzyskać skoro w tej chwili waży 160 g ? Zedrzeć skórę ? 

 

 

-Właśnie po pierwsze nie napisałeś ile ważysz wcześniej. Po drugie chcesz odchudzić rower to licz się z wyrzeczeniami, czy to finansowymi czy też funkcjonalnymi, bo chcesz mieć wszystko na raz. Lekko, tanio i dobrze a to trochę a tak się nie da.

-200g na ramie to tylko i aż.. w pewnym momencie dochodzi się do ściany i na czymś trzeba urwać. Więc lepiej zacząć od podstaw.

Zasugerowałem delikatnie że taniej chyba i rozsądniej byłoby zacząć budowę roweru od początku z nastawieniem na niską wagę bo tu musisz wymienić bardzo dużo żeby zdjąć aż 1kilogram, temu rowerkowi użytkowo nic nie brakuje, chcesz lżej, ok więc musisz podjąć kilka wyrzeczeń. 

-Koła xtr 1550g to nie są lekkie koła, 1300g to lekkie koła ale przy twojej wadze raczej nie ma co schodzić za wiele niżej, oczywiście istnieją lżejsze koła które twoją wagę przyjmą więc temat myślę otwarty.

-Reba RL z pustym dołem, waży ok 1490g, fox co najmniej w okolicach 1600 więc powiedzmy ze ok 100g, zawsze można iść w SID'a

-Nie bardzo rozumiem co ma dać zmiana klocków na żywiczne?

-siodełko można zamontować w okolicy 100g, przy twojej wadze również nie jest to jakoś najlepsza opcja ale i tak zmieniając na inne w pełni funkcjonalne do zdjęcia ok 30g

 

No i zgadzam się z przedmówcami co do mostka. Montowałbym zdecydowanie krótszy i ew. sztycę na wersję z seatbackiem.

W dobrym tonie też byłoby jeśli podałbyś rozpiskę wagową roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to nie ma być rower zjazdowy - bardziej w kierunku xc i enduro .

Stumpjumper to nie rower do xc a tym bardziej zjazdowy.I o to już zadbał Specialized.

 

Zaczniesz go w ten sposób spostrzegać-przegrasz.Nie łam praw natury.To typowy All Mountain / Enduro

 

Nie znasz elementarnych podstaw zastosowania ram,kątów,zawieszenia skoro stawiasz tego speca w kategorii xc  :).

 

Napisz tylko mi jeszcze,że niebawem zmienisz długość dampera !

 

Poczytaj czym charakteryzują się rowery xc i enduro.

Edytowane przez topol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...