kolo1 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 (edytowane) Projekt mojego roweru postał w listopadzie - postanowiłem przebudować cały mój rower treningowy Specialized sturmjumper elite z 2010 roku .Z orginału została tylko rama i damper - czyli składałem rower od nowa .Celem oczywiściwe było odchudzenie roweru ale w granicach rozsądku i z cześci które uda mi się nabyć w miarę rozsądnych pieniądzach . Oto komponenty jakie użyłem ; -rama specialized sturmjumper elite roz.L -damper fox triad -stery crane creek -amorek Fox RLC 120 -koła xtr 975 -opony schwalbe 2.25 RRust evo -sztyca regulowana CB Kronolog -zacisk sztycy hope -siodło specialized toupe ti 130 -hamulce xt 785 -tarcze shimano ice techy 160mm -manetki xtr 975 -pancerze i linki jagwire -przerzutka przód xtr 971 e type -przerzutka tył xtr 972 z przerobionym wózkiem alu i kółkami tokena -kaseta xt 770 -korba xt 770 -pedały xt 785 -łańcuch XTR 7701 -kierownica ritchey wcs carbon -chwyty setlaz -mostek ritchey wcs -kapsel - fsa carbon -licznik sigma 2209 targa -uchwyt na bidon kls Waga samego rowerku to 11,9 kg , plus trzeba doliczyć jeszcze pompkę i sakwę pod siodło z dętką i skuwaczem łańcucha ( około 450 g) . Koszt jaki musiałem ponieść to nieco ponad 5 tys zł . http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/470b2d66af5ac44c.html Edytowane 1 Lutego 2014 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 (edytowane) Całkiem zgrabna maszynka gratulacje, no i dobrej jazdy życzę. Ciekaw jestem jak ta sztyca się sprawuje. Edytowane 1 Lutego 2014 przez szybkilopez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Ładny rowerek, podoba się Jednak jak najszybciej zrezygnowałbym z neoprenowych osłonek goleni w amorze. Generalnie to one same sobą więcej szlifują niż są w stanie ochronić, jak wejdzie pod nie brud i woda to zostaje zdecydowanie na dłużej niż na nie osłoniętych lagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Sztycy jeszcze nie testowałem w terenie - na sucho działa ona cokolwiek ciężkawo ( żeby ją obniżyć trzeba lekko unieść tyłek aby ją odblokować )ale nie ma na niej żadnych luzów .W drugim rowerze mam KS lev integra i ta działa bajecznie bo blokada jest hydrauliczna . Co do neoprenów to sprawiają wyśmienicie , przejeżdziłem na podobnych w tamtym sezonie ponad 6 tys km i nic nie działo z teflonem na amorku w suchych letnich warunkach- zatrzymują kurz , oczywiście trzeba też stosować brunox . W deszczową pogodę niestety trzeba je zdejmować właśnie z powodu tego iż namakają . Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Blokada w Kronologu jest aktywowana mechanicznie, na rynku tylko Reverb jest hydrauliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 na sucho działa ona cokolwiek ciężkawo Było se reverba kupić, to byś nie miał takich problemów. A tak w ogóle, to w jakim celu został założony temat? Ani to projekt do rankingu, ani pytanie o sprawy wagowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Tobo nie tylko reverb jest hydrauliczny KS Lev też ... Piksel Kronologa kupiłem za 290zł więc nie będę wybrzydzał z Reverbem . Jak pisałm wcześniej w drugim rowerze mam KS lev integra ( tego jeszcze niema na polskim rynku ) i przy nim Reverb niestety się chowa . A czemu ma służyć temam - jak zejść jeszcze o 1 kg niżej na tych komponentach . Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 2 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Na tych komponentach? No pilnik w dłoń i jedziesz dużo rzeźbienia przed tobą baaaardzo dużo Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Edytowane 2 Lutego 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 żeby zejść na tych komponentach o kilo w dół, kilka będziesz musiał wyrzucić, na pierwszy rzut proponuję korbę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) na wymianie na korbę np xtr 970 - zyskam niecałe 100g , więc pozostaje jeszcze 900g . Myślałem nad wymianą opon na 2.1 . Chyba będę musiał zweryfikować swoje oczekiwania do obniżenia wagi o 500g co będzie bardziej realne . Edytowane 2 Lutego 2014 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Waga tej sztycy robi swoje 0.5kg sporo, temu sam jeszcze czegoś takiego nie wstawiłem jak zejdą z wagą no do 0.25kg to się skuszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Jeszcze z tą sztycą nie jeżdziłem w terenie , więc całkiem możliwe że jeśli nie spełni ona pokładanych nadziei w pokonywaniu zjazdów to wymienię na zwykłą i użyskam przynajmniej z 250 gram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Hmm 120mm , nie za mało jak na stump.a.? Mostek też wydaje sie zbyt długi. Upośledza prowadzenie w tego typu rowerach. Mostek też wydaje sie zbyt długi. Upośledza prowadzenie w tego typu rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Na początek to nie ma być rower zjazdowy - bardziej w kierunku xc i enduro . Masz rację w tej ramie był amorek talas o skoku 140 mm - ale czy te 2 cm może tak drasycznie popsuć geometrię ? Zobaczy się "w praniu" Jeśli chodzi o mostek to jest to 120mm w dodatku odwrócony - rowerkiem lubię wjeżdzać na każdą górkę , a przy krótszym mostku będą zapewne problemy . Pozdr. Edytowane 2 Lutego 2014 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 +1 dla topola. 120mm odwrócone na minus , do tego amorek z pare cm niższy ......auć , opowiedz o wrażeniach ze zjazdów i do tego myk myk .....bessensu jak dla mnie. Miałem Stumpiego , ale na 140 Sektorze ( 1800 g ) , w życiu bym go nie złożył na 120mm M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Panie Marcinie z Ostrowa ale ja nie skróciłem talasa z 140 na 120 , tylko założyłem foxa 32 RLC 100 przerobionego na 120 mm - tu właśnie chodzi o wagę . Dlatego że mostek jest długi i odwrócony założyłem szycę regulowaną , dlatego ,jeszcze raz napiszę TO nie ma być zjazdówka i dlatego jestem w dziale mania lekkości Edytowane 2 Lutego 2014 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Wiem o czym piszesz Potwierdzę że w życiu bym nie złożył Stumpiego z amorkiem 120 mm i mostkiem 120 mm . Można lajtować , ale akurat wkłądanie tego foxa ( ile on waży dokładnie ? ) , zamiast np seltora sa czy też np revelki 150 jest bezsensem według mnie. Zyskałeś ile , 100g ? I od razu na chronologu poszedłeś do tyłu o 250 g . Tak patrząc pod kątem manii lekkości . Do tego mostki 120 mm też są cieżkie BTW , mój stary Stumpi z Sektorem , stockowymi kołami , Reverbem ,ciężkimi platformami i siodłem wyszedł poniżej 13kg. I na bank nie był maszynką do zjazdów a uniwersalnym trailowcem/lekkim enduro. M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Ja już jeżdziłem na podniesionym mostku 100 mm, talasie 140 i sztywnej sztycy - niestety na stromych podjazdach jest padaka . Fox którgo złożyłem waży około 1600g , a Talas minimum 1800g , Kronolog waży 490 g z manetką , a Reverb 530 g - więc zysk wagowy jest . Widzę że jesteś bardzo speptycznie nastawiony na jakiekolwiek zmiany w bicyklu . Dlaczego uważasz że 120 dla sumpjumpera to za mało skoro montowany jest w nim fabrycznie talas z zakresami 140 ,120 , 100 ? A może sprawdzałeś w terenie ? Edytowane 2 Lutego 2014 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 2 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Jak zrzucić kilogram... rama specialized sturmjumper elite roz.L - sama w sobie nie jest lekka, czy to dobra baza do lajtowania?? -amorek Fox RLC 120 ---> reba 120 byłaby z 200g lżejsza -koła xtr 975 ---> tu do urwania do 300g starczy prosty zestaw novatec/alpine/cn -sztyca regulowana CB Kronolog ---> przy zmianie na coś pokroju KCNC potencjalnie 350g zysku, można przekładać na mniej wymagające trasy -siodło specialized toupe ti 130 ---> tu można urwać do 50g zależnie od fantazji -hamulce xt 785 ---> xtr 987 koło 200g zysku -tarcze shimano ice techy 160mm ---> adapterek ahima + lekkie tarcze do 60g zysku -kaseta xt 770 ---> xtr ok 60g zysku -korba xt 770 ---> xtr ok 100g zysku -pedały xt 785 ---> cranki, looki luub coś takiego.. ok 50 do 150g zysku -uchwyt na bidon kls ---> specialed ribcage z 30g lżej Celowo nie podawałem cen.. pewnie za tyle ile trzeba wydać można by zbudować drugi rower. Edytowane 2 Lutego 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Zapomniałem dodać że waże 90 kg . wiem że rama carbonowa byłaby lepsza -tylko cena ... a zysk wagowy to niecałe 200g koła XTR 975 to już i tak wylajtowane są E nie wierzę że reba 120 waży 1300g Pedały to dobra propozycja !!!! Hamulce taniej będzie zmienić klocki z metalicznych na żywiczne , wymiana na inne tarcze to raczej porażka jeśli chodzi o hamowanie - muszą być ice techy .Co najwyżej na tył 140 dam . Z siodełka jak chciałeś 50 g uzyskać skoro w tej chwili waży 160 g ? Zedrzeć skórę ? Sztyca regulowana musi być Kaseta i korba to też dobry pomysł tylko trochę kosztowny jak za 150 g To już lepiej opony zmienić z 2.25 na 2.1 bo na każdej idzie urwać po 80 g Dzięki za sugestie Maniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Sztyca regulowana musi być Po co mieć część poprawiająca zjazdy, skoro założyłeś mostek i amor, które to upośledzają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 O to , to , właśnie Nie jestem nastawiony negatywnie do zmian w bicyklu , jestem nastawiony negatywnie do dziwnych zmian w bicyklu . Jak ładujesz amora niższego o 20mm ( pi razy drzwi ) , do tego mostek 120 na minus , to toto nie ma prawa dobrze zjeżdżać . Do tego myk myk mający pomagać w zjazdach . I to wszystko w dziale mania lekkości M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 wiem że rama carbonowa byłaby lepsza -tylko cena ... a zysk wagowy to niecałe 200g koła XTR 975 to już i tak wylajtowane są E nie wierzę że reba 120 waży 1300g Hamulce taniej będzie zmienić klocki z metalicznych na żywiczne Z siodełka jak chciałeś 50 g uzyskać skoro w tej chwili waży 160 g ? Zedrzeć skórę ? -Właśnie po pierwsze nie napisałeś ile ważysz wcześniej. Po drugie chcesz odchudzić rower to licz się z wyrzeczeniami, czy to finansowymi czy też funkcjonalnymi, bo chcesz mieć wszystko na raz. Lekko, tanio i dobrze a to trochę a tak się nie da. -200g na ramie to tylko i aż.. w pewnym momencie dochodzi się do ściany i na czymś trzeba urwać. Więc lepiej zacząć od podstaw. Zasugerowałem delikatnie że taniej chyba i rozsądniej byłoby zacząć budowę roweru od początku z nastawieniem na niską wagę bo tu musisz wymienić bardzo dużo żeby zdjąć aż 1kilogram, temu rowerkowi użytkowo nic nie brakuje, chcesz lżej, ok więc musisz podjąć kilka wyrzeczeń. -Koła xtr 1550g to nie są lekkie koła, 1300g to lekkie koła ale przy twojej wadze raczej nie ma co schodzić za wiele niżej, oczywiście istnieją lżejsze koła które twoją wagę przyjmą więc temat myślę otwarty. -Reba RL z pustym dołem, waży ok 1490g, fox co najmniej w okolicach 1600 więc powiedzmy ze ok 100g, zawsze można iść w SID'a -Nie bardzo rozumiem co ma dać zmiana klocków na żywiczne? -siodełko można zamontować w okolicy 100g, przy twojej wadze również nie jest to jakoś najlepsza opcja ale i tak zmieniając na inne w pełni funkcjonalne do zdjęcia ok 30g No i zgadzam się z przedmówcami co do mostka. Montowałbym zdecydowanie krótszy i ew. sztycę na wersję z seatbackiem. W dobrym tonie też byłoby jeśli podałbyś rozpiskę wagową roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) Na początek to nie ma być rower zjazdowy - bardziej w kierunku xc i enduro . Stumpjumper to nie rower do xc a tym bardziej zjazdowy.I o to już zadbał Specialized. Zaczniesz go w ten sposób spostrzegać-przegrasz.Nie łam praw natury.To typowy All Mountain / Enduro Nie znasz elementarnych podstaw zastosowania ram,kątów,zawieszenia skoro stawiasz tego speca w kategorii xc . Napisz tylko mi jeszcze,że niebawem zmienisz długość dampera ! Poczytaj czym charakteryzują się rowery xc i enduro. Edytowane 3 Lutego 2014 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 .To typowy All Mountain / Enduro Nie zgadzam się, Stump ma mocno przestarzałe geo i mimo skoku to bliżej mu do roweru z pogranicza XC/trailu niż AM/enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.