Momokopter Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 Hej. Chciałbym przesmarować piaste w moim Krossie. Czytałem o środkach typu Łt-43 jednak chciałbym to zrobić porządnie. Tutaj pojawia się pytanie, jakich kluczy będę potrzebował, jakiego smaru użyć? Nigdy wcześniej tego nie robiłem ale jestem cierpliwy i zawsze musi być ten pierwszy raz Moja piasta to Joy Tech 751DSE 36H.
mklos1 Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 Smar ŁT-43 to wystarczająco dobry środek do większości łożysk w rowerze. Nie ma po co szukać innych wymyślnych środków, typu smar do łożysk ceramicznych, po 30 PLN/50ml, bo do tematu smarowania nic to nie wniesie, poza wykosztowaniem się na specyfik.
Mathiu Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 Smar łt-43 jest tani i dobry, 800gram smaru Orlen można dostać za 12zł, kupując smar z najwyższej półki zapłacisz więcej niż koszt nowej piasty
Momokopter Napisano 1 Lutego 2014 Autor Napisano 1 Lutego 2014 Skoro polecacie to go kupie. Jest jakaś możliwość jego aplikacja bez rozbierania piasty czy lepiej ją rozebrać? Jeśli tak to jaki kluczem można ją odkręcić? Nie posiadam żadnych ale jestem przed zakupami części i narzędzi, więc mógłbym klucz/nasadke od razu nabyć.
kinder85 Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 Ja osobiście nie polecam Ci rozkręcać piasty jak nie robiłeś tego nigdy bo wbrew pozorom , dobre skręcenie jej z powrotem nie jest proste. Bez rozkręcenia się nie da. A czy coś sie dzieje że chcesz ją smarować? Może zastanów sie nad serwisem, wydasz ze 20zł i będziesz miał to zrobione dobrze, a żeby to zrobic samemu musisz mieć bardzo płaską 15tkę bądź 13tkę króra bedzie kosztować conajmniej tyle co serwis. Jeżeli to Tylna piasta to klucz do kasety/wolnobiegu i koszta rosną... Jak juz sie uprzesz to na pewno wujek google Ci pomoże to zrobić a klucze jakich potrzebujesz poza tym co wymieniłem to jeszcze dwie 17 bądź 15stki (wszystko zależy od roweru i czy to przód czy tył) bacik do kasety (o ile to kaseta) i pęsetka też sie przyda edit - a co mi tam, wygooglowałem za Ciebie ----> http://www.dobresklepyrowerowe.pl/serwis/regulacja-piast-rowerowych-na-lozyskach-kulkowych/
mklos1 Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 W sprawie smaru. Nie polecam smaru Shimano sprzedawanego w takich opakowaniach. Jest to mydełko, które go się wytrącają oleje gdy długo leży, to jeszcze jest słabo odporne na wodę.
Sertom Napisano 1 Lutego 2014 Napisano 1 Lutego 2014 O rany, nie zaczynajcie o smarach, bo są tematy już na forum wystarczająco opisujące te smarowe sprawy, dajcie spokój.
Momokopter Napisano 1 Lutego 2014 Autor Napisano 1 Lutego 2014 Kinder85 z piastą się nic nie dzieje ale nigdy nie była czyszczona, a lubię dbać o części jakiekolwiek by one nie były Jeżdzę często w terenie gdzie jest dużo piasku, kurzu i innego pyłu. Do serwisu nie chcę oddawać, bo bardzo polubiłem jazdę na rowerze i chcę poszerzać swoją wiedzę na temat konserwacji i naprawy. Mklos1 zdecydowałem się na zakup polecanego przez Was ŁT-43. Dzięki jeszcze raz Panowie za pomoc
M333 Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Smary w puszcze trudno jest dozować podczas serwisu piast. Ja mam na to proste rozwiązanie. Stosuje zwykły strzykawkę, 10 czy 20ml, którą napełniam smarem. Praca jest wtedy szybsza, czystsza. Smar łatwo nałożyć tam gdzie trzeba i w ilości w jakiej potrzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.