mbaranek Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Hej, Zakupilem niedawno rower Lapierre Raid 729 z amorkiem RS XC32. Pewnie powinienem zadawac pytania o osprzet przed zakupem, ale tak w sumie to teraz mnie naszlo na zdobywanie wiedzy. Otoz to: amortyzator ma standardowa sprzezyne, czy jest mozliwosc wymiany jej na powietrzna? Rozumiem ze montuje sie ja w lewej goleni? Oczywoscie jezeli bym sie zdecydowal po sezonie na wymiane to zlecilbym to serwisowi RS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Sprzedaj go i kup cos naprawde powietrznego. Przerabiac tego widelca sie nie oplaca bo to raczej niemozliwe.Lub jesli nie pasi ci jego praca / za miekki-twardy/ zmienic mozna sprezyne.Chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbaranek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Na razie jego praca mi odpowiada. Rowerem zrobilem wprawdzie dopiero niecale 200km i to po asfalcie/parku ale pytam z czystej ciekawosci bo widzialem ze ten amorek jest w wersji zarowno sprezynowej jak i powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 28 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 (edytowane) No forum są artyści przerabiający standardowe sprężynowce na powietrze, poszukaj, poczytaj. Ale nie da się tego zrobić w sposób prosty wymieniając jedną część na drugą. Potrzebna mała ingerencja w bebechy = gwarancja idzie w ........ znaczy tracisz ją. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Powietrzny czy sprezynowy jest ciezki pow 2000 g . Jak masz mozliwosc to go sprzedaj i kup Rebe o wiele lepsza kultura pracy i pol kilko mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Pewnie powinienem zadawac pytania o osprzet przed zakupem, ale tak w sumie to teraz mnie naszlo na zdobywanie wiedzy. Otoz to: amortyzator ma standardowa sprzezyne, czy jest mozliwosc wymiany jej na powietrzna? Rozumiem ze montuje sie ja w lewej goleni? Oczywoscie jezeli bym sie zdecydowal po sezonie na wymiane to zlecilbym to serwisowi RS. Pytać zawsze można tylko co z tego skoro w pewnych przedziałach cenowych do nowych rowerów wkładają to co wkładają. Dlatego często nie osprzęt i reszta jest słabą stroną ale właśnie widelec czy hamulce. To co masz w zamyśle zrobić jest nie obraż się ale idiotyczne. Po pierwsze sam tego nie zrobisz a jak komuś zlecisz to nie zrobi tego za darmo. Zlecić to serwisowi to dopiero Cię skasują. Po drugie nie masz gwarancji, że taka przeróbka się sprawdzi. I ostatnie to jest straszny klocek. Reasumując w myśl powiedzenia, że z g..na bata nie ukręcisz jest to nieopłacalne. @GhOsTwrc zaproponował Rebę ale są inne dobre a tańsze rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Nie jestem pewien ale można chyba dokupić mu solo air czy też zrobić bo występuje w takiej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbaranek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Dzieki za odpowiedzi. Na razie nie zamierzam nic zmieniac - a w przyszlosci zapewne caly amorek. W moim rowerze w sumie cztery rzeczy moglyby byc lepsze; - amor, - hamulce (juz zmienione z Avid Elixir 1 na Shimano SLX M675) - piasty (sa M475) Ale na czyms trzeba oszczedzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 28 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Póki widelec jest świeży, to przerobić prawdopodobnie się da, możliwe że wystarczy tylko dopaść sprężynę powietrzną i zamontować.W sumie trzeba by spełnić szereg warunków:-goleń musi być identyczna jak wersji pod solo-air, czyli musi mieć taki "dynks" :-nie może mieć wewnątrz rys bo inaczej będzie wariować z ciśnieniem-trzeba dokupić lub dorobić górny korek z zaworem-jeśli nie ma tego zagłębienia solo-air nie wstawisz a dual air chyba nie występował w amorach pod 29-trzeba w ogóle dorwać sprężynę powietrzną co w przypadku solo nie jest takie proste ani tanie bo używane prawie nie występują a nowa w serwisie będzie kosztowała majątekMożna by spróbować metody opisanej z Dartem na forum o ile tu siedzą takie same podzespoły ale to już wymaga trochę kombinacji. Osobiście bym działającego widelca tak nie męczył, tym bardziej że nie masz nic na podmianę.Podsumowując chyba szkoda zabawy, tym bardziej jeśli sam nie wiesz jak się do tego zabrać, jak słusznie beskid zauważył, jak dasz to komuś to koszty rosną. Myślę że lepiej kupić amor który jest od razu powietrzny, będzie przy okazji lżejszy. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Maniak Waść podania składa a tu taka gafa :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbaranek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Jasne, nie bede nic robil sam, ani nikt nie bedzie go przerabial na Air... to nie ma sensu... Zakup prawdziwego Air'a jest jedynym rozsadnym rozwiazaniem, ale to juz przyszlosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamwardega Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Kwestia krótkiej przejażdżki na Reb'ie albo Sid'ie i będzie mocne zastanawianie się nad wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Według mnie robota nieopłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 31 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 A ja bym przerobił. Ale to ja. Taki xc32 nie spełniłby moich oczekiwań i wolałbym zaryzykować eksperyment niż męczyć się z nim. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamwardega Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Jak ktoś nie jeździł na Reb'ie lub Sid'ie to myśli, że XC32 jest ok. Normalna sprawa Ze mną też tak było do czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 A ja jeździłem na XCR potem na kumpla bomberze do DH dwupółka z OSIĄ 9mm!! Podobno amor z 98roku, a chodzi tak samo jak mój XC32 solo air, jak dobrzę ostawisz SAG to pracuję fajnie, więc jak masz czas to znajdziesz wersję powietrzną a tego swojego sprzedaj póki jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 U siebie mailem na poczatku XC32 29" SoloAir , chodzilo lepiej od Foxa Alps z Cuba , ale do Reby to mu daleko XC32 2100g Reba 1550g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 @Up, jeszcze Hayabuse, F16 i 3 samochody, ale co to ma wspólnego z tematem... A co do XC32, to podobno jak dobrze dobierzesz sprężynę, to działa lepiej niż Solo Air Z resztą nie tylko jego to dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.